Jak sa do OI to na 99% nie bede w rozstawie 5x112 tylko 5x100, bo trzeba by bylo zmienic piasty i tarcze hamulcowe , chyba ze dany model dostepny jest w dwoch wersjach, ale to trzeba napisac jasno, bo potem jest 1000 kolejnych pytan o rozstaw otworow w piescie OI.
w rozstawie 5x100 (OI) ET35, a w 5x112 (OII) Et 35 i 45 do wyboru. Osobiście polecam ET 35, nie wiem jak w OII, ale w OI bez dystansów i na oponkach 215/45/17 wygląda super (prawie równo z błotnikiem tylnym).
wszystko masz w podanym wyżej linku.
Jak już coś wybierzesz to pochwal się fotkami. I jeszcze jedna uwaga z własnego doświadczenia. Do 8" zakładaj opony 225 bo przy 215 będziesz obdzierać felgi o każdy krawężnik.
W [O2] przewidziane ET dla felgi 7''jest 52.
Ja mialem 7''ET35 i z przodu wystawaly poza obrys blotnika,a poza tym generowaly
bicie jak cholera,wiec uwazaj.[O2] jest bardzo czula na ET.
Takie info dostalem od przedstawiciela Alcaru,oraz propozycje powrotu do felg o dopuszczonym przez fabryke ET-patrz homologacja pojazdu.
To bicie sprawdzalem na trzech roznych [O2]=wszystkie tak samo do du...y.
pozdrawiam
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
To bicie sprawdzalem na trzech roznych [O2]=wszystkie tak samo do du...y.
Jak za małe ET (wystające koło poza obrys) może powodować bicie? Może powodować większy hałas, mogą pały się przyczepić że wystaje poza obrys auta, może auto być mniej stabilne (myszkować po drodze), ale jak są proste to nie mają prawa bić. W poprzednich autach testowałem różne zestawy, ale bicia nigdy nie było (chyba że fela była krzywa). Raz postawiłem nawet CC na zestawie 195 albo 205/50/15 7" ET 35
W [O2] przewidziane ET dla felgi 7''jest 52.
Ja mialem 7''ET35 i z przodu wystawaly poza obrys blotnika,a poza tym generowaly
bicie jak cholera,wiec uwazaj.[O2] jest bardzo czula na ET.
Wszystko co na tej płycie podłogowej i tym samym zawieszeniu (zarówno pierwszej jak i drugiej generacji) jest wrażliwe na krzywe niewyważone koła. ET na logikę wzmacnia tylko efekt krzywych/niewyważonych kół. Passatopłytopodłogowce nie są tak wrażliwe na wyważenie kół.
O2 śmiga super bez żadnego bicia i hałasu na 205/55/16 na feldze 7x16 ET37 od np superba.
Felgi i opony nowe i wyważone! Opony z przodu są jakies 1cm schowane względem błotnika.
O2 śmiga super bez żadnego bicia i hałasu na 205/55/16 na feldze 7x16 ET37 od np superba.
Felgi i opony nowe i wyważone! Opony z przodu są jakies 1cm schowane względem błotnika.
Skoro śmiga na ET 37 i ma 1 cm luzu to przy ET 35 i oponie 215 wysunie się na zewnątrz o ok 7mm , a przy 225 o ok 12mm. Czyli 215 powinno wejść bez problemu a 225 trzeba by sprawdzić. Ja kiedyś w golfie II pogiąłem błotnik przedni bo dobiło mi skręcone przednie koło i zachaczyło o krawędź (rant) błotnika.
slavi...to bicie o ktorym pisalem nie bylo spowodowane krzywymi lub niewywazonymi
felgami-na 100%.
Kupilem nowe felgi,nowe opony i nowe auto.Przez rok sie meczylem z tym biciem i
probowalem roznych maszyn w roznych serwisach-co najmniej 10 razy je wywazalem.
Probowalem tez na innych autach ,chcac wyeliminowac jakas ewentualna usterke mojego auta.Dopiero przedstawiciel firmy Alcar pan Halacz powiedzial mi ,ze maja sygnaly od kupujacych felgi z malym ET o wystepujacym biciu kol.
To nie moja teoria-tylko fakt.Bicie moze ,ale nie musi wystapic.Mnie to tez zdziwilo.
A teraz mam takie same felgi jak te pierwsze ,tylko maja wieksze ET-fabryczne i jest idealnie.Zero bicia.
pozdrawiam
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
gebek, coraz więcej jest takich przypadków , pisałem już kiedyś....
ostatnio to co miałem - nissan xtrail :!: , volvo s70 , honda accord , wszystkie bicia przez złe ET , potwierdzone przez moje próby przekładania kół i opon. nissan i volvo - zakładałem felgi z alcara , accord - założyli klientowi w salonie felgi ATT.
po prostu nowe samochody są tak dobrze wyliczone czy zaprojektowane że muszą mieć prawie idealne parametry . problem ten nasila się mniej więcej od 4-5 lat.
gebek, coraz więcej jest takich przypadków , pisałem już kiedyś....
ostatnio to co miałem - nissan xtrail :!: , volvo s70 , honda accord , wszystkie bicia przez złe ET , potwierdzone przez moje próby przekładania kół i opon. nissan i volvo - zakładałem felgi z alcara , accord - założyli klientowi w salonie felgi ATT.
po prostu nowe samochody są tak dobrze wyliczone czy zaprojektowane że muszą mieć prawie idealne parametry . problem ten nasila się mniej więcej od 4-5 lat.
leszekmw, jak bardzo 'złe' było to ET?
co ty na to że np passat miał zakładane fabrycznie różne felgi ... rozbieżność ET była chyba 15mm na kole
nie potrafię Ci odpowiedziec w tej chwili ponieważ już nie pamiętam ,a le niedługo będzie wiosna i będę przerzucał koła to spojrzę , część tych kół mam na przechowaniu w zakłądzie ale nie chce mi sie p prostu tego przerzucać.
z moich , i moich kolegów którzy posiadaja wulkanizacje , obserwacji wychodzi na to że nie jest to regułą , czasami w takich samych autach jest biecie lub ni i to niezależnie od stanu zawieszenia . w tych przypadkach o kltórych pisałem to nissan i honda były w zasadzie nówkami. sam miałem taki przypadek w mojej O1.
Ja zeszly sezon jezdzilem na 225/45/17 x 8.00 ET35 wystawaja troche poza obrys, jak dla mnie to fajnie wygląda i zadnego bicia na kierownicy
Niestety w koleinach troche wozi, ale podejrzewam, ze wszystkie 17" i w gore maja ten problem
Spoko jak narazie dwa lata jezdze na 17stkach225/45 i wzrok troche mi się już posuł od wyteżania wzroku za dziurami.Więc kilkadziesiąt zaliczyłem a mieszkam w pobliżu drogi dziura na dziurze i jeszcze nic nie uszkodziłem anie nie wykonczyłem zawieszenia wiec spoko a mozesz na 17 założyc opone troszke wyższa i wezsza npR17/205/50 wtedy już troszke lepiej z amortyzacją autka,powodzonka w realizacji.
Komentarz