Zamieszczone przez lucasrally
[O1] 1.9 TDi ALH prolog
Zwiń
X
-
[O1] 1.9 TDi ALH prolog
Witajcie,
pierwsza Octa (i pewnie nie ostatnia) w życiu, pierwszy post i kilka pytań, które zrodziły się po przeglądaniu forum OCP przy użyciu "szukajki". Po wyczerpującej lekturze forum nie jestem już całkiem zielony, ale do rzeczy:
Posiadam Octavię Rider (2004) 1.9 TDi 66kW ALH, przebieg 55 tys. km.
Miałem to szczęście, że sprzedawca opuścił cenę na podniesienie mocy do min. 110 KM, bo takiego auta szukałem. Polecił nawet ziomków z Łodzi, którzy się tym zajmują - KLIK
Tu pierwsze pytanie, czy ktoś miał z nimi do czynienia? Dodam, że wolałbym zawirusować auto w Łodzi.
Druga kwestia: słyszałem, że lepiej zacząć od zmiany wtrysków od ASV (0.216nm 220/300bar). W ASO czegoś takiego nie zrobią, nie wiedzą też, czy wystarczą same końcówki Boscha z Alledrogo.
Mało tego - wbrew opiniom, które znaleźć można na forum - ziomki z hamowni twierdzą, że sam soft wystarczy i nie ma sensu zmieniać wtrysków. Twierdzą również, że turbina może nie dać rady, gdyż mimo zmiennej geometrii jest mniejsza niż w ASV i szybciej padnie. Jakie jest Wasze zdanie? Całe wtryski są droższe, a poza tym podobno trzeba w sterującym wtrysku przewody lutować... Czy przy 55 tys. km można same końcówki zmienić?
Trzecia sprawa: sprzęgło... 110KM i 250Nm w zupełności wystarczy, ale po chiptuningu gwarantują min.: 130KM i 260Nm, czy sprzęgło z ALH wytrzyma? Podobno dopiero przy 300Nm może się ślizgać, ale to tylko teoria.
Czwarta, mniej istotna: spalanie może utrzymać się na podobnym poziomie, a jak wygląda kwestia działania komputera pokładowego po zmianie wtrysków i wirusie? Czy wskazywane dane o spalaniu nie będą zafałszowane?
Z góry dzięki z rozwianie wszystkich wątpliwości i sorry za obszerność posta (raz, a dobrze).Mądry Polak po ©kodzie...
-
-
albo ja nie zrozumiałem, albo ty nie doczytałeś, z ALH samym "standardowym" softem robi się około 115/280 - to chyba rozwiązuje twój problem poszukiwania mocy.
Zamieszczone przez Klauzeroczy sprzęgło z ALH wytrzyma? Podobno dopiero przy 300Nm może się ślizgać, ale to tylko teoria.
Zamieszczone przez KlauzeroCzy wskazywane dane o spalaniu nie będą zafałszowane?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaalbo ja nie zrozumiałem, albo ty nie doczytałeś, z ALH samym "standardowym" softem robi się około 115/280 - to chyba rozwiązuje twój problem poszukiwania mocy.
Właśnie obawiam się, że apetyt na większą moc wzrośnie w miarę jeżdżenia i wtedy okaże się, że 2 razy trzeba będzie auto wrzucić na rolki (raz przed wtryskami, a raz po ich montażu). Tylko wtedy może okazać się, że sprzęgło i turbina będzie najsłabszym ogniwem, co wtedy?
Co do komputera... to znaczy, że na 99% będzie nieprzydatnym gadżetem?Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
ja dodam tylko od siebie że mam do sprzedania wtryski AHF które bardzo Ci się przydadzą. Wtedy program robisz i masz 140 ps
turbina jest dokładnie taka sama jak w ASV
sprzęgło seria u mnie z ALH wytrzymuje 380 NM.
[ Dodano: Czw 20 Mar, 08 20:39 ]
Zamieszczone przez Klauzerod ASV (0.216nm 220/300bar).
[ Dodano: Czw 20 Mar, 08 20:41 ]
Zamieszczone przez KlauzeroCzy przy 55 tys. km można same końcówki zmienić?
Komentarz
-
-
Klauzero, mój kolega w Audi A3 z silnikiem ALH miał podobny dylemat jak TyZdecydował się jednak od razu zmienić końcówki wtrysków na nowe od ASV i potem program w CompSporcie - efekt to 138KM i 290Nm. Zrobił te mody przy przebiegu 150tys. km i nie żałuje
Co do wskazań komputera to u mnie w ASV po chipie komp zaczął strasznie kłamać (średnio zaniża spalanie z całego baku ok. 1l :!: )2006 - 2016 --> O1 1.9 TDI ASV: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24133
2016 --> O3 1.4 TSI: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=95492
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KlauzeroStandardowy to znaczy zgrany z ASV, tudzież jakiś mniej wysilający jednostkę napędową?
lwia część forum o tym traktuje :idea:
Zamieszczone przez KlauzeroWłaśnie obawiam się, że apetyt na większą moc wzrośnie w miarę jeżdżenia i wtedy okaże się, że 2 razy trzeba będzie auto wrzucić na rolki (raz przed wtryskami, a raz po ich montażu).
Zamieszczone przez KlauzeroCo do komputera... to znaczy, że na 99% będzie nieprzydatnym gadżetem?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez elemenateurja dodam tylko od siebie że mam do sprzedania wtryski AHF które bardzo Ci się przydadzą.
turbina jest dokładnie taka sama jak w ASV
sprzęgło seria u mnie z ALH wytrzymuje 380 NM.
ASV/ AHF/AFN mają 0,205 AXG mają 0,216
Co do kompa, podobno przy okazji wirusa można to wyregulować, czy to prawda?Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KlauzeroCytat:
turbina jest dokładnie taka sama jak w ASV
Gdzieś na forum dotarłem do informacji, że ma zmienną geometrię łopatek, ale jest mniejsza i mniej wydajna. Jest to dla mnie dobra wiadomość, dlatego chcę wierzyć, że to Ty masz rację.
Zamieszczone przez elemenateurturbina jest dokładnie taka sama jak w ASVZamieszczone przez Klauzeroco do wtrysków, to faktycznie te 0,205 wydają się bardziej odpowiednie.NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
We wcześniejszym wątku o tuningu ALH...
Zamieszczone przez neck99Reasumując ..
WERSJA ECO - sam soft
WERSJA FUN - ASV + soft
Przyjmując, że silnik ma tylko 55kkm przebiegu, to może mieć ok 100KM w serii... wtryski ponoć podnoszą moc o max. 10KM, więc samą zmianą wtrysków zbliżyłbym osiągi do seryjnej 110 (do tego zmierzam), a ponadto jednostka ALH byłaby mechanicznie taka sama, jak ASV (pomijając sprzęgło)... dobrze kombinuję, czy też od początku jest tu błąd w podejściu (lepiej kompleksowo)? Może lepiej zmienić soft i poczekać, aż wtryski seryjne będą miały znaczny przebieg i wtedy zmienić je na ASV?
Pytam, bo ubezpieczalnia w najbliższych dniach uszczupli mój budżet o ponad 2 koła (OC+AC) i tuning kompleksowy musiałby poczekać do lata.Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KlauzeroWe wcześniejszym wątku o tuningu ALH...
Zamieszczone przez neck99Reasumując ..
WERSJA ECO - sam soft
WERSJA FUN - ASV + softTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
We wcześniejszym wątku o tuningu ALH...
neck99 napisał/a:
Reasumując ..
WERSJA ECO - sam soft
WERSJA FUN - ASV + soft
Przychodzi mi na myśl wersja MaxEco czyli sama zmiana wtrysków (ewentualnie końcówek), pytanie tylko czy konieczna jest od razu zmiana softu?
Przyjmując, że silnik ma tylko 55kkm przebiegu, to może mieć ok 100KM w serii... wtryski ponoć podnoszą moc o max. 10KM, więc samą zmianą wtrysków zbliżyłbym osiągi do seryjnej 110 (do tego zmierzam), a ponadto jednostka ALH byłaby mechanicznie taka sama, jak ASV (pomijając sprzęgło)... dobrze kombinuję, czy też od początku jest tu błąd w podejściu (lepiej kompleksowo)? Może lepiej zmienić soft i poczekać, aż wtryski seryjne będą miały znaczny przebieg i wtedy zmienić je na ASV?
Pytam, bo ubezpieczalnia w najbliższych dniach uszczupli mój budżet o ponad 2 koła (OC+AC) i tuning kompleksowy musiałby poczekać do lata.
Radziłbym jednak program wrzucić i też będzie eco. Sprzedaj obecne wtryski, ja pchnę Ci moje za 450 zł i program u Rogala za ok 800 zł jak się grzecznie podepniesz do A4 klubu :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Pomyśleć, że kiedyś byłem zdania, że fabryki się nie poprawia... dlatego najłatwiejszym wyjściem byłaby zmiana softu (mechaniczna część pozostaje fabryczna), ale zmiana wtrysków i oprogramowania to bardzo kusząca propozycja :? Orientujecie się jak to wygląda cenowo (zmiana wtrysków, regulacje itp.)? Ceny chiptuningu są mi mniej więcej znane...
Chodzą słuchy, że ten wirus atakuje prawą nogę, po czym przedostaje się do mózgu, wywierając nacisk na dalsze modyfikacjęehh...
Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KlauzeroPomyśleć, że kiedyś byłem zdania, że fabryki się nie poprawia... dlatego najłatwiejszym wyjściem byłaby zmiana softu (mechaniczna część pozostaje fabryczna), ale zmiana wtrysków i oprogramowania to bardzo kusząca propozycja :? Orientujecie się jak to wygląda cenowo (zmiana wtrysków, regulacje itp.)? Ceny chiptuningu są mi mniej więcej znane...
Chodzą słuchy, że ten wirus atakuje prawą nogę, po czym przedostaje się do mózgu, wywierając nacisk na dalsze modyfikacjęehh...
OOoooo tak ten wirus jak raz zlapie nie odpuszcza :diabelski_usmiech
Ale warto zachorowac :twisted:pozdrawiam
Diagnostyka i tuning
hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl
HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK
Komentarz
-
-
Klauzero, ja mam ALH+wtryski+program,po wymianie wtryskow nie robilem zadnych regulacji i jeździlem 3 miechy bez zmiany programu,bylo ok.Potem wirus=142/303,problemow ze sprzeglem brak....tylko po programie zpaowiedziano mi bym pelnego buta dawal po 2,5tysiacach i do tegotez sie stosuje.
252/555
Komentarz
-
-
Mam pytanie do Azazela i Superbmana... jak wygląda kwestia spalania po takich modyfikacjach?
Wracając do kompa... już wiem z wcześniejszych postów, że komputer przekłamuje po chiptuningu, ale 1 litr przekłamania na 55 litrowy zbiornik, to chyba mieści się w tolerancji tego komputera? To jest raptem około 2% odchyłki, a nie sądzące by teraz (standardowo) był dokładniejszy. Jeśli tak, to można powiedzieć, że "fałszuje w normie" i wirus mu nie przeszkadza w liczeniuMądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Klauzeroale 1 litr przekłamania na 55 litrowy zbiornik
Zamieszczone przez KlauzeroMam pytanie do Azazela i Superbmana... jak wygląda kwestia spalania po takich modyfikacjach?
Przy dynamicznej jeździe spalanie może wzrosnąć o max.1l i nie na zbiornik :roll:NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AzazelCo do wskazań komputera to u mnie w ASV po chipie komp zaczął strasznie kłamać (średnio zaniża spalanie z całego baku ok. 1l :!: )Tak, czy owak trzeba będzie skonfrontować realne zużycie z tym "komputerowym".
Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
Klauzero, być może wyraziłem się niezbyt precyzyjnie. Chodziło mi o to, że po zatankowaniu baku do pełna skasowałem komputer pokładowy i po wyjeżdżeniu całego baku pokazał mi średnie spalanie 6,1l/100km. Wg obliczeń na Spritmonitor.de spalanie realne wyniosło 7,1l/100km. Mam nadzieję, że teraz wszystko jasne2006 - 2016 --> O1 1.9 TDI ASV: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24133
2016 --> O3 1.4 TSI: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=95492
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dobrygrzeswawaKlauzero napisał/a:
Mam pytanie do Azazela i Superbmana... jak wygląda kwestia spalania po takich modyfikacjach?
spalanie zależy od używania prawej nogi. Jak będziesz jeździł tak jak do tej pory spalanie się nie zmieni a nawet może spaść ale znając życie nie będziesz jeździł tak jak do tej pory...
Przy dynamicznej jeździe spalanie może wzrosnąć o max.1l i nie na zbiornik :roll:
Jeśli auto będziesz miał zrobione na 140 ps a jeździć nim będziesz w dokładnie taki sposób jak jeździłeś ori 90 ps to spalanie spadnie, bo uzyskasz takie same przyspieszenia/dynamikę z mniejszym naciskaniem gazu. Jeśli jednak zechcesz co nieco pokazać, bo 140ps może już pokazać całkiem dużo, to spalanie na pewno podskoczy... choć podskoczenie spalania naprawdę będzie nieodczuwalne.
Ja osobiście powiem że nawet jeśli spalanie na 100 wzrosło mi o 2 litry to dla mnie przyjemność z jazdy autem wzrosła o kilkaset procentw porównaniu do serii i te 2 litry w takim przypadku to tyle co nic. Najfajniejsze jednak jest to że jak nie mam kasy na paliwo - jak to zwykle u studentów to kręcę fajerą delikatnie i delikatnie śmigam to spalanie wtedy jest tyle co nic i trasa poniżej 5 to luzik
. Proporcjonalnie jak cisnę zdrowo i na trasie Szn Głogów wyprzedzany może jestem ze 3 razy to mam zużycie 7l/100 ... ale jaka frajda
:twisted:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez elemenateurJeśli auto będziesz miał zrobione na 140 ps a jeździć nim będziesz w dokładnie taki sposób jak jeździłeś ori 90 ps to spalanie spadnie, bo uzyskasz takie same przyspieszenia/dynamikę z mniejszym naciskaniem gazu.
A to w prosty sposob, bo zawsze na serii rozpedzalem sie z pedalem w podlodze, wiec kazde takie przyspieszenie po programie powoduje wyzsze spalanie. Jak ktos jezdzi na pol gwizdka to mu moze spalanie spasc, ale jak pedal w podlodze to nie ma sily musi wzrosnac. Te lepsze przyspieszenie przeciez nie bierze sie tylko z powietrza :wink:
Do tego w programie reakcja na pedal gazu jest tez poprawiona, wiec tez trzeba z minmalnym falowaniem stopy bardziej uwazac, bo to tez moze byc odczuwalne na spalaniu.
Ale u mnie moze byc inaczej bo ja nie mam 140KM :szeroki_usmiech :wink:
Komentarz
-
-
Z Waszych wypowiedzi jasno wynika, że spalanie po wirusie w dużej mierze zależy od nabytych przyzwyczajeń i... ułańskiej fantazji za kółkiemZobaczymy jak to wyjdzie z atakiem na moją prawą nogę 8)
Zastanawia mnie jeszcze, czy pompa (standardowa z ALH) da sobie radę z podażą paliwa... czy przypadkiem jest taka sama jak w ASV? Czytałem o jakiś oznaczeniach liczbowych VP, u mnie jest 10?Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KlauzeroZastanawia mnie jeszcze, czy pompa (standardowa z ALH) da sobie radę z podażą paliwa... czy przypadkiem jest taka sama jak w ASV? Czytałem o jakiś oznaczeniach liczbowych VP, u mnie jest 10?
Później będziesz zakładał większą turbinę, FMIC, większe wtryski, pompę 11, wydech 2,5cala, wskaźniki itd, itp. Z czasem nauczysz sie z czym to się je i kiedy na co kolej. Poczytaj jeszcze forum, obejrzyj wykresy w różnym przedziale mocowym i porównaj zakres wykonanych prac w tych autach. W większości przypadków masz każde auto opisane.NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Generalnie wiedziałem, że pewnie prędzej, czy później tak to się skończy... chorobaZaczęło się prozaicznie od artykułu w... motorze (patrz załącznik). Z tym sterowaniem turbiny to chyba dotyczy AGR, tak?
Potem trafiłem na Wasze forum i zacząłem chłonąć wiedzę jak gąbka. Przy okazji sam się zawirusowałem, skoro już naprawdę poważnie myślę o modyfikacji: wtryski+soft. To jeszcze, jakbyście mogli mi przedstawić jak wygląda z tymi wtryskami? Chyba jednak myślałbym o nowych, jakich dokładnie szukać i jak wygląda z ich montażem, co trzeba przerabiać, ceny itp.
Co do martwienia, to kompa trochę mi żal... pierwsze auto z pokładówką, sam fakt że będzie łgał odnośnie spalania trochę może zmartwić takiego gadżeciarza jak ja :?
P.S.
Jak ktoś widzi na dole logo Diagtronik, to... z pewnością widzi dobrze :szeroki_usmiechZałączone plikiMądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
Komentarz