[Inne] ALH stage II

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jm1964
    Classic
    • 2006
    • 21

    [Inne] ALH stage II

    Witam, niedawno zakupiłem Skode Octavie 1,9TDI z 99 roku, ktora posiada komputer. Niestety nie umiem sie nim obslugiwac- czy moglby mi ktos udzielic kilku porad na ten temat lub podac cala instrukcje obslugi? Z góry serdecznie dziękuje
    Pozdrawiam
    jm1964
  • jaro4444
    Rider
    • 2006
    • 508

    #2
    [Inne] ALH stage II

    Wiem, że było to już pewnie, ale proszę tych, którzy przećwiczyli takie mody o opinie po pewnym czasie eksploatacji.
    Prowadzę intensywne prace koncepcyjne nad optymalnym doborem komponentów do przeprowadzenia drugiego etepu modów Leona.
    Pierwszy etap objął:
    - wtryski ASV,
    - sprzęgło ASV,
    - skrzynia ASV,
    - FMIC,
    - układ hamulcowy 312 + 256 mm,
    - zawieszenie przód ARL,
    - soft Diagtronika.

    Doszedłem w sumie do granicy wytrzymałości sprzęgła i możliwości turbiny i układu zasilania.

    Dlatego w drugim etapie planuje:
    - wymianę skrzyni na 6b EFF lub FMH (oczywiście mocniejsze półosie i sprzęgło 240mm),
    - wymianę końcówek wtryskiwaczy na 216
    - wymianę turbiny na ARL

    Założenia końcowe - bezpieczne 155-160 KM i moment ok 340-350 Nm.

    Dlaczego tyle - nie muszę wymieniać jeszcze pompy na 11 (jak dostanę okazyjnie 11 to i tak wymienię), takie moce i moment to jeszcze bezpieczne są dla silnika VP (mechanicznie i termicznie również), wydaje mi się, że to najlepszy kompromis pomiędzy osiągami i kosztami (oczywiście poza modem opartym na samym sofcie), turbina ARL powinna bezproblemowo i długo pożyć przy takich modach.

    Co o tym myślicie?
    Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

    Komentarz

    • dariuspolo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1168

      #3
      Witam,

      podobnie jak umnie, tylko skrzynia ERF i turbo ASZ a pompe 11 zalozylem bo trafila sie okazjonalnie.
      160ps na seryjnej pompie moze byc ciezko, bedzie chodzic na maxa, 150ps bylo by chyba zdrowsze dla pompy.
      Jezeli planujesz dalsze mody to jak najbardziej turbo z ARL, jezeli zostaniesz przy
      seryjnej pompie to ASZ-owiskie wystarczy (a duzo tansze i latwiej o sztuke w dobrym stanie), nie m ozesz zapominac ze VB ma troche wieksza dziure niz VA.

      Darek

      [ Dodano: Sro 20 Cze, 07 11:54 ]
      ...na twoim miejscu dozucilbym jeszcze chlodnice oleju z ASZa.
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz

      • Dz!k
        Classic
        • 2006
        • 17

        #4
        moim zdaniem przy seryjnej pompie nie ma sensu zmieniać końcówek na 216 ponieważ efekt będzie bardziej kosmetyczny niż odczuwalny
        do 150-155 kucy starczy ci to co masz + turbo 130 i fmic jeśli chcesz mieć coś pod te 160 kucy to zakładaj 216 ale moim zdaniem jest to przerost formy nad treścią

        tak z ciekawości się zapytam ile dałeś za te końcówki boscha??

        Komentarz

        • jaro4444
          Rider
          • 2006
          • 508

          #5
          Zamieszczone przez Dz!k
          tak z ciekawości się zapytam ile dałeś za te końcówki boscha??
          Zobacz na PW o cenie :szeroki_usmiech

          Mierzę raczej pod 160 KM więc z tego co pisze Rob555, Aligator i inni to na 216 + pompa 10 jest osiągalne. Turbo dam ARL - jak coś to można spoko więcej dmuchnąć luftu i bezdymnie praktycznie jeździć

          P.S. Dziś dostałem info, że moja skrzynia EFF i reszta gratów dotarła do kraju. Lada dzień ją odbiorę
          Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

          Komentarz

          • DGW
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 2330

            #6
            jaro4444, info poszło na PW
            tylko pamietaj jeszcze o mapsensorze że starczy Ci tylko do 1.55bara później niestety zgłupieje :szeroki_usmiech
            NFPNorth-West
            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
            WARSZTAT www.dsize.pl
            ->
            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
              pamietaj jeszcze o mapsensorze że starczy Ci tylko do 1.55bara później niestety zgłupieje

              wlasnie, tez to musze kupic i to w miare szybko. Gdzie, co i jak ? co to ma byc za czujnik? Ali mi mowil o jakims ktory idzie w dolot - to jest ten ?

              Komentarz

              • dariuspolo
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1168

                #8
                Zamieszczone przez lec
                Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                pamietaj jeszcze o mapsensorze że starczy Ci tylko do 1.55bara później niestety zgłupieje

                wlasnie, tez to musze kupic i to w miare szybko. Gdzie, co i jak ? co to ma byc za czujnik? Ali mi mowil o jakims ktory idzie w dolot - to jest ten ?
                ...a nie wystarczy kupic czujke z ARLa?
                Jezeli nie to tutaj znalazlem cos (w Polsce bedzie pewnie taniej):


                Darek
                T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                Zuzycie paliwa

                Komentarz

                • Tymon
                  RS
                  • 2004
                  • 2970

                  #9
                  jaro4444, Koniecznie chłodniczka z ASZ-ta.
                  Jak mam być szczery, to te 160KM na pompie 10tce bedzie już naprawdę max.
                  Lapiej zakup sobie 11stke.
                  Turbinka ARL jak najbartdziej.
                  Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                  Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                  BMW serii 3... Radość z jazdy.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez dariuspolo
                    ...a nie wystarczy kupic czujke z ARLa?
                    pewnie wystarczy, ale nie wiem czego szukac dokladnie

                    Komentarz

                    • DGW
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 2330

                      #11
                      Zamieszczone przez lec
                      dobrygrzeswawa napisał/a:
                      pamietaj jeszcze o mapsensorze że starczy Ci tylko do 1.55bara później niestety zgłupieje



                      wlasnie, tez to musze kupic i to w miare szybko. Gdzie, co i jak ? co to ma byc za czujnik? Ali mi mowil o jakims ktory idzie w dolot - to jest ten ?
                      czujnik to ten który w oryginale idzie w intercoolerze lub zaraz za intercoolerem na przewodzie dolotowym (tak chyba jest AHF-ie) i wystarczy ten z ASZ-ta, chyba że chcesz przepłacać ponieważ różnica w cenie jest kolosalna a zarówno z ASZ-ta jak i ARL-a wskazują do 3barów.
                      NFPNorth-West
                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                      WARSZTAT www.dsize.pl
                      ->
                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                      Komentarz


                      • #12
                        no to nie ma sensu, ale na allegro nie widze zadnych chyba ze zle szukam


                        tak, to jest ten, u mnie jest wlasnie tu za IC'kiem. Podobno lepiej go przeniesc dalej na rure.

                        Komentarz

                        • DGW
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 2330

                          #13
                          Zamieszczone przez lec
                          ale na allegro nie widze zadnych chyba ze zle szukam
                          nie ma sensu kupować na allegro używki lub nawet nowego. Podjedź do byle jakiego ASO z VAG-a. Koszt ok.115pln. zależy od servisu, w wawie najtaniej był w VW a najdrożrej chyba w Skodzie :|
                          U mnie jest zamontowany jakieś 20cm od wejścia rury do kolektora, właśnie na rurze
                          NFPNorth-West
                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                          WARSZTAT www.dsize.pl
                          ->
                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                          Komentarz

                          • kmink
                            L&K
                            • 2007
                            • 1360
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            a gdzie i za ile końcówki można kupić do wtrysków? te na 216 i na 230??
                            prosze info na PW

                            samemu mozna to wymienić czy ktoś to ci robił??
                            Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                            https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                            www.tuneforce.pl
                            www.dpfserwis.pl

                            Komentarz

                            • jaro4444
                              Rider
                              • 2006
                              • 508

                              #15
                              We wtorek przerzucam skrzynię, końcówki 216 już mam, ok 15 lipca będzie nowe turbo ARL :diabelski_usmiech

                              A na razie w domu prace koncepcyjne trwają :szeroki_usmiech :

                              Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                              Komentarz

                              • cowboy
                                Ambiente
                                • 2007
                                • 106

                                #16
                                Zamieszczone przez Tymon
                                Jak mam być szczery, to te 160KM na pompie 10tce bedzie już naprawdę max.
                                myślę że nawet bez zmiany programu dostaniesz +15KM i 25NM po założeniu wtrysków 216, potem lekko dmuchnąć więcej żeby było bezdymnie, łagodnie poprowadzić moment żeby sprzęgło jakoś to zniosło i jeździć

                                mnie po włożeniu wtrysków 216-tek dodało 20KM i 30NM bez ruszania softu

                                Komentarz

                                • jaro4444
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 508

                                  #17
                                  Kto zna wymiary Map Sensora ALH i ARL (chodzi o średnicę części roboczej, głębokość jej instalacji, rozstaw srub montażowych)?

                                  [ Dodano: Wto 03 Lip, 07 19:57 ]
                                  Od jakiś dwóch godzin już mogę napisać: "Szóstkę mam i ja" :satan:

                                  Podziele się może najpierw wrażeniami - 2750 obr to 160 km/h. Naprawdę zajebiste uczucie jak jedziecie 140 km/h a obrotomierz wskazuje 2350 obr/min. Cisza, spokój, słychac tylkko szum gum i delikatny pomruk silnika. Na 5 miałem już przy 140 km/h prawie 3000 obr...
                                  Skrzynia 6 to wielkie, ciężkie i solidne bydle. Biegi wchodzą lepiej jak w 5, pod obciążeniem nawet momentem 315 Nm (taki na razie mam max :twisted: ) nic nie "pośpiewuje" jak w 5. Zobaczymy jak spalanie w trasie i praca synchronizacji w zimie, ale jak na razie to bajka!!!

                                  Teraz troszkę uwag technicznych. Potrzebne są do SWAPu:
                                  - skrzynia 6 z górną łapą,
                                  - półosie,
                                  - rozrusznik od skrzyń 6,
                                  - sprzęgło z dwumasem 240 mm,
                                  - wysprzęgnik hydrauliczny z łożyskiem oporowym, przewód metalowo-gumowy od przegrody czołowej do skrzyni,
                                  - wspornik trzymający linki wybieraka na skrzyni biegów,
                                  - gałka 6 (jak ktoś się chce zdradzić 8) ),
                                  - kilka śrub od skrzyni 6 - do łapy górnej, od rozrusznika 2 szt, 3 czy 4 od połączenia obudowa - skrzynia bo są dłuższe w 6 jak w 5 (najlepiej wszystkie śruby od tego połączenia gdzieś dorwać),
                                  - śruby do przykręcnia półosi 12 szt. Są grubsze w 6 jak w 5.

                                  Wbrew obiegowym opiniom nie potrzeba:
                                  - wybieraka z linkami (sam wspornik tylko wystarczy),
                                  - blasznej osłony sprzegła (pomiędzy tymi osłonami jest jedna jedyna różnica - ta od 6 ma jeden otwór fi 10 więcej, który przy silniku VP jest nie wykorzystany.

                                  Problemy - przewód wodny zasilający chłodnice oleju trzeba włożyć w kawałek przeciętego grubszego przewodu gumowego by się nie przecierał i dociągnąć opaską zaciskową do przewodu masy silnika - koło mechanizmu wybieraka biegów na skrzyni bo inaczej haczy o wybierak.
                                  Przewód wspomagania podobnie - ale w miejscu gdzie kończy się rurka metalowa a zaczyna gumowa idąca do maglownicy - w skrzyni 5 jest on podparty dwoma opaskami przykręcanymi do skrzyni, w 6 jest tylko jedna a jako, że skrzynia jest większa to przewód haczy o pokrywę skrzyni od strony nadkola lewego w tylnej częsci skrzyni,
                                  Przewód hydrauliczny wysprzęgnika - trzeba zmienić położenia wspornika plastikowego z góry podłużnicy na wewnętrzną stronę i odpowiednio podgiąć przewód by go tam umocować i nie ocerał o nic.

                                  Inne uwagi do montażu 6 najlepiej robić to w 3 ludzi - dwóch z dołu bo ciężka jak cholera i trzeci z góry sprawdza czy wszystko ok i przyłapuje śruby.
                                  Ja miałem "niespodziankę" - moja skrzynia pochodzi z wozu "po dachu" i okazało się, że ma od dołu w korpusie pięknie uciętą równo z obudową, wkręconą, śrubę stalową fi 12 klasy 10.10 tą główną od dolnej łapy zespołu napędowego :shock: Trochę mnie to zmroziło jak zobaczyłem :shock: Ale od czego są wiertła i wykrętaki - jakoś poszło :mrgreen:

                                  Sorry za jakość zdjęć bo robione komórką - oczywiście zapomniałem zabrać cyfrówki ops:



                                  Wymontowana skrzynka 5 EGS:

                                  Shot at 2007-07-03

                                  Większa bestyjka: :grin:


                                  Nowy dwumas już na samochodzie:

                                  Shot at 2007-07-03

                                  Widok z boku:
                                  Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.




                                  Bydle na swoim miejscu kej: :helm: :


                                  Shot at 2007-07-03
                                  Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                  Komentarz

                                  • dariuspolo
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 1168

                                    #18
                                    Witaj w klubie, jeszcze raz gratuluje swapa :twisted:
                                    Dobry opis z przewodem hydraulicznym serwa mam podobnie ,
                                    ale musze sprawdzic jak wyglada sprawa z przewodem wodnym.

                                    Darek
                                    T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                    SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                    Zuzycie paliwa

                                    Komentarz

                                    • jaro4444
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 508

                                      #19
                                      Więc zmagazynowałem praktycznie wszystkie częci do dokończenia Stage II. Mam już:
                                      - turbo ARL,
                                      - map sensor ARL,
                                      - kolektor dolotowy ASZ,
                                      - wtryski 216 Bosch,
                                      - chłodniczkę oleju ASZ.

                                      Montuję to wszystko na początku przyszłego tygodnia i na tym kończę (no może jeszcze pompa 11 :diabelski_usmiech )
                                      Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                      Komentarz

                                      Pracuję...