allegro czyni cuda nie wiem ale chip do wolnossącego to jest topienie kasy w błocie nic to nie da przerost formy nad treścią o tym symbolu pierwsze słyszę napisz coś więcej
1. W ŻADEN SPOSÓB NIE USZKODZISZ KOMPUTERA STERUJĄCEGO SILNIKIEM. BEZ OBAW MOŻESZ GO ZAMONTOWAĆ DO SWOJEGO AUTA
2. CHIP WPINA SIĘ POD CZUJNIK TEMPERATURY POWIETRZA ZASYSANEGO PRZEZ SILNIK IAT (ang. Inlet Air Temperature) - CZUJNIK TEN POSIADAJĄ WSZYSTKIE AUTA Z WTRYSKIEM ELEKTRONICZNYM OD 1989roku
3. SAM CZUJNIK "IAT" JEST W SOBIE REZYSTOREM SKŁADAJĄCYM SIĘ Z PŁYTKI BIMETALOWEJ KTÓRA REAGUJE NA TEMPERATURĘ POWIETRZA.
4. CZUJNIK WYSYŁA DANE DO KOMPUTERA STERUJĄCEGO SILNIKIEM, ŻE ZASYSANE POWIETRZE JEST ZA ZIMNE, KOMPUTER PRZETWARZA TE DANE TAK ABY DOBRAŁY OPTYMALNY SKŁAD MIESZANKI PALIWOWO-POWIETRZNEJ( oprócz tego komputer zbiera dane jeszcze z innych czujników)
5. DOKŁADAJĄC CHIP ZMIENIAMY PARAMETRY CZUJNIKA IAT PRZEZ CO KOMPUTER ZMIENIA SKŁAD MIESZANKI ORAZ PRZYŚPIESZA KĄT WYPRZEDZENIA ZAPŁONU, I TYM SAMYM SILNIK UZYSKUJE WIĘKSZĄ MOC
6. MONTAŻ POLEGA NA ODNALEZIENIU CZUJNIKA IAT A NASTĘPNIE POSTĘPUJEMY ZGODNIE Z INSTRUKCJĄ I MOŻEMY CIESZYĆ SIĘ MOCNIEJSZYM ORAZ ZRYWNIEJSZYM AUTEM.
7. WOLNE OBROTY POZOSTAJĄ BEZ ZMIAN, CO JEST WAŻNE
8.NIE WYPALAKATALIZATORA
Spalanie zwiększy się max o 0,4 litra/100km
KOMPLET KTÓRY SPRZEDAJĘ ZAWIERA
-komplet chipów iat rezystorowych
- dokładna instrukcja montażu
Darek G, a ze czujniki jedynie moga ograniczac mape paliwowa (powoduja jej korekte w dol z wzgledow bezpieczenstwa) to jedyne co twoj czip moze dac to pelne 100ps w 100ps-owym silniku po oszukaniu zabezpieczen. To jask djoda zamiast przeplywomierza w TDI( jezeli przeplywka kaleczy to z djoda mozna poczuc przyrost mocy)
Tyle bynajmniej mozna wywnioskowac z twojego opisu.
Darek G, kolego to jest pic na wodę jak tylko sam chip kupisz do tego jeszcze trzeba kilka rzeczy magnetyzery 3 na paliwo plus 4 na powietrze i 10 na układ wydechowy i ogromna końcówka i 3 strumienice :szeroki_usmiech
Darek G, to jest wyciąganie kasy za pomocą opornika w jednostkach bez turba każdy koń więcej kosztuje kupę kasy inaczej jest w doładowanych jednostkach tam chip porządnie zrobiony daje dużo większy przyrost niż w wolnossących
co do 1.6 można do niego założyć kompresor lub turbinę ale koszt w tym momencie sięga 10kzł lub więcej jak kupujemy auto to trzeba sie zastanowić co będziemy robić czy jeździć tylko od a do b serwisować i lać do baku czy będziemy sie bawić w przeróbki ulepszanie bo to lubimy
5. DOKŁADAJĄC CHIP ZMIENIAMY PARAMETRY CZUJNIKA IAT PRZEZ CO KOMPUTER ZMIENIA SKŁAD MIESZANKI ORAZ PRZYŚPIESZA KĄT WYPRZEDZENIA ZAPŁONU, I TYM SAMYM SILNIK UZYSKUJE WIĘKSZĄ MOC
I tym samym zbyt bogata mieszanka powoduje zmywanie filmu olejowego z cylindrow, az ktoregos pieknego dnia doprowadzi do jego zerwania i nastąpi martwa cisza.
po prostu oszukuje kompa i tym samym dostaje sie wiecej paliwa, o zadnym uszkodzeniu nie mozemy mowic, gdyz zeby uszkodzic silnik zwiekszeniem dawki paliwa (w takim przypadku nie jest to jakas ogromna dawka) sie raczej nie da. Wtryski przeciez maja jakas odpowiednia srednice przez ktora nie przeleci 5 litrow paliwa na sekunde
reausumujac NIE POLECAM :]
po prostu oszukuje kompa i tym samym dostaje sie wiecej paliwa, o zadnym uszkodzeniu nie mozemy mowic, gdyz zeby uszkodzic silnik zwiekszeniem dawki paliwa (w takim przypadku nie jest to jakas ogromna dawka) sie raczej nie da.
Zbyt bogata mieszanka jest niepożądana. Powoduje zmywanie filmu olejowego, pozostawia nagary, dziala destrukcyjnie na swiece zaplonowe,, itd.
Bezposrednio moze rzeczywiscie zbyt bogata mieszanka silnika nie uszkodzi, ale z pewnoscia będzie powodowala wystepowanie problemow i awarii w jakims blizej nieokreslonym czasie.
Nawet profesjonalny chiptuning jest wysoce ryzykowny w przypadku silnikow o zaplonie iskrowym, a co dopiero takie barabrzynskie oszukanie kompa.
Osobiscie w zyciu na cos takiego bym sie nie zdecydowal. Chyba, ze w jakims starym kiblu, ktorego nie byloby żal.
MiKruS, ma rację, swojego czasu takie patenty stosowane były w fordach focusach ( moje pierwsze Autko). kompletnie nic to nie dawało, na równoległych auta szły dokładnie tak samo.
Ztego co pamiętam jednej osobie poszła przepływka.
W silnikach atmosferycznych KM ma swoją cenę i napewno jest ona wyższa nisz kilka naście pln. Najbardziej "opłacalny"(koszt-efekt) jest chyba montaż nitro. :szeroki_usmiech. Tyle że drogi w eksploatacji
Komentarz