jednak jak 99% jeżdzisz po mieście, to 6-tka jest mordęgą 8)
ke :?: :?: :?: :shock:
no poprostu ROTFL :?
a co w tym dziwnego :?: kolego :szeroki_usmiech
biegi w skrzyni 6-bieg. są krótsze, trzeba częściej sięgać po lewarek.
chcesz mi o tym opowiedziec :?: :lol: :lol: :lol: z moich obserwacji wynikaja bardziej nie krótsze biegi a dołożona 6tka, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę że już w tym wątku koledzy pisali o tym, że 5tka "kończy" im się w skrzyniach 5 biegowych przy 200 kilku km/h
jedynka służy do ruszenia z miejsca czy masz 6 biegowa skrzynie czy 5 biegowa, a dalej co niby jest takiego uciążliwego :?: :lol: 2ka do 80km/h, 3ka do 130km/h, 4ka do 160km/h, 5ka do 210km/h, 6tka do bólu :diabelski_usmiech mówię o prędkościach licznikowych oczywiście, możesz mi w takim razie wytłumaczyć co w tym jest uciążliwego :?: :?: :?:
jednak jak 99% jeżdzisz po mieście, to 6-tka jest mordęgą 8)
ke :?: :?: :?: :shock:
no poprostu ROTFL :?
a co w tym dziwnego :?: kolego :szeroki_usmiech
biegi w skrzyni 6-bieg. są krótsze, trzeba częściej sięgać po lewarek.
chcesz mi o tym opowiedziec :?: :lol: :lol: :lol: z moich obserwacji wynikaja bardziej nie krótsze biegi a dołożona 6tka, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę że już w tym wątku koledzy pisali o tym, że 5tka "kończy" im się w skrzyniach 5 biegowych przy 200 kilku km/h
jedynka służy do ruszenia z miejsca czy masz 6 biegowa skrzynie czy 5 biegowa, a dalej co niby jest takiego uciążliwego :?: :lol: 2ka do 80km/h, 3ka do 130km/h, 4ka do 160km/h, 5ka do 210km/h, 6tka do bólu :diabelski_usmiech mówię o prędkościach licznikowych oczywiście, możesz mi w takim razie wytłumaczyć co w tym jest uciążliwego :?: :?: :?:
jedynka służy do ruszenia z miejsca czy masz 6 biegowa skrzynie czy 5 biegowa, a dalej co niby jest takiego uciążliwego :?: :lol: 2ka do 80km/h, 3ka do 130km/h
ale z drugiej strony jesli jedynka konczy ci sie po 1,5s dwojka po kolejnych 4 no i trojka starczajaca na maks 8s to co sie dziwisz ze koledze malo :diabelski_usmiech ja tam polecam amerykanskiego 3 biegowego automata - ewentualnie rozwiazanie tansze to skrzynia z Warszawy - 3 biegi - dorobic flansze i bangla
Może ktoś mi po ludzku odpowie która skrzynia ma dłuższe przełożenia: EGS czy EGR? Bo przełożenie samego piątego biegu jest dłuższe w EGR to wiem ale podobno przełożenia na wałku sprzegłowym w tych skrzyniach są różne.
Proszę o pilną odpowiedź.
podobno przełożenia na wałku sprzegłowym w tych skrzyniach są różne.
kolego patrzę na schematy różnych skrzyń od octavi i za cholere nie wiem o co pytasz.
wedle schematów jedyna różnica w przełożeniach (prócz biegów) może być na "ataku"
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
kolego patrzę na schematy różnych skrzyń od octavi i za cholere nie wiem o co pytasz.
wedle schematów jedyna różnica w przełożeniach (prócz biegów) może być na "ataku"
Koleś w ASO coś bąkał pod nosem o wałku sprzęgłowym...
O ile wiem to jest zwykła skrzynka dwuwałkowa bez wałka pośredniego a jedynie ze sprzęgłowym i głównym. Chyba, że się mylę.
Co to "ataku" to podobno są takie same jak i koła talerzowe.
P.S. Mówiąc po ludzku to która skrzynia jest dłuższa? Kiedyś przeglądałem dane Octy 1 i podane było: "Prędkośc przy 1000 obr/min na 5 biegu" i jak dobrze pamiętam to dla 110 KM było ok 49,5 km/h a dla 90 KM czyba ok 45-46 km/h.
wszystko się zgadza poza tym że według książki, w dieslach było montowanych dużo więcej typów skrzyń z różnymi przełożeniami przekładni głównej. Nie wiem na ile można wierzyć tej książce. Mam tylko rozpisane przełożenia skrzyń CZL, DQY, DEA i DRZ.
Być może chodzi tu o rocznik ponieważ jak widze z tabeli pewne typy były montowane tylko do sierpnia 2000r. :|
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
tzn. chodzi Ci o EGS i EGR ?
tych właśnie nie mam rozpisanych
podam trochę mądrości z owej książki [ Dodano: Pon 12 Mar, 07 12:35 ] 1.9 SDI > AGP, AQM > 02K-DRZ, 02K-DUS
1.9 TDI > AGR > do 8/00 02J-CZL, 02J-DQY, 02J-EBJ , od 9/0002J-EGR
1.9 TDI > ALH > 02J-EGR
1.9 TDI > AGR 4x4 > 02C-EWK
1.9 TDI > AHF, ASV > do 8/00 02J-DEA, 02J-EBF od 9/0002J-EGS
[ Dodano: Pon 12 Mar, 07 12:45 ]
1.9 SDI> skrzynia DRZ> przełożenie 68 : 16 = 4,250
1.9 TDI 90KM > dwie skrzynie> CZL -przełożenie 62 : 17 = 3,647 i DQY -przełożenie 61 : 18 =3,389
1.9 TDI 110KM > skrzynia DEA- przełożenie 61 : 18 = 3,389
więcej o dieslach niestety nie mam dariuspolo jeśli mógłbyś zweryfikować te dane to będe wdzięczny ponieważ zaznaczam że mogą one tyczyć się pojazdów wyprodukowanych do sierpnia 2000r.
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Gość mi wyszukał przełożenia i wyszło, że na 5 biegu EGR (którą miałem) ma 0,755x 3,647 (62:17) dawałoby łączne przełożenie 2,753
Kupiłem więc EGS (fakt nowszy od mojego EGR i z mniejszym przebiegiem więc zakładam go jutro) a wg. gościa z serwisu miał mieć na 5 biegu:
0,769 x 3,389 (61:18) co daje łączne przełożenie 2,606.
Wydawało mi się to logiczne, że ASV ma dłuższe przełożenia niż ALH. I tak chyba dałem się załadować pięknie :evil:
Cóż tak czy inaczej montuje jutro - słowo się rzekło, kobyłka u płota :?
Zbieram się do wymiany tych kółek i takie pytanie mi sie nasuneło:
Jak zmieni się V max :idea: :?: :?: Przy seryjnych przełożeniach mam tak że auto bardzo dynamicznie dochodzi do 190 (licznikowo) a potem coraz wolniej dociąga do 210-215 (licznikowo na kołach 205/65 R15) czyli realnie do jakiś 200. Ciekaw jestem czy zyskam dużo na zmianie przełożeń. Oprócz tego chce pomęczyć trochę Roberta o wyższe limitery żeby w końcu zamykać szafę :diabelski_usmiech.
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
DQY 5bieg 0,837
po zalozeniu zebatek 5biegu z EGS 0,769( mam takie z mojej skrzyni 82kkm :wink wydluzy sie o ok. 8,80% (to daje 191kmh przy 4000rpm zamiast 175kmh) bez zauwazalnej dziury w przyspieszeniu.
Mozna jeszcze zalozyc 0,717 to by dalo 17,00%, ale mialbys odczuwalna dziure
przy zmianie z 4 na 5.
Darek
[ Dodano: Czw 03 Maj, 07 21:38 ]
...jeszcze jest 0,75x to by dalo ok.11%, czy bedzie odczuwalna dziura? niewiem
ja wydluzylem o 7,3% i nie bylo zbytnio czuc.
dariuspolo,
a ile to w obrotach U cIEBIE mniej ? (przypuszczam 300). Czy w uproszczeniu można założyć że każde 5kM/h ~= 100 obr./min ?
Czyli Twoje +15 ~= 300 obr. ?
Komentarz