[O2] chiptuning czy zamiana komputera/sterownika silnika????
Zamieszczone przez kkn2007
przy bardziej oszczędnej jeździe na odcinku 100km z prędkością w obszarze zabudowanym 100-130km/h autko spaliło mi 8,8l/1000km. Ale przejeżdżałem też przez kilka miast w drobnych korkach i często na światłach.
Nie pisz takich rzeczy, bo tu zaraz obroncy zwierzat zabiora glos
[O2] chiptuning czy zamiana komputera/sterownika silnika????
Witam!
Mam Octavie2 z motorem 2,0 TDI 140km. Od pewnego czasu korci mnie by dodac jej troche wigoru (mocy). W zwiazku z tym zastanawiam sie czy jest mozliwosc wsadzenia komputera( urzadzenia sterujacego) z Skody RS TDI 170km bez wiekszych modyfikacji, typu turbina itp. ?? Czy lepiej nie robic sobie z tym kosztów i bezposrednio udac sie na Chipa????? Co o tym sadzicie?????
:shock:
To sa dwa kompletnie rozne silniki!!! Wsadzenie ECU od PPD do PD da... NIC, bo silnik nawet nie odpali!!! :idea:
Po za tym, myslisz ze mozna sobie ot tak zmienic ECU? A kodowanie immo? A kodowania wyposazenia?
I jaki jest sens kupowac nowe ECU za pewnie pare tysi, jak za niecale 2, mozna miec program idealnie dostrojony do odpowiedniego silnika?
"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść" STOP ECO-TERRORISM!
Graca38 mylisz pojecia
Chip to nie jakies tam magiczne pudelełeczko ktore wpinasz w instalacje. Chipem potocznie nazywamy przeprogramowanie jednostki sterujacej ECU.
Urzadzenia ktore wpinasz w instalacje to BOXy.
Boxow nie polecam, a dobry chips da sporo radosci.
I jeszcze jedno, w tdi zaczynasz od zmiany softu a dopiero jak Ci malo to zabierasz sie za hardware czyli turbo pompki IC itd..
Sama zmiana nawet na turbine od jelcza bez zmiany softu nie da nic a wrecz moze pogorszyc.
pozdrawiam
Diagnostyka i tuning hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG www.tune-up.pl
jestem jak najbardziej w temacie ,chciałem się dowiedzieć w której firmie warto robić, którą polecacie
wcześniej śmigałem Fabią i zrobiłem 400tyś z zaczipsowanym silnikiem od nowości, ale to robiłem u znajomego , który się tym teraz nie zajmuje.
podczas rejestracji wybrałem pierwszy lepszy silnik, jak się dowiem jaki mam dokładnie(symbol) to poprawię
Chiptunig tego silnika to żadna filozofia, kazdy z nich zrobi to dobrze, wiec nie musisz sie martwić.
Duzo jeździsz, to poproś o lajcik i bedziesz zadowolony.
jestem jak najbardziej w temacie ,chciałem się dowiedzieć w której firmie warto robić, którą polecacie
wcześniej śmigałem Fabią i zrobiłem 400tyś z zaczipsowanym silnikiem od nowości, ale to robiłem u znajomego , który się tym teraz nie zajmuje.
podczas rejestracji wybrałem pierwszy lepszy silnik, jak się dowiem jaki mam dokładnie(symbol) to poprawię
a ja powiem krótko. Jesteś z Opola jedź do Obornik Śląskich do MIRASA!!! Profi robota, profi podejście do klienta - auta więcej nie poznasz.
Ps. Na Twoim miejscu nawet bym się nie zastanawiał tylko brał za słuchawkę i umawiał termin
tak tak stare czasy z AutoCentrum, co do zaszczepienia mnie akurat przekonywać nie trzeba , od niecałego roku śmigam oktawką i troszkę mnie martwi turbina , stąd było moje zapytanie o gości co raczej pomogą, doradzą czy warto , mianowicie turbina troszkę gubi olej , i nie wiem czy te typy tak mają czy coś nie halo, ostatnio puściły mi zatrzaski w przewodzie wysokiego ciśnienia(dolotowy do interkulera) i troszkię tam było oleju,
mianowicie turbina troszkę gubi olej , i nie wiem czy te typy tak mają czy coś nie halo, ostatnio puściły mi zatrzaski w przewodzie wysokiego ciśnienia(dolotowy do interkulera) i troszkię tam było oleju,
Nie wiem czy to normalne w BKD, ale w moim ASV olej w dolocie mam juz ponad 100kkm :wink: Podobno turbinka przy ciezkiej nodze przepusza troche oleju w dolot.
stileciak, A Fabka nie brala nic oleju?? Przeciez to byl PD-ek. W sumie jak juz prawie rok jezdzisz, to troche auto ma i branie oleju powinno sie unormowac
fabia brała , ale od wymiany do wymiany nic nie dolewałem, brakowało ok 1l, w oktawce muszę dolaś po ok 7tyś tzn upomina się o olej.paniki nie ma tylko w porównaniu do fabi to żre strasznie olej. zanim strzelił mi przewód dolotowy do interkulera jest na nim uszczelka która miałem przerwaną i olejem żygało na obudowę silnika i lewą felgę. teraz mam nową i zobaczymy
No nie wiem czy takie delikatne!!!!!! Omylkowo zatankowalem do diesla benzyne tak ze proporcja byla 50/50. Bylo to na trasie i zorientowalem sie dopiero podczas nastepnego tankowania. Na Cpn zjechalem dopiero kiedy zapalila sie rezerwa i musze przyznac ze ostatnie km podczas zdejmowania nogi z gazu ,moja Octa dziwnie szarpala(dalo sie odczuc nierówna prace silnika). Minelo pól roku i narazie nic sie nie dzieje. Oby tak dalej bo jestem pelen podziwu i zachwytu co do mojej Czeszki. Pozdr
Omylkowo zatankowalem do diesla benzyne tak ze proporcja byla 50/50
Przyjechało na sznurku TDI w którym kobitka do baku w którym była już rezerwa zatankowała pełena około 47L Pb.
Odjechała od dystrybutora kilka km i auto zgasło na najbliższym skrzyżowaniu.
Dalszy scenariusz nie wyglądał już optymistycznie, silnik przy kręceniu rozrusznikiem nie miał nawet ochoty próbować zapalić.
Po spuszczeniu całego paliwa, wymianie filtra, przedmuchaniu wszystkich przewodów i zalaniu świeżym ON silnik po kilku próbach rozruchu zapalił, ale spalanie było bardzo detonacyjne. Po kilkunastu sekundach wszystko wrócił do normy i tak jest do dzisiaj.
Po nagrzaniu sprawdziłem korekcje dawek i wszystko jest w normie.
Może jak by nie zgasło na skrzyżowaniu tylko kobitka by pogoniła auto na trasie, to chyba tak różowo by się nie skończyło.
Komentarz