Wejdzie na pewno ale bedziesz musiał umiescic mocowanie lusterka nizej, lub kamere pod lusterkiem (jeden na drive2 tak zrobil). Nizej lustro dlatego ze wycieraczki nie dosiegają tak wysoko i bedziesz mial caly czas tam brudną szybe oraz zeby zmiescic tam jakos mocowanie to i tak musialbys robic rzezbe z mocowania.
[O2FL] Line Assist + Light Assist + Sign Assist Montaż i Wiedza
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez bolo9823 Zobacz wpisWejdzie na pewno ale bedziesz musiał umiescic mocowanie lusterka nizej, lub kamere pod lusterkiem (jeden na drive2 tak zrobil).
No i jak to jest z miejscem przez ktore patrzy kamera? Jak widac potrzebuje czystego pola w ksztalcie przypominajacym trojkat - my w OII mamy tam kropki lub zaczernione miejsce pod czujnik deszczu. Jak sobie z tym poradzic? Przez zeszlifowane kropki a tym samym porysowana szybe to to raczej dzialac nie bedzie za dobrze... Hmm?
Ma ktos moze fotke jak to wyglada od zewnetrznej strony po takich przerobkach??CFHC:
140 HP-> 185 HP
320 Nm -> 436 Nm
Komentarz
-
-
Jak masz czujnik deszczu to musisz zeszlifować część kropek i przynajmniej górna i dolna czesc obramowki czujnika ja sifowalem delikatnie papierem 2000 na mokro a potem obrobilem to tlenkiem ceru jest to bardzo mozolna praca ale da się zrobic.
Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowany przez loko34; 16738.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loko34 Zobacz wpisak masz czujnik deszczu to musisz zeszlifować część kropek i przynajmniej górna i dolna czesc obramowki czujnika
Udało Ci się wyszlifować ładnie tlenkiem ceru? Ile to trwało? Kamera dobrze widzi przez taka przeszlifowaną część szyby? Nie myli się?CFHC:
140 HP-> 185 HP
320 Nm -> 436 Nm
Komentarz
-
-
Pierwszym razem robiłem to na szybie montowanej na aucie powstało trochę rys ale kamera 3aa dość dobrze łapała linie ale już 3q0 na adapterach skalibrować się nie dała drugim razem kupiłem nową szybę i szlifowałem na stojaku tak jak pisałem papierem 2000 i dużo dużo wody powstały też mikroryski widziane pod światło ale potem tlenkiem ceru je usunąłem z moich obserwacji wynika że chyba szybciej jest szlifować tlenkiem ale trzeba uważać żeby szyby nie przegrzać która nieporównywalnie szybciej się grzeje aniżeli podczas szlifowania papierem. W octavii jest dużo łatwiej bo można kupić szybę z mocowaniem na zwykłe lusterko
Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
Komentarz
-
-
Udało mi się aktywować Lane assist na liczniku skody octavii 2. Niestety liczniki skody nie obslugują tej funkcjonalnosci, nie to co vw. Gdyby ktos potrzebował informacje piszcie (nigdzie nie znalazlem informacji jak to zrobic, sam musiałem to odkryć). Duzo pomógł mi kolega mcaris https://youtu.be/h-jgz5a7cTk
Komentarz
-
-
Zawsze można się pokusić o wymianę licznika na licznik z Tiguana golfa czy też Sharana kolor lub nawet 3D kolor i wtedy można się cieszyć wszystkimi możliwościami jakie daje platforma PQ przy 3D odpowiedniej pompie można uruchomić PLA 3.0
Wysłane z MI 10 pro przy użyciu Tapatalka
Załączone pliki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bolo9823 Zobacz wpisUdało mi się aktywować Lane assist na liczniku skody octavii 2. Niestety liczniki skody nie obslugują tej funkcjonalnosci, nie to co vw. Gdyby ktos potrzebował informacje piszcie (nigdzie nie znalazlem informacji jak to zrobic, sam musiałem to odkryć). Duzo pomógł mi kolega mcaris
Zamieszczone przez bolo9823 Zobacz wpisOwszem mozna wlozyc z golfa czy tam tiguana, ale to jest rzezba.
bolo9823 i gdybyś mógł jeszcze powiedzieć jak widzisz możliwość uruchomienia kontrolek na zegarach? W naszych licznikach jest miejsce na diodę Lane Assist i nawet Side Assist. Wlutowanie led z odpowiednimi rezystorami zrobi robotę? Tyle, ze wtedy to juz na pewno trzeba ściągać wskazówki i cyferblaty a tego wolalbym uniknąć :/Ostatnio edytowany przez adamdn; 48911.CFHC:
140 HP-> 185 HP
320 Nm -> 436 Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adamdn Zobacz wpis
Czy możesz nam wszystkim napisać co dokładnie trzeba było zmodyfikować w liczniku, żeby mieć wszystkich trzech asystentów aktywnych? Które komórki wyedytować? Widzę, że masz polifta więc Twoje wskazówki pozwoliłyby mi bez obaw przejść przez grzebanie w eepromie licznika. A nie ukrywam, ze mam troche wątpliwości czy czegoś nie spartolę...
:/
Najpierw musisz zakupic programator CH341A, najlepiej z klipsem (nie trzeba lutować kabli) koszt jakies 40 zł, następnie pobieramy programy:
CH341A Programmer - w celu wyciągniecia eepromu
Vag dash editor - w celu przeniesieniu immo i zrobieniu pod siebie wsadu
Teraz musimy rozebrać licznik, nie bede opisywał jak wyciągnać licznik z konsoli, bo Krzynol nawet nagrał film na yt jak to zrobić, podpowiem tylko ze nasz eeprom znajduje sie pod wyświetlaczem i musimy zdjąc wskazówki. Zeby zdjąć wskazówki licznika krecimy je w prawą strone jednocześnie ciągnąć do góry. Ściągamy obudowe od wyświetlacza i pojawia nam się kość eeprom.
Uruchamiamy program CH341A (ustaw "24 EEPROM 24C64) przypinamy spinacz do eepromu i ściągamy nasz eeprom, ZAPISUJEMY NASZ EEPROM TAK ZEBY GO NIGDZIE NIE ZGUBIĆ, JEST TAM NASZE IMMO !!!
Teraz gdy mamy nasz org. wsad, możemy (nie musimy) zaktualizować nasz licznik do 10xx
Aktualizacja odbywa sie z 1Z0920843S/Q (octavia) na 5L0920843S (Yeti) za pomocą chińskiego VCP
Czy jest potrzeba ? Odpowiem że nie, ponieważ nowszy soft daje nam tylko lepszą współprace z radiem MIB2 oraz daje możliwość podglądu PLA 3.0
Aktualizacja:
1.Pobieramy pliki - FL_5L0920840S__1028_S.frf oraz FL_1Z0920843Q__0608_S.frf
2.Podłączamy nasz licznik do samochodu (moze być bez wyświetlacza i wskazówek, nic sie nie stanie)
3.Wchodzimy do VCP łączymy sie z zegarami dalej w aktualizacje i naciskamy prawym przyciskiem myszy na "otwórz plik" i zaznaczamy opcje "Importuj Security Algo", wybieramy pierwszy plik 1Z0920843Q a potem drugi 5L0920843S
4. Flashujemy (bedzie to trwać około 30 min)
5. Mamy juz licznik z najnowszym softem
Okej teraz ściągamy pliki w zależności od naszego SW (jak aktualizowaliśmy to 10xx, jak nie to 0608)
Uruchamiamy program Vag dash editor, wybieramy nasz pierwszy wsad, zaznaczamy opcje "transfer immo" i wybieramy plik 10xx albo 0608 ( w zaleznosci jakie mamy SW). Zapisujemy gotowy wsad, teraz mozemy go sobie eddytować pod siebie w programie.
Gdy juz zrobiliśmy nasz wsad musimy wgrać go do licznika, znowu podpinamy klipsa, odpalamy CH341A (najpierw przeczytaj eeprom, tak się dowiesz ze masz dobrze podpietego klipsa) wybieramy nasz wsad do wgrania i wciskamy "write"
Składamy licznik, montujemy w desce i cieszymy sie nowymi możliwościami
Wszystkie pliki są dostępne na moim dysku tutaj: https://drive.google.com/drive/folde...Sm?usp=sharing
P.S. Nie wiem czy kontrolka od Lane Assist też bedzie aktywna, ponieważ jej nie zamontowałem.
Ostatnio edytowany przez bolo9823; 50959.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bolo9823 Zobacz wpisNa Maxidocie tez mozna uruchomic PLA 3.0, tak naprawde na maxidocie mozna miec wszystkie funkcjonalnosci co na 3D. Owszem mozna wlozyc z golfa czy tam tiguana, ale to jest rzezba.
Wysłane z MI 10 pro przy użyciu Tapatalka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loko34 Zobacz wpisja chciałem mieć kolor 3d i tak sobie zrobiłem chodź nie powiem monochromatyczne wyświetlacze mają też swój urok
bolo9823 No to przyznam, ze spodziewalem sie mniejszego zamieszania tj. zgrac eeprom (zabezpieczyc przed utrata dobrego wsadu), zmodyfikowac konkretne komorki pamieci i zapisac z z powrotem. Ale Twoja metoda tez mi sie podoba choc grzebanie przy immo.... dodalem + 20pkt do stresu
Mówisz, ze kosc jest pod LCD miedzy zegarami? Na rosyjskich forach znalazlem tylko od Yeti i tam byl pod predkosciomierzem.
Tutaj znalazłem jak można sie dostać do eepromu bez rozbierania zegarów (tylko demontaz tylnej ścianki). Może się komuś przyda, ja mialem taki plan własnie -> https://jv6uwldk3f5uvd2sd3rekljsri--...prom-auslesen/
CFHC:
140 HP-> 185 HP
320 Nm -> 436 Nm
Komentarz
-
-
U nas kość eeprom jest pod lcd. Ja dałem full poradnik, jezeli chcesz zmienic tylko w swoim wsadzie to zmień komórki 0x2d4 na be lub 0x2db na ae . Tylko myślałem zełatwiej bedzie zgrac mój gotowy wsad i przenieść immo za pomocą programu. Uprzedzam te komórki zmieniłem na wsadzie 10xx i pokazał mi się Lane assist, nw czy te komórki bedą dobre na wsadzie 0608 (wydaje mi sie ze tak) Nie miałem jak sprawdzić.Ostatnio edytowany przez bolo9823; 50959.
Komentarz
-
-
Okej, dzięki za info i wcześniejszy szczegółowy poradnik. Gdy uzbieram wszystkie graty to bede jeszcze raz pilnie studiował to co napisales
Tak teraz patrze w autoscan i wychodzi ze mam licznik 1Z0 920 843 S H05 0607 czyli chyba starsze niż Twój bolo9823 . Co polecasz? Jakos zaktualizować oprogramowanie w liczniku do wersji 10xx i wtedy modyfikować wskazane przez Ciebie komórki czy zgrać swój wsad, pobrać immo i przebieg, przegrać je do Twojego wsadu i wrzucić do licznika? Pytam zeby nic sobie nie nabroic....CFHC:
140 HP-> 185 HP
320 Nm -> 436 Nm
Komentarz
-
-
Tak jak wyzej napisalem, zgrywasz wsad zmieniasz te dwie komórki, wgrywasz wsad i koniec. Druga opcja, sciagasz wsad, aktualizujesz licznik przy okazji do 10xx, bierzesz moj wsad, przenosisz swoje immo za pomoca vag dash editor, wgrywasz wsad. Masz dwie opcje, o to immo sie tak nie martw zawsze masz swoj org wsad, wlasnie w razie problemów.
Komentarz
-
-
Czy ktoś może podać jakie liczniki 3D z VW można zamontować do Octavii 2 FL? Chodzi mi konkretnie o numery liczników z Golfa, Tiguana, itp. Bo szukałem i ciężko jest coś znaleźć, a czasami sami sprzedający nie wiedzą co sprzedają. I czy jeszcze jakaś konkretną wersja softu musi być.
Moim marzeniem było tych trzech asysytenów + PLA 3.0 + Side Assist. Dlatego chciałbym kupić licznik który by to wszystko obsłużył.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mcaris Zobacz wpisWydaj mi się że do obsługi tych asystentów wystarczy licznik kolor 2D ale wiadomo 3D lepiej się prezentujeCFHC:
140 HP-> 185 HP
320 Nm -> 436 Nm
Komentarz
-
-
Ostatnio edytowany przez mcaris; 37031.
Komentarz
-
Komentarz