Witam
Mam wymieniony moduł po kierą na CK, mam radio obsługujące CAN, wypadałoby dołożyć kierownicę multifunkcyjną.
Ale mam problem - dostępne są 2 wersje
- do sterowania radiem + komputerem pokładowym
taka: radio + komp
- do strowania radiem + telefon
taka: radio + telefon
Czy te kierownice (szczególnie prawe przyciski) różnią się jakąś elektroniką, czy tylko piktogramem?
Jeżeli kupię wersję radio + komp i zakoduję VCDS-em że mam telefon - czy to zadziała?
Czy ktoś rozbierał taką kierownicę i może napisąc czy te przyciski mają jakąś elektronikę - czy to tylko zwykłe przyciski z wiązką przewodów?
informacje zdobyłem od fachowca w tej dziedzinie, ten sterownik jest na płytce sterownika pod kolumną kierownicy
Chodziło mu pewnie o sterownik w kolumnie kierownicy ( J527 ). Nie założę się na 100%, ale wydaje mi się, że tak jak mówisz to było w OII przed FL ( same przyciski z drabinką rezystorów) i wtedy chyba nie było dodatkowego sterownika. Ten powyższy schemat to OII FL ( kierownica z tymi śmiesznymi kręciołkami do głosu ) i tu jak widać jest dodatkowy sterownik ( J453 ) w kole kierownicy ( co potwierdza obecność sprężyn śrubowych F350 pomiędzy J453 a J527 ).
Ten powyższy schemat to OII FL ( kierownica z tymi śmiesznymi kręciołkami do głosu ) i tu jak widać jest dodatkowy sterownik ( J453 ) w kole kierownicy ( co potwierdza obecność sprężyn śrubowych F350 pomiędzy J453 a J527 ).
,
no dobra,poświęcę więcej czasu i z fachowcem rozbierzemy taką kierownicę,wtedy to potwierdzę fizycznie
Czy ktoś rozbierał taką kierownicę i może napisąc czy te przyciski mają jakąś elektronikę - czy to tylko zwykłe przyciski z wiązką przewodów?
potwierdzę,że są to zwykłe przyciski z wiązką przewodów
Jeżeli kupię wersję radio + komp i zakoduję VCDS-em że mam telefon - czy to zadziała?
,
nie zadziała,bo końcówki wiązki mają inne piny do modułu sterownika kierownicy,trzeba by wymienić całą wiązkę lub odpowiednio przepinować
Odgrzewam kotleta, bo teraz sam mam taką sytuację. Kupiłem kierę multi od człowieka, który miał ją w swoim Superbie MY12 (a może koniec 11, pewności nie mam), razem z Amundsenem+ z modułem BT. No i przez telefon zapewnił mnie, że ta kierownica obsługuje telefon, a okazało się, że przycisk ma ten ze strzałkami. Na moje wątpliwości powiedział, że tak to było w MY12, bo ten przycisk można zakodować, żeby obsługiwał coś zupełnie innego, np. nawiew :shock: , a u niego był pod nim telefon. W ogóle twierdził, że jak zmieniał tego Amu+ na Columbusa, to kodowania np. właśnie do obsługi telefonu musiał robić w ASO (jak to ujął - online), bo począwszy od MY12 w wielu sprawach VCDS nie daje rady.
No więc dla mnie co najmniej połowa z tych rzeczy brzmi jak herezje, a to co czytam tutaj dodatkowo mnie w tym upewnia. Co jeszcze potrafię powiedzieć, to że wiązka (bo nie wiem, czy celowo, czy przez pomyłkę, ale dostałem ją razem z kierą 8) ) ma na etykiecie datę 07.11, a jej numer to 3T0 971 584 (bez A). I teraz jak to jest z tym przyciskiem i wiązką? Tzn. czy ktoś zna szczegóły tego przepinowania (bo jak sądzę bez tego się nie obejdzie, a kupować inną wiązkę mi się nie uśmiecha)? Aha, moje auto to S2 MY10, moduł kiery zmieniony z 1K0 953 549 CQ na CF (wszystko bangla poza klaksonem), bez MaxiDOTa.
:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
hmm, też noszę się (na razie teoretycznie) z wymianą kierownicy na np. taką: kierownica
po co?
1. bo mój samochód obsługuje przez bt telefon, informację kto dzwoni i ostatnie połączenia mam dostępne na centralnym wyświetlaczu, między zegarami, odbieram lub kasuję używając przycisku kołyskowego na manetce od wycieraczek, chciałbym sobie to ułatwić, używając tych na kierownicy;
2. z tego co widzę, ma ona również obsługę radia, a to miałem w poprzednim aucie i było bardzo wygodne - nie odrywam rąk, tym bardziej że teraz mam jeszcze dsg
warto?
dużo pracy?
zapomniałem dopisać, mam O2 przed fl, z 2006r.
pozdrawiam
Sebastian
Szkolenia wstępne i okresowe z zakresu bhp dla Twoich pracowników -> szczegóły na www.bhpskania.pl
Zniżka dla OCP!
To ja też podłączę się pod temat.
Czy poduszka powietrzna w kierownicy multifunkcyjnej jest taka sama jak w kierownicy zwykłej bez multifunkcji?
W przyszłym tygodniu jadę sprawdzić czy będę musiał jeszcze wymieniać sterownik pod kierownicą. Chcę dołożyć tempomat, a że kierownicę i tak trzeba zdjąć to pomyślałem że zmienię kierownicę na skórzaną. Tylko nie wiem czy z multifunkcją czy bez, zależy co będę musiał powymieniać.
Moje auto to OII 2006r. 1.6 MPI
Kierownicę już mam . Ponoć potrzebuję jeszcze inny moduł pod kierownicę i jakiś kabelek. Czy mógłby mi któryś z kolegów pomóc i podać numery tych części? Dodam jeszcze, że jednocześnie chcę dołożyć tempomat - czeka w bagażniku
Sprawdź jaki obecnie masz sterownik, możesz to zrobić vcdsem lub ściągnąć plastik pod kierownica. Jak już będziesz wiedział co masz to się dobierze odpowiedni moduł
Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW
Pytanko do posiadaczy kiery z przyciskiem telefonu (i oczywiście modułu bluetooth): czy ów przycisk potrafi włączyć w telefonie wybieranie głosowe? W typowych zestawach HF z jednym przyciskiem do odbierania i odrzucania rozmów działa to tak, że przytrzymanie tego przycisku powoduje odpalenie w telefonie wybierania głosowego - niestety obsługując telefon przez Bolero nie dałem rady takiej sztuki dokonać, a chciałbym mieć możliwość wybierania głosowego bez konieczności wyciągania telefonu.
:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
Tzn. prawej, czy lewej rolki? I krótkie wciśnięcie, czy przytrzymanie? Tak się zastanawiam teraz, bo jedna sprawa, to że mam kierę z przyciskiem źródła dźwięku, a druga, że nie mam Maxi-Dota. I jak na razie, to wciśnięciem prawej rolki przełączałem wskazania kompa między 1 a 2. A jak to wygląda u Ciebie?
:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
sebol77, ta kierownica nie obsługuje telefonu i maxi dota
jest specjalna wersja takiej kiery, która obsługuje telefon, ale maxi dota też nie
[ Dodano: Wto 27 Sie, 13 14:30 ] strumyk81, wszystko zależy jaki masz moduł obecnie
może się zdażyć że obecny obsłuży tempomat, ale multifunkcji już nie
a żeby dobrać moduł do MF, to musisz wiedzieć jaki moduł kierownicy masz w tej chwili
Drążąc temat multifunkcji ze sterowaniem telefonem: czy ktoś posiada takową i jednocześnie nie ma Maxi-DOTa? Interesuje mnie, jak zachowuje się prawa rolka przy naciśnięciu. Czy, podobnie jak w wersji z przyciskiem zmiany źródła dźwięku, przełącza wskazania liczników dziennych, czy nie? piotrek_gdy, Ty pewnie masz Maxi-DOTa, więc u Ciebie w ogóle rolka może się inaczej zachowywać niż u mnie. A właśnie - zdaje mi się, że wciśnięcie rolki generalnie służy do wchodzenia w opcje Maxi-DOTa. Jak to się ma do włączania wybierania głosowego?
:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
Aha, już rozumiem. To w takim razie na mój rozum to będzie kwestia modułu BT, bo u mnie jedyne, co się dzieje po wciśnięciu lewej rolki, to wyciszenie radia. Chyba że (w co jednak wątpię) Ty masz jakiś inny lewy panel - widziałem kiedyś na Allegro taką kierę, która miała ikonkę telefonu obok lewej rolki. Ale ona była do Fabii, czy Yeti, w każdym razie bez prawego panelu. No cóż, chyba będę musiał się tym razem obejść smakiem...
:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
bo u mnie jedyne, co się dzieje po wciśnięciu lewej rolki, to wyciszenie radia.
kwestia kodowania modułu BT, żeby miał sterowanie głosowe
i dodatkowo można tym samym mikrofonem od BT sterować głosowo columbusa
ale wymaga to odpowiedniego połączenia wiązek
Komentarz