[O1] Wymiana turba 110KM AHF na 150KM ARL.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • actchris
    Drive
    • 2014
    • 53

    [O1] Wymiana turba 110KM AHF na 150KM ARL.

    Proszę nie ustalać z Gospodarzem godziny bo prosił mnie żeby to załatwić na forum i jemu tylko do informacji. Inna sprawa, że wypadałoby się określić ilościowo. Rafał i Piotrek nie będą obecni. Paweł, Artur, ja będziemy. Kto jeszcze będzie? pstrykacz jeszcze nie wiadomo????
  • majuDJ
    Rider
    • 2012
    • 464

    #2
    [O1] Wymiana turba 110KM AHF na 150KM ARL.

    Pada mi turbina w mojej Skodzie Octavii 1 1.9TDI AHF. Na allegro jest regenerowane turbo ARL za 850zł , natomiast regenerowane AHF za 700zł. Słyszałem, że turbinę można podmienić P&P wystarczy jakaś przejściówka/wąż za ok 150zł? Może ktoś mi wskazać co to za część na allegro?
    Czy po przełożeniu turba ARL do silnika AHF trzeba jakieś robić strojenie, czy wystarczy przełożyć wyczyścić dolot zmienić olej i tyle?

    Co można osiągnąć po programie na seryjnym AHF z turbiną ARL, bez zmiany wtrysków, pompy czy też IC?
    http://www.euromove.pl

    Komentarz

    • pablokinah
      Rider
      • 2010
      • 574

      #3
      chyba o to ci chodzi
      coś podobnego na wejście do turbiny

      a to chyba na wylot z turbiny

      i chyba jeszcze przepływomierz by trzeba było od ARL
      no i poszukaj na forum bo mnie się wydaje że już jest opisane
      Tu poczytaj bardzo podobne silniki różnią się czystością spalin ale moce i osprzęt podobne
      jakby co posiadam kabel vag

      Komentarz

      • kornat
        Rider
        • 2007
        • 578

        #4
        Zamieszczone przez majuDJ
        Na allegro jest regenerowane turbo ARL za 850zł , natomiast regenerowane AHF za 700zł.
        Odpuściłbym sobie takie coś.
        Zamieszczone przez majuDJ
        Słyszałem, że turbinę można podmienić P&P wystarczy jakaś przejściówka/wąż za ok 150zł? Może ktoś mi wskazać co to za część na allegro?
        Tak, http://allegro.pl/przejsciowka-reduk...415764652.html

        Trzeba zrobić program bo fabryczne turbo pompuje 0,95b a takie z ARL chyba 1,45b

        Komentarz

        • majuDJ
          Rider
          • 2012
          • 464

          #5
          A to ile powinno dobre turbo ARL kosztować? A może od razu wstawić od silnika BUK BPX?
          http://www.euromove.pl

          Komentarz

          • Tony065
            RS
            • 2009
            • 2487
            • Octavia I (1U2)
            • ARX 1.8 20VT 150 KM

            #6
            majuDJ, w Polsce tylko kilka firm umie poprawnie zregenerować turbo ARL i cena to nie 850zł tylko trochę więcej. Zapytaj kolegę Grucha_ARL z forum Leon Club.
            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
            @ by Tune-up Gdańsk
            TDI VP++ i jeszcze rośnie
            Antek

            Komentarz

            • kornat
              Rider
              • 2007
              • 578

              #7
              majuDJ, podstawowe pytanie, masz zamiar coś więcej pakować oprócz turbiny?

              Komentarz

              • kamil90
                Ambiente
                • 2014
                • 113

                #8
                Odpuść regenerowanego ARL, już tłumaczę dlaczego:

                Ja mam ARL ori seria 150HP, wczoraj spotkałem kolegę z leonclub.pl na drodze - ARL po wirusie na ok 190HP, turbo regenerowane w WWA na Bemowie - znana firma.
                Finał taki, że objechałem go bez zająknięcia do ok 120/140 km/h.

                Jego turbo nie wstaje kompletnie, co z tego że ma zrobione na nim 190HP jak nie ma dołu.

                Jak ktoś wyżej napisał, tylko kilka firm w PL potrafi zregenerować ARL. Z czystym sumieniem mogę polecić Bartka z Kingsoftu.

                Komentarz

                • rOBERTO795
                  RS
                  • 2009
                  • 3465
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez kamil90
                  , tylko kilka firm w PL potrafi zregenerować ARL
                  Tu nie chodzi tylko o ARL-a. Regeneracja to loteria-Zawsze.
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz

                  • majuDJ
                    Rider
                    • 2012
                    • 464

                    #10
                    To czyli jak ARL to tylko nowe za 3300zł :P A jak z turbiną BPX 163KM? To kto ogarnia regeneracje turbiny opórcz drogiego Turbotec oraz REAM-POLAND Sp. z o.o. z Lublina? Bo firemek regenerujących jest mnóstwo. Mój mechanik powiedział, że jak chce to może mi moją zregenerować i koszt całkowity z demontażem/montażem 950zł - 1500zł w zależność jak turbina jest uszkodzona (podobno chwalił sobie specjalistów jakiś z Al. Krakowskiej z Warszawy)

                    [ Dodano: Sob 26 Lip, 14 09:35 ]
                    Na początek turbo a później może wtryski 216, 230 i większy IC.
                    http://www.euromove.pl

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez majuDJ
                      To czyli jak ARL to tylko nowe za 3300zł :P A jak z turbiną BPX 163KM? To kto ogarnia regeneracje turbiny opórcz drogiego Turbotec oraz REAM-POLAND Sp. z o.o. z Lublina? Bo firemek regenerujących jest mnóstwo. Mój mechanik powiedział, że jak chce to może mi moją zregenerować i koszt całkowity z demontażem/montażem 950zł - 1500zł w zależność jak turbina jest uszkodzona (podobno chwalił sobie specjalistów jakiś z Al. Krakowskiej z Warszawy)

                      [ Dodano: Sob 26 Lip, 14 09:35 ]
                      Na początek turbo a później może wtryski 216, 230 i większy IC.
                      IC na początek + wtryski i program- potem zobaczysz czy to wystarczy bo dojdą zapewne inne koszta po drodze typu sprzęgło, hamulce itp.
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • kamil90
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 113

                        #12
                        W BPX jest to samo turbo co ARL czyli GT1749VB więc to bez różnicy.

                        rOBERTO795, nie zgodzę się z Tobą. Takie turbo od AWX to nawet jak złożysz na najtańszym chińskim zestawie naprawczym to będzie hulało. To nie tylko moja opinia - GruchaARL powie Ci to samo.

                        Poza tym przecież zwykłych turbin od VP jeździ zregenerowanych w tym kraju tysiące - co jest dowodem, że nie z każdą sprężarką jest taki problem jak z ARL.

                        Komentarz

                        • Tobi77
                          Rider
                          • 2012
                          • 509
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Czyli podsumowując - jakie turbo w miejsce AHF?
                          Moja Octavia

                          Komentarz

                          • kamil90
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 113

                            #14
                            to zależy jaką moc chcesz osiągnąć oraz jakie pieniądze chcesz/możesz przeznaczyć na modyfikacje.

                            Komentarz

                            • rOBERTO795
                              RS
                              • 2009
                              • 3465
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez kamil90
                              Takie turbo od AWX to nawet jak złożysz na najtańszym chińskim zestawie naprawczym to będzie hulało. To nie tylko moja opinia
                              Nie obchodzi mnie czyja to opinia-ja mam swoją i wiem co sie dzieje jak stroimy auta na regenerowanych w różnych firmach turbinach.
                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                              Komentarz

                              • Tony065
                                RS
                                • 2009
                                • 2487
                                • Octavia I (1U2)
                                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Tobi77
                                Czyli podsumowując - jakie turbo w miejsce AHF?
                                jakie, jakie :?: najlepiej GTB2260VK :diabelski_usmiech
                                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                @ by Tune-up Gdańsk
                                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                Antek

                                Komentarz

                                • McGan
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 3573
                                  • Superb III (3V3)

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Tony065
                                  Zamieszczone przez Tobi77
                                  Czyli podsumowując - jakie turbo w miejsce AHF?
                                  jakie, jakie :?: najlepiej GTB2260VK :diabelski_usmiech
                                  To to to :twisted: Miałem i polecam. A co do GT17 - w O1 jeszcze musisz zrobić intercooler, bo będzie puchnąć. Dodatkowo wywalić katalizator. Strojenie jest obowiązkowe, nie kombinuj nawet
                                  Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                                  Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                                  Komentarz

                                  • M@rtinus
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 17

                                    #18
                                    To i ja się wtrące.

                                    1. To musisz zrobić Fmic jak masz jeszcze Smic.
                                    2. Sprzęgło na jednomas jeśli dwumas jeszcze jeździ.
                                    3. Turbo GTB wiadomo super sprawa ale kosztowne i rzeźby sporo. Arl ciężko w dobrym stanie i nie regenerowane. Ja ze swojej strony polecam BRD pasuje praktycznie P&P

                                    Komentarz

                                    • andy_czarny
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 270

                                      #20
                                      wsadzic tam turbo z awx czy innej 130 do tego IC i jechac na program z czasem kupic 216 i poprawic program- przepis znany i ogolnie dostepny po co kombinowac skoro kolega nie celuej w mega moce ??
                                      Moja Czerwona menda:
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60507

                                      Komentarz

                                      • adaś
                                        Elegance
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 876
                                        • Volkswagen

                                        #21
                                        wsadzic tam turbo z awx czy innej 130 do tego IC i jechac na program z czasem kupic 216 i poprawic program- przepis znany i ogolnie dostepny po co kombinowac skoro kolega nie celuej w mega moce ??
                                        Ja tak miałem i było super. Do tego polecam wsadzić dolot z ARL'a (fajnie robi górę), z tymże od razu, bo później bez korekty softu się nie obejdzie.
                                        Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                        a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                        Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                        O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                        Komentarz

                                        • andy_czarny
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 270

                                          #22
                                          Zgodze sie bo ostatnio zalozylem caly dolot z arl i nei chcial jechac za boga moj osiołek hehe
                                          Moja Czerwona menda:
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60507

                                          Komentarz

                                          • Tomasz76
                                            Ambiente
                                            • 2013
                                            • 173

                                            #23
                                            Jeśli to ma być p&p to praktycznie pozostaje arl lub asz z silników poprzecznych nie wiem czy podeszłaby też od ibizy ale tak chyba muszla jest inaczej ustawiona. Z awx na pewno nie bedzie p&p bo tam wylot jest w dół ustawiony więc bez przeróbek aby to połączyć dalej w obieg bez rzeźby się nie obejdzie, co nie znaczy że sie nie da. Brd jest sterowana elektronicznie więc też nie podejdzie bez przerobienia sztangi na vnt.
                                            Zależy czego właściciel oczekuje bo przy robieniu fimca pod autko robi sie wieksze pole do popisu z turbinami.

                                            Komentarz

                                            • andy_czarny
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 270

                                              #24
                                              ja u siebei mam z avf'a troche zmodzic wydech i pare dupereli i pasuje ale fakt asz p&p
                                              Moja Czerwona menda:
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60507

                                              Komentarz

                                              • virus.debica
                                                Classic
                                                • 2013
                                                • 13

                                                #25
                                                Do Octavia 1.9 TDI ALH P&P pasuje turbo z Seat Ibiza 1.9 TDI BLT 130km

                                                Różni się rurka egr która i tak zaślepiamy, oraz dolny wąż Turbo ponieważ jest na szybko-złączkę.

                                                Osobiście jeżdżę właśnie na czymś takim.
                                                ______________________________
                                                Skoda Octavia 1.9 TDI ALH 2004r.
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...light=#1277652

                                                Komentarz

                                                Pracuję...