Dzis uslyszalem ze powinienem juz zaczac mysle o chlodnicy oleju, gdyz przy zalozonych mocach ktore chce osiagnac tj ~190KM to juz trzeba gdyz inaczej rozwale sobie glowice.
Luca, Tymon - z racji tego samego silnika i mocy o ktorej tu mowa , to pytanie głownie do Was
lec, no wstyd się przyznać, ale zarówno Ja jak i chyba Luca to montujemy to badziewie juz od ponad roku :P
Ogólnie skupiamy się na temperaturze patrząc na wskaźnik, który informuje nas co i jak.
Za jakiś czas wstawiamy te wskaźniki VDO, które na 100% będą bardziej dokładne niż AUTO GAUGE, więc wówczas zobaczy się jakie są max temp.
Ja doszedłem do 110 nie raz, no i wtedy nóżka z gazu :P
Oczywiście najczęściej takiem temp, można uzyskać przy max bucie na Banie.
Pozdrawiam
Tymek
Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03 BMW serii 3... Radość z jazdy.
Kurcze, pisze po raz 3 tego samego posta bo coś mi się wali.
Owszem zakupiłem dwa komplety Mocal 19 row z adapterem z termostatem do grupy VW. Jeden idzie do mnie do auta a drugi jest na sprzedaż. Jednak są one na dużo większe moce niż Lec planuje osiągnąć. Dla Lec-a polecalbym montaż seryjnej ze 130stki.
nie do końca ale dużych przeróbek nie było ponieważ musiałem przespawać końcówki oraz minimalnie wyszlifować blok silnika bo nie było miejsca węże wodne P&P, bolec ( śrube ) trzebabyło utoczyć bo stara była za krutka reszta pasuje
Ja na razie u mnie daje rade seryjna, natomiast ze względu na dość częste pomykanie po autostradach z wysokimi prędkościami za niedługo mam zamiar instalować do siebie coś takiego. Faktem jest, że głowica może się czasem zbuntować i powiedzieć papa.
"Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
Pionek znów gra.......
Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30 www.dynosoft.pl
Jako że temtu nie podbiło i dla leniwych wkjejam tekst jeszcze tutaj:
W weekend zamontowałem taką chłodnicę. Jestem po pierwszych testach na trasie.
Co do montażu:
Niestety nie jest tak do końca p&p. Rurki z płynem chłodniczym mają inaczej wyjście. AHF ma w bok, ASZ do góry. Musiałem uciąć rurki, ale pewnie lepiej zdobyć rurki do ASZ-ta.
Co do skuteczności:
Obserwując wskazania czujnika temperatury oleju umieszczonego w korku miski olejowej muszę stwierdzić że:
1. Przy obciażeniu jakieś 75% (160-170 km/h) temperatura oleju w misce jest niższa jakieś 10 stC zamiast 110 jest jakieś 100.
2. Przy obciązeniu 100% temperatura oleju jest niższa jakieś 5 st, zamiast 115 jest jakieś 110
3. Temperatura ulega dużo szybszemu obniżeniu. Przy seryjnej chłodnicy temperatura po pałowaniu praktycznie nie zmiejszała się mimo zmniejszeniu obciązenia. Teraz wystarczy 5-10 min jazdy mniejszą prędkością żeby wyraźnie się obniżyła temperatura.
Podsumowując: Wydajność chłodnicy ASZ jest zauważalnie większa.
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Nie mam. I tak wrzystko wyszłoby na czarno :wink: . Byłem up....szony w oleju po łokcie. Do tej pory się całkiem nie domyłem. :lol: :lol:
Motaż bardzo prosty. Odkręcasz stary od dołu tylko muszisz mieć klucz 32 oczkowy. Przeszkadzają przewody od sprężarki klimy i ledwo doszedłęm oczkowym 32. Potem przyjmujesz na twarz jekieś 0,5 l oleju. Nastepny problem to przelączenie rurek płynu ale po wyciągnięciu chłodniczki do góry można to zrobić bez spuszczania płynu. Trochę głupio się tnie rurki napełnione wodą. Jeśli będziecie mieli orginalne rurki od ASZ-ta to trzeba spuścić płyn.
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
bede montował przy nastepnej wymianie olejum. Czyli soon. To zrobie foty .. Zanabyłem takowa chłodniczke i bede walczył.
W sumie koszt nie wielki a ... glowica wazna rzecz .. Nie chce przy tej mocy w upały sobie oszczędzać furaka :wink:
lec, spoko ... jestem za planuje od razu wraz z tym wpakować komplet ślicznych VDO wskazników. Widziałem juz je w akcji .. i omal sie nie posikałem .. bajera. Ile masz do wymiany ?
Komentarz