Kto jezdzi na komplecie zawiechy z RS-a ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Samiec
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 4287
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #51
    Nie chce straszyc, ale dzisiaj springi z RS-a wyszly mi bokiem :roll: Pekla szyba sama z siebie :? Zeby bylo smieszniej to pekla jak auto stalo i mnie nie bylo (przelecialem z ta szyba ok 80kkm na ori zawieszeniu i nic sie nie zrobilo, wiec sadze ze lekkie utwardzenie zawiasu sie ku temu przyczynilo. W zbieg okolicznosci nie wieze :wink: ).
    Oglnie auto prowadzi sie na nich lepiej, przeswit zmalal z przodu o 2cm z tylu o 1,5cm.
    Zdazylem juz urwac jeden zaczep od plastikowej oslony i oslona jest okolo 2cm nizej :P, ale jest ona ori i ma juz za soba 150kkm wiec moze juz czas na nia
    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

    Komentarz

    • neck99
      L&K
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1326

      #52
      Samiec, a amorki jakie ?

      Wiesz chłopaki śmigają na bardzo twardych zawiasach i na glebach i jakoś nic nie pękło .. Może to jednak zbieg okoliczności. Lub jak mowisz ze Cie nie było to moze coś, ktos sie przyczynił do pęknięcia szyby ?
      Przecież szyby w RS sa takie same buda taka sama .. więc nic takiego nie może mieć miejsca.
      Druga sprawa to piszesz ze auto ma 150kk a szyba ma 80kk czyli już jedna szczeliła moze ta jest jakaś słabsza nie oryginalna albo coś ? chyba ze juz latasz na rs-ach te 70kk ?
      OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
      SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

      Komentarz

      • xekon
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 742

        #53
        Mirek mi tez pękła szyba po stronie pasażera, nawet nie wiem kiedy bo pęknięcie szło przez naklejke rejestracyjna na szybie i nie zauważyłem tego odrazu. Hipotezy mam dwie: albo właśnie twardsze amory i wjechanie w jakąś dziurwe bo cos takiego mi się pałęta w pamięci albo może być niedopatrzenie i zabrudzenie jakimś ziarenkiem piasku tego języka podszybia który się wciska w prowadnice przy okazji wymiany filtra pyłkowego i pod wpływem nacisku przy pracy budy to się mogło stać - tak czy siak pękła w przepisowym miejscu i tyle.

        Komentarz

        • Samiec
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 4287
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #54
          Zamieszczone przez neck99
          Samiec, a amorki jakie ?
          Amorki tez z RS-a(roznicy optycznie w nich nie widzialem duzej od wasnej serii), zestaw z teoretycznym przebiegiem ~50kkm.

          Zamieszczone przez neck99
          Wiesz chłopaki śmigają na bardzo twardych zawiasach i na glebach i jakoś nic nie pękło .. Może to jednak zbieg okoliczności. Lub jak mowisz ze Cie nie było to moze coś, ktos sie przyczynił do pęknięcia szyby ?
          Nikt sie niestety nie przyczynil, bo auto na wlasnym placu stalo bez dostepu ludzi z zewnatrz. Zaparkowalem jak zwykle, wysiadlem i po jakis 2h wsiadlem i ujrzalem 30cm ryse na szybie za kierownica :roll: Sladow od uderzenia kamienia brak. Pekniecie idzie od dolu od podszybia i wychodzi z pod tego plastiku.

          Zamieszczone przez neck99
          Przecież szyby w RS sa takie same buda taka sama .. więc nic takiego nie może mieć miejsca.
          W RSie jest inny stabilizator z przodu oraz sa dodatkowo rozporki z tylu, wiec buda juz inaczej moze pracowac.

          Zamieszczone przez neck99
          [
          Druga sprawa to piszesz ze auto ma 150kk a szyba ma 80kk czyli już jedna szczeliła moze ta jest jakaś słabsza nie oryginalna albo coś ? chyba ze juz latasz na rs-ach te 70kk ?
          Pierwsza szyba strzelila od kamienia i wymieniona zostala na ori w ASO.

          Przebieg na tym zestawie jest smieszny bo dopiero jakies 450km :roll:
          Najbardziej mnie zastanawia dlaczego pekniecie pojawilo sie na postoju, jak zaparkowalem szyba bylo na 100% cala, a jak wrocilem byla juz peknieta. Jedynie co moglo sie przyczynic w tym czasie do pekniecia, to bylo trzasniecie drzwiami przy normalnym zamykaniu oraz wychlodzone wnetrze od klimy i goracy dzien (roznica temp.). :roll:
          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

          Komentarz

          • marcin_kielce
            Drive
            • 2007
            • 72

            #55
            Posiadam VW Borę i chciałbym obniżyć go o 30mm i dać amorki Bilstein B8...powiedzcie mi, czy na naszych polskich drogach jestem w stanie jeździć takim autem i nic nie zepsuć?? :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech czy lepiej pójść w -15mm??

            Pozdrawiam
            Marcin
            Seat Leon TS 4x4

            Zapomnieć co to brak trakcji- bezcenne
            -------------------------------------------------------
            www.leonclub.pl
            www.tdiracing.pl

            Komentarz

            • neck99
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1326

              #56
              Samiec, no to Ci zagadka hmm..

              BTW: jak sie jezdzi na komplecie z RS ? duza roznica od serii ? dalej jest bujanko ? mysałes ze bedzie twardziej sztywniej ? czy jest okej
              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

              Komentarz

              • rafalus
                L&K
                • 2005
                • 1140
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #57
                [/quote]

                W RSie jest inny stabilizator z przodu oraz sa dodatkowo rozporki z tylu, wiec buda juz inaczej moze pracowac.

                A stabilizator w Rsie jest grubszy jak np. w kombi zwykłej Octavi??
                Czy trzeba oprocz stabilizatora jak bym chcial taki zalozyc zminiac jakies uchwyty czy coś?

                A jak sądzisz amortyzatory Sachs Adveture sa twardsze niz zestaw od Rsa? czy też twarszy niż amory B6?
                nowy cSIMC od Aliego
                seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                półosie seryjne przebieg 273 tyś

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #58
                  rafalus, Zupelnie inny jest uklad. Inaczej jest mocowany. Normalnie stabilizator przez laczniki jest chwycony za wahacz, a w RS-ie sa takie dodatkowe drazki stabilizatora, ktore lacza sam stabilizator z obudowa amortyzatora. Na rysunkach z ETKI to doskonale widac
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Nexus6
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 4847
                    • Volkswagen

                    #59
                    Maicroft, to wklej te rysunki :diabelski_usmiech
                    With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #60
                      Nexus6, Ja nie mowie, ze nie pasuje, bo zalozyc sie da Ale roznica jest.

                      Na dole normalny drazek z lacznikiem, na gorze po lewej drazek z RS wraz z lacznikiem.

                      Oczywiscie sprezyna i amortyzator pasuja do normalnego zawieszenia, bo konstrukcyjnie sa takie same.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Azazel
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 313
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #61
                        Ja mam pytanie o nieco inny aspekt związany z zawieszeniem. Dość często zdarza mi się jechać z dużym obciążeniem (np. 4 osoby + pełen bagażnik) i w sumie to częściej przycieram tylnią częścią podwozia na dołach i progach spowalniających. Jak w takiej sytuacji spisywałby się zestaw B6 + sprężyny od RS? Ktoś ma ja kieś doświadczenia? Koła narazie mam serię, czyli 195/65/R15 i stalowe felgi... o ile to ma jakieś znaczenie :wink:
                        2006 - 2016 --> O1 1.9 TDI ASV: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24133
                        2016 --> O3 1.4 TSI: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=95492

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #62
                          Lepiej nie bedzie, wiec albo sprezyny z wersji 4x4 albo sprezyny z wersji z hakiem holowniczym, podobno wg ETKI sa inne.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • rafalus
                            L&K
                            • 2005
                            • 1140
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            #63
                            Drążek combi

                            A co sądzicie o drążku od kombi?? Czy bedzie pasowac czy np.łączniki już są inne?

                            [ Dodano: Nie 06 Maj, 07 14:30 ]
                            a dołożenie tych Rs drążków dużo by kosztowało?
                            nowy cSIMC od Aliego
                            seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                            Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                            półosie seryjne przebieg 273 tyś

                            Komentarz

                            • Azazel
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 313
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              #64
                              Dzięki Maicroft, pomyślę nad tematem jeszcze, a czy ogólnie B6 + sprężyny z RS'a wytrzymają jazdę z dużym obciążeniem od czasu do czasu, czy szanse są raczej marne aby dało się tym jechać?? Na takim zestawie dopuszczalne obiążenie byłoby takie samo? Zastanawiam się po prostu czy taki zestaw nie ogranicza w znaczący sposób użyteczności samochodu... :?
                              2006 - 2016 --> O1 1.9 TDI ASV: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24133
                              2016 --> O3 1.4 TSI: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=95492

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #65
                                Sprezyny dobiera wg nacisku na os. Jesli nacisk na os jaki jest teraz bedzie taki sam lub mniejszy po zmianie nie ma problemu. W przypadku tylu raczej bedzie taki sam, lecz 1.8T chyba ciut mniej wazy niz TDI, ale to nie zmienia faktu, ze taki zestaw zostal sprawdzony i mozna na nim jezdzic bez problemu.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • Samiec
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 4287
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #66
                                  Zamieszczone przez neck99
                                  Samiec, no to Ci zagadka hmm..

                                  BTW: jak sie jezdzi na komplecie z RS ? duza roznica od serii ? dalej jest bujanko ? mysałes ze bedzie twardziej sztywniej ? czy jest okej
                                  Moze jeszcze bylo tak, ze pekniecie juz bylo jak zaparkowalem, a nie widzialem go bo bylo male i szlo pod czarnym podszybiem. A jak zamklnalem/trzsanalem drzwiami to pekniecie poszlo dalej :roll:

                                  Jezdzi sie dla mnie fajniej :wink: Mniej buja napewno, mniej mi idzie przod do gory przy przyspieszaniu i mniej siada przy hamowaniu. W zakretach auto wydaje sie ze jest sztywniejsze. Czuc ze springi sa twardsze, ale mi to nie przeszkadza, jakiejs duzej roznicy w komforcie nie widze narazie. Na niektorych dziurach i nierownosciach wydaje mi sie ze jest nawet lepiej. Ogolnie to myslalem ze bedzie wieksza roznica po zmianie
                                  W tych obserwacjach trzeba wziasc pod uwage, ze seria miala 150kkm, a ten zestaw ma teoretycznie ~50kkm.

                                  [ Dodano: Nie 06 Maj, 07 20:37 ]
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Nexus6, Ja nie mowie, ze nie pasuje, bo zalozyc sie da Ale roznica jest.
                                  Ciekawe czy da rade w odwrotna strone , czyli laczniki z RS-a podpiac pod drazek z serii.

                                  [ Dodano: Nie 06 Maj, 07 20:40 ]
                                  Zamieszczone przez rafalus
                                  A jak sądzisz amortyzatory Sachs Adveture sa twardsze niz zestaw od Rsa? czy też twarszy niż amory B6?
                                  Jezeli chodzi o same amorki od RS-a, to ja roznic wizualnych miedzy seria nie widzialem.
                                  Po demotazu mialy taka sama dlugosc i jedne i drugie sa made in pepiczki. Roznica w przednich amorka z RS-a byla tylko w dodatkowych uchwytach na lacznik stabilizatora.
                                  I innych numerkach oznaczenia.
                                  Amorki RSowe sa wogole twradsze od serii ? :roll:
                                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                  Komentarz

                                  • neck99
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 1326

                                    #67
                                    Zamieszczone przez Samiec
                                    Amorki RSowe sa wogole twradsze od serii ? :roll:
                                    powinny nieco być twardsze .. pewnie są ..
                                    OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                    SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                    Komentarz

                                    • rafalus
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1140
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #68
                                      A może ktoś wie jaki jest tych wszystkich drażków RS?

                                      Czy auto na Sachsa Advent... bedzie stało tak jak na B4 ? Czy niżej jak przy zwykłych SACHSACH?
                                      nowy cSIMC od Aliego
                                      seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                      Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                      półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                      Komentarz

                                      • Zibi
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 491

                                        #69
                                        Mam Sachs Advantage.
                                        Przed wymiana springow przod na 4x4 bujalo przodem tak, ze przycieralem.
                                        Po wymianie przestalo. Po nr amora wyszlo, ze jest to amor uniwersalny - zamiennik do 1.4 -1.9 tdi rowniez w wersji na zle drogi
                                        W chwili obecnej amory juz sie koncza i czekam z wymiana do nastepnej wiosny.

                                        Pozdrawiam
                                        Zibi

                                        Komentarz

                                        • rafalus
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1140
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                          #70
                                          A ile przejechałeś na amorach jak ogólnie trakcja konfort o wysokosc nie pytam bo zminiales sprezyny. Ja przejchalem na Sachsach T. juz 110tys nie chcialbym kupic zestawu na 40tys czyli dla mnie na 1.5 roku.
                                          nowy cSIMC od Aliego
                                          seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                          Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                          półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                          Komentarz

                                          • Zibi
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 491

                                            #71
                                            Ja przejechalem na nich ok 23 tkm, poprzedni wlasciciel pewnie min drugie tyle (osobiscie podejrzewam ze ok 40 tys).
                                            Tak jak mowie - auto bylo podatne na bujanie i nurkowanie i bez innych ingerencji w podwozie ciezkie w zakretach, ale komfort byl ok.
                                            IMHO moze ciut lepszy zamiennik serii dla mnie jednak zbyt miekki -
                                            do spokojnej jazdy po wertepach moze da rade, do czegos wiecej bedzie ciezko
                                            Moze raczej B4 albo Kyb UltraSR ?

                                            Pozdrawiam
                                            Zibi

                                            Komentarz

                                            • rafalus
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1140
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                              #72
                                              szczerze 40tys to mało, mało.
                                              A ktoś jeszcze ma takie amory???

                                              A ktoś może obliczyć ile by wyszły amortyzatory spreżyny + drążki od Rsa na kompletnie?
                                              nowy cSIMC od Aliego
                                              seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                              Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                              półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                              Komentarz

                                              • neck99
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 1326

                                                #73
                                                Zamieszczone przez rafalus
                                                A ktoś może obliczyć ile by wyszły amortyzatory spreżyny
                                                moge miec komplet nowy ASO w okolicach 1650zł
                                                OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                                SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                                Komentarz

                                                • rafalus
                                                  L&K
                                                  • 2005
                                                  • 1140
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                  #74
                                                  to jest cena bez drążków?
                                                  nowy cSIMC od Aliego
                                                  seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                                  Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                                  półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                                  Komentarz

                                                  • neck99
                                                    L&K
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 1326

                                                    #75
                                                    to jest cena bez drążków?
                                                    Jap .. amorki i springi

                                                    [ Dodano: Sob 12 Maj, 07 12:19 ]
                                                    No i po zmianie :

                                                    Jako, że planowałem B6 i RS jednak nie wyszło .. Wpakowałem KYB Exel-G takie jak ma kolega Berni bernardo, BioBogon, .. I tu chciałem im podziękować za dokładny i szczy opis sprawowania sie tych amorków. Również dziekuje MiKruS-owi, który wyraził swoją obiektywną ocene o nich. Popytałem jeszcze kolege xekon, który to dokładne zobrazowal mi róznicę między Exel-G a UltraSR gdyż sam jezdzi na UltraSR i miał możliwość jazdy furakiem bernardo. Po tej kilkuminutowej rozmowie byłem juz pewny czego chce Dziękuje Ci xekon,

                                                    W sumie nie będe sie rozpisywał co do jazdy na Exel-G bo to juz w/w koledzy ładne opisali. ja powiem tylo tyle, że troche z obawą poszedłem do tych amorków. Bojąc sie ze coś będzie nie halo .. Ale powiem szczerze .. jestem zadowolony na max-a. Zawiecha za sześćset pare złotych powoduje radość z jazdy. Między tym co miałem to Przepaść przez duże P. jeśli chodzi o komfort jak i trzymanie sie drogi. Jak dla mnie Relela. Jezdze róznie czasem szybko skacząc z pasa na pas czasem spokojnie po róznych drogach. i ta zawiecha jest dla mnie jak najbardziej przystosowana. A do tego nie poszło nic w dół co też było dla mnie ważne .. :szeroki_usmiech
                                                    kolega Tymon dziś miał okazje pobrykać moją czaszunią i o dziwo spodobało mu sie i to bardzo :szeroki_usmiech
                                                    OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                                    SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...