ciekawa alternatywa czyli Blaupunkt Philadelphia 835 AMEU
dla tych, którym z różnych powodów nie odpowiada RNS to pojawiła się ciekawa alternatywa czyli Blaupunkt Philapdephia 835 AMEU czyli u nas z automapą na europę, a w innych krajach z mapami TomTom. wg opisów współpracuje w pełni z CAN i jest plug&play. https://car-tronic.pl/blaupunkt-phil...opa-p6271.html
wg opisu zgodności ze strony Blaupuunkta to jednak powinno wyświetlać Skoda Octavia MK2 PQ35 / PQ36 A5, A6 from 2004 - czyli od samego początku produkcji O2. A ten sprzedawca sprzedał już chociaż jednego - bo to nowy produkt.
a ponieważ tyle ich sprzedał to nie wie jak współpracują z samochodami
Reasumując - wg opisu producenta wyświetla na radiu komunikaty komfortu i czujników. Nic nie wiadomo na temat współpracy z Maxi-dot - w szczególności wyświetlania czegokolwiek ze stacji multimedialnej. Nic nie wiadomo też nt. sterowanie modułem BT z kierownicy.
to co za dodatkowy interface potrzebował skoro producent i inni sprzedawcy wyraźnie podkreślają P&P i współpracę z CAN?
[ Dodano: Pon 03 Cze, 13 14:52 ]
Zamieszczone przez Boobass
pisał mi, że montowali wszystkie do aut po 2009r...
odezwali się też i do mnie. I EUREKA - powtórzyli informacje podawane przez producenta. Ani słowa o kwestiach, które powinny być znane komuś, kto zamontował 3 szt. - np. czy informacje radia/BT są wyświetlane na Maxi-dot. Wiemy tyle samo co kilka postów wyżej. A interface to chodziło im o Kenwooda - czyli zupełnie inną stację, o której tu nikt nie pisał.
Wcześniej sam czekałem na opinie tej stacji ale prawdopodobnie w czwartek będę miał okazję podpiąć i sprawdzić tą stację więc postaram się również coś na jej temat napisać.
mniejsza z tym - chyba wspominana przez Boobass, chociaż zupełnie z innego województwa. bodpio, to czekamy z niecierpliwością. Mnie zależy na sterowaniu BT z kierownicy, bo używam często. Navi i inne rzeczy na Maxi-dot spokojnie mógłbym odpuścić.
W O2 miałem chińczyka, który pięknie pokazywał czujniki cofania, klimę itd w O2FL. Ale przed Faceliftingiem była inna elektryka i niestety nie pokazywało. Sądzę ze bez dodatkowych modułów tutaj tez nie ma szans. Nie słyszałem o urządzeniach uniwersalnych pokazujących dane zarówno w O2 i O2FL
__atomek__, przecież radia ori mają takie samo oznaczenie czyli nie ma dużych zmian w kodowaniu. Wg danych producenta opisywane 835 jest do O2 od początku produkcji.
rezon, Właśnie, że nie. W O2 zrezygnowali ze Streamów itp. Doszło za to Bolero, które w O2 rozładowywało akumulator. Po wymianie sterownika działało dobrze (nie rozładowywało), ale nie pokazywało czujników cofania itd
Odnośnie podpięcia i sprawdzenia Blaupunkta to plany sie troche zmieniły i jutro tego nie będę mógł sprawdzić, myślę, że w najbliższym czasie będzie to możliwe.
Dzisiaj rozmawiałem z elektronikiem który pracuje w ASO i stwierdził, że przy moim samochodzie wszystko będzie działać jak powinno poza stacyjką od kluczyka jednak wiadomo, że dopóki tego nie zobaczę to nie będę pewny.
[ Dodano: Czw 06 Cze, 13 14:26 ]
dzisiaj dostałem odpowiedź - przezabawna - "Producent (ani my jako dystrybutor) nie jest w stanie potwierdzić lub zaprzeczyć takiej informacji ze względu na mnogość wersji systemu CAN, wyposażenia opcjonalnego czy też wersji wyposażenia fabrycznego oraz powiązanie tych informacji z konkretnym modelem produkcyjnym z danego roku"
[ Dodano: Pią 07 Cze, 13 09:00 ]
na PW dostałem taką informację: Skoda Octavia 2 RS, rok 2012, system audio: Sound System (radio Bolero) i urządzenie działało poprawnie. Maxi dot wyświetla nazwę odtwarzanego źródła czyli USB, CD itd. oraz w przypadku radia informacje z RDS. Przyciski sterowania z kierownicy działają poprawnie. Nie ma tam tylko słuchawki, więc nie mamy 100% pewności czy w przypadku posiadania takiej funkcjonalności będzie ona działała. Na maxi dot nie ma technicznej możliwości wyświetlenia info z nawigacji Automapa. Poprawnie działają czujniki cofania pokazujące odległość w cm dla każdego czujnika. na chwilę obecną taka jest nasza potwierdzona wiedza o Octavia. czyli wygląda obiecująco Powoli zaczynamy wszyscy budować bazę wiedzy - importer wg jego deklaracji również buduje
jestem po teście. Sukces połowiczny.
1. Sprzęt w pełni zgodny z opisem producenta. Jest faktycznie Plug&Play - wszystkie niezbędne wtyczki, kable w komplecie z jednym małym wyjątkiem o czym później.
2. Uruchamia się nieco dłużej niż Amu+ czy Columbus, ale to norma dla stacji opartych na WinCE. Menu czytelne, intuicyjne.
3. Bardzo dobrze odbiera stacje (nie sprawdzałem w ruchu), prawdopodobnie ma wbudowany separator antenowy. W komplecie była złączka do podłączenia dwóch anten. bardzo szybkie programowanie/wyszukiwanie stacji
4. Jakość dźwięku wydaje się wyższa niż w Amu+ - pomimo braku SS dźwięk jest jakby mniej "drewniany".
5. Współpraca z CAN - wyświetla wszystkie komunikaty Climatronica - kierunki nadmuchu, temperaturę prawo, lewo, pokazuje wyraźnie czy jest włączony climatronic, AC, itd. CZujniki parkowania - pokazuje przód, tył; z lekkim opóźnieniem załączenia - ale wskazania już OK. Odległości pokazane do poszczególnych czujników w cm. Oczywiście pikanie nadal działa. jest regulacja głośności pikania. Przy dołożeniu kamery (nie dokładałem) jest możliwość przełączenia na obraz kamery.
6. Telefon. Na oryginalnym sofcie brak automatycznego łączenia z iPhonem po sparowaniu. Po wgraniu poprawki softu łączył się bez problemów - na Iphonie import książki, wybieranie z listy kontaktów, ostatnich wybieranych, odebranych, nieodebranych, itd.Można przez BT słuchać muzyki - przesuwać utwory przód/tył. Być może też wybrać katalog, ale na szybko nie znalazłem.
7. Navi - Automapa bardzo szybko łapie fixa i z płetwy widziała 8 satelitów - każdy zielono. z uwagi na licencje nie uruchomiono w trybie mapy i nawigowania. Nie podłączaliśmy będącej w komplecie anteny GPS.
8. Wyświetlacz maxi - dot. Pokazuje stacje, utwory z iPhona. Niestety nie pokazuje na razie nic związanego z telefonem. Sparowany telefon nie jest w ogóle pokazywany na maxi-dot. oczywiście nie ma też listy kontaktów itp.
9. Sterowanie z kierownicy - działa w zakresie radia. Nie działa w zakresie telefonu Sprawa przekazana przez Everpol do Blaupunkta w celu dopracowania softu.
Podziękowania za test dla p. Pawła z Car Audio System Mielec oraz p. Jacka z 2N-Everpol.
IMHO ciekawa alternatywa dla osób poszukujących dobrej nawigacji z aktualnymi mapami, punktami POI i zestawem głośnomówiącym. Dużym plusem jest zestaw głośnomówiący z bdb jakością dźwięku przez głośniki radia i oczywiście faktyczna współpraca z CAN oraz w części z kierownicą. Bardzo wyraźny kolorowy ekran.
Minusy: brak podłączenia kabla mikrofonu skody w dostarczonej wiązce - bez problemu do dołożenia w ciągu kilku minut przez zakład Car Audio, ale mogłoby być już fabrycznie. Brak sterowania z kierownicy oraz wyświetlania na maxi-dot danych telefonu. Po aktualizacji softu jestem umówiony na kolejny test.
Przed zadaniem pytania o funkcje warto przeczytać dane producenta
Komentarz