[O1] [Teoria] Ile mocy/momentu potrzeba ...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • abzuk
    Classic
    • 2007
    • 12

    [O1] [Teoria] Ile mocy/momentu potrzeba ...

    Sto lat
  • yoschua
    Rider
    • 2006
    • 339

    #2
    [O1] [Teoria] Ile mocy/momentu potrzeba ...

    Witam,

    Mam O1 Combi 4x4 z silnikiem 1,8T ARX

    i takie pytanie: Ile mocy, i momentu, potrzeba aby tym samochodem spokojnie na asfalcie zerwać przyczepność 4 kołami na postoju, czy jest to możliwe ??

    Chce wiedzieć czy jest jakaś szansa w miere sensownej modyfikacji żeby to osiągnąć, czy dać sobie spokój (bo zadrogo) i dać auto do tuningu, ale tylko poto żeby podnieść osiągi do prawie granicy ale żeby się nie rozsypał silnik, ani reszta. Auto normalnie służy do długich służbowyc podróży po polsce, więc musi być pewne.
    Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
    HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

    Komentarz

    • koja86
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 3178

      #3
      yoschua, załuż łyse opony i po sprawie pchając go wpadnie w poslizg :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
      Takie zwykłe Ambiente

      Komentarz

      • yoschua
        Rider
        • 2006
        • 339

        #4
        Zamieszczone przez koja86
        yoschua, załuż łyse opony i po sprawie pchając go wpadnie w poslizg :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
        zawsze mi ię wydawało że łyse to slicki, a te mają wyższą przyczepność niż z bieźnikiem . . . no chyba że na wodzie/deszczu

        No ale na suchym asfalcie mnie interesuje
        Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
        HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

        Komentarz

        • koja86
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 3178

          #5
          yoschua, posyp piaskiem i sprawa załatwiona A tak serrio to wątpię czy to da się zerwać chyba że wyłączysz tylni napęd lub przedni :lol:
          Takie zwykłe Ambiente

          Komentarz

          • Purchawa
            Admin
            S_OCP Member
            • 2004
            • 8007

            #6
            IMO 400-450Nm juz zerwie przyczepnosc.
            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

            STOP ECO-TERRORISM!

            Komentarz

            • yoschua
              Rider
              • 2006
              • 339

              #7
              Zamieszczone przez Purchawa
              400-450Nm
              Dzięki za konkret, oto mi właśnie chodziło
              Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
              HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

              Komentarz

              • djczas
                RS
                • 2005
                • 9612

                #8
                yoschua, to jest około 300- 350 koni i haldex spięty na stałe inaczej może sie to skończyć rozpierduchą sprzęgła

                Komentarz

                • Purchawa
                  Admin
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 8007

                  #9
                  Zamieszczone przez djczas
                  haldex spięty na stałe inaczej może sie to skończyć rozpierduchą sprzęgła
                  Wbrew pozorom haldex jest bardzo wytrzymaly.
                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                  STOP ECO-TERRORISM!

                  Komentarz

                  • djczas
                    RS
                    • 2005
                    • 9612

                    #10
                    Purchawa, ale tu mówimy o asfalcie najpierw koła przednie stracą przyczepność a potem tylne będą dołączane i tu może być zonk nie twierdze że tak musi być ale może

                    Komentarz

                    • Purchawa
                      Admin
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 8007

                      #11
                      Zamieszczone przez djczas
                      Purchawa, ale tu mówimy o asfalcie najpierw koła przednie stracą przyczepność a potem tylne będą dołączane i tu może być zonk nie twierdze że tak musi być ale może
                      Staszek, popierasz swoja wypowiedz praktyka, czy znowu tylko teoretyzujesz? :?
                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                      STOP ECO-TERRORISM!

                      Komentarz

                      • djczas
                        RS
                        • 2005
                        • 9612

                        #12
                        Purchawa, widziałem co sie stało u znajomego ale u niego w gre wchodziły jeszcze różne koła na przodzie i tyle strzelił ze sprzęgła i zakręcił kołami ale już daleko nie zajechał

                        Komentarz

                        • MiKruS
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 7976

                          #13
                          Zamieszczone przez yoschua
                          Ile mocy, i momentu, potrzeba aby tym samochodem spokojnie na asfalcie zerwać przyczepność 4 kołami na postoju, czy jest to możliwe ??
                          Przepraszam, ale moim zdaniem jest to źle zadane pytanie.

                          Po pierwsze czemu ma to sluzyc? Czy zerwanie przyczepnosci jest jakims celem?

                          Zalezy to od tak wielu rzeczy, ze ciezko tak naprawde podac jakakolwiek wartosc. Na jakis kiepskich oponach zapalisz kapcia znaaaaacznie wczesniej niz np. na rozgrzanych goodyerach F1...
                          Do tego inaczej samochod zachowa sie jak zwolnisz sprzeglo i wcisniesz gaz do podlogi, a inaczej jesli strzelisz ze sprzegla np. z 5.000 rpm...

                          Pomijam juz to jakie są/mają byc modyfikacje na pokladzie, jaki pod to napisany program, itd...

                          Generalnie to jest pytanie, na ktore w zasadzie nie ma dobrej odpowiedzi.
                          TDI 205PS

                          Komentarz

                          • Masmo
                            L&K
                            • 2005
                            • 1145

                            #14
                            Moim zdaniem zależy to głownie od sprzęgła. Strzał ze spieka który nie da poślizgu może zerwać przyczepność nawet przy momencie nie zbyt dużym. Ale czemu ma to służyć oprócz rozwaleniu samochodu :shock: ??
                            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                            Komentarz

                            • misiekwaw
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 7715
                              • Ford

                              #15
                              Zamieszczone przez Masmo
                              Moim zdaniem zależy to głownie od sprzęgła. Strzał ze spieka który nie da poślizgu może zerwać przyczepność nawet przy momencie nie zbyt dużym. Ale czemu ma to służyć oprócz rozwaleniu samochodu :shock: ??
                              mysle ze gwaltownemu startowi :roll:


                              BTW roznica w czasie osiągnięcia 400 metrów ze startu zatrzymanego ze strzalem ze sprzęgła i bez to w przypadku WRXa ponad sekunda różnicy :idea:
                              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                              http://www.disi-tune.pl
                              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                              Był WRX
                              Była Octa

                              Komentarz

                              • Jabar1975
                                RS
                                • 2006
                                • 3331

                                #16
                                Zamieszczone przez MisiekWAW
                                BTW roznica w czasie osiągnięcia 400 metrów ze startu zatrzymanego ze strzalem ze sprzęgła i bez to w przypadku WRXa ponad sekunda różnicy :idea:
                                tylko ze sie konczy tak jak w twoim podpisie :diabelski_usmiech
                                nasza droga: www.wpzs.pl

                                Komentarz

                                • misiekwaw
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 7715
                                  • Ford

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Jabar1975
                                  Zamieszczone przez MisiekWAW
                                  BTW roznica w czasie osiągnięcia 400 metrów ze startu zatrzymanego ze strzalem ze sprzęgła i bez to w przypadku WRXa ponad sekunda różnicy :idea:
                                  tylko ze sie konczy tak jak w twoim podpisie :diabelski_usmiech
                                  nic z tych rzeczy :lol: jak sie skonczylo na lawecie to ruszylem delikatnie :szeroki_usmiech za szybko zmienilem bieg... bo jak wiadomo w samochodach "sportowych" nalezy zmieniac biegi na dwa razy :lol: :lol: :lol: dramat :?
                                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                  http://www.disi-tune.pl
                                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                  Był WRX
                                  Była Octa

                                  Komentarz

                                  • Jabar1975
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 3331

                                    #18
                                    jak w starze 28 - z miedzygazem i podwojnym wysprzeglaniem - oczywiscie wszyskto po to aby auto bylo szybkie
                                    masz juz ta skrzynie? sorry za OT
                                    nasza droga: www.wpzs.pl

                                    Komentarz

                                    • misiekwaw
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 7715
                                      • Ford

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Jabar1975
                                      jak w starze 28 - z miedzygazem i podwojnym wysprzeglaniem - oczywiscie wszyskto po to aby auto bylo szybkie
                                      masz juz ta skrzynie? sorry za OT
                                      juz juz prawie... pewnie wyjdzie jak wszystkie dotychczasowe :?
                                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                      http://www.disi-tune.pl
                                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                      Był WRX
                                      Była Octa

                                      Komentarz

                                      • Masmo
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1145

                                        #20
                                        Zamieszczone przez MisiekWAW
                                        mysle ze gwaltownemu startowi :roll:
                                        A ja myślę że strzały ze sprzęgła można i czasem trzeba robić w autach w których dramtycznie brakuje mocy i momentu (jakieś 1,4 czy 1,6) natomiast gdy auto ma moment 300 Nm lub więcej to raczej trzeba się skupić na dobrym jego przeniesieniu na asfalt. Chwilowe zapiszczenie 4-rema kołami po którym koła złapią a silnik zejdzie z obrotów i zdechnie raczej opóźnią start niż dobre równomierne dawkowanie mocy na 4 łapy.
                                        Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                        Komentarz

                                        • Jabar1975
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 3331

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Masmo
                                          dobre równomierne dawkowanie mocy na 4 łapy.
                                          to jest jakis sposob zeby dawkowac "rownomiernie" moc na 4 lapy w haldexie? z tego co wiem to kierownik ma raczej g. do gadania gdzie ta moc idzie... a przy strzale ze sprzegla komputer "glupkowato" przerzuca moc przod tyl, chyba wlasnie dlatego macherzy typu Masters blokowali ta proteze napedu na cztery kola w pozycji ON

                                          [ Dodano: Czw 26 Kwi, 07 21:25 ]
                                          Zamieszczone przez Masmo
                                          czasem trzeba robić w autach w których dramtycznie brakuje mocy i momentu (jakieś 1,4 czy 1,6)
                                          jakbys powachal po czyms takim sprzeglo w Toyocie to juz bys nie chcial wiecej "strzelac" :diabelski_usmiech
                                          nasza droga: www.wpzs.pl

                                          Komentarz

                                          • yoschua
                                            Rider
                                            • 2006
                                            • 339

                                            #22
                                            Ok, wiedze, że rozpetalem troszke teoretycznej pogawedki.
                                            Jak pisalem chodzilo mi o teorie - wiem ze to sie moze źle skończyć prędzej czy później.

                                            Nie wiedzialem jak określić poziom mocy/momentu który byłby nadmiarem tego co by mi było potrzebne do jazdy (tak dziwnie napisane) i dlatego wymyśliłem sobie fakt zerwania przyczepności 4 kołami na asfalcie, bo wiem żeby to zrobić trzeba już jej troszke mieć.
                                            Jak to w serii mam teraz teoretyczne 150KM co przy 4x4 jest strasnie mało , znaczy zaczyna mi jej brakować, lub za szybko jeżdze. Auto ma maxa przy 180km/h (mierzone GPSem) przy jakiś 5krpm na 5 biegu.

                                            Oczywiste jest że nie chodzi o ruszanie ze świateł zawsze ze strzałem sprzęgła. Ale fajnie by było gdy po takim strzale silnik nie zszedłby z obrotami w dół, a 4 koła zaczeły się w miejscu kręcić (w Ibizie z napędem na przód te 150KM jest właśnie nadto i tak bez problemów robie, ale to tylko dwa koła).

                                            Ze 150KM do 300KM nie podniose, bo sie za szybko służbowe (ale moje) auto rozpadnie, moment duży tez pewnie za szybko poukręca półosie lub skrzynie połamie, ale teraz przynajmniej wiem ile jest potrzebne do szczęścia.

                                            Dziekuje za dużą ilość wypowiedzi, teraz mnie czeka wycieczka na hamownie i potem jakaś decyzja co z auta zrobić, przy oczywiście rozsądnych kosztach i wizji przejechania duzej ilości km na tej modyfikacji.
                                            Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                                            HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                                            Komentarz

                                            • Samiec
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 4287
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez yoschua
                                              Jak to w serii mam teraz teoretyczne 150KM co przy 4x4 jest strasnie mało , znaczy zaczyna mi jej brakować, lub za szybko jeżdze. Auto ma maxa przy 180km/h (mierzone GPSem) przy jakiś 5krpm na 5 biegu.
                                              Pewny jestes tych 150KM?, bo te 180km/h to troche malo jak na v-max :roll:
                                              Swoim tdi bez problemu rozpedzam sie do 190km/h(wedlug GPSu i jeszcze troche sie napewno bujnie :wink: ), a to tylko seria 110KM. Rozumiem ze 4x4 ma wieksze opory toczenia, ale to i tak jakos mala predkosc :roll:
                                              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                              Komentarz

                                              • djczas
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 9612

                                                #24
                                                yoschua, sprawdź samochód bo seria 4x4 powinna do 20 sie rozpędzić bez problemu

                                                Komentarz

                                                • Samiec
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 4287
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez djczas
                                                  seria 4x4 powinna do 20 sie rozpędzić bez problemu
                                                  I do tylu to sie pewno bez problemu rozpedza :wink: :P
                                                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...