czyli nie powinna octavia dymyć - więc chyba program trzeba dopracować
Short shifter inaczej
Zwiń
X
-
Short shifter inaczej
ello
Na stronie tu niby jest wytłumaczone ale tak nie do końca...
Na jakiej zasadzie to działa (może któś miał z czymś takim doczynienina)?
Ok, (człowiek jakos tak szybko czyta ops: ) na tej stronie jest obszerna instrukcja montażu...
Ale dalej jestem ciekaw Waszych opiniusrany pracą po same pachy
-
-
Zestawy "Short-Shift"
Na rynku jest dostępnych wiele tzw. "short-shifter'ów" (specjalnie ukształtowana, krótsza dźwignia zmiany biegów) do większości sportowych aut lub typu GTI. Urządzenia te zmieniają geometrię układu: gałka zmiany biegów, łożysko (jabłko), ramię wodzika. Z reguły zwiększana jest odległość między końcem wodzika a jabłkiem, co daje większy ruch wybieraka przypadający na 1cm przesunięcie gałki zmiany biegów.
Typowo, "długość" zmiany biegów (dystans, jaki musi pokonać gałka) zmniejszany jest o około 50%. Zdarza się jednak widywać zestawy zmniejszające tę odległość nawet o 80%! Jeśli już jesteśmy przy temacie linek biegowych, jest też ważne aby wszystkie gumowe tulejki w układzie zmiany biegu były w dobrym stanie. Dzięki temu biegi będą zawsze wchodzić "twardo" na swoje miejsce.
kilku znajomch ma to w autach ale to nie autka o mocy 100 KM tylko dosc pomodowane
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yoschuaNikt o tym nie pisze, ale czy to prawda że zakłądając short-shifta trzeba mieć więcej siły w ręku ?? do zmiany biegów.
Teoretycznie jak sobie myśle to tak, bo zmieniamy przełożenie ramienia na dole i u góry lewarka w stosunku do seryjnego.Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
No właśnie.
Myślałem kiedyś dawno aby założyć sobie to w sportówce (Seat Ibiza Cupra), ale okazało się że niejest to zgodne z żadną specyfikacją rajdową (regulaminem), więc odpuściłem temat w ogóle.
Fakt że jak się szybko ręką macha to i tak skrzynia nie nadąża z synchronizacją, a szybko zmieniamy biegi w szczegółności przy bardzo wysokich obrotach, co dodatkowo wysila i zużywa synchronizatory.
Popsułem kilka skrzyń biegów i teraz wiem że niekoniecznie dobrym pomysłem jest wbijanie biegów z pełną siłą jaką w ręku mamy - należy mocno trzymać, ale jak skrzynia - synchronizator - 'nie wpuszcza' to nie należy dociągać. Moje zepsucia polegały na ścinaniu zębów przesóki i w miejscu przerwy pojawiał się materiał.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KruPinJa tam nie widze problemu w szybkiej zmianie biegow w Octaviach. Lepiej potrenowac zamiast zakladac takie cudaki do zwyklych aut IMO.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002...brakuje mi płynności przechodzenia szczególnie między 1 i 2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KruPinZamieszczone przez kowal 2002...brakuje mi płynności przechodzenia szczególnie między 1 i 2.
Może faktycznie w dieslach 1 służy wyłacznie do ruszenia ( jak pisze instrukcja :diabelski_usmiech ) i zaraz potem, zanim silnik sie rozkręci, trzeba wbijać 2...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Może faktycznie w dieslach 1 służy wyłacznie do ruszenia ( jak pisze instrukcja :diabelski_usmiech ) i zaraz potem, zanim silnik sie rozkręci, trzeba wbijać 2...
Komentarz
-
-
Ja ostatnio jak sobie stzrelilem ze spzregla i przgeialem na jedynce to mis ie przod w prawo przesynal chyba ze 40cm i nie mialem trakcji na polowie 2jki..Take ruszam z lekkim bujnieciem, potem docisk i ok 3tys zmiana na 2jke, zeby jakos dalo sie ruszac bez mielenia mocnego na tym 2gim biegu--------------
Komentarz
-
Komentarz