tuning silnika - konkretnie jakie koszty?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • skubi
    Classic
    • 2009
    • 10

    tuning silnika - konkretnie jakie koszty?

    A może spot jednak 17 w Mielcu przy okazji pokazów lotniczych? :?:
  • Realshot
    Classic
    • 2008
    • 3

    #2
    tuning silnika - konkretnie jakie koszty?

    Witam
    Interesuje mnie powazne stuningowanie ocatavi. Jest to 1.9 tdi 90km (AGR? nie pamietam oznaczenia) rocznik 01 przebieg 201 tys. Jestem jej pierwszym wlascicielem, troche sie najezdzilem, zebralem fundusze Silniczek nie łyka ani grama oleju
    Jednak chcialbym z niej wycisnąć od 150 do 200km..
    Jestem w stanie troche na nia wydac. Rozumiem ze w gre wchodzi wymiana turbo, zaworow , skrzynie 6 biegowa tez bym z checia wstawil. Czy ktos z doswiadczonych tunerow moze przyblizyc mi realia takiej operacji ? koszty?

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • misiekwaw
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7715
      • Ford

      #3
      Re: tuning silnika - konkretnie jakie koszty?

      Zamieszczone przez Realshot
      Witam
      Interesuje mnie powazne stuningowanie ocatavi. Jest to 1.9 tdi 90km (AGR? nie pamietam oznaczenia) rocznik 01 przebieg 201 tys. Jestem jej pierwszym wlascicielem, troche sie najezdzilem, zebralem fundusze Silniczek nie łyka ani grama oleju
      Jednak chcialbym z niej wycisnąć od 150 do 200km..
      Jestem w stanie troche na nia wydac. Rozumiem ze w gre wchodzi wymiana turbo, zaworow , skrzynie 6 biegowa tez bym z checia wstawil. Czy ktos z doswiadczonych tunerow moze przyblizyc mi realia takiej operacji ? koszty?

      Pozdrawiam
      realnie poradziłbym Ci uzycie szukajki :evil: gdybyś to zrobił nie wspominałbys o wymianie zaworów bo miałbys przynajmniej wstępne pojęcie co trzeba zrobić :?
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz

      • Realshot
        Classic
        • 2008
        • 3

        #4
        Wstepne pojecie jako tako posiadam. Na naszym forum tematy o AGRach dotycza glownie lekkiego wzmocnienia na 120-130 a nie oto mi chodzi.
        Mialem okazjo kupic tanio wtryski od 110 (ASV ?) ale one chyba będa nie wystarczajace.
        Czy nadawaloby sie turbo od 2.0 tdi 140-170km ? Jak wyglada sprawa z zywotnoscia tak wzmocnionego silnika. Czy dozyje do tych 500 tys? - duzo jezdze.

        Komentarz

        • Ziomal
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 5841
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez Realshot
          Czy nadawaloby sie turbo od 2.0 tdi 140-170km
          Nie , przecież tam pompowtryski są a AGR sa na pompie jeszcze.

          Zamieszczone przez Realshot
          Jak wyglada sprawa z zywotnoscia tak wzmocnionego silnika. Czy dozyje do tych 500 tys? - duzo jezdze.
          Wszystko zależy od kierownika , jak jeździ i jak dba , każdy Ci to powie.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=3382 - to projekt Purchawy jak jeszcze swego czasu dłubał swojego AGR , poszukaj bo wszystko na forum jest

          Pozdro
          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

          Jest O1 1.6 BFQ

          Komentarz

          • Techno200
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2005
            • 782
            • Tesla

            #6
            Realshot,

            Temat swego czasu analizowalem. Tak w przyblizeniu:

            -nowe turbo - okolo 2000tys. (kolega Neck ma w granicach 1200zl ale niestety te sa za slabe dla twojego zakresu mocy), zapomniej tez o tych turbinach z 2.0 tdi 140, to wszystko za slabe. U ciebie to ARL lub jakas hybryda. No i oczywiscie pare drobiazgow, w AGRze jest inne sterowanie turbina niz w mocniejszych silnikach, ale mysle ze tu 200-300 zl i bedziesz mial komplet.
            - duzy IC (moze byc od IVECO-, konkretnie jaki - poszukaj na forum), koszt okolo 2000-2500 z orurowaniem
            - duze wtryski okolo 1500zl
            - pompa wtryskowa 11 - okolo 2000zl
            - program (trzeba bedzie to wszystko ladnie zestroic, tutaj musisz sie dogadywac)
            - wywal tez katalizator - koszt 20-40 zl
            - pompa paliwa w baku (nie wiem ile)
            - przydala by sie tez chlodniczka oleju


            To wszystko jesli celujesz w moc powyzej 150km
            Jesli zadowoli Ci 150km to jest opisane dla sinika AHF, watku wczesniejszym.
            Jak cos przeoczylem to mnie koledzy poprawcie
            Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

            Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

            Komentarz

            • Realshot
              Classic
              • 2008
              • 3

              #7
              Tam jest to czego szukalem jak myslicie jakie sa koszty takiej operacji ? w 5 -10 tys zl sie zmieszcze?

              Komentarz

              • Purchawa
                Admin
                S_OCP Member
                • 2004
                • 8007

                #8
                Realshot, naprawde wez sie pozadnie za czytanie, bo gdybys czytal, to bys wiedzial, ze
                Zamieszczone przez Realshot
                tematy o AGRach dotycza glownie lekkiego wzmocnienia na 120-130
                ja mialem AGRa >190KM.

                Zrobie Ci jednak szybka liste co bedzie potrzbne do uzyskania ~200KM.
                - wtryski 230cc - ~1600zl nowe
                - pompa 11mm - ~1600zl
                - sprezarka GT22 - ~1800-2000zl nowa
                - kolektor wydechowy i reszta pierdolek do gt22 - ~400zl
                - instalacja podcisnienia - ~500zl
                - FMIC custom - 800-900zl
                - orurowanie do FMIC i turbiny - ~700-800zl
                - wydech przelotowy 2,5" - ~1100-1300zl
                - strojenie - ~1500-2000zl
                - skrzynia 6tka + rozrusznik - 500-1000zl
                - sprzeglo + dwumasa - ~1500zl za standardowe, 2500-3000zl np. sachs racing
                - plus robiczna - tu juz roznie bywa

                poza tym dobrze by bylo zalozyc komplet wskaznikow - od 800zl do 3000zl w zaleznosci od producenta:

                nastepnie nalezaloby zmienic hamulce na 312:
                przod - zaciski, jarzma, itp - 600zl + tarcze i klocki (~1200-1500zl)
                tyl - belka z wersji >110KM - 700-1000zl + tarcze i klocki (~500-800zl)

                i do kompletu jakies lepsze niz seryjne zawieszenie - wedle uznania od 1800 do 6000zl w zaleznosci od klasy i producenta.



                Ufff... Bedzie dla potomnosci.
                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                STOP ECO-TERRORISM!

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Szczerze przy checi wlozenia takiej kasy, kupił bym takiego dawce

                  Mamy duzo czesci ktore potrzebujemy, do tego nasze mozna sprzedac, oraz z dawcy tez co nieco bedzie jeszcze do sprzedania
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Techno200
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 782
                    • Tesla

                    #10
                    Zawsze jeszcze mozna znalesc kompletny silnik ARL, dolozyc wieszke turbo lub nie i miec te 170-180km po wirusie.
                    Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

                    Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

                    Komentarz

                    • Ziomal
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 5841
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Purchawa, z tego co wymieniłeś to w najgorszej wersji wychodzi mi 22 tysiace pln :shock: Biorąc pod uwagę wartość wtedy samochodu to te osprzęty wyniosły połowę wartości bryki :diabelski_usmiech
                      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                      Jest O1 1.6 BFQ

                      Komentarz

                      • Purchawa
                        Admin
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 8007

                        #12
                        Ziomal, kurde czytam i czytam i kompletnie nie moge zrozumiec o co chodzi?

                        Nikt nie mowil, ze tuning jest tanim hobby. Jednak wiele rzeczy mozna zrobic etapami, taniej lub samemy. No chyba, ze kogos stac zeby odstawic furaka "na gotowo".
                        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                        STOP ECO-TERRORISM!

                        Komentarz

                        • Ziomal
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 5841
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Purchawa, po prostu policzyłem ile to wszystko wynosi z cen które podałeś.

                          Zamieszczone przez Purchawa
                          Nikt nie mowil, ze tuning jest tanim hobby. Jednak wiele rzeczy mozna zrobic etapami, taniej lub samemy. No chyba, ze kogos stac zeby odstawic furaka "na gotowo
                          Ale ja nie mówię , że drogo po prostu trochę to kosztuje
                          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                          Jest O1 1.6 BFQ

                          Komentarz

                          Pracuję...