[O1] Chlodnica oleju - kiedy potrzeba ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Chlodnica oleju - kiedy potrzeba ?

    Zamieszczone przez szkoda
    Grzesiek :!: pijemy :!: :szeroki_usmiech
    bedziem pić bedziem
    chyba że wszystko przepijem wiesz gdzie... :wink: :lol:

    [ Dodano: Czw 26 Lip, 07 10:50 ]
    Zamieszczone przez Sigma_74
    a czy ewentualnie małeg owojaka przyjmiecie do flaszki ?
    Robert przecież wiesz że z nami jak z dziećmi > w rączke kieliszek, flaszka na stół :szeroki_usmiech

  • #2
    [O1] Chlodnica oleju - kiedy potrzeba ?

    Dzis uslyszalem ze powinienem juz zaczac mysle o chlodnicy oleju, gdyz przy zalozonych mocach ktore chce osiagnac tj ~190KM to juz trzeba gdyz inaczej rozwale sobie glowice.

    Luca, Tymon - z racji tego samego silnika i mocy o ktorej tu mowa , to pytanie głownie do Was

    Komentarz

    • Tymon
      RS
      • 2004
      • 2970

      #3
      lec, no wstyd się przyznać, ale zarówno Ja jak i chyba Luca to montujemy to badziewie juz od ponad roku :P
      Ogólnie skupiamy się na temperaturze patrząc na wskaźnik, który informuje nas co i jak.
      Za jakiś czas wstawiamy te wskaźniki VDO, które na 100% będą bardziej dokładne niż AUTO GAUGE, więc wówczas zobaczy się jakie są max temp.

      Ja doszedłem do 110 nie raz, no i wtedy nóżka z gazu :P
      Oczywiście najczęściej takiem temp, można uzyskać przy max bucie na Banie.

      Pozdrawiam
      Tymek
      Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
      Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
      BMW serii 3... Radość z jazdy.

      Komentarz


      • #4
        a macie cos upatrzone? jak roziazac problem chlodzenia zimny/cieply silnik ?

        Komentarz

        • misiekwaw
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7715
          • Ford

          #5
          Zamieszczone przez lec
          a macie cos upatrzone? jak roziazac problem chlodzenia zimny/cieply silnik ?
          chlodnice oleju sa z termostatem, ktory sie otwiera dopiero powyzej okreslonej temperatury, wiec przechlodzenie raczej Ci nie grozi :idea:
          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
          http://www.disi-tune.pl
          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
          Był WRX
          Była Octa

          Komentarz


          • #6
            aha, dzieki, Temat dla mnei zupelnie nowy. Drogie to ? czego szukac, to sa uniwersalne chlodnice, czy dedykowane ?

            ps
            namierzylem cos takiego:



            drogie

            Komentarz

            • misiekwaw
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7715
              • Ford

              #7
              Zamieszczone przez lec
              aha, dzieki, Temat dla mnei zupelnie nowy. Drogie to ? czego szukac, to sa uniwersalne chlodnice, czy dedykowane ?

              ps
              namierzylem cos takiego:



              drogie
              całkiem niedrogie znalazles :lol:

              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
              http://www.disi-tune.pl
              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
              Był WRX
              Była Octa

              Komentarz

              • Tymon
                RS
                • 2004
                • 2970

                #8
                lec, call to Ali wiem że cos kombinował, coś chyba kupował itp.
                Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                BMW serii 3... Radość z jazdy.

                Komentarz

                • Aligator
                  Ambiente
                  • 2004
                  • 162

                  #9
                  Kurcze, pisze po raz 3 tego samego posta bo coś mi się wali.

                  Owszem zakupiłem dwa komplety Mocal 19 row z adapterem z termostatem do grupy VW. Jeden idzie do mnie do auta a drugi jest na sprzedaż. Jednak są one na dużo większe moce niż Lec planuje osiągnąć. Dla Lec-a polecalbym montaż seryjnej ze 130stki.
                  www.dynosoft.pl

                  Komentarz

                  • Purchawa
                    Admin
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 8007

                    #10
                    Zamieszczone przez Aligator
                    Dla Lec-a polecalbym montaż seryjnej ze 130stki.
                    Mam nawet taka na sprzedaz.
                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                    STOP ECO-TERRORISM!

                    Komentarz


                    • #11
                      thx Ali, Purchawa -PW

                      MisiekWAW, wiesz, ja jezdze tylko Skodą, i do tego starym kiblem :lol:

                      Komentarz

                      • S3 CHRIS
                        Elegance
                        • 2006
                        • 979
                        • Octavia I (1U2)
                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                        #12
                        ja mam założony do swojej skody 1.8 T własnie z 130ki, jest o 1/3 większa
                        ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                        ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                        Komentarz


                        • #13
                          S3 CHRIS, pasowala CI P&P ?

                          Komentarz

                          • Masmo
                            L&K
                            • 2005
                            • 1145

                            #14
                            Zamieszczone przez Tymon
                            Ja doszedłem do 110 nie raz, no i wtedy nóżka z gazu :P
                            Ja w zasadzie cały czas mam jakieś 115 na trasie.
                            BTW jaka temperatura jest już niebezpieczna na motoru? Może warto zmienić olej na 10W60??
                            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                            Komentarz

                            • S3 CHRIS
                              Elegance
                              • 2006
                              • 979
                              • Octavia I (1U2)
                              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez lec
                              S3 CHRIS, pasowala CI P&P ?
                              nie do końca ale dużych przeróbek nie było ponieważ musiałem przespawać końcówki oraz minimalnie wyszlifować blok silnika bo nie było miejsca węże wodne P&P, bolec ( śrube ) trzebabyło utoczyć bo stara była za krutka reszta pasuje

                              tu jest linka do opisu mojej czeszki

                              ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                              ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                              Komentarz

                              • Luca
                                Rider
                                • 2004
                                • 524

                                #16
                                Ja na razie u mnie daje rade seryjna, natomiast ze względu na dość częste pomykanie po autostradach z wysokimi prędkościami za niedługo mam zamiar instalować do siebie coś takiego. Faktem jest, że głowica może się czasem zbuntować i powiedzieć papa.
                                "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                                Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                                Pionek znów gra.......

                                Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                                www.dynosoft.pl

                                Komentarz

                                • Masmo
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1145

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Aligator
                                  Dla Lec-a polecalbym montaż seryjnej ze 130stki.
                                  Zamontowałem takową i opisałem tutaj:


                                  Jako że temtu nie podbiło i dla leniwych wkjejam tekst jeszcze tutaj:

                                  W weekend zamontowałem taką chłodnicę. Jestem po pierwszych testach na trasie.
                                  Co do montażu:
                                  Niestety nie jest tak do końca p&p. Rurki z płynem chłodniczym mają inaczej wyjście. AHF ma w bok, ASZ do góry. Musiałem uciąć rurki, ale pewnie lepiej zdobyć rurki do ASZ-ta.
                                  Co do skuteczności:
                                  Obserwując wskazania czujnika temperatury oleju umieszczonego w korku miski olejowej muszę stwierdzić że:
                                  1. Przy obciażeniu jakieś 75% (160-170 km/h) temperatura oleju w misce jest niższa jakieś 10 stC zamiast 110 jest jakieś 100.
                                  2. Przy obciązeniu 100% temperatura oleju jest niższa jakieś 5 st, zamiast 115 jest jakieś 110
                                  3. Temperatura ulega dużo szybszemu obniżeniu. Przy seryjnej chłodnicy temperatura po pałowaniu praktycznie nie zmiejszała się mimo zmniejszeniu obciązenia. Teraz wystarczy 5-10 min jazdy mniejszą prędkością żeby wyraźnie się obniżyła temperatura.
                                  Podsumowując: Wydajność chłodnicy ASZ jest zauważalnie większa.
                                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    fotek z montazu pewnie nie masz ? :roll:

                                    Komentarz

                                    • Masmo
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1145

                                      #19
                                      Zamieszczone przez lec
                                      fotek z montazu pewnie nie masz ? :roll:
                                      Nie mam. I tak wrzystko wyszłoby na czarno :wink: . Byłem up....szony w oleju po łokcie. Do tej pory się całkiem nie domyłem. :lol: :lol:
                                      Motaż bardzo prosty. Odkręcasz stary od dołu tylko muszisz mieć klucz 32 oczkowy. Przeszkadzają przewody od sprężarki klimy i ledwo doszedłęm oczkowym 32. Potem przyjmujesz na twarz jekieś 0,5 l oleju. Nastepny problem to przelączenie rurek płynu ale po wyciągnięciu chłodniczki do góry można to zrobić bez spuszczania płynu. Trochę głupio się tnie rurki napełnione wodą. Jeśli będziecie mieli orginalne rurki od ASZ-ta to trzeba spuścić płyn.
                                      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                      Komentarz

                                      • Garret
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 1196
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                        #20
                                        Masmo, thx za info, a jakie masz parametry po modach?
                                        Garret

                                        -----------
                                        Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Masmo, a z miejscem na sama chlodnice nie ma problemu ?

                                          Komentarz

                                          • Masmo
                                            L&K
                                            • 2005
                                            • 1145

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Garret
                                            Masmo, thx za info, a jakie masz parametry po modach?
                                            Jakoś nie mam czasu podjechać na hamownię, ale po tym jak jeździ i co wyprzedzam to oceniam na jakieś 14X KM.

                                            [ Dodano: Sro 23 Maj, 07 08:18 ]
                                            Zamieszczone przez lec
                                            Masmo, a z miejscem na sama chlodnice nie ma problemu ?
                                            Nie ma problemu. Jedyna komplikacja to rurki z płynem.
                                            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                            Komentarz

                                            • neck99
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 1326

                                              #23
                                              Zamieszczone przez lec
                                              fotek z montazu pewnie nie masz ?
                                              bede montował przy nastepnej wymianie olejum. Czyli soon. To zrobie foty .. Zanabyłem takowa chłodniczke i bede walczył.
                                              W sumie koszt nie wielki a ... glowica wazna rzecz .. Nie chce przy tej mocy w upały sobie oszczędzać furaka :wink:
                                              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                neck99, to moze zrobimy od razu 2 furacze ? :P

                                                Komentarz

                                                • neck99
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 1326

                                                  #25
                                                  lec, spoko ... jestem za planuje od razu wraz z tym wpakować komplet ślicznych VDO wskazników. Widziałem juz je w akcji .. i omal sie nie posikałem .. bajera. Ile masz do wymiany ?
                                                  OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                                  SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...