1.9 TDI ASZ a GT22

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Toporzak
    Classic
    • 2016
    • 24

    1.9 TDI ASZ a GT22

    Myślę, że tego modelu nie trzeba przedstawiać ani młodszym ani starszym. Najpopularniejszy autobus Polski lat 60. powraca w nowej wersji. Ale czy wiecie skąd Ogórek się wywodzi? W Polsce produkował go Jelcz, ale podwozie pochodziło z Czechosłowacji. Oryginalny czechosłowacki Ogórek produkowała Skoda Do rzeczy. Słowacki designer Miroslav Dorotèín stworzył projekt nowego Ogórka. Ma on być połączeniem nowoczesności i klasycznego kształtu pierwowzoru. Zwiększyła się długość autobusu (z 10,7 do 12,5 m), będzie on mógł przewieźć 28 pasażerów. Fotele będą miały regulację położenia a w każdym oparciu zamontowany będzie 13 calowy ekran dotykowy żeby uprzyjemnić pasażerom dłuższe podróże. Dostępny będzie również internet. Za oświetlenie wnętrza będą odpowiadać diody LED z możliwością regulacji natężenia światła i zmiany koloru, a kierowca będzie miał do dyspozycji elektroniczny panel sterowania. Brak niestety bliższych danych o napędzie.
    Jak myślicie, czy nowy Ogórek ma szansę podbić polskie miasta tak jak to miało miejsce 50 lat temu?
    Zdjęcia: http://moto.onet.pl/nowa-era-ogorka-...-powraca/zcpnm
  • Kingu
    Drive
    • 2013
    • 74

    #2
    1.9 TDI ASZ a GT22

    Witam

    Mam takie pytanko...
    Czy ktoś z Was montował jakąś inną turbawkę pod maskę swojej skody w celu zwiększenia mocy i njuta?
    Jeżeli tak, to co polecacie...
    Gt22 z 270 cdi czy coś innego, jak z montażem itd itp.
    Ci co robili coś takiego niech piszą...

    Komentarz

    • Tony065
      RS
      • 2009
      • 2487
      • Octavia I (1U2)
      • ARX 1.8 20VT 150 KM

      #3
      Kingu, na naszym forum jest mało tak przerobionych aut, ale na bratnim z LeonClub to co innego. Sporo ich tam jest dobrze opisanych, bo na GT2260VK da radę zrobić ok. 230KM :diabelski_usmiech
      Tak na szybko to znalazłem :arrow: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...highlight=2260
      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
      @ by Tune-up Gdańsk
      TDI VP++ i jeszcze rośnie
      Antek

      Komentarz

      • Kingu
        Drive
        • 2013
        • 74

        #4
        Dzięki za info.

        Na koniec mam jeszcze pytanie. Czy ktoś z posiadaczy skodzinki z ASZ pod maską montował turbo od 150 ARL? Na zasadzie plug&play i ewentualnie z modem na większe koło kompresji...

        Komentarz

        • kamil90
          Ambiente
          • 2014
          • 113

          #5
          ASZ to nieco wykastrowany ARL.
          ARL ma FMIC oraz turbo GT1749VB
          ASZ ma SMIC oraz turbo GT1749VA
          No i pompowtryskiwacze:
          jak z końcówką AL - to masz farta i się ciesz - to jedne z najmocniejszych czyli możesz liczyć na największe przyrosty.

          Po założeniu trubo ARL i pompkach AL możesz liczyć prawie na to co ARL po programie czyli jeżeli wszystko zdrowe to okolice 18x-19x koni.

          Przydałby się do tego FMIC bo jak będzie ciepło na dworzu to zacznie puchnąć.


          Wyznacz sobie moc, którą chcesz uzyskać - i rób odpowiedni setup.

          Komentarz

          • Kingu
            Drive
            • 2013
            • 74

            #6
            Takiej odpowiedzi oczekiwałem.

            Konkretnie i na temat

            Chce uzyskać jakieś 170 koni żeby sprzęgła nie trzeba było ruszać.

            Zastanawia mnie jedno czy lepiej jest zostawić seryjne turbo i założyć IC od ARL
            czy
            Zmienić turbinę na ARL i zostawić ten micro intercooler
            no i oczywiście w obu przypadkach Soft.

            Jak możesz mi kolego coś doradzić to pisz...
            Z góry dzięki

            Komentarz

            • srubox
              Drive
              • 2007
              • 91

              #7
              W 01 nie bylo ARl czyli latwiej bedzie Ci zrobic FMIC z chinczyka + wpiac sie w ori orurowanie z kwasiaka lub alu. do tego turbo ARL i to bedzie najlepsza opcja jak dla mnie...i tak predzej czy pozniej dwumas bedzie sie odzywal wiec i tak bedziesz musial to zrobic.

              Komentarz

              • kamil90
                Ambiente
                • 2014
                • 113

                #8
                Jeżeli wszystko ( czyli góra - głowica, wałek, popychacze, pompki i ogólna kondycja silnika ) jest OKI
                to spokojnie zrobisz okolice tych 170 na obecnym turbo.

                Lepiej zrobić IC (nie bój się określenia chińczyk - chodzi o to, że FMIC jak wiele rzeczy jest produkowany w Chinach), i atakować te 170 koni. W O1 jest tyle miejsca, że można by nawet dwa wsadzić :roll:

                Później to już duże koszty. Dostać turbo ARL w zjadliwym stanie - rarytas. Ja zawsze powtarzam, że sprzęgło to zależy jak jeździsz.

                No i daruj sobie FMIC z ARL. W O1 nie było ARL więc to ogromna rzeźba. Przy ARL masz inny pas przedni, płaskie wentylatory itp.

                Komentarz

                • murzyn
                  Classic
                  • 2013
                  • 12

                  #9
                  Zamieszczone przez Kingu
                  Chce uzyskać jakieś 170 koni żeby sprzęgła nie trzeba było ruszać.
                  zdrowy asz na seryjnej turbinie tyle wyda samym programem

                  Zamieszczone przez kamil90
                  Dostać turbo ARL w zjadliwym stanie - rarytas.
                  :P czasem vb trafiają się w lepszej cenie niż va ,ale to już trzeba poszukać
                  co do wymiany smic na fmic jak najbardziej bo seryjny kulerkek w lecie będzie miał ciężko
                  no i kwestia remapu na taki który nie zabije sprzegła :lol:

                  Komentarz

                  • kamil90
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 113

                    #10
                    IMO FMIC w takim ASZ to podstawa.
                    No i tak jak pisałem, wszystko sie uda pod warunkiem, że motor zdrowy.

                    Kiedyś czytaj 4-5 lat temu ARL seria na hamowni
                    wypłuwał po 160-170koni.
                    Obecnie w dużej ilości przypadków takie wyniki sa osiągane
                    po programie.

                    Niestety silniki coraz bardziej zużyte, wiadomo jak niektórzy dbają itp.

                    Zacznij od zrobienia logow, wrzuć na forum tu lub golf lub Leon. Często sami tunerzy jak np
                    GruchaARL analizują logi i piszą co trzeba zrobic/wymienić przez pisaniem programu.

                    Pozdro!

                    Komentarz

                    • Tony065
                      RS
                      • 2009
                      • 2487
                      • Octavia I (1U2)
                      • ARX 1.8 20VT 150 KM

                      #11
                      Chce uzyskać jakieś 170 koni żeby sprzęgła nie trzeba było ruszać
                      KM nie mają wpływu na sprzęgło. o wiele bardziej Nm :wink: z racji, a że jest to ASZ to wstawia się tam zestaw z Sharana BTB, ponoć najmocniejszy z seryjnych na rynku. z ARL daj se siana, bo nie mają takiego potencjału jak GT22 :diabelski_usmiech gdzie wynik ~230/450 nie jest trudny, ale FMIC to obowiązek w takim zestawie.
                      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                      @ by Tune-up Gdańsk
                      TDI VP++ i jeszcze rośnie
                      Antek

                      Komentarz

                      • kamil90
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 113

                        #12
                        Można również wstawić jednomas do skrzyni
                        6gang zamiast tego BTB.
                        Tylko to jeszcze dyskusyjna kwestia. Koszty podobne jednak
                        Jednomas dużo wiecej wytrzymuje, dodatkowo można wzmocnić
                        taki zestaw niewielkim kosztem.

                        Komentarz

                        • Kingu
                          Drive
                          • 2013
                          • 74

                          #13
                          Jak sprawa z GT22 wygląda jeżeli chodzi o montaż?

                          Seryjne turbo jak i to z ARL ma gorącą stronę zintegrowaną z kolektorem...

                          Są jakieś zestawy do montażu tej turbiny tzn. gotowe kolektory które mozna kupić i zamontować wszystko na zasadzie plug&play?

                          Czy pozostaje szukanie czegoś na ebay'u lub zrobienie customa na zamówienie?

                          Jakie opcje polecacie...

                          Komentarz

                          • Tony065
                            RS
                            • 2009
                            • 2487
                            • Octavia I (1U2)
                            • ARX 1.8 20VT 150 KM

                            #14
                            Kingu, na forum LC jest kolega GruchARL. z Lublina masz całkiem blisko do Ostrowca :arrow: http://leonclub.pl/forum/memberlist....wprofile&u=981 powinien Ci pomóc, ale bez grubej rzeźby się nie obędzie. GT22 jest do innych silników i trzeba spawać "barana" itd. powodzenia w modach a na dokładkę masz to :arrow: http://leonclub.pl/forum/viewtopic.p...=unread#unread i to https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater
                            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                            @ by Tune-up Gdańsk
                            TDI VP++ i jeszcze rośnie
                            Antek

                            Komentarz

                            • kamil90
                              Ambiente
                              • 2014
                              • 113

                              #15
                              Jeżeli chcesz GT22 to musisz przygotować ok 6k PLN na gotowo z turbo, DP long i programem.

                              Polecam robic wszystko u jednej osoby.

                              No i oczywiście Bartka - GruchaARL też osobiście polecam

                              Komentarz

                              • Tony065
                                RS
                                • 2009
                                • 2487
                                • Octavia I (1U2)
                                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                #16
                                Co tak cicho :?: pewnie teraz siedzi i się ślini nad modami i wykresami z BartPolu :wink:
                                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                @ by Tune-up Gdańsk
                                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                Antek

                                Komentarz

                                • kamil90
                                  Ambiente
                                  • 2014
                                  • 113

                                  #17
                                  Hehe

                                  Co do wykresu, tam są jeszcze pompki zrobione race 783 - czyli kolejne koszty

                                  Nie jest tak kolorowo jeżeli chodzi o łączny koszt ale wydaje mi się, że niemal pół tysiąca niutonometrów robi swoje! (gwoli ścisłości - okolice 450 ze względu na sprzęgło)

                                  Komentarz

                                  • Kingu
                                    Drive
                                    • 2013
                                    • 74

                                    #18
                                    No no 245 koni robi wrażenie to prawie tyle co w A6 3.0 TDI tylko skoda taka lekko cicho ciemna by była

                                    Na razie muszę zająć się wymianą błotnika, nadkola i zderzaka bo jakaś pipa z taxi we mnie wjechała pod samym domem ;/ 450 km zrobiłem a 1 km przed domem takie coś...

                                    Jakby ktoś coś miał z tego na sprzedaż to chętnie przygarnę za $$$
                                    Potrzebuje zderzak, błotnik lewy przód w kolorze srebrnym metalik.

                                    Komentarz

                                    • juby_p
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 9

                                      #19
                                      Do AZS robisz GTB2260 na żeliwie nie baranie, FMIC i udrażniasz wydech, zegar EGT minimalnie lub jeszcze boost po tych zabiegach w zasiegu jest 240ps i 450-460Nm
                                      Na codzień przemieszczam się A4 B6 1.9TDI (AVF) - 242Ps/466Nm

                                      Komentarz

                                      • kamil90
                                        Ambiente
                                        • 2014
                                        • 113

                                        #20
                                        Zegar EGT zbędny i drogi dodatek jeżeli nie zamierzasz latać autostradą po kilka godzin z prędkością powyżej 200km/h - tutaj ma się wykazać tuner aby te EGT było na jak najniższym poziomie.

                                        Komentarz

                                        • juby_p
                                          Classic
                                          • 2013
                                          • 9

                                          #21
                                          może i zbędny ale pokazuje czy przekraczasz granice bezpieczeństwa mówię tu o mocach grubo ponad 200.
                                          Na codzień przemieszczam się A4 B6 1.9TDI (AVF) - 242Ps/466Nm

                                          Komentarz

                                          • kamil90
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 113

                                            #22
                                            Co rozumiesz przez moce grubo ponad 200?
                                            Bo jeżeli mówimy o suszarce GTB2260VK na seryjnych pompkach czyli to w okolicach 240HP będzie to nadal nie widzę sensu żeby montować zegar EGT. Co innego jeżeli idziemy już w grube mody i dodamy do GTB pompki race czy inne i celujemy w okolice 300koni. Ale wtedy wydatek ok tysiąca PLN na sam zegar nie będzie problemem

                                            Komentarz

                                            • Walus
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 172

                                              #23
                                              zobacz na mój watek żaby - 1.9tdi by walus tam masz wszystko co by można wsadzić, turbo arl potem gt2256 i na koniec gtb2260v itp. wszystko poparte wykresami. Egt powyżej 220ps musisz mieć bez tego żadny szanujący tuner nie wleje ci koksu pod tłok.

                                              Musisz jeszcze pomyśleć o dobrym sprzęgle.

                                              Komentarz

                                              Pracuję...