Witam,
jestem posiadaczem Octavi I 1.9 TDI 130KM 1u5
po zakupie auta stwierdzam jako laik kilka usterek, postanowiłem to skonsultować na forum, może ktoś tez takie miał i coś doradzi.
1. tylny lewy hamulec, po zaciągnięciu ręcznego koło bez wkładu siły można przekręcać, tak jak by hamulca nie było, jedyna możliwość to wcisnąć hamulec nożny wówczas koło jest sztywne. Pytanie gdzie leży usterka? po stronie linki hamulcowej czy całego zacisku czy może coś innego powoduje taka usterkę?
2. tryb awaryjny, podczas jazdy potrafi się zapalić kontrolka silnika i włączy się tzw. tryb awaryjny a co za tym idzie maksymalna prędkość to 110-120, po restarcie czyli ponownym uruchomieniu silnika prędkość wraca ale kontrolka nadal świeci, po jakimś czasie znika ale gdzie tkwi przyczyna jej pojawiania się. Byłem na diagnostyce wówczas powiedzieli mi, że to wina turbiny i należy ją zregenerować. Na innej diagnostyce powiedziano, że to wina ustawień turbiny i zaworu należy wymienić zawór a turbiny nie ruszać. Na kolejnej diagnostyce powiedzieli, że to prawdopodobnie wina sterowania turbiny. Ile osób tyle teorii błędu. Sam już nie wiem w co wierzyć. Może ktoś spotkał się z takim problemem i wie która diagnostyka była najbliżej prawdy? Dodam jeszcze, że błąd wyskakuje w różnych warunkach, czasami podczas przyspieszania, innym razem na wzniesieniach potrafi się zaświecić, jeszcze innym razem bez powodu na prostej po przejechaniu 100 lub 200 km. Nie ma jednoznacznej przyczyny i momentu po którym potrafi stracić moc.
3. kolejna usterką są biegi, zdarza się, że luźno można przełożyć z 3 na 4 a są momenty, że te biegi wchodzą bardzo ciasno, potrafi też zanikać bieg wsteczny, jako, że jest za 1 czasami trzeba się sporo natrudzić, żeby go wpiąć. Tak samo jak poprzednio co warsztat to teoria. Jedni mówią, że to wina linek, inni że wybierak trzeba wymienić, jeszcze inni sugerowali wymianę skrzyni i oleju w skrzyni.
z góry dziękuję za wszelkie rady i pomoc
jestem posiadaczem Octavi I 1.9 TDI 130KM 1u5
po zakupie auta stwierdzam jako laik kilka usterek, postanowiłem to skonsultować na forum, może ktoś tez takie miał i coś doradzi.
1. tylny lewy hamulec, po zaciągnięciu ręcznego koło bez wkładu siły można przekręcać, tak jak by hamulca nie było, jedyna możliwość to wcisnąć hamulec nożny wówczas koło jest sztywne. Pytanie gdzie leży usterka? po stronie linki hamulcowej czy całego zacisku czy może coś innego powoduje taka usterkę?
2. tryb awaryjny, podczas jazdy potrafi się zapalić kontrolka silnika i włączy się tzw. tryb awaryjny a co za tym idzie maksymalna prędkość to 110-120, po restarcie czyli ponownym uruchomieniu silnika prędkość wraca ale kontrolka nadal świeci, po jakimś czasie znika ale gdzie tkwi przyczyna jej pojawiania się. Byłem na diagnostyce wówczas powiedzieli mi, że to wina turbiny i należy ją zregenerować. Na innej diagnostyce powiedziano, że to wina ustawień turbiny i zaworu należy wymienić zawór a turbiny nie ruszać. Na kolejnej diagnostyce powiedzieli, że to prawdopodobnie wina sterowania turbiny. Ile osób tyle teorii błędu. Sam już nie wiem w co wierzyć. Może ktoś spotkał się z takim problemem i wie która diagnostyka była najbliżej prawdy? Dodam jeszcze, że błąd wyskakuje w różnych warunkach, czasami podczas przyspieszania, innym razem na wzniesieniach potrafi się zaświecić, jeszcze innym razem bez powodu na prostej po przejechaniu 100 lub 200 km. Nie ma jednoznacznej przyczyny i momentu po którym potrafi stracić moc.
3. kolejna usterką są biegi, zdarza się, że luźno można przełożyć z 3 na 4 a są momenty, że te biegi wchodzą bardzo ciasno, potrafi też zanikać bieg wsteczny, jako, że jest za 1 czasami trzeba się sporo natrudzić, żeby go wpiąć. Tak samo jak poprzednio co warsztat to teoria. Jedni mówią, że to wina linek, inni że wybierak trzeba wymienić, jeszcze inni sugerowali wymianę skrzyni i oleju w skrzyni.
z góry dziękuję za wszelkie rady i pomoc
Komentarz