g3rsu, mniejsze o niecałe 4 cm. Najbliższe wymiarem do 195/65R15 to 225/45R17 (różnica -0,2 mm)
Alufelgi
Zwiń
X
-
g3rsu, 0,2 mm to żadna różnica, ale 4 cm to już trochę 295/30R18 (0,3 mm mniejsze) - ale takie kapcie to nie do wolnossącej 100 konnej benzynki. Pamiętaj też, że przy większym (średnica) kole prędkościomierz będzie mocniej zaniżał, czyli będziesz jechał szybciej niż pokazuje. Co do osiągów to największe znaczenie ma szerokość - opory toczenia.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez g3rsuak takie felgi by wyglądały na skodzie
g3rsu, rafiki, o czym piszecie, przecież zwiększając rozmiar felgi zmniejszasz wysokość gumy, czyli zakładając prawidłowe opony (zachowując stosowne proporcje), zgodne z homologacją nie będzie żadnych przekłamań itp. (bo został zachowany taki sam obwód koła) W temacie osiągów, cóż nie ma co się oszukiwać, im szersze gumy tym większe zużycia paliwa i gorsze osiągi itp. itd.
Komentarz
-
-
rafiki, dzięki za pomoc :-)
Teraz wiem za czym się rozglądać na wiosnę.
No właśnie byłem bardziej skłonny do 17 bo jednak przy codziennym użytku będzie po prostu bezpieczniej dla samych felg.
[ Dodano: Pią 20 Lut, 15 10:18 ]
No i pierwsze pytania
Jak myślicie, które felgi będą najlepiej pasować?
Osobiście jestem najbardziej nastawiony chyba na te z pierwszego linku.
A jeszcze takie pytanie, otwór centrujący wszystkie felgi mają ten sam? Czy na to też trzeba uważać przy wyborze
Komentarz
-
-
lukasz_vip, piękne są :shock:
Dasz więcej info o nich? Zgaduję że to są 18 i chyba nie mają rozstawu 5x100 bo wcześniej nie rzuciły mi się w oczy
[ Dodano: Pon 23 Lut, 15 17:44 ]
Poszukałem trochę to są one od tt, dość rzadkie bo na allegro z oponami jest tylko jedna aukcja z dość wysoką ceną ale z rozstawem 5x112 a wychodziły też chyba z 5x100 ale na allegro brak
Komentarz
-
-
Witam serdecznie, odkopuję temacik ze względu na chęć wyposażenia swojego szkodnika w alusie na lato. Obecnie po kupnie autka mam tylko komplet stalowych, a że sezon się zbliża to chciałbym sprawić mojej 1.6 mały prezent.
Chciałbym spytać na co szczególnie zwracać uwagę przy kupnie felg, nowe czy polować na używki? Czy kierować się czymś więcej niż tylko 5x100 ET 38 ? Oponki mam 195/65/R15. I czy może polecacie jakieś modele (choć, to rzecz gustu) lub sklepy (jak fizyczne, to najlepiej w pomorskim/trójmiasto).
Pozdrawiam serdecznie i z góry dzięki za sugestie/potwierdzenie.
Komentarz
-
-
Uznanych firm tzn? I czy do dyskwalifikuje te wszystkie allegrowe bajery? Nie, żebym chciał z tamtąd zamawiać, ale pytam informacyjnie.
"Okazyjnie" są też vertex'y http://allegro.pl/vertex-mb-15-5x100...169929071.html
Komentarz
-
-
Kavalorn, tak jak kolega Voit, pisał, nigdy nie kupuj tanich chińskich felg, koło to jedna z ważniejszych rzeczy w samochodzie, jak nie masz kasy na nowe to kup używane. Ja na lato kupiłem rok temu porządne używki, (były jak nowe) borbety LV5 (siedemnastki) za 1.3 tysia za komplet. Na zimę kupiłem borbety PS7 (szestnastki) za 600zł komplet, z tym że były troszkę porysowane, ale za to idealnie proste i nie naprawiane.
Komentarz
-
-
A ja tak trochę z innej beczki, na "ochłodzenie" nastrojów. Po co te wszystkie zabiegi z super felgami? Jeżdżę Octavią już 16 lat. Na początku też mnie trochę kręciło aby zmienić koła na "aluminiowe", jednak z biegiem lat poprostu odpuściłem sobie. Po co marnować kilka tysięcy złotych na coś, o co trzeba bez przerwy dbać, i drżeć czy czasami niema jakiejś tam wżery, czy odprysku, ewentualnie zgięcia/pęknięcia po najeżdzie na krawęznik. Dobre, pełne kołpaki, nie udające szprych rozwiązują estetykę kół stalowych, zawsze są czyste, i dobrze wyglądają. Stalowe koła są wieczne, nie wymagają żadnego zachodu. Łudzenie się, że na aluminiowych są jakieś lepsze osiągi, to tylko złudzenia .
Komentarz
-
-
Osobiście kieruję się zamiłowaniem do własnego samochodu i walorami estetycznymi. W teorii alusie latem odprowadzają też część ciepła od klocków przedłużając ciut ich żywotność. Dla jednych felgi mogą być kłopotliwe w utrzymaniu lub nawet popadają w ruinę (patrząc choćby po okolicznych osiedlach) ale są i tacy, którzy dbanie o autko traktują jako hobby i przyjemnością jest dla nich dbanie o nie Sam aktualnie mam kołpaczki i uważam, że na zimę pozostanę przy stalowych + kołpaki
A wracając do tematu, mam na stalowych ET 38, czy muszę mieć takie samo na Alu? Gdzieś czytałem, że może być trochę mniejsze/większe - ale wolę spytać czy, i jeśli tak, to ile to jest 'trochę'? I czy ktoś poleci jakieś konkretne sprawdzone modele i/lub sklepy?
@mrfazi fajnie wyglądają te czarniutkie bobrety
Komentarz
-
-
Kavalorn, ET nie musi być dokładnie takie samo, ale trzeba je spasować z szerokością i średnicą felgi żeby nie było problemów. W O1 standardowo były felgi 6 i 6,5J z ET 38 (6J) i 42 (6,5J). http://www.rozmiaryfelg.pl/skoda.htm
Komentarz
-
Komentarz