Przepływomierz ATD vs Turbo ASZ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • chlorek
    Classic
    • 2019
    • 3
    • Octavia II (1Z3)
    • BLF 1.6 FSI 115 KM

    Przepływomierz ATD vs Turbo ASZ

    Wiadomo kiedy będą mapy V14 na gpsunderground? Jakie POI wgrać do map V13? - Fajnie jakby były na PL, GER, NL i CZ

    [ Dodano: Wto 25 Paź, 16 17:54 ]
    Hej
    Zakutalizowałem soft z 4024 na 5238 by joshi wszystko poszło ładnie. Próbuje wgrać mapy i ciągle jest błąd. Bląd CD. Próbowałem przez SD i dalej kappa, tylko mi kamerę cofania rozwaliło i nie wiem jak ją naprawić. Czy jest ktoś z Raciborza, który ogarnia te tematy i mógłby się ze mną spotkać i ogarnąłby mi ten temat bo już mnie szlak trafia.

    Nagrywałem na płytach Espenrazy i Emtecu z prędkością x4 - mniej się wybrać nie dało.
    Próbowałem wgrać mapy V13. Po przednio były V8.
  • chlorek
    Classic
    • 2014
    • 31

    #2
    Przepływomierz ATD vs Turbo ASZ

    Witajcie, mam problem bo padła mi przepływka ale została wyłączona programowo, wiem że tak nie może auto pracować i muszę kupić nową lecz też wsadziłem turbo ASZ a tam jest inna przepływka. Powiedzcie mi jaką należy teraz wsadzić aby to poprawnie chodziło. Na seryjnej ATD nie dawała rady z ASZ ale możliwe że była padnięta bo cały czas mi pokazywała 0,8-1,0 na jałowym i spalanie też był na poziomie 10-11L w mieście, teraz jest nie lepiej bo 9,5-10 i niżej nie mogę zejść.

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      jak jest wyłaczona to po co Ci nowa?
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • chlorek
        Classic
        • 2014
        • 31

        #4
        Masters powiedział że tak nie powinno być i trzeba normalnie przepływkę kupić i zrobić program.
        Tylko sam już nie wiem co robić, ogólnie turbo zostało zamontowane na Serii ATD, teraz już mam kolektor od ASZ który chce założyć, mam nadzieję że będzie pasować P&P bo chyba ASZ ma większy przekrój przewodów?.
        Ogólnie auto w tej chwili nie ma dołu ale to pewnie kwestia wystrojenia i przy każdej zmianie biegów powstaje mega turbodziura.

        Komentarz

        • wesol
          Rider
          • 2008
          • 689

          #5
          masters mowil tak zebys kupil now aprzpelywke i wtedy uaktywni ponownei MAF. Tu jaki maf zakupisz nei ma znaczenia bo mozna dostosowac i ta od ATD i ta od ASZ. Teraz masz zmodozne tak ze idzie po MAPsensorze czyli po cisnieniu dolaodwania czyli puki nei widzi cisnienia to nie podleje konkretnie paliwem. Do tego ze tak powiem auto moze dymic zaleznie do tego jaka jest temeperatura na drorze czyli inaczje latem inaczje zimą itd.
          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

          Komentarz

          • chlorek
            Classic
            • 2014
            • 31

            #6
            źle się wyraziłem. Masters powiedział że trzeba z powrotem włączyć przepływkę ale nie sugerował zmiany na ASZ, wiem że moja stara napewno nie działała poprawnie. Teraz nic nie dymi, ponadto na 7 kanale widać jak robię dynamiczny że IC osiąga 80-90c i tnie dawkę paliwa ale obstawiam na zły program.

            Komentarz

            • wesol
              Rider
              • 2008
              • 689

              #7
              tak trzeb awlaczyc bo z przpelywka jest lepiej-lepsza kontrola. TO czysta glupot akastrowanie przeplywki.

              IC ci sie gotuje bo malenki jest w tym ATD- tez mniejszy jak w ASZ a ze dales turbo ASZ to i masters troszke chcial je wykozystac wiec i dmuchnal odpwoiednio i podlal paliwem i dlatego sie gotuje. Przpelywke mozesz wymienic na ta co miales byle sprawną, daj wiekszy ic i do mastersa na korekte.
              G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

              Komentarz

              • ROBAL_26
                RS
                • 2010
                • 2320
                • Octavia I combi (1U5)
                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                wesol, nie wiem czy się czasem nie mylisz z tym IC ja od znajomego dostałem IC od ASZ-ta i gdy chciałem go wymienić okazało się ze mam identyczny w swoim ATD i tu było zdziwienie moje :shock:
                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                Komentarz

                • chlorek
                  Classic
                  • 2014
                  • 31

                  #9
                  właśnie też mi się wydaję że IC jest identyczny, może kanaliki w środku są inaczej ułożone?.

                  Komentarz

                  • spanky
                    Drive
                    • 2008
                    • 79

                    #10
                    Zamieszczone przez chlorek
                    Witajcie, mam problem bo padła mi przepływka ale została wyłączona programowo, wiem że tak nie może auto pracować i muszę kupić nową lecz też wsadziłem turbo ASZ a tam jest inna przepływka. Powiedzcie mi jaką należy teraz wsadzić aby to poprawnie chodziło. Na seryjnej ATD nie dawała rady z ASZ ale możliwe że była padnięta bo cały czas mi pokazywała 0,8-1,0 na jałowym i spalanie też był na poziomie 10-11L w mieście, teraz jest nie lepiej bo 9,5-10 i niżej nie mogę zejść.
                    To , że zmieniłeś turbo na ASZ , nie znaczy , że przepływomierz musi być od ASZ , jak najbardziej może zostać ten co masz.
                    Zrob porządna disgnostykę, bo z tego co piszesz nie za bardzo wiadomo/wiesz co jest problemem.

                    Spokojnie można wyłączyć przepływomierz w sofcie (niektóre auta VAG z fabryki tak wyjeżdżały) i zrobic dawkowanie po MAPsesorze, przy okazji wyłączyć EGR ( bo w takich przypadkach przepływomierz słuzy tylko do sterowania EGR) i problem z głowy.

                    Zamieszczone przez wesol
                    tak trzeb awlaczyc bo z przpelywka jest lepiej-lepsza kontrola. TO czysta glupot akastrowanie przeplywki.
                    czyli mówisz , że auta seryjne z grupy VAG , które fabrycznie w sofcie wyjeżdżały na dawkowaniu po MAPsensorze to czysta głupota ? 8)
                    www.edc-tuning.pl
                    Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
                    https://www.facebook.com/edctuning

                    Komentarz

                    • chlorek
                      Classic
                      • 2014
                      • 31

                      #11
                      Tak jest u mnie pewnie zrobione. 10 Sierpnia mam podjechać do Mastersa to zobaczymy co wyjdzie, przepływkę w razie czego mam drugą na podmianę. Do tego zmieniam kolektor ssący z ASZ. Na 100% wina jest programu lub samej turbiny co wolałbym aby nie było.

                      Komentarz

                      • wesol
                        Rider
                        • 2008
                        • 689

                        #12
                        jak tam w okcie jest to nei wiem dokladnie ale ic w golfie 4 napewno jest inny w AJM czy innyc slabszych jak w ASZ. JEst neico grubszy czyli ma nieco wieksza wydajnosc. Takze odnosze sie raczje do sprawy jak to wyglad aw golfie z czy w okcie dawali wszedzie ic takei same czy okta ASZ ma ic poprostu taki jak golf tez ASZ czy ma poprostu mneijszy w kazdym wydaniu mocwym ( poza arl oczewiscie) to nie wiem.

                        Ktore to tdi PD nei mialy przplywki to nie wiem ale wiem jedno. Rozmawialem jakis czas temu z Fiodorem w tune up i mi odrazu mowil ze przpelywki nie kastruj i tlumaczyl co i jak , czemu. Sam w swojej ibizie tez dlubnietej znacznie ( okoloce 300 koni) i pokazywal- MAF jest nadal i robi robote. Poza tym co sie tak neiktorzy upieraja by to wywalic to ja nie wiem. Ani to nei tamuje mocy ani nie przeszkadza. To nei DPF by mnie mierził. Zawsze to dobre narzedzie przy diagnozie auta ktore ma problemy z mocą. Zawsze to wiecej danych co nie. A to sprawdzisz przez to czy walek nei jest podtarty czy np wirnik na czesci goracej nie ma lopatek wywinietych itd. JA tamnei kastruje tego elementu.
                        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                        Komentarz

                        • kornat
                          Rider
                          • 2007
                          • 578

                          #13
                          wesol, ale przerabiając wsad na czytanie z MAPa przerabiasz tylko mapę "IQ by MAP" gdzie fabrycznie wszystkie wartości masz 60mg ustawia się wartości odpowiednie przy rpm oraz mbar. Mapę "IQ by MAF" zostawiasz bez zmian czyli na 60mg i jest git. Logując grupę 003 nadal widzisz odczyty z przepływki.
                          Co do dymu zależnego od temp. to nie wiem jak to by wtedy wyglądało.

                          Komentarz

                          • wesol
                            Rider
                            • 2008
                            • 689

                            #14
                            Chyba ze przeplywki nie masz fizyczne juz na dolcie co raczej wiekszosc ludzi czyni. Poprostu uwaza ze tamuje dolot wiec wszelkie przeszkody likwidują. Ewentualnei stara siadnieta przeplywka juz tez niezbyt pokaze bo zaniza wartosci.
                            Nie wiem nei wnikam ale pytalme ROberta i Fiodora to mowieli by nie kastrowac. Owszme mozna i wyciac wiekszosc gratów w aucie ale jaki to ma sens?? Chyab ze operujes pedalem gazu zerojedynkowo bo na wyscigi masz to auto.
                            G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                            Komentarz

                            • chlorek
                              Classic
                              • 2014
                              • 31

                              #15
                              Dzięki panowie. Też po wielu rozmowach i oczytaniu się uważam że Przepływka musi być. To nie jest auto na tor aby ją likwidować. U mnie w tej chwili jest tak że co inna temperatura, inna wilgotność to auto różnie się zbiera więc program po czujniku doładowaniu nie sprawdza się, przynajmniej w moim przypadku.

                              Komentarz

                              • kornat
                                Rider
                                • 2007
                                • 578

                                #16
                                wesol, ja też nie jestem za całkowitym wywalaniem jej i tak samo jak za wszelkiej maści rezystorami itp. elementami. Podałem tylko przykład, że można przeprogramować wsad i nadal korzystać z przepływki.

                                Komentarz

                                • wesol
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 689

                                  #17
                                  Zamieszczone przez chlorek
                                  co inna temperatura, inna wilgotność to auto różnie się zbiera więc program po czujniku doładowaniu nie sprawdza się, przynajmniej w moim przypadku.
                                  Tak mi tez gadal Fiodor a chyba cos wie na ten teamat. Hurtowo przerabia suszary na GTB wszelakiej masci. Sam mam ALH z moca 300% wiekszą i ma nadal przeplywke i powiedzial ze jej nie usunie. Tak jak pisalem wolw sie sluchac fachowca a nie jakeis wlasne wydumki stosować.
                                  Kiedyś kolesiowi z ANgli z forum sharana zdiagnozowalem na odleglosc ze ma wytarty walek rozrzadu a u drugiego ze wirnik w turbinie ma podgiete łopatki dziwki wlasnie przeplywce.
                                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                  Komentarz

                                  • chlorek
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 31

                                    #18
                                    dzisiaj montuje przepływke a środek się różni i numery też choć obie pasują do tego modelu.
                                    Myślę że stara jest mniej wydajna.

                                    Stara


                                    Nowa


                                    Nowa nie ma tego dzyndzla po środku. Tak mnie naszły przemyślenia i przez to mogło ograniczać strasznie przepływ powietrza na turbo ASZ?.

                                    Komentarz

                                    • piramida
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 12222
                                      • Superb III (3V3)

                                      #19
                                      Panowie co macie do przepływki? Ja jeżdzę od kilku lat bez przepławki i nic sie nie dzieje, dużo mocnych tdi jeździ bez przepływki, komp bierze sygnał z mapsensora a przeplywka fizycznie i komputerowo usunięta. Dymu trochę jest ale zapewne jest to zasługa mocno podlanej jednostki
                                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                      Komentarz

                                      • chlorek
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 31

                                        #20
                                        Wstaw przepłwykę, zrób program i zobaczysz że auto będzie inaczej jeździć.

                                        Przepływki które pokazałem są jednak różne, pojawił się błąd ale programowo dostroi się ją.

                                        Komentarz

                                        Pracuję...