Short shifter inaczej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Osiak
    Classic
    • 2006
    • 13

    Short shifter inaczej

    czyli nie powinna octavia dymyć - więc chyba program trzeba dopracować
  • hEllo)
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 741

    #2
    Short shifter inaczej

    ello
    Na stronie tu niby jest wytłumaczone ale tak nie do końca...
    Na jakiej zasadzie to działa (może któś miał z czymś takim doczynienina)?


    Ok, (człowiek jakos tak szybko czyta ops: ) na tej stronie jest obszerna instrukcja montażu...
    Ale dalej jestem ciekaw Waszych opini
    usrany pracą po same pachy

    Komentarz

    • speedy
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 396

      #3
      Zestawy "Short-Shift"
      Na rynku jest dostępnych wiele tzw. "short-shifter'ów" (specjalnie ukształtowana, krótsza dźwignia zmiany biegów) do większości sportowych aut lub typu GTI. Urządzenia te zmieniają geometrię układu: gałka zmiany biegów, łożysko (jabłko), ramię wodzika. Z reguły zwiększana jest odległość między końcem wodzika a jabłkiem, co daje większy ruch wybieraka przypadający na 1cm przesunięcie gałki zmiany biegów.

      Typowo, "długość" zmiany biegów (dystans, jaki musi pokonać gałka) zmniejszany jest o około 50%. Zdarza się jednak widywać zestawy zmniejszające tę odległość nawet o 80%! Jeśli już jesteśmy przy temacie linek biegowych, jest też ważne aby wszystkie gumowe tulejki w układzie zmiany biegu były w dobrym stanie. Dzięki temu biegi będą zawsze wchodzić "twardo" na swoje miejsce.


      kilku znajomch ma to w autach ale to nie autka o mocy 100 KM tylko dosc pomodowane

      Komentarz

      • yoschua
        Rider
        • 2006
        • 339

        #4
        Nikt o tym nie pisze, ale czy to prawda że zakłądając short-shifta trzeba mieć więcej siły w ręku ?? do zmiany biegów.

        Teoretycznie jak sobie myśle to tak, bo zmieniamy przełożenie ramienia na dole i u góry lewarka w stosunku do seryjnego.
        Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
        HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

        Komentarz

        • misiekwaw
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7715
          • Ford

          #5
          Zamieszczone przez yoschua
          Nikt o tym nie pisze, ale czy to prawda że zakłądając short-shifta trzeba mieć więcej siły w ręku ?? do zmiany biegów.

          Teoretycznie jak sobie myśle to tak, bo zmieniamy przełożenie ramienia na dole i u góry lewarka w stosunku do seryjnego.
          z tego co czytalem to tak, czytalem tez wiele razy ze zywotnosc mechanizmu zmiany biegow (to pikus) ale przede wszystkim synchronizatorow obniza sie drastycznie :?
          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
          http://www.disi-tune.pl
          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
          Był WRX
          Była Octa

          Komentarz

          • KruPin
            Rider
            S_OCP Member
            • 2004
            • 517

            #6
            Ja tam nie widze problemu w szybkiej zmianie biegow w Octaviach. Lepiej potrenowac zamiast zakladac takie cudaki do zwyklych aut IMO.
            Forum Leasing.pl

            Komentarz

            • Bond
              Ambiente
              • 2004
              • 136

              #7
              Niepotrzebne moim zdaniem, synchronizatory 2 i 3 ki sie i tak niewyrabiają.
              Pozdrawiam
              dużo KM/i jeszcze więcej Nm

              Komentarz

              • yoschua
                Rider
                • 2006
                • 339

                #8
                No właśnie.
                Myślałem kiedyś dawno aby założyć sobie to w sportówce (Seat Ibiza Cupra), ale okazało się że niejest to zgodne z żadną specyfikacją rajdową (regulaminem), więc odpuściłem temat w ogóle.
                Fakt że jak się szybko ręką macha to i tak skrzynia nie nadąża z synchronizacją, a szybko zmieniamy biegi w szczegółności przy bardzo wysokich obrotach, co dodatkowo wysila i zużywa synchronizatory.
                Popsułem kilka skrzyń biegów i teraz wiem że niekoniecznie dobrym pomysłem jest wbijanie biegów z pełną siłą jaką w ręku mamy - należy mocno trzymać, ale jak skrzynia - synchronizator - 'nie wpuszcza' to nie należy dociągać. Moje zepsucia polegały na ścinaniu zębów przesóki i w miejscu przerwy pojawiał się materiał.
                Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  Zamieszczone przez KruPin
                  Ja tam nie widze problemu w szybkiej zmianie biegow w Octaviach. Lepiej potrenowac zamiast zakladac takie cudaki do zwyklych aut IMO.
                  W mojej Cordobie ( 1,6 ALM ) biegi wchodziły dużo lepiej niż w obecnej OII. Mam nadzieje, że to kwestia dotarcia się wszystkich elementów ( dopiero 9,5 kkm przebiegu ), bo przy szybkich startach wciąż brakuje mi płynności przechodzenia szczególnie między 1 i 2.
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • KruPin
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 517

                    #10
                    Zamieszczone przez kowal 2002
                    ...brakuje mi płynności przechodzenia szczególnie między 1 i 2.
                    Wbrew pozorom moze to byc kwestia psychiki :diabelski_usmiech Na serio! Na samym poczatku, jak kupilem Ibize zmienialem biegi z 1 na 2, jak totalne nieszczescie. Wreszcie kiedys sprobowalem (najwyzej nie wejdzie i sie dokreci do 5000obr - zaden problem :lol: ) i wyszlo. Teraz, jak mam zmieniac biegi szybko, to z 1ki na 2ke zmieniam chyba najszybciej.
                    Forum Leasing.pl

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      #11
                      Zamieszczone przez KruPin
                      Zamieszczone przez kowal 2002
                      ...brakuje mi płynności przechodzenia szczególnie między 1 i 2.
                      Wbrew pozorom moze to byc kwestia psychiki :diabelski_usmiech Na serio! Na samym poczatku, jak kupilem Ibize zmienialem biegi z 1 na 2, jak totalne nieszczescie. Wreszcie kiedys sprobowalem (najwyzej nie wejdzie i sie dokreci do 5000obr - zaden problem :lol: ) i wyszlo. Teraz, jak mam zmieniac biegi szybko, to z 1ki na 2ke zmieniam chyba najszybciej.
                      No nie wiem :? . W Cordobie ciągnąłem zazwyczaj do 4,5k - 4,8k rpm i tam zmieniałem biegi ( przeskakiwały płynnie, bez szarpnięcia i zacięć; powiedziałbym, że prawie na "półsprzęgle" ). W OII jest wyraźny przeskok, gdzieś w połowie drogi między 1 a 2 i dosłownie kilka razy udało mi się przejść przy jakichś 3,8k - 4k rpm jednym płynnym ruchem bez wyczucia tego przeskoku. Mówie oczywiście o szybkiej zmianie biegów, bo przy normalnej ten przeskok jest mało uciążliwy.
                      Może faktycznie w dieslach 1 służy wyłacznie do ruszenia ( jak pisze instrukcja :diabelski_usmiech ) i zaraz potem, zanim silnik sie rozkręci, trzeba wbijać 2...
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • KruPin
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 517

                        #12
                        Zamieszczone przez kowal 2002
                        Może faktycznie w dieslach 1 służy wyłacznie do ruszenia ( jak pisze instrukcja :diabelski_usmiech ) i zaraz potem, zanim silnik sie rozkręci, trzeba wbijać 2...
                        Co do tego nie mam watpliwosci! I to sie sprawdza takze w 4Motion, kiedy trakcja na 1ce jest, ale nie ma sensu dalej, jak do 2.800-3.000 jedynki ciagnac :twisted:
                        Forum Leasing.pl

                        Komentarz

                        • herman
                          Rider
                          • 2005
                          • 456

                          #13
                          Ja ostatnio jak sobie stzrelilem ze spzregla i przgeialem na jedynce to mis ie przod w prawo przesynal chyba ze 40cm i nie mialem trakcji na polowie 2jki..Take ruszam z lekkim bujnieciem, potem docisk i ok 3tys zmiana na 2jke, zeby jakos dalo sie ruszac bez mielenia mocnego na tym 2gim biegu
                          --------------

                          Komentarz

                          Pracuję...