Zamiast rurkę owijać dookoła węży od chłodzenia silnika można owinąć kawałek miękkiej miedzianej rurki dookoła wydechu np zaraz za turbiną. U kogoś widziałem taki patent i działa od razu po uruchomieniu silnika
Zamiast rurkę owijać dookoła węży od chłodzenia silnika można owinąć kawałek miękkiej miedzianej rurki dookoła wydechu np zaraz za turbiną. U kogoś widziałem taki patent i działa od razu po uruchomieniu silnika
Zamiast rurkę owijać dookoła węży od chłodzenia silnika można owinąć kawałek miękkiej miedzianej rurki dookoła wydechu np zaraz za turbiną. U kogoś widziałem taki patent i działa od razu po uruchomieniu silnika
jest troszku tych pomysłow......
Tylko IMHO jedynym słusznym rozwiązaniem jest przepływowy ogrzewacz elektryczny działający wraz z pompką.
krzemyk, no ale jak taki przeplywowy ogrzewacz to podgrzewa to pytanie jest nastepujace - jaka temp leci na szybe?
Bo faktycznie moze byc niefajnie, jak dostane plyn bardzo cieply na szybe -20 :twisted:
Podałem jako przykład w stylu "czego ludzie nie wymyślą"
Jest jeszcze jedna bardzo istotna kwestia .. jak dłużej nie używamy sprysków i płyn sie w rurce zagotuje np po dłuższej jeździe. Dlatego wszelkie pomysły z owijaniem rurek dookoła źródeł ciepła są druciarstwem przez duże D. Dlatego uważam że tylko przepływowy ogrzewacz elektryczny ma sens.
Wokol wydechu to rzeczywiscie hardcore, ale z rura od ukladu chlodzenia to nie jest taki zly pomysl. Nic nie powinno sie zagotowac bo sam plyn ma normalnie okolo 90 stopni, do tego dochodzi jeszcze przeciez strara ciepla na takim wynalazku. Wyglada to na bardzo prosty i dosyc niezawodny mod ktory w dodatku bedzie latwo zdemontowac tak by wrocic do stanu pierwotnego.
Pomijajac benzyne to nawet w dieslu widzial bym sens. Plyn nawet lekko ogrzany bedzie o wiele lepszy od takiego ktory ma -10, -20 stopni. Podgrzanie do 10-20 stopni powinno juz zrobic spora roznice.
Problemu z laniem wrzatku na szybe tez nie powinno byc. Powiedzmy, ze temperatura plynu bedzie zawsze mniejsza od tej silnika a wraz z nagrzewaniem silnika grzejemy z regoly tez i kabine a wiec i szyby. Mozna wiec przyjac ze roznica temperatur pomiedzy szyba a plynem byla by zawsze w miare taka sama. No i jak by nie patrzyc to nie raz pewnie sie zdazalao puszczac gorace powietrze na zimna szybe - np odpalamy auto, nadmuch na 0 zeby silnik szybciej sie nagrzal. Potem wsiadamy do auata i nadmuch z maxymalna temperatura - w benzynie ktora sie szybko nagrzewa powietrze moze byc juz bardzo gorace.
Elektryczne rozwiazanie ma ta niedogodnosc, ze daje w kosc akumulatorowi a to szczegolnie w zime na pewno nie jest dla niego zdrowe.
No dobra ale co teraz jak płynem, powiedzmy +20 lub więcej bo nie wiadomo do ilu się nagrzeje chlapniemy na szybę -20??? Czy oby szyba zniesie takie tortury???
Natomiast same dysze nie podgrzeją nam płynu... chodzi tylko o to żeby otwory nie pozamarzały i płyn zimowy leciał....
No dobra ale co teraz jak płynem, powiedzmy +20 lub więcej bo nie wiadomo do ilu się nagrzeje chlapniemy na szybę -20??? Czy oby szyba zniesie takie tortury???
Znosi ogrzewanie od wewnątrz chyba troszkę wyższą temperaturą więc pewnie nic jej nie będzie.
Ale chodzi przede wszystkim o podgrzewanie dysz- to tu jest problem. Druciarstwo można uprawiać, ale chyba najlepiej kupić podgrzewane dysze.
It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Zalezy od potrzeb. Osobiscie uzytek z podgrzewanych dysz widze wylacznie w bardzo specyficznym przyapdku - gdy akurat robi sie zimno i nie zdazylismy zmienic plynu.
Nie mam podgrzewania dysz ale nawet w takiej sytuacji wystarczylo rozgrzanie silnika by dysze puscily, wiec i samo podgrzanie plynu jednak cos daje. Poza opisana sytaucja praktycznie nigdy dysze mi nie zamarzaly.
Ale chodzi przede wszystkim o podgrzewanie dysz- to tu jest problem. Druciarstwo można uprawiać, ale chyba najlepiej kupić podgrzewane dysze.
No to z tym nie ma problemu, bo to pewnie jakies 120pare zlotych za komplet i jazda.
Zamieszczone przez tomil
Znosi ogrzewanie od wewnątrz chyba troszkę wyższą temperaturą więc pewnie nic jej nie będzie.
No tak, ale ogrzewanie ogrzewaniem - cieply strumien wody to troszke bardziej "ostre" rozwiazanie. Inna sprawa, ze taka szyba jest dosyc gruba i od wew. moze miec temp np 10-15'C a od zew np -10 :x
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
As early as 2000, General Motors (GM) took an interest in Microheat and began testing the technology rigorously in both desert and arctic climates, including Canada and Alaska. GM gave Microheat the status of a tier 1 partner, an unusual accolade for such a small company. GM also demanded that the HotShot system be designed so that it could be tailored to any GM model.
HotShot leje gorącą wodą na zimną szybę już od jakiegoś czasu, rozwiązanie jest już masowo stosowane w GM
GM began selling to US customers two new models with HotShot installed - the Cadillac DTS, and the Buick Lucerne. Ten other GM models that incorporate the technology are now in the pipeline, while 20 global auto manufacturers are currently testing HotShot.
Today (27.11.2005), Pilibosian says that Microheat has signed cooperation agreements with virtually every auto manufacturer around the world, including Hyundai, Ford, Nissan Motors, Volvo, Mercedes-Benz, BMW, Kia Motors, DaimlerChrysler, Audi, and Fiat. Deliveries of the product to BMW will begin in February next year, and to Hyundai in August.
Zamieszczone przez firmek
Elektryczne rozwiazanie ma ta niedogodnosc, ze daje w kosc akumulatorowi a to szczegolnie w zime na pewno nie jest dla niego zdrowe
jak masz odpalony silnik to już alternator ładuje aku, więc chwilowe pobory prądu przez pierwsze 5 min nie powinny zrobić żadnego wrażenia na aku ;-)
Ok wyslalem maila z pytaniem o dostepnosc, ceny w zaleznosci od ilosci i mozliwosc wysylki tego przez polamer.
Kto bylby ewentualnie teraz chetny na cos takiego ? Jesli urzadzonko kosztowalo 40$ to wysylka ( w przypadku kolowrotkow tak mialem ) to jakies 25$ i zamykamy sie chyba w 200 zl na osobe.
1) Misiek
2) maxpaynemm
Dostalem odpowiedz. Ten Pan nie ma juz wiecej i miec nie bedzie.
Trzeba poszukac :evil:
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
kross12, mam, ale jeszcze nie zamontowany, planuję go jeszcze w tym roku zamontować.
Mając ciepły płyn, na pewno skrobania nie będzie jest pewnie tylko kwestia czasu i grubości lodu na szybie.
Jac_ek, to jak zamontujesz to podziel się wrażeniami, w Poznaniu jest do kupienia za 270zł + montaż 100-200zł. Opinie bardzo skrajne, w jednym serwisie usłyszałem że bubel, w drugim baba mówiła że się zgapiła i nie założyła jak pozbywali się w tego w cenie 150zł. Powiedz mi po co ty chcesz to zakładać? Przecież masz Webasto?
No dobra ale co teraz jak płynem, powiedzmy +20 lub więcej bo nie wiadomo do ilu się nagrzeje chlapniemy na szybę -20??? Czy oby szyba zniesie takie tortury???
Znajomy miał od nowości jakiś ubytek na szybie w samochodzie i nie chcieli mu tego wymienić na gwarancji, chyba, że zacznie to pękać. Polewał to miejsce wrzątkiem przy -15 i nie pękła.
Komentarz