Klocki hamulcowe....

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sebastian
    Rider
    • 2004
    • 412

    Klocki hamulcowe....

    Zamieszczone przez Guguś
    satoot, ja mam takowe i nienarzekam
    Po prostu gra? Stacji nie gubi? Nie trzeszczy (pokrętło głośności)? Podswietlanie się nie popsuło? Wszystkie klawisze działają? Długo już Twoje radio pracuje?
    RS BLUE
  • Samiec
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 4287
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    Klocki hamulcowe....

    W niedlugim czasie pewno bede musial zmienic klocki hamulcowe przednie.
    Przed zima czyscilem hamulce i po wyjeciu klockow EBC GS, pomiomo ze byla jeszcze polowa okladziny zaczyna ona odchodzic od metalu :roll:
    Po zimie chce znowu przeczyscic hamulce glownie rowki w tarczach, ale moze wartstwa cierna klocka tym razem poprostu juz odpasc. Wiec wolalbym juz przy okazji wymienic je na nowe lub miec przynajmniej w pogotowiu nowe. Przez te odlazenie okladziny troche sie zrazilem do GSow i mysle nad czyms innym. :roll:
    Tarcze mam ATE PD, co w tej chwili mozna w sensownych pieniadzach zalozyc do tych tarcz? Pojawilo sie moze cos nowego i sensownego?
    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

    Komentarz

    • jaro4444
      Rider
      • 2006
      • 508

      #3
      Tuningowe: Mintex M1144 lub nawet M1155, Ferodo DS 2000, Pagid

      "seryjne" Mintex seria, Ferodo DS Premier, Bosch (made in Italy), Textar
      Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

      Komentarz

      • DGW
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 2330

        #4
        Zamieszczone przez Samiec
        pomiomo ze byla jeszcze polowa okladziny zaczyna ona odchodzic od metalu :roll:
        to samo miałem z ferodo premier, widać trafiają się jakieś dziwne partie u różnych producentów. U siebie GS zdarłem całkowicie i nie miałem z nimi żadnego problemu (no może tylko to, że na początku lekko piszczały)
        NFPNorth-West
        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
        WARSZTAT www.dsize.pl
        ->
        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

        Komentarz

        • Jabar1975
          RS
          • 2006
          • 3331

          #5
          najlepsze do skody sa seryjne klocki (moim zdaniem)
          nasza droga: www.wpzs.pl

          Komentarz

          • henio
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 631

            #6
            Kurcze a ja męczyłem się z pół roku z lewym kołem.Dokładniej jak jechałem to lekko mi obcierało koło , jakby tarcza miała bicie i ocierała o klocek.Czyściłem, pucowałem, nawet łorzysko zmieniłem i nic, jak było tak i zostało.Na zimę dałem sobie spokuj, ale że zima lekka więc znowu się przyjrzałem całemu zaciskowi( dodam że jak milimet nacisnołem na pedał hamulca to dżwięk ustawał.I zauważyłem że tak jak koledzy piszą klocek zaczął pękać a w sumie odchodzić od metalu.Tarcze miałem zimermman klocki mintex, zmieniłem na jakieś inne klocki chyba rooadstar i jak ręką odją.Przy mocnym naciskaniu klocka widać było że tak szczelina się zmniejsza.Tak sobie myślę co by się mogło stać gdyby się taki klocek odkleił w trakcie hamowania???!

            Komentarz

            • yoschua
              Rider
              • 2006
              • 339

              #7
              Samiec, niewiem czemu Twoje klocki odłażą, ale ja EBC GS (Green stuff) mam od dobrych kilku kompletów - 3 przody i około 6 tyłów - i jeszcze nigdy nie miałem takiej akcji.
              Mam tarcze EBC rowkowane i wiercone (przewierty nie są na wylot) i te klocki. Zestaw ten hamuje lepiej niż seria w moim przypadku. Niedługo będę musiał tarcze wymienić i też kupie EBC bo jestem zadowolony.
              Wczoraj np testowałem czy da się doprowadzić ten komplet do niehamowania - nie udało mi się - tarcze tylnie i znikomo przednie świeciły jak węgielki na grillu a auto nadal hamowało jak miało hamować.
              Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
              HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

              Komentarz

              • fernando
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1890

                #8
                Firma GALFER oferuje klocki FDT1055, które mają być lepsze od serii. Cena to około 300 PLN, do nabycia w InterCars... A ma ktoś jakieś doświadczenia z tym towarem???

                Komentarz

                • Tymon
                  RS
                  • 2004
                  • 2970

                  #9
                  Zamieszczone przez Jabar1975
                  najlepsze do skody sa seryjne klocki (moim zdaniem)
                  Ale chyba nie do tarczy EBC TG :roll:
                  Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                  Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                  BMW serii 3... Radość z jazdy.

                  Komentarz

                  • Zoltar
                    Rider
                    • 2005
                    • 722

                    #10
                    Textar sprawdzi się dobrze
                    www.soft-car.pl
                    www.chiptuning-gdansk.pl


                    - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                    - Wyłączanie DPF
                    - Hamownia Obciążeniowa

                    Komentarz

                    • Techno200
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 782
                      • Tesla

                      #11
                      Ja jest temat hamulcow to ja mam takie pytanie, co to moze byc. Jak wcisne do konca pedal hamulca kilka razy pod rzad w odstepie kilku sekund to za 4-5 razem pedal hamulca sie robi twardy i skutecznosc hamowania spada. Nie mowie to o hamowaniu z predkosci 200 czy ilos tylko tak poprostu kilka razy wciskam hamulec przy predkosci np 60km i sie robi za kolejnym razem twardy. Co to moze byc?
                      Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

                      Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

                      Komentarz

                      • Zoltar
                        Rider
                        • 2005
                        • 722

                        #12
                        Zapowietrzony układ
                        www.soft-car.pl
                        www.chiptuning-gdansk.pl


                        - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                        - Wyłączanie DPF
                        - Hamownia Obciążeniowa

                        Komentarz

                        • Zibi
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 491

                          #13
                          Gdzies kiedys widzialem kilka dosc ostrych opinii nt roznych marek.
                          Udalo mi sie dogrzebac do tego tematu:

                          Przyjrzyjcie sie zwlaszcza temu cytatowi z forum.subaru.pl
                          Nie wiem Samiec czego oczekujesz od hamulcow - jak czesto i energicznie ich uzywasz, ale jesli szukasz skutecznosci to IMHO najlepsze rozwiazanie to przejscie na 288\312.
                          Klocek powinien byc w miare odporny, ale nie moze byc tez za bardzo agresywny, bo szybko zniknie i przy tym jeszcze zje tarcze

                          Jest kilka klockow, ktorym mozna sie przyjrzec:
                          Ferodo DS 2500
                          Ferodo Performance
                          EBC GS
                          EBC RS
                          tuningowe Pagid, Mintex i Galfer
                          "mocne" serie Bosch, Lucas, Textar, Remsa

                          Do Ate PD wypada dobrac nie za ostre klocki o wiekszym wspolczynniku tarcia niz seria.

                          Techno200 - specem nie jesten, przyczyn pewnie wiele, ale oto kilka mozliwych strzalow:
                          a) wspomaganie hamulcow niedomaga - pompa podcisnienia siada albo uklad jest nieszczelny i przepuszcza
                          b) stary plyn hamulcowy i puchnace przewody


                          Ja osobiscie jezdze na zestawie tarcze seria + EBC GS + plyn Motul.
                          Zestaw ten kilka razy wyhamowal w naprawde ciezkich warunkach, jednak po niecalych 30 tys km i niecalych 2 latach stracil na skutecznosci.
                          Podejrzewam, ze plyn juz podszedl i planuje zmiany na wiosne.


                          Pozdrawiam
                          Zibi

                          Komentarz

                          • Samiec
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 4287
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez yoschua
                            Samiec, niewiem czemu Twoje klocki odłażą, ale ja EBC GS (Green stuff) mam od dobrych kilku kompletów - 3 przody i około 6 tyłów - i jeszcze nigdy nie miałem takiej akcji.
                            Ogolnie z tylu tez mialem GS, z jednej strony mi sie zapiekly klocki na prowadnicy i zjadlem klocka do blachi i tarlem o tarcze przez jakies 2000km(niestety powrot do domu z zagranicy). Kupilem nowy zestaw tarcz i klockow tez GS Wyjolem stare klocki(resztki) i sie okazalo ze z wewnerznego(zewnetrzny byl zjedzony do blachy) klocka odpadla okladzina. Mowie pewnie przez wyzsza temp. jak hamowalem blacha. Przy drugim kole okazalo sie ze okladziny tez odlaza. :roll: Moze to poprostu jakas trefna partia sie trafila. Nowe kolocki GS mialy jzu inny wyglad niz te co mialem zamontowane, wiec moze jakas zmiana nastapila.
                            Na przd GS nadal mnie kusza dobra cena, bo w okolicach 200zl ciezko cos kupic lepszego niz seria. :roll:

                            [ Dodano: Wto 19 Lut, 08 23:35 ]
                            Techno200 kiedys mialem tak samo i pisalem nawet na forum, ale co to bylo nadal jest zagadka :roll:
                            Robilem kilka szybkich wymijan na trasie i za kzzdym razem jak dojerzdzalem do nastepnego auta mocno gniotlem pedal hamulca, odpuszczalem i znowu wymijanie po 4-5 razie pedal tak stwardnial ze nie moglem go docisnac i ledwo wyhamowale a razcej tylko zwolnil. Bylo to chyba na ori plynie hamulcowym i tarczach i klockach seryjnych.
                            Pozniej plyn zmienilem na EBC 307+, teraz mam tarzce ATE PD i klocki EBC GS. I nie odnotowalem juz nigdy takiej przypadlosci, ale to moze bardziej dla tego ze nie mialem okazji tak jechac jak w tedy.

                            [ Dodano: Wto 19 Lut, 08 23:38 ]
                            Zamieszczone przez Zibi
                            Nie wiem Samiec czego oczekujesz od hamulcow - jak czesto i energicznie ich uzywasz, ale jesli szukasz skutecznosci to IMHO najlepsze rozwiazanie to przejscie na 288\312.
                            Ogolnie to dobrej skutecznosci :wink: Wiem ze najlepszym rozwiazaniem bylby montaz 312mm. Ale nie mam na to kasy i nie bardzo mi sie chce bawic z wymina gratow. Do tego jeszcze zimowe 16 kola i koszta rosna sporo.
                            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                            Komentarz

                            • Jabar1975
                              RS
                              • 2006
                              • 3331

                              #15
                              Zamieszczone przez Tymon
                              Ale chyba nie do tarczy EBC TG
                              bo seryjna tarcza tez jest lepsza od tego TG.

                              Do normalnej jazdy wystarczy
                              a) przejscie na 288 z przodu
                              b) seryjne tarcze i klocki

                              do jazdy bardziej wyczynowej (trudno sobie wyobrazic skode w takiej roli) przejscie na 312 mm z przodu i jesli sa bebny - na tarcze z tylu.

                              Bez wzgledu na to czy mialem serie tarcze(288) i klocki (te akurat mialem wsadzone Ferodo) z przodu czy serie tarcze i klocki Red Stuff + plyn Motula to gotowaly sie po takim samym czasie, a nawet RS zachowywaly sie nieprzewidywalnie (brak hamowania przy pierwszym wcisnieciu pedalu przy duzych predkosciach). Wniosek - za mala pojemnosc cieplna tych hamulcow. Dodatkowe dziurki naciecia i inne wynalazki sa w takich tarczachg... warte.
                              Sens wymiany plynu na Motula i przewodow na takie w stalowym oplocie zauwazylem dopiero w STI gdzie po ostrej pojezdzawce na Ulezu hamulce dzialaly caly czas do poki jechalem. Nie udawalo sie ich przegrzac w sensie klockow i tarcz (pojemnosci cieplnej) za to po postawieniu samochodu na chwile jak tarcze oddawaly swoja temp. do plynu (brak chlodzenia powietrzem) ten sie gotowal, pewnie przewody puchly co skutkowalo wpadaniem w podloge pedalu hamulca i koniecznoscia kilkukrotnego podpompowania (tak jakby byl zapowietrzony). Po krotkiej przejazdzce ustepowaly dolegliwosci.

                              Tak wiec przy normalnej jezdzie roznica miedzy seryjna tarcza a hiper mega zajebista rowkowana dziurkowana itd itp w tym samym rozmiarze bedzie na poziomie paru % jesli chodzi o pojemnosc cieplna (nie mowcie ze dziurki wspomagaja wentylowanie tarczy bo to moze i jest mozliwe ale pod warunkiem ze po kazdej jezdzie bedziecie je czyscic z osadu z klockow), za to dostarczy dodatkowych efektow dzwiekowych oraz znajac zycie szybciej sie pokrzywi, popeka itd (Zimmerman - i moje wlasne doswiadczenia)

                              [ Dodano: Sro 20 Lut, 08 11:06 ]
                              Zamieszczone przez Zibi
                              Jest kilka klockow, ktorym mozna sie przyjrzec:
                              Ferodo DS 2500
                              Ferodo Performance
                              EBC GS
                              EBC RS
                              Zibi porowujesz kompletnie rozne klocki hamulcowe Ferodo DS 2500 - super klocek do normalnej jazdy, Perf. tez niezly ale na tyl , EBC GS - hmm jesli to jest slabsza wersja RS to darmo jej nie chce - podobnie jak wersje exlusive (czerwona)

                              [ Dodano: Sro 20 Lut, 08 16:20 ]
                              Zamieszczone przez Zibi
                              Ja osobiscie jezdze na zestawie tarcze seria + EBC GS + plyn Motul.
                              Zestaw ten kilka razy wyhamowal w naprawde ciezkich warunkach, jednak po niecalych 30 tys km i niecalych 2 latach stracil na skutecznosci.
                              Podejrzewam, ze plyn juz podszedl i planuje zmiany na wiosne.
                              Trzeba pamietac ze Motul to plyn "jednoroczny"
                              nasza droga: www.wpzs.pl

                              Komentarz

                              Pracuję...