Naprawa problemu z żarzeniem się lamp LED zamiennik 1J0947411

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • TowarzyszWolf
    Classic
    • 2025
    • 13
    • Octavia II (1Z3)
    • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

    Naprawa problemu z żarzeniem się lamp LED zamiennik 1J0947411

    Jakiś czas temu w mojej Skodzie Octavii II uszkodziła się oryginalna lampka drzwiowa. Zdecydowałem się więc na zakup zamiennika LED.
    Świeci naprawdę ładnie, ale zauważyłem, że po zamknięciu drzwi lampka wciąż delikatnie się żarzy. Z czasem zaczęło mnie to irytować.
    udało mi się ten problem rozwiązać, więc postanowiłem podzielić się sposobem, który może się komuś przydać.

    Co będzie potrzebne:
    Rezystor 2,2kΩ / 1W
    Taśma izolacyjna
    Opcjonalnie: lutownica, cyna, kalafonia lub pasta lutownicza

    Krok po kroku:
    Zdejmij kolorową osłonę, a następnie odkręć dwie śrubki i wyjmij płytkę PCB z obudowy.
    Zawiń lub przylutuj druciki rezystora pomiędzy dwa piny zasilające.
    Najlepiej przylutować rezystor, aby zapewnić trwały i pewny styk.
    Jeśli nie masz lutownicy, możesz druciki mocno owinąć wokół pinów.
    Zabezpiecz końcówki rezystora przed przypadkowym zwarciem taśmą izolacyjną.
    Rezystor nie powinien się stykać z innymi elementami na PCB jeśli dotyka jakichkolwiek pól lub elementów, również zabezpiecz je taśmą izolacyjną.

    Uwaga: jeśli zdecydowałeś się na owinięcie drucikiem piny, rezystor może się mocniej nagrzewać z powodu mniejszej powierzchni styku.

    Po zamontowaniu rezystora problem z żarzeniem się powinien całkowicie zniknąć.


  • Kacper69
    Classic
    • 2018
    • 17

    #2
    Ten rezystor rozwiązuje tylko problem wizualny.
    Ale prawdziwym problemem jest to , że na tego LEDa jest podawane napięcie w czasie, gdy nie powinno być podawane.
    Powoduje to bardzo powolne rozładowywanie się akumulatora w aucie.
    Przy codziennej eksploatacji może to być niezauważalne, ale gdyby auto stało przez dłuższy czas, to może będą problemy z uruchomieniem silnika.
    Więc warto się pochylić nad problemem dlaczego to zasilanie nie jest odłączane.

    Komentarz

    • spacewalker
      Elegance
      • 2012
      • 959

      #3
      Zamieszczone przez Kacper69 Zobacz wpis
      Ten rezystor rozwiązuje tylko problem wizualny.
      Ale prawdziwym problemem jest to , że na tego LEDa jest podawane napięcie w czasie, gdy nie powinno być podawane.
      Powoduje to bardzo powolne rozładowywanie się akumulatora w aucie.
      Przy codziennej eksploatacji może to być niezauważalne, ale gdyby auto stało przez dłuższy czas, to może będą problemy z uruchomieniem silnika.
      Więc warto się pochylić nad problemem dlaczego to zasilanie nie jest odłączane.
      nie wiem jakie masz auto, ale grupa VW odcina zasilanie po zamknięciu auta (usypiają się moduły) więc nie świeci przez 7 dni jak masz otwarte auto, nawet jak otrorzysz i zostawisz otwarte to chyba po 15 min CAN uspi się i zgasną

      Komentarz

      • TowarzyszWolf
        Classic
        • 2025
        • 13
        • Octavia II (1Z3)
        • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Zamieszczone przez Kacper69 Zobacz wpis
        Ten rezystor rozwiązuje tylko problem wizualny.
        Ale prawdziwym problemem jest to , że na tego LEDa jest podawane napięcie w czasie, gdy nie powinno być podawane.
        Powoduje to bardzo powolne rozładowywanie się akumulatora w aucie.
        Przy codziennej eksploatacji może to być niezauważalne, ale gdyby auto stało przez dłuższy czas, to może będą problemy z uruchomieniem silnika.
        Więc warto się pochylić nad problemem dlaczego to zasilanie nie jest odłączane.
        Opisane przeze mnie rozwiązanie usuwa problem, ponieważ napięcie pojawiające się na przewodach to napięcie indukowane z sąsiednich kabli. Z tego powodu może ono wystąpić nawet przy zamkniętych drzwiach.

        Rezystor zastosowany w tym miejscu pełni rolę pull-down, czyli podciąga linię sygnałową do masy. Dzięki temu zbędny ładunek elektryczny, indukowany na przewodzie, zostaje odprowadzony i nie zakłóca pracy obwodu.

        Źródłem problemu jest charakterystyka źródła światła. LEDy zaczynają świecić już przy niewielkim napięciu zasilania, podczas gdy żarówka, ze względu na dużą rezystancję żarnika, wymaga znacznie wyższego napięcia, aby w ogóle się rozżarzyć. Dlatego prądy indukowane nie są w stanie wzbudzić żarówki, natomiast dioda LED reaguje.

        Zastosowane rozwiązanie nie obciąża akumulatora w istotny sposób.
        W momencie włączenia zasilania rezystor nie powoduje zauważalnego poboru mocy (około 100mW), ponieważ jego rezystancja jest wysoka.
        Natomiast po wyłączeniu zasilania rezystor skutecznie odprowadza niewielkie prądy indukowane z innych przewodów, zapobiegając przypadkowemu świeceniu LED

        Komentarz

        • jasiek2905
          Rider
          • 2012
          • 276
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM
          • DADA 1.5 TSI 150 KM

          #5
          Super, czyli przewody zasilające do lampek trzeba poprowadzić z dala od innych przewodów i będzie git, dobrze rozumiem?

          Komentarz

          • jasiek2905
            Rider
            • 2012
            • 276
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM
            • DADA 1.5 TSI 150 KM

            #6
            A jak przewody ekranowane dać na zasilanie lampek to coś pomoże?

            Komentarz

            Pracuję...