[O2] Multifunkcja -> kiera bez multif.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • misiek^wro
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 8321

    #26
    Ok.

    Jestem bogatszy o kolejne doswiadczenie, ponadto kiere sciagam juz w czasie ponizej 1 minuty

    Przy zmianie kodowania z 2 na 0 - wyje klakson na okraglo. Na spietej kierze, na rozlaczonych pinach itd. W momencie wcisniecia "Do It" i zrobienia kodu na 0 mamy klaksonu az za wiele - w nieskonczonosc :twisted:

    Co dalej :?: :?
    Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
    Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
    ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

    TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


    Komentarz

    • jago7270
      Elegance
      • 2008
      • 815

      #27
      czyli co?bo ja jestem zielony w temacie
      pomimo tego co podaje ETKA,że wymiana,u mnie,modułu kolumny sterownika z końcówką AQ na jedyny możliwy czyli CH,będzie powodować brak komunikacji i kierownicy i czujnika kąta skrętu,teraz to tylko takie przymiarki,ale co się stanie w momęcie kiedy naprawdę przyjdzie wymienić ten moduł,bo z tego co mi wiadomo to moduł CH zastąpil wycofany z produkcji AQ :roll:

      [ Dodano: Wto 25 Maj, 10 15:26 ]
      Zamieszczone przez misiek^wro
      Co dalej
      ,

      załóż kabelek od starej poduchy i sprawdż
      Załączone pliki
      Jacek

      Komentarz

      • misiek^wro
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 8321

        #28
        jago7270, ja mam modul AQ i dupa, nie gada on z nowa kiera :twisted:

        I teraz pytanie co u mnie dalej. Zmiana pinow w module kiernowcy, zmiana modulu kierownicy czy jeszcze jakies inne klocki?

        Wtyczke do kiery mam chyba z poliftowej O2 - przynajmniej tak mi sie wydaje ( vide zolte kable od poduchy ).

        Narazie jeszcze mam sile do walki, jak sie skonczy dam chlopakom z ASO :twisted:
        Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
        Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
        ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

        TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


        Komentarz

        • jago7270
          Elegance
          • 2008
          • 815

          #29
          Zamieszczone przez misiek^wro
          ja mam modul AQ i dupa, nie gada on z nowa kiera
          ,
          to ja też wiem,że nie gada z kierą MF od FL ops: ,ale czemu nawet ze zwykłą nie chce gadać,bo taką zakładasz :roll:

          Zamieszczone przez misiek^wro
          jak sie skonczy dam chlopakom z ASO
          ,
          no chyba,że masz pewnych i sprawdzonych to wtedy gratuluje porządnego ASO,bo Gdynia to tragedia ops:

          pokombinuj z wtyczkami,poczekaj na kowal 2002 może on coś poradzi,bo moja wiedza jest baaaardzo ograniczona
          Jacek

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #30
            O rany :shock: niezła jazda, ale właśnie śmigam na spota w Wa-wie, więc pomyślę pewnie dopiero wieczorem...
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • jago7270
              Elegance
              • 2008
              • 815

              #31
              Zamieszczone przez kowal 2002
              pomyślę pewnie dopiero wieczorem...
              ,

              pomyśl,pomyśl :szeroki_usmiech
              w przypadku takiej kombinacji,tzn.zamiany kierownicy,bez wiedzy elektronicznej i elektrycznej i zamiłowania do takich rzeczy,ciężko cokolwiek wykombinować,a Ty to wszystko posiadasz (ale nacukrowałem :diabelski_usmiech )
              Jacek

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #32
                Zamieszczone przez misiek^wro
                ... Przy zmianie kodowania z 2 na 0 - wyje klakson na okraglo. Na spietej kierze, na rozlaczonych pinach itd. W momencie wcisniecia "Do It" i zrobienia kodu na 0 mamy klaksonu az za wiele - w nieskonczonosc :twisted:

                Co dalej :?: :?
                Zakładając, że kodowanie było prawidłowe ( czyli przełączałeś sterownik z kiery MF na zwykłą ) to niestety widzę, że jest duże prawdopodobieństwo, iż sterownik obsługujący kierę MF zwyczajnie nie obsługuje funkcji klaksonu w wykonaniu takim jak jest w kierze bez MF.
                Jeśli po przekodowaniu, przy nie podłączonej żadnej wtyczce, klakson wyje non-stop to nie widzę innego rozwiązania ( przynajmniej na tę chwilę ).

                Ciekaw czy ktoś kto nie ma kiery MF ma zamontowany ten sterownik AQ ( ja mam u siebie BC )...


                Zamieszczone przez jago7270
                ... w przypadku takiej kombinacji,tzn.zamiany kierownicy,bez wiedzy elektronicznej i elektrycznej i zamiłowania do takich rzeczy,ciężko cokolwiek wykombinować,a Ty to wszystko posiadasz (ale nacukrowałem :diabelski_usmiech )
                Fajnie :twisted: , ale najlepiej robi się takie rzeczy na żywca; trzeba pomacać, obejrzeć i wtedy wiele rzeczy się wyjaśnia...
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                • misiek^wro
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 8321

                  #33
                  Wychodzi na to, ze potrzebny mi w takim razie ktorys z tych sterownikow :

                  1K0-953-549-F, 1K0-953-549-AF, 1K0-953-549-AH, 1K0-953-549-AP, 1K0-953-549-BC, 1K0-953-549-BF, 1K0-953-549-BN, 1K0-953-549-CA

                  Ok namierzylem Pana z Wroclawia, ktory ma pare sztuk tego cholerstwa.

                  Chociaz w zwiazku z tym przychodzi do glowy mi jeden pomysl - Czech z ktorym handluje, mowil ze robil juz swapa kiery MF na MF FL z manetkami DSG do O2 przed FL i chwalil sie, ze to 2h roboty ...

                  Jak szalec to szalec.

                  Rzekomo manetki dzialaja wg niego, ale Grygy mowil mi, ze to sie nie da

                  I badz tu madry ...
                  Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                  Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                  ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                  TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                  Komentarz

                  • Enriquez
                    RS
                    • 2009
                    • 7685
                    • Superb III (3V3)

                    #34
                    Manetki to kolejna opcja w sterowniku od kiery. Kodujesz i działają.
                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz

                    • jago7270
                      Elegance
                      • 2008
                      • 815

                      #35
                      Zamieszczone przez misiek^wro
                      swap kiery MF na MF FL z manetkami DSG do O2 przed FL i chwalil sie, ze to 2h roboty
                      ,

                      podobno :roll:

                      ja już dosyć długo kombinuje i jak na razie bez efektów :twisted:
                      wczoraj po konsultacjach z Grygym stwierdziłem,że moduł sterownika z końcówką CH jednak obsługuje czujnik skrętu,który jest zabudowany w kole kierownicy i to wszystko musi banglać,jedyne co przeszkadzać by mogło to nie odpowiedni kabelek,który idzie od przycisków i poduchy i klaksonu do wtyku w zwijaku czujnika skrętu

                      [ Dodano: Sro 26 Maj, 10 08:16 ]
                      Zamieszczone przez Enriquez
                      Manetki to kolejna opcja w sterowniku od kiery. Kodujesz i działają
                      ale nie tylko w module sterownika kolumny kierowniczej,również w sterowniku skrzyni biegów

                      [ Dodano: Sro 26 Maj, 10 08:30 ]
                      Zamieszczone przez misiek^wro
                      1K0-953-549-F, 1K0-953-549-AF, 1K0-953-549-AH, 1K0-953-549-AP, 1K0-953-549-BC, 1K0-953-549-BF, 1K0-953-549-BN, 1K0-953-549-CA
                      do kierownicy bez MF FL potrzeba sterownika z końcówką CN

                      [ Dodano: Sro 26 Maj, 10 09:11 ]
                      Zamieszczone przez misiek^wro
                      ja mam modul AQ
                      ,

                      możesz wrzucić zdjęcia tego modułu,podobne do tych co ja dałem?
                      Załączone pliki
                      Jacek

                      Komentarz

                      • zajas
                        Rider
                        • 2009
                        • 631

                        #36
                        Zamieszczone przez misiek^wro
                        Wychodzi na to, ze potrzebny mi w takim razie ktorys z tych sterownikow :

                        1K0-953-549-F, 1K0-953-549-AF
                        ja mam AF....chętnie zamienię na twój AQ

                        Komentarz

                        • misiek^wro
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 8321

                          #37
                          Zamieszczone przez jago7270
                          możesz wrzucić zdjęcia tego modułu,podobne do tych co ja dałem?
                          Nie, ciagle jest na aucie :twisted:

                          Zamieszczone przez zajas
                          ja mam AF....chętnie zamienię na twój AQ
                          Chetnie, ale ... musialbys byc z Wrocka, chce przeprowadzic akcje i sprawdzic czy bedzie banglac :twisted:

                          Zamieszczone przez jago7270
                          do kierownicy bez MF FL potrzeba sterownika z końcówką CN
                          Mozesz rozwinac mysl dlaczego?

                          Ja slyszalem, ze sterowniki dzielimy na 3 grupy + te po FL.

                          I jesli mam sterownik grupy - stage II tzw, to musze kupic sterownik z sredniej polki ( bez MF tylko ) aby np nie spalic elektroniki.
                          Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                          Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                          ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                          TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                          Komentarz

                          • zajas
                            Rider
                            • 2009
                            • 631

                            #38
                            Zamieszczone przez misiek^wro
                            Chetnie, ale ... musialbys byc z Wrocka, chce przeprowadzic akcje i sprawdzic czy bedzie banglac
                            jeśli masz VAG lub coś podobnego to nie widze problemu

                            Komentarz

                            • jago7270
                              Elegance
                              • 2008
                              • 815

                              #39
                              Zamieszczone przez misiek^wro
                              Mozesz rozwinac mysl dlaczego
                              ,

                              i może to coś rozjaśni sprawę:http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...Wheel_Versions

                              Type I (Compatible to Slip Ring: 1K0-959-653, 1K0-959-653-A)
                              Lowline
                              Part Numbers: 1K0-953-549
                              Supported Features: None
                              Midline
                              Part Numbers: 1K0-953-549-A
                              Supported Features: Cruise Control, Trip Computer
                              Highline
                              Part Numbers: 1K0-953-549-B, 1K0-953-549-D, 1K0-953-549-AD, 1K0-953-549-AM
                              Supported Features: Cruise Control, Trip Computer, Multi-Function Steering Wheel

                              Type II (Compatible to Slip Ring: 1K0-959-653-C, 1K0-959-653-D)
                              Lowline
                              Part Numbers: 1K0-953-549-E, 1K0-953-549-AE
                              Supported Features: None
                              Midline
                              Part Numbers: 1K0-953-549-F, 1K0-953-549-AF, 1K0-953-549-AH, 1K0-953-549-AP, 1K0-953-549-BC, 1K0-953-549-BF, 1K0-953-549-BN, 1K0-953-549-CA
                              Supported Features: Cruise Control, Trip Computer
                              Highline
                              Part Numbers: 1K0-953-549-G, 1K0-953-549-AG, 1K0-953-549-AK, 1K0-953-549-AL, 1K0-953-549-AQ, 1K0-953-549-BD, 1K0-953-549-BK, 1K0-953-549-CC, 1K0-953-549-CD
                              Supported Features: Cruise Control, Trip Computer, Multi-Function Steering Wheel

                              Note: 1K0-953-549-BC may have a Bug which doesn't allow Cruise Control Retrofitting, in such a Case ... need to replace the Module

                              Type III (Compatible to Slip Ring 1K0-959-653-C and 1K0-959-653-D without Steering Angle Sensor)
                              Lowline
                              Part Numbers:
                              Supported Features: None
                              Midline
                              Part Numbers: 1K0-953-549-CM, 1K0-953-549-CN
                              Supported Features: Cruise Control, Trip Computer
                              Highline
                              Part Numbers: 1K0-953-549-CD, 1K0-953-549-CF, 1K0-953-549-CH
                              Supported Features: Cruise Control, Trip Computer, Multi-Function Steering Wheel
                              Jacek

                              Komentarz

                              • misiek^wro
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 8321

                                #40
                                No to widzisz, AQ jest w II grupie, czyli musze przejsc na midline'a z drugiej grupy.

                                Czy zle rozumuje?
                                Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                Komentarz

                                • rrysio
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 493

                                  #41
                                  Zamieszczone przez misiek^wro
                                  No to widzisz, AQ jest w II grupie, czyli musze przejsc na midline'a z drugiej grupy.

                                  Czy zle rozumuje?
                                  Prawie dobrze

                                  Prawdą jest, że musisz założyć midline'a drugiej grupy, ale nie dowolnego z listy widocznej na stronce ross-techa. Tam są wymienione moduły pasujące do skody, volkswagena, seata i audi. I nie każdy z wymienionych tam modułów będzie banglał w Twojej Octavii.
                                  Jeżeli włożysz nie taki jak trzeba to będziesz miał cuda typu permanentny błąd czujnika skrętu, trąbienie klaksonu przy włączaniu kierunkowskazów albo np brak klaksonu.
                                  Moduł pasujący konkretnie do Twojego egzemplarza musisz wyczytać z ETKI bazując na VINie.

                                  Komentarz

                                  • kowal 2002
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 5161

                                    #42
                                    Zamieszczone przez misiek^wro
                                    No to widzisz, AQ jest w II grupie, czyli musze przejsc na midline'a z drugiej grupy.
                                    Tak informacyjnie, ja mam u siebie Midline-a z II grupy czyli BC i wg ETKA, żeby przejść na Highline ( kiera MF ) muszę wrzucić moduł BK...

                                    Na szczęście wygląda na to, że moduł sprężyny śrubowej jest uniwersalny ( może być z MF i bez MF; u mnie jest 1K0 959 653C ).
                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                    Komentarz

                                    • misiek^wro
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 8321

                                      #43
                                      Czyli co?


                                      Dalej II grupa, czy jednak CH ?
                                      Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                      Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                      ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                      TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                      Komentarz

                                      • jago7270
                                        Elegance
                                        • 2008
                                        • 815

                                        #44
                                        podaje za kolegą "kowaltom99"

                                        Wygląda na to, że od roku modelowego MY2009 są montowane tylko dwa typy modułów:
                                        1K0953549CH dla samochodów z kierą po lewej i
                                        1K0953549CD dla samochodów z kierą po prawej
                                        Nie ma podziału modułów z kompem, kierownicą wielofunkcyjną czy z tempomatem, jak to jest w Octavkach II do roku modelowego 2008.
                                        W przyszłym tygodniu bedę miał dostęp do VCDS to sprawdzę jaki mam moduł (mam rok modelowy 2009) - jeżeli mam CH to prawdopodobie do Skoda Octavia II FL Mint/Classic wystarczy tylko dodac manetki, bez wymiany modułu.

                                        EDIT
                                        Sprawdziłem w ETKA pozostałe moduły, podawane w tym poście:
                                        1K0953549CS - wycofany 1.02.2009
                                        1K0953549CN - wycofany 1.02.2009
                                        1K0953549CE - wycofany 1.09.2008
                                        1K0953549CF - wycofany 1.02.2009
                                        1K0953549CK - wycofany 1.02.2009
                                        Dla wszystkich podane są zamienniki 1K0953549CH lub 1K0953549CD.

                                        zresztą najlepiej sprawdzić sobie samemu w ETCE
                                        Jacek

                                        Komentarz

                                        • misiek^wro
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 8321

                                          #45
                                          No to moze teraz tak - jak wymontowac i wymienic taki modul ?

                                          I ile taka operacja moze zajac czasu ?
                                          Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                          Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                          ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                          TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                          Komentarz

                                          • jago7270
                                            Elegance
                                            • 2008
                                            • 815

                                            #46
                                            Zamieszczone przez misiek^wro
                                            jak wymontowac i wymienic taki modul ?
                                            tu masz wszystko opisane,chociaż to JETTA to my mamy tak samo:


                                            Zamieszczone przez misiek^wro
                                            I ile taka operacja moze zajac czasu ?
                                            ,

                                            jak dla początkującego :szeroki_usmiech to zajmie, z wymianą, 1 godzinę :szeroki_usmiech
                                            Jacek

                                            Komentarz

                                            • macste
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 9

                                              #47
                                              Panowie, co powiecie na temat wymiany kirownicy standardowej z tworzywa (tfu ..) na multifunkcyjną od RS-a. Skodę O2 1.4TSI DSG będę odbierał koniec czerwca/poczatek lipca i zamierzam od razu w serwisie wymienić kierę - zawsze "jeździłem" skórzaną i tylko pikowana mi się marzyła a jak wiadomo w standardowej O2 nie można mieć fabrycznie kiery pikowanej od RS-a.

                                              Orientujecie się może czy jest możliwe i ile by to kosztowało wymiana tej zwykłej na multifunkcję od RS-a. Co trzeba tam dołożyć, sterowniki, kabelki - czy np w nowych modelach te kabelki czy wtyczki już są przystosowane pod takie instalacje?

                                              Czy w przypadku wymiany zwykłej na RS-ową bez sterowania wystarczy tylko przełożyć poduszkę i pokrywkę z klaksonem, która jest ponoć identyczna oraz zakodować?

                                              >misiek^wro
                                              masz na stanie takie kierownice jestem z Wroo więc najchętniej bym zakupił od ziomka :]
                                              mały motor ale jedzie :]

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Zamieszczone przez macste
                                                Panowie, co powiecie na temat wymiany kirownicy standardowej z tworzywa (tfu ..) na multifunkcyjną od RS-a. Skodę O2 1.4TSI DSG będę odbierał koniec czerwca/poczatek lipca i zamierzam od razu w serwisie wymienić kierę - zawsze "jeździłem" skórzaną i tylko pikowana mi się marzyła a jak wiadomo w standardowej O2 nie można mieć fabrycznie kiery pikowanej od RS-a.

                                                Orientujecie się może czy jest możliwe i ile by to kosztowało wymiana tej zwykłej na multifunkcję od RS-a. Co trzeba tam dołożyć, sterowniki, kabelki - czy np w nowych modelach te kabelki czy wtyczki już są przystosowane pod takie instalacje?

                                                Czy w przypadku wymiany zwykłej na RS-ową bez sterowania wystarczy tylko przełożyć poduszkę i pokrywkę z klaksonem, która jest ponoć identyczna oraz zakodować?

                                                >misiek^wro
                                                masz na stanie takie kierownice jestem z Wroo więc najchętniej bym zakupił od ziomka :]
                                                Kiera multifinkcyjna z RSa :


                                                + sterownik - tylko nie wiem dokładnie jakie
                                                + kodowanie

                                                W przypadku brak multifunkcji z tego co mi wiadomo wszystko jest Plug&Play. Poduszki wszędzie są takie same, jedna różnica jaka zauważyłem to brak chromu na poduszce w kierach z RSa

                                                Koszt robocizny w Aso to ok 160zł, warto się szarpnąć bo nie stracisz gwarancji.

                                                PS. niebawem będę miał na sprzedaż trójramienna, skórzana kierownice - brak pikowania. Jakby co to pisz na PW

                                                Komentarz

                                                • macste
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 9

                                                  #49
                                                  dzięki za info
                                                  mały motor ale jedzie :]

                                                  Komentarz

                                                  • piotrek_02ks
                                                    Ambiente
                                                    • 2010
                                                    • 116
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    #50
                                                    Witam.
                                                    Jestem tu nowy, próbuję doposażyć moją OIIFL w tempomat i ster komp. pokł. - z manetek, wczytuję się na razie w fora i mam pytanie do tego opisu
                                                    Zamieszczone przez jago7270
                                                    Wygląda na to, że od roku modelowego MY2009 są montowane tylko dwa typy modułów:
                                                    1K0953549CH dla samochodów z kierą po lewej i
                                                    1K0953549CD dla samochodów z kierą po prawej
                                                    Nie ma podziału modułów z kompem, kierownicą wielofunkcyjną czy z tempomatem, jak to jest w Octavkach II do roku modelowego 2008.
                                                    W przyszłym tygodniu bedę miał dostęp do VCDS to sprawdzę jaki mam moduł (mam rok modelowy 2009) - jeżeli mam CH to prawdopodobie do Skoda Octavia II FL Mint/Classic wystarczy tylko dodac manetki, bez wymiany modułu.

                                                    EDIT
                                                    Sprawdziłem w ETKA pozostałe moduły, podawane w tym poście:
                                                    1K0953549CS - wycofany 1.02.2009
                                                    1K0953549CN - wycofany 1.02.2009
                                                    1K0953549CE - wycofany 1.09.2008
                                                    1K0953549CF - wycofany 1.02.2009
                                                    1K0953549CK - wycofany 1.02.2009
                                                    Dla wszystkich podane są zamienniki 1K0953549CH lub 1K0953549CD.
                                                    tzn że jeżeli mam moduł pod kierownicą 1K0953549CS który jest wycofany 1.02.2009
                                                    ( bo moja OIIFL Mint jest z XII2008) to muszę go wymienić na moduł 1K0953549CH plus wymiana manetek
                                                    plus kodowanie i to wystarczy - czy tak??
                                                    A czy 1K0953549CQ też by pasował zamiast 1K0953549CH, czy musi to być koniecznie 1K0953549CH gdybym chciał mieć te funkcje o których pisałem wyżej?
                                                    Czy może słabo coś rozumiem ?? :?
                                                    Proszę o odpowiedź.
                                                    Bardzo mi na tym zależy.
                                                    Pozdrawiam
                                                    Piotr.
                                                    mail: [email protected]

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...