[O1] Chip IAT

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kh2GzYH@neostra
    Drive
    • 2008
    • 93

    [O1] Chip IAT

    Poznalem bo blachy charakterystyczne i jakos mi wpamieci zostaly
    Jordi
  • Darek G
    Classic
    • 2007
    • 14

    #2
    [O1] Chip IAT

    Czy ktoś zakładał do Octawi I silnik 1,6i (102KM) chip IAT.
    Jesli tak to prosze o opinie.Zastanawiam sie nad zakupem i nie wiem czy to sie sprawdza.

    Komentarz

    • djczas
      RS
      • 2005
      • 9612

      #3
      allegro czyni cuda nie wiem ale chip do wolnossącego to jest topienie kasy w błocie nic to nie da przerost formy nad treścią o tym symbolu pierwsze słyszę napisz coś więcej

      Komentarz

      • Darek G
        Classic
        • 2007
        • 14

        #4
        KNOW HOW CZYLI JAK TO DZIAŁA:


        1. W ŻADEN SPOSÓB NIE USZKODZISZ KOMPUTERA STERUJĄCEGO SILNIKIEM. BEZ OBAW MOŻESZ GO ZAMONTOWAĆ DO SWOJEGO AUTA

        2. CHIP WPINA SIĘ POD CZUJNIK TEMPERATURY POWIETRZA ZASYSANEGO PRZEZ SILNIK IAT (ang. Inlet Air Temperature) - CZUJNIK TEN POSIADAJĄ WSZYSTKIE AUTA Z WTRYSKIEM ELEKTRONICZNYM OD 1989roku

        3. SAM CZUJNIK "IAT" JEST W SOBIE REZYSTOREM SKŁADAJĄCYM SIĘ Z PŁYTKI BIMETALOWEJ KTÓRA REAGUJE NA TEMPERATURĘ POWIETRZA.

        4. CZUJNIK WYSYŁA DANE DO KOMPUTERA STERUJĄCEGO SILNIKIEM, ŻE ZASYSANE POWIETRZE JEST ZA ZIMNE, KOMPUTER PRZETWARZA TE DANE TAK ABY DOBRAŁY OPTYMALNY SKŁAD MIESZANKI PALIWOWO-POWIETRZNEJ( oprócz tego komputer zbiera dane jeszcze z innych czujników)

        5. DOKŁADAJĄC CHIP ZMIENIAMY PARAMETRY CZUJNIKA IAT PRZEZ CO KOMPUTER ZMIENIA SKŁAD MIESZANKI ORAZ PRZYŚPIESZA KĄT WYPRZEDZENIA ZAPŁONU, I TYM SAMYM SILNIK UZYSKUJE WIĘKSZĄ MOC

        6. MONTAŻ POLEGA NA ODNALEZIENIU CZUJNIKA IAT A NASTĘPNIE POSTĘPUJEMY ZGODNIE Z INSTRUKCJĄ I MOŻEMY CIESZYĆ SIĘ MOCNIEJSZYM ORAZ ZRYWNIEJSZYM AUTEM.

        7. WOLNE OBROTY POZOSTAJĄ BEZ ZMIAN, CO JEST WAŻNE

        8.NIE WYPALAKATALIZATORA


        Spalanie zwiększy się max o 0,4 litra/100km

        KOMPLET KTÓRY SPRZEDAJĘ ZAWIERA
        -komplet chipów iat rezystorowych
        - dokładna instrukcja montażu

        Komentarz

        • djczas
          RS
          • 2005
          • 9612

          #5
          Darek G, podaj stronę skąd jest ten opis

          Komentarz

          • dariuspolo
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1168

            #7
            Darek G, a ze czujniki jedynie moga ograniczac mape paliwowa (powoduja jej korekte w dol z wzgledow bezpieczenstwa) to jedyne co twoj czip moze dac to pelne 100ps w 100ps-owym silniku po oszukaniu zabezpieczen. To jask djoda zamiast przeplywomierza w TDI( jezeli przeplywka kaleczy to z djoda mozna poczuc przyrost mocy)

            Tyle bynajmniej mozna wywnioskowac z twojego opisu.
            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
            Zuzycie paliwa

            Komentarz


            • #8
              djczas, 12,99 zł nawet jak to nic nie da -to nie mozna tego nazwac "topieniem kasy" :lol:

              Komentarz

              • Darek G
                Classic
                • 2007
                • 14

                #9
                Ciekawe czy nie będzie kaleczył silnika bo autko jeszcze na gwarancji i nie chciałbym by serwis coś wykrył (wersja Twin Power +)

                Darek G

                Komentarz

                • djczas
                  RS
                  • 2005
                  • 9612

                  #10
                  Darek G, kolego to jest pic na wodę jak tylko sam chip kupisz do tego jeszcze trzeba kilka rzeczy magnetyzery 3 na paliwo plus 4 na powietrze i 10 na układ wydechowy i ogromna końcówka i 3 strumienice :szeroki_usmiech

                  Komentarz

                  • Darek G
                    Classic
                    • 2007
                    • 14

                    #11
                    Oki dzięki za info

                    Pozdrawiam :shock:

                    Komentarz

                    • djczas
                      RS
                      • 2005
                      • 9612

                      #12
                      Darek G, to jest wyciąganie kasy za pomocą opornika w jednostkach bez turba każdy koń więcej kosztuje kupę kasy inaczej jest w doładowanych jednostkach tam chip porządnie zrobiony daje dużo większy przyrost niż w wolnossących
                      co do 1.6 można do niego założyć kompresor lub turbinę ale koszt w tym momencie sięga 10kzł lub więcej jak kupujemy auto to trzeba sie zastanowić co będziemy robić czy jeździć tylko od a do b serwisować i lać do baku czy będziemy sie bawić w przeróbki ulepszanie bo to lubimy

                      Komentarz

                      • MiKruS
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 7976

                        #13
                        5. DOKŁADAJĄC CHIP ZMIENIAMY PARAMETRY CZUJNIKA IAT PRZEZ CO KOMPUTER ZMIENIA SKŁAD MIESZANKI ORAZ PRZYŚPIESZA KĄT WYPRZEDZENIA ZAPŁONU, I TYM SAMYM SILNIK UZYSKUJE WIĘKSZĄ MOC
                        I tym samym zbyt bogata mieszanka powoduje zmywanie filmu olejowego z cylindrow, az ktoregos pieknego dnia doprowadzi do jego zerwania i nastąpi martwa cisza.

                        To moze byc najdrozej wydane 12,99 w życiu...
                        TDI 205PS

                        Komentarz

                        • piernik
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 975
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #14
                          A jeszcze niedawno ten "cudowny chip" kosztował mniej... :wink:
                          http://moto.allegro.pl/item254797970_254797 970.html
                          Zwykły naciągacz Darek G daj sobie z tym spokój.

                          Komentarz

                          • mucha
                            Classic
                            • 2007
                            • 29

                            #15
                            po prostu oszukuje kompa i tym samym dostaje sie wiecej paliwa, o zadnym uszkodzeniu nie mozemy mowic, gdyz zeby uszkodzic silnik zwiekszeniem dawki paliwa (w takim przypadku nie jest to jakas ogromna dawka) sie raczej nie da. Wtryski przeciez maja jakas odpowiednia srednice przez ktora nie przeleci 5 litrow paliwa na sekunde
                            reausumujac NIE POLECAM :]

                            Komentarz

                            • MiKruS
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 7976

                              #16
                              po prostu oszukuje kompa i tym samym dostaje sie wiecej paliwa, o zadnym uszkodzeniu nie mozemy mowic, gdyz zeby uszkodzic silnik zwiekszeniem dawki paliwa (w takim przypadku nie jest to jakas ogromna dawka) sie raczej nie da.
                              Zbyt bogata mieszanka jest niepożądana. Powoduje zmywanie filmu olejowego, pozostawia nagary, dziala destrukcyjnie na swiece zaplonowe,, itd.
                              Bezposrednio moze rzeczywiscie zbyt bogata mieszanka silnika nie uszkodzi, ale z pewnoscia będzie powodowala wystepowanie problemow i awarii w jakims blizej nieokreslonym czasie.

                              Nawet profesjonalny chiptuning jest wysoce ryzykowny w przypadku silnikow o zaplonie iskrowym, a co dopiero takie barabrzynskie oszukanie kompa.

                              Osobiscie w zyciu na cos takiego bym sie nie zdecydowal. Chyba, ze w jakims starym kiblu, ktorego nie byloby żal.
                              TDI 205PS

                              Komentarz

                              • brutus
                                Rider
                                • 2006
                                • 329

                                #17
                                MiKruS, ma rację, swojego czasu takie patenty stosowane były w fordach focusach ( moje pierwsze Autko). kompletnie nic to nie dawało, na równoległych auta szły dokładnie tak samo.
                                Ztego co pamiętam jednej osobie poszła przepływka.
                                W silnikach atmosferycznych KM ma swoją cenę i napewno jest ona wyższa nisz kilka naście pln. Najbardziej "opłacalny"(koszt-efekt) jest chyba montaż nitro. :szeroki_usmiech. Tyle że drogi w eksploatacji
                                OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

                                Komentarz

                                Pracuję...