A może spot jednak 17 w Mielcu przy okazji pokazów lotniczych? :?:
tuning silnika - konkretnie jakie koszty?
Zwiń
X
-
tuning silnika - konkretnie jakie koszty?
Witam
Interesuje mnie powazne stuningowanie ocatavi. Jest to 1.9 tdi 90km (AGR? nie pamietam oznaczenia) rocznik 01 przebieg 201 tys. Jestem jej pierwszym wlascicielem, troche sie najezdzilem, zebralem funduszeSilniczek nie łyka ani grama oleju
Jednak chcialbym z niej wycisnąć od 150 do 200km..
Jestem w stanie troche na nia wydac. Rozumiem ze w gre wchodzi wymiana turbo, zaworow , skrzynie 6 biegowa tez bym z checia wstawil. Czy ktos z doswiadczonych tunerow moze przyblizyc mi realia takiej operacji ? koszty?
Pozdrawiam
-
-
Re: tuning silnika - konkretnie jakie koszty?
Zamieszczone przez RealshotWitam
Interesuje mnie powazne stuningowanie ocatavi. Jest to 1.9 tdi 90km (AGR? nie pamietam oznaczenia) rocznik 01 przebieg 201 tys. Jestem jej pierwszym wlascicielem, troche sie najezdzilem, zebralem funduszeSilniczek nie łyka ani grama oleju
Jednak chcialbym z niej wycisnąć od 150 do 200km..
Jestem w stanie troche na nia wydac. Rozumiem ze w gre wchodzi wymiana turbo, zaworow , skrzynie 6 biegowa tez bym z checia wstawil. Czy ktos z doswiadczonych tunerow moze przyblizyc mi realia takiej operacji ? koszty?
PozdrawiamTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Wstepne pojecie jako tako posiadam. Na naszym forum tematy o AGRach dotycza glownie lekkiego wzmocnienia na 120-130 a nie oto mi chodzi.
Mialem okazjo kupic tanio wtryski od 110 (ASV ?) ale one chyba będa nie wystarczajace.
Czy nadawaloby sie turbo od 2.0 tdi 140-170km ? Jak wyglada sprawa z zywotnoscia tak wzmocnionego silnika. Czy dozyje do tych 500 tys? - duzo jezdze.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RealshotCzy nadawaloby sie turbo od 2.0 tdi 140-170km
Zamieszczone przez RealshotJak wyglada sprawa z zywotnoscia tak wzmocnionego silnika. Czy dozyje do tych 500 tys? - duzo jezdze.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=3382 - to projekt Purchawy jak jeszcze swego czasu dłubał swojego AGR , poszukaj bo wszystko na forum jest
PozdroByła O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Realshot,
Temat swego czasu analizowalem. Tak w przyblizeniu:
-nowe turbo - okolo 2000tys. (kolega Neck ma w granicach 1200zl ale niestety te sa za slabe dla twojego zakresu mocy), zapomniej tez o tych turbinach z 2.0 tdi 140, to wszystko za slabe. U ciebie to ARL lub jakas hybryda. No i oczywiscie pare drobiazgow, w AGRze jest inne sterowanie turbina niz w mocniejszych silnikach, ale mysle ze tu 200-300 zl i bedziesz mial komplet.
- duzy IC (moze byc od IVECO-, konkretnie jaki - poszukaj na forum), koszt okolo 2000-2500 z orurowaniem
- duze wtryski okolo 1500zl
- pompa wtryskowa 11 - okolo 2000zl
- program (trzeba bedzie to wszystko ladnie zestroic, tutaj musisz sie dogadywac)
- wywal tez katalizator - koszt 20-40 zl
- pompa paliwa w baku (nie wiem ile)
- przydala by sie tez chlodniczka oleju
To wszystko jesli celujesz w moc powyzej 150km
Jesli zadowoli Ci 150km to jest opisane dla sinika AHF, watku wczesniejszym.
Jak cos przeoczylem to mnie koledzy poprawcieOld Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5
Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy
Komentarz
-
-
Realshot, naprawde wez sie pozadnie za czytanie, bo gdybys czytal, to bys wiedzial, zeZamieszczone przez Realshottematy o AGRach dotycza glownie lekkiego wzmocnienia na 120-130
Zrobie Ci jednak szybka liste co bedzie potrzbne do uzyskania ~200KM.
- wtryski 230cc - ~1600zl nowe
- pompa 11mm - ~1600zl
- sprezarka GT22 - ~1800-2000zl nowa
- kolektor wydechowy i reszta pierdolek do gt22 - ~400zl
- instalacja podcisnienia - ~500zl
- FMIC custom - 800-900zl
- orurowanie do FMIC i turbiny - ~700-800zl
- wydech przelotowy 2,5" - ~1100-1300zl
- strojenie - ~1500-2000zl
- skrzynia 6tka + rozrusznik - 500-1000zl
- sprzeglo + dwumasa - ~1500zl za standardowe, 2500-3000zl np. sachs racing
- plus robiczna - tu juz roznie bywa
poza tym dobrze by bylo zalozyc komplet wskaznikow - od 800zl do 3000zl w zaleznosci od producenta:
nastepnie nalezaloby zmienic hamulce na 312:
przod - zaciski, jarzma, itp - 600zl + tarcze i klocki (~1200-1500zl)
tyl - belka z wersji >110KM - 700-1000zl + tarcze i klocki (~500-800zl)
i do kompletu jakies lepsze niz seryjne zawieszenie - wedle uznania od 1800 do 6000zl w zaleznosci od klasy i producenta.
Ufff... Bedzie dla potomnosci."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Purchawa, z tego co wymieniłeś to w najgorszej wersji wychodzi mi 22 tysiace pln :shock: Biorąc pod uwagę wartość wtedy samochodu to te osprzęty wyniosły połowę wartości bryki :diabelski_usmiechByła O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Ziomal, kurde czytam i czytam i kompletnie nie moge zrozumiec o co chodzi?
Nikt nie mowil, ze tuning jest tanim hobby. Jednak wiele rzeczy mozna zrobic etapami, taniej lub samemy. No chyba, ze kogos stac zeby odstawic furaka "na gotowo"."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Purchawa, po prostu policzyłem ile to wszystko wynosi z cen które podałeś.
Zamieszczone przez PurchawaNikt nie mowil, ze tuning jest tanim hobby. Jednak wiele rzeczy mozna zrobic etapami, taniej lub samemy. No chyba, ze kogos stac zeby odstawic furaka "na gotowoByła O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
Komentarz