O modyfikacji skrzyni biegow w VP

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Garret
    L&K
    S_OCP Member
    • 2006
    • 1196
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

    #26
    dariuspolo, nie orientujesz się jakie przełozenie V biegu jest w TDI AXR, liftback?
    też byłbym zainteresowany wydłużeniem piątki, bo przy 200km/h mam ponad 4500obr/min :x i tak myślę, że u mnie V-ka jest krótsza niż w AGR i AHF

    fajny topic, by the way
    Garret

    -----------
    Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

    Komentarz

    • dariuspolo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1168

      #27
      ...
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz

      • Piter
        Drive
        • 2006
        • 93

        #28
        Zamieszczone przez dariuspolo
        ...w zestaw wchodza TYLKO 2 zebatki, uszczelke pokrywy skrzyni nalezy dokupic!
        Dariuspolo, a co jeszcze trzeba kupić? 2 zębatki, uszczelkę, olej - to wszystko? Jakieś śrubki może?

        I jeszcze jedno pytanie...
        Podałeś numery części zębatek ze skrzyni ASD - rozumiem, że takie masz?
        Orientujesz się może czy inne skrzynie, które podałeś z tym samym przełożeniem: EAG, EWF, EWK mają zębatki o tym samym numerze części? Czy w ogóle te inne skrzynie - mimo tego samego przełożenia - mają te same części?

        W sobotę zapodałem temat na zaprzyjaźnionych szrotach i trwa wyszukiwanie...
        Trafiłem nawet skrzynkę na części - cała, ale bez 5-go biegu!


        123KM/264Nm by VW... 133KM/323Nm by VTech. :szeroki_usmiech

        Komentarz

        • dariuspolo
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1168

          #29
          ...
          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
          Zuzycie paliwa

          Komentarz

          • Garret
            L&K
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1196
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

            #30
            Tak więc u mnie zmiana tarcz z 0,743 na 0,717 dałaby wzrost v przy 4500 z 200 na 207km/h lub przy v=200km/h obniżenie obrotów do 4340 :roll:

            dariuspolo, dzięki za info!
            Garret

            -----------
            Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

            Komentarz

            • dariuspolo
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1168

              #31
              ...
              T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
              SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
              Zuzycie paliwa

              Komentarz

              • Garret
                L&K
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1196
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                #32
                Zamieszczone przez dariuspolo
                ...zgodnie z moimi obliczeniami w EUH powinienes miec 196,6kmh przy 4000Rpm,
                a 0,717 dalo by 205kmh przy 4000Rpm.
                Jestes pewien ze masz 200 przy 4400 (to by oznaczalo 190kmh wliczajac blad licznika)
                to by dalo przy 4000Rpm(max obroty do stalej jazdy) 172kmh.
                wg katalogu niema zadnego tdi ktory by mial Vmax 170kmh

                Wiec cos tu nie pasuje!

                darek

                Jakie to auto?
                Octavia I 1.9TDI AXR opony seria (195/65 HR15) ;-)
                Uważam, że mam krótszą piatkę niż 90 i 110 liftback - obiema jeździłem. Jak czytam o vmax które osiągają chłopaki na zmodzonych 110 to mi szczena opada bo u mnie to byloby ciągłe czerwone pole :lol:
                U mnie przed chipem vmax wynosił ok 193km/h - przy obrotach ok 4.2k, po wirusie 203km/h (Ali podniósł mi limiter) przy ok. 4450obr.min
                Dlatego zaciekawił mnie ten post, bo trochę krótka ta skrzynia;-)
                Garret

                -----------
                Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                Komentarz

                • dariuspolo
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1168

                  #33
                  ...
                  T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                  SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                  Zuzycie paliwa

                  Komentarz

                  • Garret
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 1196
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                    #34
                    Sprawdziłem, Getriebe EUH, tak więc zgadza się.
                    Co do błędu licznika to faktycznie jest on niski- wczoraj sprawdzałem z GPS-em
                    182-3 licznikowe= 180km/h na GPS
                    Garret

                    -----------
                    Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                    Komentarz

                    • Masmo
                      L&K
                      • 2005
                      • 1145

                      #35
                      Zamieszczone przez Garret
                      182-3 licznikowe= 180km/h na GPS
                      A propo zauważyłem że opony nawet tego samego teoretycznego wymiaru nie są tak do końca identyczne. U mnie na zimówkach GY UG7 błąd jest mniejszy niż na letnich GY Exelence. :roll:
                      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                      Komentarz

                      • Samiec
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 4287
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez Masmo
                        A propo zauważyłem że opony nawet tego samego teoretycznego wymiaru nie są tak do końca identyczne. U mnie na zimówkach GY UG7 błąd jest mniejszy niż na letnich GY Exelence. :roll:
                        Jak by nie bylo zuzywajacy sie bierznik tez trzeba wliczyc do bledu licznika, a w zimowkach bierznik jest chyba wyzszy niz w letnich ? :roll:
                        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                        Komentarz

                        • Masmo
                          L&K
                          • 2005
                          • 1145

                          #37
                          Zamieszczone przez Samiec
                          Zamieszczone przez Masmo
                          A propo zauważyłem że opony nawet tego samego teoretycznego wymiaru nie są tak do końca identyczne. U mnie na zimówkach GY UG7 błąd jest mniejszy niż na letnich GY Exelence. :roll:
                          Jak by nie bylo zuzywajacy sie bierznik tez trzeba wliczyc do bledu licznika, a w zimowkach bierznik jest chyba wyzszy niz w letnich ? :roll:
                          Na to wygląda. UG7 zwyciężają w testach i tu tez może być odpowiedź dlaczego (większa średnica koła).
                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                          Komentarz

                          • marcin_kielce
                            Drive
                            • 2007
                            • 72

                            #38
                            Witam wszystkich,
                            posiadam VW Bora 1.9 TDI ALH i też byłbym zianteresowany przedłużeniem V biegu??
                            Co w moim przypadku należało by zrobić aby dokonać takiej modyfikacji??
                            Pozdrawiam
                            Marcin
                            Seat Leon TS 4x4

                            Zapomnieć co to brak trakcji- bezcenne
                            -------------------------------------------------------
                            www.leonclub.pl
                            www.tdiracing.pl

                            Komentarz

                            • dariuspolo
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 1168

                              #39
                              ...
                              T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                              SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                              Zuzycie paliwa

                              Komentarz

                              • Czader
                                Ambiente
                                • 2005
                                • 145

                                #40
                                Ja mam kombi 2003 r silnik ALH i skrzynie EGR - jak w niej wyglada przelozenie 5 tki ? Wydaje sie ze nie jest tragiczne ale jakby sie dalo poprawic bylo by super 8)
                                Czader

                                OCTA COMBI 2003 ALH

                                Komentarz

                                • dariuspolo
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 1168

                                  #41
                                  ...
                                  T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                  SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                  Zuzycie paliwa

                                  Komentarz

                                  • adaś
                                    Elegance
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 876
                                    • Volkswagen

                                    #42
                                    Bardzo zaciekawil mnie ten temat, bo juz od dawna brakuje mi 6 biegu - szczegolnie na autostradzie. Ja mam skrzynie EGS i motor AHF z programem na 136KM. Rozumiem, ze zamieniajac oryginalny 5 bieg 0,769 na 0,717 jestem w stanie osiagnac wieksza Vmax, lub okresloną predkosc przy mniejszych obrotach.
                                    Moje pytanie dotyczy dynamiki na 5 biegu po zamianie na 0,717. Czy nalezy liczyc sie z jej spadkiem o porownywalne 7,...%? Jest to o tyle wazne, ze przy wiekszych predkosciach 5-tka dosyc dobrze sie sprawuje przy wyprzedzaniu.
                                    Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                    a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                    Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                    O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                    Komentarz

                                    • dariuspolo
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 1168

                                      #43
                                      ...
                                      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                      Zuzycie paliwa

                                      Komentarz

                                      • leotdi
                                        Classic
                                        • 2006
                                        • 30

                                        #44
                                        Zamieszczone przez dariuspolo
                                        w przypadku kombi nie schodzilbym ponizej 0,700, chyba ze zorganizujesz skrzynie
                                        z 90-ki i 5 bieg zmienisz na 0,680.
                                        Odnosnie wytrzymalosci niema problemu bo wszystkie skrzynie do 1,9 VP TDI maja te
                                        same parametry (280nm ciaglego obciazenia)

                                        02A 311 361 AM; 02A 311 158 AF = 28/40 = 0,7

                                        02D 311 361; 02D 311 158 = 32/47 = 0,681 skrzynia APL (T4 syncro)

                                        [ Dodano: Sro 17 Sty, 07 09:46 ]
                                        fizycznie odnosnie mocy to przy okolo 150ps (i jezeli przelozenie na to pozwala)
                                        v-max bedzie oscylowal wokol 210 do 215kmh
                                        witam,

                                        myślalem już dawno nad tym, ale najpierw trzeba jednak mieć ten power pod stopą.
                                        :arrow: "adaś" - cudów nie ma, spadek będzie, stąd trzeba zrekompensować jakoś stratę dynamiki.
                                        Po stage II u alego przymierzam się do zmiany (sam mam skrzynię EGS (dla 4.000 jest 190 km/h licznikowe).
                                        Samochód Leon Sport +ASV by ali

                                        Temat dawno mi znany stąd :
                                        -------------------------------------
                                        1) http://www.tdituning.org/wbb2/thread...4ngerer+5+Gang
                                        2) http://www.dieselschrauber.de/GKB.html - skrzynki (rodzaje i ich przełożenia)

                                        Jeśli 1) nie wchodzi, to na wszelki wypadek podaje to :
                                        -------------------------------------------------------------------
                                        Hi,

                                        ja gibts.

                                        02A 311 361 AM; 02A 311 158 AF = 28/40 = 0,7

                                        02D 311 361; 02D 311 158 = 32/47 = 0,681

                                        02Z 311 158A; 02Z 311 361A = 27/41 = 0,658 (hier muss die Tellerfeder der Zahnradbefestigung modifiziert werden)

                                        Die sollten alle rein passen, ich übernehme aber keine Haftung....

                                        mfg Frank

                                        ps
                                        wariant 0,658 wymaga pewnej modyfikacji sprężyny talerzowej (jej przyszlifowania o 2-3 mm, bo o tyle wystaje ponad koło zębate).
                                        pozdrowienia

                                        leotdi
                                        -----------------------
                                        +180kM ASV by Ali

                                        Komentarz

                                        • adaś
                                          Elegance
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 876
                                          • Volkswagen

                                          #45
                                          Dariuspolo, Leotdi, Dzieki za info. Teraz juz przynajmniej wiem wszystko. Pozostaje kwestia decyzji. Pozdro
                                          Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                          a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                          Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                          O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                          Komentarz

                                          • Masmo
                                            L&K
                                            • 2005
                                            • 1145

                                            #46
                                            Zamieszczone przez adaś
                                            Dariuspolo, Leotdi, Dzieki za info. Teraz juz przynajmniej wiem wszystko. Pozostaje kwestia decyzji. Pozdro
                                            Ja tam decyzję czy już podjąłem. Raczej pozostaje kwestia skąd wyczaić te kółka po rozsądnej cenie. Może jak się skrzykniemy na wiekszą ilość to wyjdzie taniej??
                                            Pozostaje do rostrzygnięcia 0,717 czy 0,7. Trochę boję się dużej dziury miedzy 4 a 5.
                                            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                            Komentarz

                                            • adaś
                                              Elegance
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 876
                                              • Volkswagen

                                              #47
                                              Trzeba gadac z Dariuspolo. Wydaje mi sie ze taniej niz 160E to nie wyciagniesz - mowimy oczywiscie o nowych i dobrych jakosciowo. Ja chyba sobie odpuszczam, bo z tego co mowia chlopaki, to musialbym jeszcze podkrecic maszyne, a to wiaze sie juz przerobkami technicznymi. Chyba nie chce ladowac w to tyle kasy. Po prostu nastepna fure biore z mocniejszym silnikiem i 6 biegowa skrzynia.
                                              Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                              a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                              Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                              O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                              Komentarz

                                              • leotdi
                                                Classic
                                                • 2006
                                                • 30

                                                #48
                                                Zamieszczone przez adaś
                                                Trzeba gadac z Dariuspolo. Wydaje mi sie ze taniej niz 160E to nie wyciagniesz - mowimy oczywiscie o nowych i dobrych jakosciowo. Ja chyba sobie odpuszczam, bo z tego co mowia chlopaki, to musialbym jeszcze podkrecic maszyne, a to wiaze sie juz przerobkami technicznymi. Chyba nie chce ladowac w to tyle kasy. Po prostu nastepna fure biore z mocniejszym silnikiem i 6 biegowa skrzynia.
                                                zgoda,

                                                jednak jak 99% jeżdzisz po mieście, to 6-tka jest mordęgą 8)

                                                Trasy - TAK :!: jak najbardziej.

                                                Zależy zatem co leży
                                                pozdrowienia

                                                leotdi
                                                -----------------------
                                                +180kM ASV by Ali

                                                Komentarz

                                                • danie182
                                                  Drive
                                                  • 2006
                                                  • 49

                                                  #49
                                                  a czy kułka musza byc orginalne ?????????
                                                  daNiel

                                                  Komentarz

                                                  • leotdi
                                                    Classic
                                                    • 2006
                                                    • 30

                                                    #50
                                                    tu :
                                                    Die Firma Rüdinger Getriebeteile bietet Ersatzteile für Schaltgetriebe von PKWs und Kleintransporten aller Marken. Darüber hinaus bieten wir das zur Getriebeinstandsetzung nötige Werkzeug.


                                                    facet ma (2 szt.) za ok. 106,- EUR (64,96 stałe + 41,58 przełączające). Cena całkiem OK
                                                    pozdrowienia

                                                    leotdi
                                                    -----------------------
                                                    +180kM ASV by Ali

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...