[O1] wymiana tarcz 256 na 280 w 01 1,6 AKL, co trzeba zmieni

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • janvier
    Drive
    • 2010
    • 40

    [O1] wymiana tarcz 256 na 280 w 01 1,6 AKL, co trzeba zmieni

    Panowie, do mojej siostry właśnie przyszedł polecony od SG w Mykanowie. Przekroczenie o 15 km/h, fotka jest tylko, że nie widać kto prowadził, bo zdjęcie jest zrobione z tyłu. Propozycja to 100 zł i 2 punkty, ale najlepiej nie płacić nic. Co niektórzy mają tutaj większe doświadczenie więc pytanie brzmi czy można coś zrobić żeby nie zapłacić? :lol:
  • mozgi
    L&K
    • 2009
    • 1128
    • Octavia I (1U2)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM

    #2
    [O1] wymiana tarcz 256 na 280 w 01 1,6 AKL, co trzeba zmieni

    Witam wszystkich,

    Mam chyba tarcze 256 i chcę zmienić na 280, co muszę zmienić?
    octavia 1, hb, 1998r, 1,6 benzyna , AKL

    na zacisku jest napisane FS-III, felgi 15''

    czy ktoś takiego moda robił??

    chodzi tylko o przód, bo z tyłu są bębny
    ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
    Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      Musisz zmienić tarcze na 280 mm.Zwrotnica,klocki,zacisk zostają.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • mozgi
        L&K
        • 2009
        • 1128
        • Octavia I (1U2)
        • AKL 1.6 MPI 101 KM

        #4
        Zamieszczone przez JanuszSz
        Musisz zmienić tarcze na 280 mm.Zwrotnica,klocki,zacisk zostają.
        super , dzięki
        ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
        Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

        Komentarz

        • dzony
          Ambiente
          • 2005
          • 111

          #5
          JanuszSz jesteś pewien tego co piszesz? Niby jak by to miało dzialać? Przecież osadzenie zacisku też trzeba zmienić jakoś żeby pracował na większej średnicy... czy to ja czegoś nie rozumiem?
          "urodzilem się z kierownicą w dłoni i ołowianą stopą" ;]

          176Km 343Nm
          hamulce 312mm przód i 256mm tył

          Komentarz

          • JanuszSz
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 2835
            • Superb II combi (3T5)

            #6
            Zacisk FSIII jest dla tarczy 256/280
            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

            Komentarz

            • mroko
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 659
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zacisk jest taki sam ale chyba zwrotnica jest inna żeby tarcza 280 mm się zmieściła :roll:
              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

              Komentarz

              • mozgi
                L&K
                • 2009
                • 1128
                • Octavia I (1U2)
                • AKL 1.6 MPI 101 KM

                #8
                Zamieszczone przez mroko
                Zacisk jest taki sam ale chyba zwrotnica jest inna żeby tarcza 280 mm się zmieściła :roll:
                to jak w końcu z ta zwrotnicą :?:
                ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
                Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

                Komentarz

                • mroko
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 659
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Nie robiłem takiego swapa ale moim zdaniem na 99,9% tarcza 280 nie wejdzie w ta samą zwrotnice co 256 bo się po prostu nie zmieści gdyż zwrotnica z prowadnicami klocków jest jednym odlewem.

                  Na innych forach ludzie piszą że trzeba zmieniać.
                  Nie mogę podać linku bezpośrednio więc podaje link do wujka G, kliknij późnije pierwszy link i tam jest wszystko opisane co do modyfikacji hamulców.

                  Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                  Komentarz

                  • JanuszSz
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 2835
                    • Superb II combi (3T5)

                    #10
                    Zgadza się.Odszczekuję,co napisałem.Spojrzałem w ETKĘ na kartę z hamulcami,a nie popatrzyłem na zwrotnicę.W autach z silnikami AEE,AEH,AGP,AKL,AMD jest inna zwrotnica niż w pozostałych.Obawiam się,że niestety należy zmienić zwrotnice.Natomiast zacisk zostanie ten sam.
                    Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                    Komentarz

                    • mozgi
                      L&K
                      • 2009
                      • 1128
                      • Octavia I (1U2)
                      • AKL 1.6 MPI 101 KM

                      #11
                      od jakich aut szukać zwrotnicy,zeby pasowała pod 280? linki z allegro mile widziane
                      ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
                      Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

                      Komentarz

                      • dzony
                        Ambiente
                        • 2005
                        • 111

                        #12
                        tak właśnie nie mogłem sobie tego wybrazić jak by to mialo niby pasować ;]
                        Mozgi jak chcesz to mogę Ci swoje zwrotnice sprzedać bo kompletuje graty na 312 mm z przodu tylko byś musial zaczekać z miesiąc może półtora..
                        "urodzilem się z kierownicą w dłoni i ołowianą stopą" ;]

                        176Km 343Nm
                        hamulce 312mm przód i 256mm tył

                        Komentarz

                        • kabanos
                          RS
                          • 2011
                          • 4544
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          mozgi, octavia I, golf IV, chyba też od leona i A3. Wszystkie z wymienionych, które mają hamulce 280 mm, czyli praktycznie od wszystkich TDI z silnikami 90 i 110 KM. Ale najlepiej zadzwonić do sprzedawcy i zapytać jaką średnicę ma tarcza. Zwróć uwagę, żeby piasta była z czujnikiem ABS.
                          Jeśli potrzebujesz wymienić zwrotnicę, to ja bym się zastanowił nad przesiadką na tarcze 288mm. O niebo lepiej hamuje od 280-tek.

                          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                          Komentarz

                          • JanuszSz
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 2835
                            • Superb II combi (3T5)

                            #14
                            Zamieszczone przez kabanos
                            Jeśli potrzebujesz wymienić zwrotnicę, to ja bym się zastanowił nad przesiadką na tarcze 288mm. O niebo lepiej hamuje od 280-tek.
                            Hamowanie z pewnością lepsze,ale przy zmianie na 288/312 koszty szybują mocno w górę.
                            Co drugi z aktualnych lub byłych posiadaczy O1 TDi posiada w garażu,lub piwnicy
                            zwrotnice,które zostały po swapie i chętnie się pozbędzie.
                            Sam mam prawą(lewa gdzieś pojechała) i oddam za darmo,pod warunkiem,że ktoś to ode mnie zabierze.
                            mozgi, Daj ogłoszenie w giełdzie,że przytulisz zwrotnice na 280.
                            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                            Komentarz

                            • kabanos
                              RS
                              • 2011
                              • 4544
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez JanuszSz
                              Zamieszczone przez kabanos
                              Jeśli potrzebujesz wymienić zwrotnicę, to ja bym się zastanowił nad przesiadką na tarcze 288mm. O niebo lepiej hamuje od 280-tek.
                              Hamowanie z pewnością lepsze,ale przy zmianie na 288/312 koszty szybują mocno w górę.
                              Co drugi z aktualnych lub byłych posiadaczy O1 TDi posiada w garażu,lub piwnicy
                              zwrotnice,które zostały po swapie i chętnie się pozbędzie.
                              Sam mam prawą(lewa gdzieś pojechała) i oddam za darmo,pod warunkiem,że ktoś to ode mnie zabierze.
                              mozgi, Daj ogłoszenie w giełdzie,że przytulisz zwrotnice na 280.
                              Kupiłem zestaw do swapa na 288 razem z dobrymi tarczami i klockami za 300 zł. Dołożyłem na reanimację następne 300 (łożyska, zestawy naprawcze tłoczków) i wszystko bangla od 1,5 roku. Można trafić po okazyjnej cenie, tylko trzeba szukać.

                              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                              Komentarz

                              • mozgi
                                L&K
                                • 2009
                                • 1128
                                • Octavia I (1U2)
                                • AKL 1.6 MPI 101 KM

                                #16
                                dzięki wszystkim za podpowiedzi, czasami zastanawiam sie czy gra warta świeczki? ogłoszenie na razie wystawiłem i zobaczymy czy będzie odzew
                                ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
                                Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

                                Komentarz

                                • czernobyl
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1276
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez JanuszSz
                                  W autach z silnikami AEE,AEH,AGP,AKL,AMD jest inna zwrotnica niż w pozostałych
                                  up
                                  a jak jest w BFQ? czy przy zmianie 256->280mm trzeba wymieniać coś więcej, czy większa tarcza pasuje plug-and-play? z przeglądania sklepów nic mądrego nie wynika, do bfq zarówno oferują tarcze 256 jak i 280

                                  Komentarz

                                  • samtech84
                                    Elegance
                                    • 2008
                                    • 988
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                    #18
                                    Jak zmieniać już zwrotnicę na 280 mm to lepiej od razu na 288 swapować

                                    Komentarz

                                    • nikoś151
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 563

                                      #19
                                      do zmiany z 256 na 280 potrzeba zwrotnicy, zacisk tarcze klocki. ja mam na sprzedaz kompletny swap tarcze ate klocki nowe może na wszystkim przejechałem 2tys. km. i oddam to za grosze.

                                      Komentarz

                                      • czernobyl
                                        L&K
                                        • 2008
                                        • 1276
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        #20
                                        nikoś151, dzięki za informację.

                                        na razie się nie piszę na zmiany - spadło mi na głowę naraz kilka rzeczy do octavki (rozrząd, amory, zawieszenie silnika, oliwa i coś jeszcze pewnie się znajdzie przy okazji) i jestem już mocno pod kreską z budżetem :evil:

                                        Komentarz

                                        Pracuję...