aikiki, dużo zależy też od ASO czy np sie z nimi dogadasz nie ma podobno śladu jak sie auto programuje na tzw Kowadle czyli pruje kompa i wgrywa soft ale nie wiem ile w tym jest prawdy niech na ten temat sie wypowiedzą ci co mają większe doświadczenie w tym temacie
[O2] Tuning w O2 2.0 TDI 140PS przy przebiegach 10 tys km/mi
Zwiń
X
-
Przy tylku kkm jakie pokonujesz rocznie, ja osobiscie raczej zostal bym przy serii, ze wzgledu na gwarancje. :roll: Masz duze prawdopodobienstwo ze cos ci sie moze wysrac. W 2.0 TDI czesto pada turbo nawet na seryjnym programie, wiec z gw. masz jeszcze szanse na darmowa wymiane.
Z drugiej strony tyle kkm bez programu to kkm stracone :wink:
Musisz podjac sam decyzje, czy po programie w razie awarii z czystym sumieniem pokryjesz naprawe z wlasnej kieszeni (np. za turbo).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dariuspoloZamieszczone przez aikikiwymiana turbo w O2 to jakie są koszty (około)?Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
BMW serii 3... Radość z jazdy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TymonZamieszczone przez dariuspoloZamieszczone przez aikikiwymiana turbo w O2 to jakie są koszty (około)?
Komentarz
-
-
Przepraszam za OT ale na stronie http://www.tune-up.pl/ znalazłem cos takiego :
"Sterowniki EDC 16 przez złącze diagnostyczne!
Masz nowe auto i nie chcesz utracić gwarancji?
Posiadamy niezbędne zaplecze techniczne, które pozwala uniknąć demontażu komputera sterującego. Najnowsze auta oparte o sterownik EDC16 programujemy przez złącze diagnostyczne. Dzięki temu autoryzowane serwisy nie wykryją modyfikacji, a więc nie będą miały podstawy do zakwestionowania gwarancji."
Czy Oni wiedza cos więcej czy to raczej drobna ściema ?O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Czy Oni wiedza cos więcej czy to raczej drobna ściema ?
ale fakt, mogliby to poprawić / usunąć...saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
aikiki Ja tez mam samochod na gwarancji i mialem podobny dylemat...przeczytalem wypowiedzi kolegow i nie wiem co Ty zrobisz ale ja kupilem boxa w vtechu w Krakowie i jestem bardzo zadowolony...i mam te pewnosc ze jak nawet cos sie stanie z turbina to poprostu wypinam wtyczke i sladu nie ma....a po zmianie programu zawsze pozostaje jakis znak tak wiec przemysl sprawegachul
czarniutka dwulitrowka combi elegance...była...jest... dwa litry brąz mocca combi platinum
Komentarz
-
-
chcąc podsumować to co dzisiaj od Was się dowiedziałem, to jest jedno pewne, że warto. Tylko faktycznie jak ja jeżdże te 10 tys/mies. to niewiem czy nie będę miał kilka razy w roku jakiś poważniejszych problemów.
Zmartwiło mnie trochę to, że te trubiny tak wysiadają. Znalazłem opis przypadku, że turbina kilka razy wysiadła w przeciągu niecałych stu tysięcy kilometrów. To jak bym miał wymieniać kilka razy do roku.. to lepiej odrazu kupić mocniejszy samochów (np O2RS), tylko kto na to da kasę
Podpowiedzcie jaka jest prawda, co zrobić aby ta turbina nie wysiadła, można temu zapobiec?
Czy tylko z turbiną są problemy czy też coś innego może wysiąść?
Jeszcze raz Was proszę o radę...
pozdrawiam
Paweł
[ Dodano: Pią 19 Paź, 07 20:30 ]
GACHUL ciekawie piszesz, nie ma zbyt wielu zwolenników tego rozwiązania. Sam zresztą to przetestowałem i nie zabardzo mi to ulepszyło, nawet prędkość maksymalna spadła. Może jakieś badziewie kupiłem.
Sprawdzałeś swoje auto potem na chamowni?
pozdrawiam
Komentarz
-
-
aikiki, fakt nie bylem na chamowni....pojade na wiosne...z moich odczuc to powiem ci tylko tyle ze samochod zrobil sie duzo, duzo bardziej elastyczny na wyzszych biegach, ( zwlaszcza 4,5 bieg) predkosc max....przymykam szafe, a na drugim biegu przy gwaltownym wcisnieciu w pedał zapala sie ASR....to na tyle...pozdr
[ Dodano: Pią 19 Paź, 07 20:39 ]
a co do szanowania turbiny.....nie swirowac na zimnym silniku i nie gasic silnika zaraz po szybszej jezdzie.......poczekac chwilke zeby ja wystudzicgachul
czarniutka dwulitrowka combi elegance...była...jest... dwa litry brąz mocca combi platinum
Komentarz
-
-
możesz bardziej sprecyzować "przymykam szafe", prędkość maksymalna wzrosła?
[ Dodano: Pią 19 Paź, 07 20:48 ]
GACHUL
mam chyba identyczną Octavię jak Twoja, nawet kolor , moja jest z czerwca 2007, a Twoja?
może bym spróbował jeszcze tego Boxa co Ty kupiłeś, ile kosztował?
Możesz podać bliższe namiary na firmę?
pozdrawiam
Paweł
Komentarz
-
-
moja octawka jest z lipca....wpisz w google vtech krakow i tam znajdziesz...to jest ten sam box co passata 2,0 tdi.....zadzwon do nich i pogadaj....mieli taka promocje ze po uplywie gwarancji zabierali Ci boxa i wgrywali program.....koszt ok 1800 zlgachul
czarniutka dwulitrowka combi elegance...była...jest... dwa litry brąz mocca combi platinum
Komentarz
-
-
koledzy czytam tak Wasze wypowiedzi i szczerze piszac zgłupiałem.
Mam nową O2 na gwarancji 3 tys. km. i obawiam sie jej utraty.
Utrata gwarancji nie jest moim zdaniem tego wszystkiego warta.
Pytanie czy te Powerboxy maja takie same mozliwosci jak chiptuning? i w czym sa gorsze skoro ja tez tak duzo zlych opinii na ten tgemat czytalem.
znowu jestem zagubiony, mam obawyMihury
--------------------------
O2 1.9 TDI BXE Combi
Seria 105KM 250Nm
Chip 140KM 340Nm
Komentarz
-
-
mihury, prawda jest taka że i taka że żaden box nie będzie taki wspaniały jak dobry program u tunera.
Według mnie jeżeli chcesz założyć box to później podjedź na hamownię i zobacz co pokazuje bo przyrost km może byc mały ale za to dużo Nm i tu mogą się zacząć schody.
pozdroByła O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
mihury, ja boxa odradzam lepiej podjechać do tunera i wiedzieć co się ma bo zawsze można lekkie korekty programu przeprowadzić a tak nie wiesz co masz i ile silnik to wytrzyma wbrew pozorom lepiej wylożyć te 1400lub 1200zł za profesionalny program u mastersa jak potem zbierać silnik w kawałkach PozdrawiamTakie zwykłe Ambiente
Komentarz
-
-
macie Panowie racje, ja generalnie byłem już na 90% zdecydowany na chiptuning ale jak poczytałem o gwarancji - jej utracie, o tym jak ASO sprawdza zmiany softu to się trochę wystraszyłem. Nie chce ze swojej O2 robić odrzutowca, ścigać się nie będę, chce mieć większy zapas mocy - wyprzedzanie. Podkręcić chce ją tak bardzo delikatnie na 130 - 140 KM (silnik 1.9 TDI BXE 105KM)
Nie mogę sobie pozwolić na utratę gwarancji, poprostu mnie na to nie stać. Zdaje sobie sprawę z ryzyka, które zawsze będzie ale nie może to przeważać nad korzyściami związanymi z podkręceniem silnika.
Pozdrawiam
MihuryMihury
--------------------------
O2 1.9 TDI BXE Combi
Seria 105KM 250Nm
Chip 140KM 340Nm
Komentarz
-
-
podjąłem ryzyko w 2006 roku i nie żałuje, właściwe nawet gdyby moja turbina przeszła na łono Abrahama to w pogotowiu będzie czekać coś wiekszego... czyli niema tego złego co by na dobre nie wyszło....
Ale jak narazie wszystko z Turbo wydaje się być OK
bardziej niz o turbo obawiam sie za to o sprzęgłoOII Golas ale z 1.9 TDI BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MiKruSZnacie kogoś kto stracil gwarancje przez chip?-----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM
Komentarz
-
-
kolega z łodzi ktory pracuje w Aso opowiadal jak gosc zajechal turbine....i przy dokladnym sprawdzeniu udowodnili mu ile razy byl soft zmieniony i nawet pokazali mu wykres jak ladnie przekrecal silnik ( mial cofniete odciecie)gachul
czarniutka dwulitrowka combi elegance...była...jest... dwa litry brąz mocca combi platinum
Komentarz
-
Komentarz