[O2] Tuning w O2 2.0 TDI 140PS przy przebiegach 10 tys km/mi
Witam wszystkich. zastanawiam się nad tuningiem silnika w mojej Octavii do ok 170-180 PS, z tym że mam dylemat czy ten silnik wytrzma. Jeżdżę trochę sporo bo nawet ponad 10 tysięcy miesięcznie. A autko mi musi wytrzymać 2-3 lata (ok. 300 tys). Auto jest z czerwca 2007 i ma dopiero 30 tys przejechane. Sprawdzałem w nim Power Box'a ale różnicy chyba żadnej nie ma. Pozostaje chyba tylko przeprogramowanie.
Poleccie mi kogoś we Wrocławiu lub okolicach Jeleniej Góry, co by zrobił to fachowo i za rozsądną cenę.
:lol:
dzięki za pomoc,
poszukam jeszcze trochę i będę się decydował.
Znalazłem jeszcze inną firmę www.mrc-chiptuning.pl ale nie mają hamowni. Czy hamownia służy tylko do sprawdzenia efektu, czy jest bardzo potrzebna podczas samego przeprogramowywania?
Może jak potem sprawdzę na hamowni to będzie to samo?
pozdrawiam
Czy hamownia służy tylko do sprawdzenia efektu, czy jest bardzo potrzebna podczas samego przeprogramowywania?
Może jak potem sprawdzę na hamowni to będzie to samo?
Nie rozumiem szczerze mówiąc. Chcesz zrobić Chipa w firmie która powie Ci na słowo że dodała Ci koksu? Bez sprawdzenia efektów jej pracy?
jak by było coś nie tak to da się to wyczuć w pracy samochodu?
potem pojechał bym na hamownię.
dają na to gwarancję i ewentualny zwrot kasy w przypadku niezadowalających testów na hamowni.
pozdrawiam
[ Dodano: Pią 19 Paź, 07 10:17 ]
jak mi da gwarancję?
jak by było coś nie tak to da się to wyczuć w pracy samochodu?
tja, silnik wybuchnie i pojedziesz lawetą do Marka na diagnozę, dlaczego tak się stało. :lol: aikiki, IMHO nie kombinuj, są sprawdzeni tunerzy, naprawdę chcesz odkrywać Amerykę po raz 2-gi?
masz całkowitą rację, jeżeli nie znajdę jednoznacznego dowodu na to, że zrobią zmiany porządnie to nie skorzystam.
Auto jest jeszcze na gwarancji, w czerwcu wyjechałem nim z salonu.
pozdrawiam
wiem,
ale podobno jak się zmodyfikuje program w odpowiedni sposób to bez hamowni tego nie udowodnią - ale to jest zdanie tych którzy tuningują. Dlatego też na ich zdaniu ciężko się opierać. W kilku firmach tunningowych tak mi mówili, które są przez Was polecane.
A jak jest naprawdę z tym wykrywaniem?
Tak czy inaczej, przejeździłem Fabią 200 tys w 2 lata, dalej jeździ u mnie w firmie i nic się z nią nie dzieje. Przypuszczam, że z Octavią tym bardziej nie będzie się nic działo, pod warunkiem, że tuning zrobię tak jak należy.
kurcze nie pamiętam dokładnie nazwy, ale facet ma hamownię we Wrocławiu i był polecony przez inne osoby.
To jak z tym wykrywaniem w ASO?
od razu przy rutynowym przeglądzie wykryją?
wiem,
ale podobno jak się zmodyfikuje program w odpowiedni sposób to bez hamowni tego nie udowodnią - ale to jest zdanie tych którzy tuningują. Dlatego też na ich zdaniu ciężko się opierać. W kilku firmach tunningowych tak mi mówili, które są przez Was polecane.
Nie chcę wypowiadać się w tej sprawie wiążąco, gdyż na forum są osoby które ogarniają temat czipowania auta dużo lepiej ode mnie.
aikiki, dla Twojej informacji powiem tylko, iż kiedy byłem niedawno w Auto-Wimarze zgłaszając iż samochód ma problemy z paleniem, czeszka była sprawdzana pod względem modyfikacji programu.Na zleceniu które dostałem po odbiorze samochodu, było napisane CHIPTUNING - ok.
To jak z tym wykrywaniem w ASO?
od razu przy rutynowym przeglądzie wykryją?
ASO ma wytyczne od importera ze w przypadku problemów z turbiną mają obligatoryjnie zrobić test VAS'em,
a tam jest taka "magiczna" opcja - wykryj chiptuning :diabelski_usmiech
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
aikiki, w użądzeniu VAS jest coś takiego jak protkół programowań i za pomocą tego protokołu w razie problemów z samochodem sprawdzają ilość programowań i kto programował każde ASO ma swój kod który wprowadza za każdą modyfikacją czyli np wgrywaniem poprawionego seryjnego softu i w razie w topy sprawdzają właśnie ilośc programowań a potem zgrywają cały soft i oddają go wraz z dokumentami gwarancyjnymi do analizy do SAP i tam jest zaraz robiona analiza pod względem podnoszenia mocy całą procedura trwa około 8 godzin z akceptacją SAP włącznie co do naprawy gwarancyjnej
Komentarz