no to tak ja przywioze ze soba rum tuzemski ktoś musi zapodać cherbatke lub jesli chcecie śliwowice wezme :P
Hak holowniczy w OII
Zwiń
X
-
Hak holowniczy w OII
Witajcie, tym razem chciałem mojego szkodnika przyozdobić z tyłu ładnym oryginalnym hakiem holowniczym. Urządzenie przydatne zwłaszcza zimą jak trzeba kogoś z zaspy wyciągnąć. W odpowiedni hak zaopatrzyłem się na ulubionym portalu aukcyjnym. Kupiłem nowy hak, oryginalny z homologacją Skody, kula ściągana, a gniazdo elektryczne chowane pod zderzak. Czyli super bajer, bo jak nie jest potrzebne nie widać instalacji ani dodatkowych szpecących blaszek. Hak kosztował 570 zł z przesyłką. Instalacje elektryczną nabyłem również na aukcji. Wcześniej pytałem w serwisie czy instalacje do limuzyny i kombi są identyczne, usłyszałem że TAK i to w dwóch serwisach i kupiłem do limuzyny. Po czym spotkało mnie pierwsze rozczarowanie. Instalacja nie pasuje do gniazd lamp tylnych. Miała to być typowa instalacja „Plug and play” niestety ani wtyczki ani gniazda nie pasują. Mówie sobie – mój błąd kupiłem do limuzyny 06/04 a ja mam kombi z roku 2006 może była jakaś zmiana. Dzwonię do serwisu a oni mi mówią że powinna pasować bo są identyczne. Nie zastanawiając się wsiadłem do autka i pognałem do serwisu. A tam facet przynosi mi pudełko z instalacją którą podłącza się pod moduł + dodatkowy moduł w instalacji haka, a nie pod lampy, a na dodatek jest 13 pinowa , a nie 7. Myślę sobie porażka, za moją dałem 160 zł a za tą muszę zapłacić 970 zł. No różnica nie mała. Dzwonię do serwisu gdzie kupiłem OII i już jestem umówiony na montaż czy mają taką na stanie i za ile mi ją sprzedadzą?. Owszem mają ale mogą dać 7 pinową za 600 zł. OK. zgadzam się w końcu nie mam wyjścia.
PONIEDZIAŁEK
8:20 – troszeczkę spóźniony oddaję Skodę do autoryzowanego serwisu na montaż haka holowniczego. Hak jest mój (oryginalny) instalacje daje serwis.
18:00 – tak, tak prawie 10 godzin walczyli żeby zamontować hak. Wydatek 900 zł.
18:20 – jadę do domu. Ale myślę sobie że muszę zrobić wpis do dowodu. Jadę na stacje diagnostyczną.
18:45 – prawie rozwaliłem bramę wjazdową stacji. Przekręciłem kluczyk, wyjąłem ze stacyjki i chciałem wysiąść, ale silnik nie zgasł, a że nigdy nie zostawiam samochodu na luzie był na jedynce i podjechał do przodu. Diesel jest mocny pokonał prawie metr i zgasł na 5 cm przed bramą wjazdową do stacji. Zapalam silnik, gaszę i nic dalej „chodzi” dopiero jak zgasiłem postojówki – gaśnie. No to się nieźle wku.....wiłem. Ale przegląd przeszedł. Prawie. Bo jak podłączyliśmy lampy do gniazda instalacji to zapaliła mi się kontrolka poduszki powietrznej. No niby nic, już wiem że rano odwiedzę serwis, może tym razem poczęstują mnie kawą?. Po drodze do domu wysiadło mi w kolejności jak następuje:
- ASR
- ABS
- Wspomaganie (na pomarańczowo)
- Antypolution
23:50 – dalej nie potrafię zasnąć.
WTOREK
5:00 – po krótkiej drzemce jadę do serwisu
7:00 – proszę o poprawienie spartaczonej roboty
18:00 – samochód nie jest gotowy. Wracam do domu z kolegą.
ŚRODA
9:00 – samochód nie jest gotowy. Stanowczo proszę o zamontowanie oryginalnej 13 pinowej instalacji na CAN-ie.
13:00 – odbieram samochód
17:00 – w Norauto kupuje przejściówkę na 7 pinów
19:00 – sprawdzam instalacjie i ...... NIC NIE DZIAŁA. Myślę sobie że przejściówka jest zła. Lecę do kolegi który ma BMW podpina m przejściówkę i lampy – DZIAŁA
23:50 – dalej nie mogę zasnąć
CZWARTEK
7:00 – Stanowczo k...wa proszę Kierownika Serwisu o poprawienie instalacji. Zostawiam przejściówkę i bagażnik na rowery ze światłami żeby potrafili sprawdzić.
18:00 – samochód nie jest gotowy. Ręce mi opadają, samochodu zastępczego na tą godzinę nie mają. Wracam do domu z kolegą (VOLVO).
PIĄTEK
13:00 – odbieram samochód. Podobno zimny lut w module, no i że nieszczęścia chodzą parami i takie tam.....
Działa. Ale jak podepnę instalacje przyczepy to wyświetla się na szafie błąd lampy postojowej. Na szczęście sterownik nie odłącza napięcia i dalej świeci. Podobno te typy tak mają. W sumie nie jest to irytujące przynajmniej pamiętam że mam ogon. Podobno z montażem były juz takie problemy nie tylko w OII w Turanie też. Aż się boję pytać co spieprzyli przy pierwszym montażu i w jaki sposób to naprawili?
Jaki z tego morał? Instalujcie w OII instalacje oryginalną 13 pinową w serwisie lub w warsztacie który to już robił i wie "czym się to je".BYŁO: 2,0 TDI Kombi Elegance Beż Sahara + (od: 22.10.06 - xenony, 28.10.06 - navi, 17.11.06 działający hak .....)
JEST: Volvo S80 II D5
JEST: BMW R1200GS Adventure
-
-
Nie Staszku to nie Śliwka. Ale Ty sie kiedyś chwaliłeś, że masz jakieś znajomości w Krakowie, może zapytasz jak tam wyglada taki montaż i czy są błędy po podpięciu przyczepy? . Jak cała ta sprawa się zakończy to podam nazwę serwisu.
[ Dodano: Wto 21 Lis, 06 21:39 ]
Instalacja działa poprawnie. Tak prawdę mówiąc okazało się że moja instalacja w bagazniku rowerowym ma światła pozycyjne zasilane wspólnie z postojówki prawej, a więc błąd światła postojowego lewego był jak najbardziej prawidłowy. Moje przeoczenie. Wszystko OK.
[ Dodano: Sob 02 Gru, 06 19:19 ]
Jestem już po pierwszych kursach z przyczepą.
Zalety montażu instalacji na CAN-Busie:
- informacje o przepalonych żarówkach bądz uszkodzeniach
- jeżeli macie czujniki cofania to po podłączeniu przyczepy będą one pracowały w ograniczonym zakresie, a mianowicie podczas cofania nie będą błędnie informować o przeszkodzie tylko włączą sie w momencie zbyt dużego "złamania" przyczepy podczas skrętu. Najprawdopodobniej działają tylko dwa zewnętrzne czujniki.BYŁO: 2,0 TDI Kombi Elegance Beż Sahara + (od: 22.10.06 - xenony, 28.10.06 - navi, 17.11.06 działający hak .....)
JEST: Volvo S80 II D5
JEST: BMW R1200GS Adventure
Komentarz
-
-
a ja mam pytanie ile sumarycznie kosztowala ta rzezba?
i ile kosztowalby nowy w ASOnasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
czy ktoś może już odbierał O2 z fabrycznym hakiem?? Bo ja zaszalełem i generalnie to wzystkim polecam bo jest tak wymyślony, że po zdjęciu go w ogóle nie widać (nawet gniazdko elektryczne się wsuwa pod zderzak), ale mam pytanieczy ktoś wie jaki jest schemat elektryczny gniazdka do przeczepy 13-wtykowego (w/g niemieckiej normy DIN11446) - tzn. które z "nieobowiązkowych" zestyków od nr 8 do nr 13 są w O2 podłączone i na jakich zabezpieczeniach
Komentarz
-
-
Witam
Jak tak sobie czytam to co powyżej, to coraz bardziej skłaniam się do kupienia i założenia haka w ASO. Zapewne zapłacę jak "za zboże", ale przynajmniej będę miał szansę na względny spokój. Tym bardziej że nie mam zamiłowania ani wiedzy do grzebania przy samochodzie.Jarecki
Octavia II, 2.0 TDI, Elegance
Komentarz
-
-
Sam hak moze byc obojetne jaki, z tego co zrozumialem problem jest tylko z instalacja.
Ostatnio przegladalem oferty kompletow do OI i tak z ciekawosci do OII i pisza ludzie, ze trzeba wlasnie dolozyc jakis komputer dodatkowy do tego i jest OK.
Moze jak nie ASO to popytac tam gdzie montuja haki jak z ich wiedza na ten temat
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftSam hak moze byc obojetne jaki, z tego co zrozumialem problem jest tylko z instalacja.
Ostatnio przegladalem oferty kompletow do OI i tak z ciekawosci do OII i pisza ludzie, ze trzeba wlasnie dolozyc jakis komputer dodatkowy do tego i jest OK.
Moze jak nie ASO to popytac tam gdzie montuja haki jak z ich wiedza na ten temat
To w takim razie mam pytanie do szanownych forumowiczów :
Czy możecie mi polecić jakiś kompetentny warsztat w Warszawie i okolicach w wyżej wymienionym temacie ?Jarecki
Octavia II, 2.0 TDI, Elegance
Komentarz
-
-
jarek_wt, ,oczywiście,że możemy
Ul.Płowiecka w Wawie ale nie znam numeru,jakieś 200-300 metrów od skrzyżowania z ul.Marsa jest warsztat montujący haki,ja tam zakładałem do swojej niuni i jedyny "mankament"jest taki,że przy cofaniu z przyczepą wyją czujki cofania ale da sie to przeżyćNajtFukinPatrol North-West
UNIDEN 510 XL + ML145
BYŁ ASZ
PÓŹNIEJ BYŁ BKD
BYŁA TEŻ CEGA
A TERAZ JEST SUPERB CBBB
MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!
Komentarz
-
-
Wystarczy dobry moduł (specjalizowany do samochodów grupy VW z magistralą CAN) i nawet z gniazdem 7 pinowym nie ma problemów z działaniem. Jeśli w aucie są czujniki cofania, to gniazdo 7 pinowe musi mieć specjalną konstrukcje z wyłącznikiem (takie są dostępne).
Większość towarów oferowanych na aukcjach co jest tanie i napisane, że jest uniwersalne i pasuje do wszystkiego to zazwyczaj jest do du... Spotakałem się już z takimi modułami, co klienci sobie "okazyjnie" kupili. Niestety elektronika we współczesnych autach jest już tak bardzo zaawansowana, że podłączenie byle czego będzie powodowało zakłócenia w funkcjonowaniu innych systemów samochodu nawet nie związanych z oświetleniem zewnętrznym.DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KrzychWystarczy dobry moduł (specjalizowany do samochodów grupy VW z magistralą CAN) i nawet z gniazdem 7 pinowym nie ma problemów z działaniem. Jeśli w aucie są czujniki cofania, to gniazdo 7 pinowe musi mieć specjalną konstrukcje z wyłącznikiem (takie są dostępne).
Większość towarów oferowanych na aukcjach co jest tanie i napisane, że jest uniwersalne i pasuje do wszystkiego to zazwyczaj jest do du... Spotakałem się już z takimi modułami, co klienci sobie "okazyjnie" kupili. Niestety elektronika we współczesnych autach jest już tak bardzo zaawansowana, że podłączenie byle czego będzie powodowało zakłócenia w funkcjonowaniu innych systemów samochodu nawet nie związanych z oświetleniem zewnętrznym.
pozdrawiamJarecki
Octavia II, 2.0 TDI, Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jarek_wtCzyli z tego wynika że "wiązkę" + montaż najlepiej zamówić w ASODigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Szczerze mówiąc to nie wiem jaki tam jest dokładny adres ale może to i ta firma,miałeś z nią jakieś nieprzyjemne zdarzenia?NajtFukinPatrol North-West
UNIDEN 510 XL + ML145
BYŁ ASZ
PÓŹNIEJ BYŁ BKD
BYŁA TEŻ CEGA
A TERAZ JEST SUPERB CBBB
MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WIELKIBONGOSzczerze mówiąc to nie wiem jaki tam jest dokładny adres ale może to i ta firma,miałeś z nią jakieś nieprzyjemne zdarzenia?
Moją góowną obawą jest kwestia magistarli, jak chłopcy pomylą się z kabelkam, to będę miał się z pyszna.
A czy może ktoś miał do czynienia z firmą "Hak-Pol" z Raszyna ?Jarecki
Octavia II, 2.0 TDI, Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WIELKIBONGOSłuchaj,ja zakładałem tam hak w cenie dużo niższej niż te które podałeś i jestem zadowolony
Ale cena którą mi zaśpiewali za hak (bez wiązki) mnie po prostu zwaliła. Ze 2x tyle ile za najbardziej "wypasiony" egzemplarz z Intercras'u. Rzecz jasna w tym temacie to raczej nie chcę mieć z nimi do czynienia.
pozdrawiamJarecki
Octavia II, 2.0 TDI, Elegance
Komentarz
-
Komentarz