Zamieszczone przez Guguś
Klocki hamulcowe....
Zwiń
X
-
Klocki hamulcowe....
W niedlugim czasie pewno bede musial zmienic klocki hamulcowe przednie.
Przed zima czyscilem hamulce i po wyjeciu klockow EBC GS, pomiomo ze byla jeszcze polowa okladziny zaczyna ona odchodzic od metalu :roll:
Po zimie chce znowu przeczyscic hamulce glownie rowki w tarczach, ale moze wartstwa cierna klocka tym razem poprostu juz odpasc. Wiec wolalbym juz przy okazji wymienic je na nowe lub miec przynajmniej w pogotowiu nowe. Przez te odlazenie okladziny troche sie zrazilem do GSow i mysle nad czyms innym. :roll:
Tarcze mam ATE PD, co w tej chwili mozna w sensownych pieniadzach zalozyc do tych tarcz? Pojawilo sie moze cos nowego i sensownego?
-
-
Zamieszczone przez Samiecpomiomo ze byla jeszcze polowa okladziny zaczyna ona odchodzic od metalu :roll:NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Kurcze a ja męczyłem się z pół roku z lewym kołem.Dokładniej jak jechałem to lekko mi obcierało koło , jakby tarcza miała bicie i ocierała o klocek.Czyściłem, pucowałem, nawet łorzysko zmieniłem i nic, jak było tak i zostało.Na zimę dałem sobie spokuj, ale że zima lekka więc znowu się przyjrzałem całemu zaciskowi( dodam że jak milimet nacisnołem na pedał hamulca to dżwięk ustawał.I zauważyłem że tak jak koledzy piszą klocek zaczął pękać a w sumie odchodzić od metalu.Tarcze miałem zimermman klocki mintex, zmieniłem na jakieś inne klocki chyba rooadstar i jak ręką odją.Przy mocnym naciskaniu klocka widać było że tak szczelina się zmniejsza.Tak sobie myślę co by się mogło stać gdyby się taki klocek odkleił w trakcie hamowania???!
Komentarz
-
-
Samiec, niewiem czemu Twoje klocki odłażą, ale ja EBC GS (Green stuff) mam od dobrych kilku kompletów - 3 przody i około 6 tyłów - i jeszcze nigdy nie miałem takiej akcji.
Mam tarcze EBC rowkowane i wiercone (przewierty nie są na wylot) i te klocki. Zestaw ten hamuje lepiej niż seria w moim przypadku. Niedługo będę musiał tarcze wymienić i też kupie EBC bo jestem zadowolony.
Wczoraj np testowałem czy da się doprowadzić ten komplet do niehamowania - nie udało mi się - tarcze tylnie i znikomo przednie świeciły jak węgielki na grillu a auto nadal hamowało jak miało hamować.
Komentarz
-
-
Textar sprawdzi się dobrzewww.soft-car.pl
www.chiptuning-gdansk.pl
- Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
- Wyłączanie DPF
- Hamownia Obciążeniowa
Komentarz
-
-
Ja jest temat hamulcow to ja mam takie pytanie, co to moze byc. Jak wcisne do konca pedal hamulca kilka razy pod rzad w odstepie kilku sekund to za 4-5 razem pedal hamulca sie robi twardy i skutecznosc hamowania spada. Nie mowie to o hamowaniu z predkosci 200 czy ilos tylko tak poprostu kilka razy wciskam hamulec przy predkosci np 60km i sie robi za kolejnym razem twardy. Co to moze byc?Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5
Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy
Komentarz
-
-
Zapowietrzony układwww.soft-car.pl
www.chiptuning-gdansk.pl
- Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
- Wyłączanie DPF
- Hamownia Obciążeniowa
Komentarz
-
-
Gdzies kiedys widzialem kilka dosc ostrych opinii nt roznych marek.
Udalo mi sie dogrzebac do tego tematu:
Przyjrzyjcie sie zwlaszcza temu cytatowi z forum.subaru.pl
Nie wiem Samiec czego oczekujesz od hamulcow - jak czesto i energicznie ich uzywasz, ale jesli szukasz skutecznosci to IMHO najlepsze rozwiazanie to przejscie na 288\312.
Klocek powinien byc w miare odporny, ale nie moze byc tez za bardzo agresywny, bo szybko zniknie i przy tym jeszcze zje tarcze
Jest kilka klockow, ktorym mozna sie przyjrzec:
Ferodo DS 2500
Ferodo Performance
EBC GS
EBC RS
tuningowe Pagid, Mintex i Galfer
"mocne" serie Bosch, Lucas, Textar, Remsa
Do Ate PD wypada dobrac nie za ostre klocki o wiekszym wspolczynniku tarcia niz seria.
Techno200 - specem nie jesten, przyczyn pewnie wiele, ale oto kilka mozliwych strzalow:
a) wspomaganie hamulcow niedomaga - pompa podcisnienia siada albo uklad jest nieszczelny i przepuszcza
b) stary plyn hamulcowy i puchnace przewody
Ja osobiscie jezdze na zestawie tarcze seria + EBC GS + plyn Motul.
Zestaw ten kilka razy wyhamowal w naprawde ciezkich warunkach, jednak po niecalych 30 tys km i niecalych 2 latach stracil na skutecznosci.
Podejrzewam, ze plyn juz podszedl i planuje zmiany na wiosne.
Pozdrawiam
Zibi
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yoschuaSamiec, niewiem czemu Twoje klocki odłażą, ale ja EBC GS (Green stuff) mam od dobrych kilku kompletów - 3 przody i około 6 tyłów - i jeszcze nigdy nie miałem takiej akcji.
Na przd GS nadal mnie kusza dobra cena, bo w okolicach 200zl ciezko cos kupic lepszego niz seria. :roll:
[ Dodano: Wto 19 Lut, 08 23:35 ]
Techno200 kiedys mialem tak samo i pisalem nawet na forum, ale co to bylo nadal jest zagadka :roll:
Robilem kilka szybkich wymijan na trasie i za kzzdym razem jak dojerzdzalem do nastepnego auta mocno gniotlem pedal hamulca, odpuszczalem i znowu wymijanie po 4-5 razie pedal tak stwardnial ze nie moglem go docisnac i ledwo wyhamowale a razcej tylko zwolnil. Bylo to chyba na ori plynie hamulcowym i tarczach i klockach seryjnych.
Pozniej plyn zmienilem na EBC 307+, teraz mam tarzce ATE PD i klocki EBC GS. I nie odnotowalem juz nigdy takiej przypadlosci, ale to moze bardziej dla tego ze nie mialem okazji tak jechac jak w tedy.
[ Dodano: Wto 19 Lut, 08 23:38 ]
Zamieszczone przez ZibiNie wiem Samiec czego oczekujesz od hamulcow - jak czesto i energicznie ich uzywasz, ale jesli szukasz skutecznosci to IMHO najlepsze rozwiazanie to przejscie na 288\312.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TymonAle chyba nie do tarczy EBC TG
Do normalnej jazdy wystarczy
a) przejscie na 288 z przodu
b) seryjne tarcze i klocki
do jazdy bardziej wyczynowej (trudno sobie wyobrazic skode w takiej roli) przejscie na 312 mm z przodu i jesli sa bebny - na tarcze z tylu.
Bez wzgledu na to czy mialem serie tarcze(288) i klocki (te akurat mialem wsadzone Ferodo) z przodu czy serie tarcze i klocki Red Stuff + plyn Motula to gotowaly sie po takim samym czasie, a nawet RS zachowywaly sie nieprzewidywalnie (brak hamowania przy pierwszym wcisnieciu pedalu przy duzych predkosciach). Wniosek - za mala pojemnosc cieplna tych hamulcow. Dodatkowe dziurki naciecia i inne wynalazki sa w takich tarczachg... warte.
Sens wymiany plynu na Motula i przewodow na takie w stalowym oplocie zauwazylem dopiero w STI gdzie po ostrej pojezdzawce na Ulezu hamulce dzialaly caly czas do poki jechalem. Nie udawalo sie ich przegrzac w sensie klockow i tarcz (pojemnosci cieplnej) za to po postawieniu samochodu na chwile jak tarcze oddawaly swoja temp. do plynu (brak chlodzenia powietrzem) ten sie gotowal, pewnie przewody puchly co skutkowalo wpadaniem w podloge pedalu hamulca i koniecznoscia kilkukrotnego podpompowania (tak jakby byl zapowietrzony). Po krotkiej przejazdzce ustepowaly dolegliwosci.
Tak wiec przy normalnej jezdzie roznica miedzy seryjna tarcza a hiper mega zajebista rowkowana dziurkowana itd itp w tym samym rozmiarze bedzie na poziomie paru % jesli chodzi o pojemnosc cieplna (nie mowcie ze dziurki wspomagaja wentylowanie tarczy bo to moze i jest mozliwe ale pod warunkiem ze po kazdej jezdzie bedziecie je czyscic z osadu z klockow), za to dostarczy dodatkowych efektow dzwiekowych oraz znajac zycie szybciej sie pokrzywi, popeka itd (Zimmerman - i moje wlasne doswiadczenia)
[ Dodano: Sro 20 Lut, 08 11:06 ]
Zamieszczone przez ZibiJest kilka klockow, ktorym mozna sie przyjrzec:
Ferodo DS 2500
Ferodo Performance
EBC GS
EBC RS
[ Dodano: Sro 20 Lut, 08 16:20 ]
Zamieszczone przez ZibiJa osobiscie jezdze na zestawie tarcze seria + EBC GS + plyn Motul.
Zestaw ten kilka razy wyhamowal w naprawde ciezkich warunkach, jednak po niecalych 30 tys km i niecalych 2 latach stracil na skutecznosci.
Podejrzewam, ze plyn juz podszedl i planuje zmiany na wiosne.nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
Komentarz