Witam, niedawno zakupiłem Skode Octavie 1,9TDI z 99 roku, ktora posiada komputer. Niestety nie umiem sie nim obslugiwac- czy moglby mi ktos udzielic kilku porad na ten temat lub podac cala instrukcje obslugi? Z góry serdecznie dziękuje
[Inne] ALH stage II
Zwiń
X
-
[Inne] ALH stage II
Wiem, że było to już pewnie, ale proszę tych, którzy przećwiczyli takie mody o opinie po pewnym czasie eksploatacji.
Prowadzę intensywne prace koncepcyjne nad optymalnym doborem komponentów do przeprowadzenia drugiego etepu modów Leona.
Pierwszy etap objął:
- wtryski ASV,
- sprzęgło ASV,
- skrzynia ASV,
- FMIC,
- układ hamulcowy 312 + 256 mm,
- zawieszenie przód ARL,
- soft Diagtronika.
Doszedłem w sumie do granicy wytrzymałości sprzęgła i możliwości turbiny i układu zasilania.
Dlatego w drugim etapie planuje:
- wymianę skrzyni na 6b EFF lub FMH (oczywiście mocniejsze półosie i sprzęgło 240mm),
- wymianę końcówek wtryskiwaczy na 216
- wymianę turbiny na ARL
Założenia końcowe - bezpieczne 155-160 KM i moment ok 340-350 Nm.
Dlaczego tyle - nie muszę wymieniać jeszcze pompy na 11 (jak dostanę okazyjnie 11 to i tak wymienię), takie moce i moment to jeszcze bezpieczne są dla silnika VP (mechanicznie i termicznie również), wydaje mi się, że to najlepszy kompromis pomiędzy osiągami i kosztami (oczywiście poza modem opartym na samym sofcie), turbina ARL powinna bezproblemowo i długo pożyć przy takich modach.
Co o tym myślicie?Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
-
-
Witam,
podobnie jak umnie, tylko skrzynia ERF i turbo ASZ a pompe 11 zalozylem bo trafila sie okazjonalnie.
160ps na seryjnej pompie moze byc ciezko, bedzie chodzic na maxa, 150ps bylo by chyba zdrowsze dla pompy.
Jezeli planujesz dalsze mody to jak najbardziej turbo z ARL, jezeli zostaniesz przy
seryjnej pompie to ASZ-owiskie wystarczy (a duzo tansze i latwiej o sztuke w dobrym stanie), nie m ozesz zapominac ze VB ma troche wieksza dziure niz VA.
Darek
[ Dodano: Sro 20 Cze, 07 11:54 ]
...na twoim miejscu dozucilbym jeszcze chlodnice oleju z ASZa.
Komentarz
-
-
moim zdaniem przy seryjnej pompie nie ma sensu zmieniać końcówek na 216 ponieważ efekt będzie bardziej kosmetyczny niż odczuwalny
do 150-155 kucy starczy ci to co masz + turbo 130 i fmic jeśli chcesz mieć coś pod te 160 kucy to zakładaj 216 ale moim zdaniem jest to przerost formy nad treścią
tak z ciekawości się zapytam ile dałeś za te końcówki boscha??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dz!ktak z ciekawości się zapytam ile dałeś za te końcówki boscha??
Mierzę raczej pod 160 KM więc z tego co pisze Rob555, Aligator i inni to na 216 + pompa 10 jest osiągalne. Turbo dam ARL - jak coś to można spoko więcej dmuchnąć luftu i bezdymnie praktycznie jeździć
P.S. Dziś dostałem info, że moja skrzynia EFF i reszta gratów dotarła do kraju. Lada dzień ją odbioręBył czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
jaro4444, info poszło na PW
tylko pamietaj jeszcze o mapsensorze że starczy Ci tylko do 1.55bara później niestety zgłupieje :szeroki_usmiechNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
lec
Zamieszczone przez dobrygrzeswawapamietaj jeszcze o mapsensorze że starczy Ci tylko do 1.55bara później niestety zgłupieje
wlasnie, tez to musze kupic i to w miare szybko. Gdzie, co i jak ? co to ma byc za czujnik? Ali mi mowil o jakims ktory idzie w dolot - to jest ten ?
Komentarz
-
Zamieszczone przez lecZamieszczone przez dobrygrzeswawapamietaj jeszcze o mapsensorze że starczy Ci tylko do 1.55bara później niestety zgłupieje
wlasnie, tez to musze kupic i to w miare szybko. Gdzie, co i jak ? co to ma byc za czujnik? Ali mi mowil o jakims ktory idzie w dolot - to jest ten ?
Jezeli nie to tutaj znalazlem cos (w Polsce bedzie pewnie taniej):
Darek
Komentarz
-
-
lec
Zamieszczone przez dariuspolo...a nie wystarczy kupic czujke z ARLa?
Komentarz
-
Zamieszczone przez lecdobrygrzeswawa napisał/a:
pamietaj jeszcze o mapsensorze że starczy Ci tylko do 1.55bara później niestety zgłupieje
wlasnie, tez to musze kupic i to w miare szybko. Gdzie, co i jak ? co to ma byc za czujnik? Ali mi mowil o jakims ktory idzie w dolot - to jest ten ?NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
lec
no to nie ma sensu, ale na allegro nie widze zadnych chyba ze zle szukam
tak, to jest ten, u mnie jest wlasnie tu za IC'kiem. Podobno lepiej go przeniesc dalej na rure.
Komentarz
-
Zamieszczone przez lecale na allegro nie widze zadnych chyba ze zle szukam
U mnie jest zamontowany jakieś 20cm od wejścia rury do kolektora, właśnie na rurzeNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
a gdzie i za ile końcówki można kupić do wtrysków? te na 216 i na 230??
prosze info na PW
samemu mozna to wymienić czy ktoś to ci robił??Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TymonJak mam być szczery, to te 160KM na pompie 10tce bedzie już naprawdę max.
mnie po włożeniu wtrysków 216-tek dodało 20KM i 30NM bez ruszania softu
Komentarz
-
-
Kto zna wymiary Map Sensora ALH i ARL (chodzi o średnicę części roboczej, głębokość jej instalacji, rozstaw srub montażowych)?
[ Dodano: Wto 03 Lip, 07 19:57 ]
Od jakiś dwóch godzin już mogę napisać: "Szóstkę mam i ja" :satan:
Podziele się może najpierw wrażeniami - 2750 obr to 160 km/h. Naprawdę zajebiste uczucie jak jedziecie 140 km/h a obrotomierz wskazuje 2350 obr/min. Cisza, spokój, słychac tylkko szum gum i delikatny pomruk silnika. Na 5 miałem już przy 140 km/h prawie 3000 obr...
Skrzynia 6 to wielkie, ciężkie i solidne bydle. Biegi wchodzą lepiej jak w 5, pod obciążeniem nawet momentem 315 Nm (taki na razie mam max :twisted: ) nic nie "pośpiewuje" jak w 5. Zobaczymy jak spalanie w trasie i praca synchronizacji w zimie, ale jak na razie to bajka!!!
Teraz troszkę uwag technicznych. Potrzebne są do SWAPu:
- skrzynia 6 z górną łapą,
- półosie,
- rozrusznik od skrzyń 6,
- sprzęgło z dwumasem 240 mm,
- wysprzęgnik hydrauliczny z łożyskiem oporowym, przewód metalowo-gumowy od przegrody czołowej do skrzyni,
- wspornik trzymający linki wybieraka na skrzyni biegów,
- gałka 6 (jak ktoś się chce zdradzić 8) ),
- kilka śrub od skrzyni 6 - do łapy górnej, od rozrusznika 2 szt, 3 czy 4 od połączenia obudowa - skrzynia bo są dłuższe w 6 jak w 5 (najlepiej wszystkie śruby od tego połączenia gdzieś dorwać),
- śruby do przykręcnia półosi 12 szt. Są grubsze w 6 jak w 5.
Wbrew obiegowym opiniom nie potrzeba:
- wybieraka z linkami (sam wspornik tylko wystarczy),
- blasznej osłony sprzegła (pomiędzy tymi osłonami jest jedna jedyna różnica - ta od 6 ma jeden otwór fi 10 więcej, który przy silniku VP jest nie wykorzystany.
Problemy - przewód wodny zasilający chłodnice oleju trzeba włożyć w kawałek przeciętego grubszego przewodu gumowego by się nie przecierał i dociągnąć opaską zaciskową do przewodu masy silnika - koło mechanizmu wybieraka biegów na skrzyni bo inaczej haczy o wybierak.
Przewód wspomagania podobnie - ale w miejscu gdzie kończy się rurka metalowa a zaczyna gumowa idąca do maglownicy - w skrzyni 5 jest on podparty dwoma opaskami przykręcanymi do skrzyni, w 6 jest tylko jedna a jako, że skrzynia jest większa to przewód haczy o pokrywę skrzyni od strony nadkola lewego w tylnej częsci skrzyni,
Przewód hydrauliczny wysprzęgnika - trzeba zmienić położenia wspornika plastikowego z góry podłużnicy na wewnętrzną stronę i odpowiednio podgiąć przewód by go tam umocować i nie ocerał o nic.
Inne uwagi do montażu 6 najlepiej robić to w 3 ludzi - dwóch z dołu bo ciężka jak cholera i trzeci z góry sprawdza czy wszystko ok i przyłapuje śruby.
Ja miałem "niespodziankę" - moja skrzynia pochodzi z wozu "po dachu" i okazało się, że ma od dołu w korpusie pięknie uciętą równo z obudową, wkręconą, śrubę stalową fi 12 klasy 10.10 tą główną od dolnej łapy zespołu napędowego :shock: Trochę mnie to zmroziło jak zobaczyłem :shock: Ale od czego są wiertła i wykrętaki - jakoś poszło :mrgreen:
Sorry za jakość zdjęć bo robione komórką - oczywiście zapomniałem zabrać cyfrówki ops:
Wymontowana skrzynka 5 EGS:
Shot at 2007-07-03
Większa bestyjka: :grin:
Nowy dwumas już na samochodzie:
Shot at 2007-07-03
Widok z boku:
Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
Bydle na swoim miejscu kej: :helm: :
Shot at 2007-07-03Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Więc zmagazynowałem praktycznie wszystkie częci do dokończenia Stage II. Mam już:
- turbo ARL,
- map sensor ARL,
- kolektor dolotowy ASZ,
- wtryski 216 Bosch,
- chłodniczkę oleju ASZ.
Montuję to wszystko na początku przyszłego tygodnia i na tym kończę (no może jeszcze pompa 11 :diabelski_usmiech )Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
Komentarz