Zgadza się W związku z tym myślałem nad tym mechanizmem chwile i przyszła mi do głowy myśl - o ile otwieranie i zamykanie elektryczne klapy to sprawka mechanizmu zawiasów, o tyle domykanie elektryczne zamka, kiedy został on tylko przymknięty, to już chyba sprawka mechanizmu zamka i czujników przymknięcia klapy. A skoro jest to sprawka mechanizmu zawiasów, może można zaaplikować to w innym aucie (swoją klapą często gęsto muszę drugi raz kłapać, a że wzięło mnie na dłubanie, pomyślałem, może to się da wymyślić ;-) )
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
tzn. klapa domykana (dociągana jest w pozycję pełnego zamknięcia) siłownikami jej otwierania? Miałem nadzieję, że jakiś sprytny robaczek w mechanizmie zamka dociąga rygiel do pozycji zatrzaśnięte
U kumpla w MB E-Classe dokładnie tak się dzieje - klapa się sama nie zamyka ani się sama nie otwiera, a funkcję automatycznego domykania jak najbardziej ma.
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Superb "sedan" ma dociąganie klapy a nie ma automatycznego otwierania i zamykania, pozatym nawet jak ma to i tak nie robią tego (dociąganie klapy) siłowniki klapy tylko zamka, bo w pozycji zamkniętej są już za słabe na takie dociągnięcie. Więc trzeba sprawdzić czym się różni zamek z superba, i czy nie ma jakiejś innej wspomagajki np. dodatkowe 2 silniczki na bokach dociągające za jakieś bolce w klapie czy cuś????
Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
08' O2 Elegance Combi BKC
11' O2 fl Elegance Combi CDAA
99' O1 SLX Combi AHF
Ok, ale w temacie jest domykanie klapy a nie otwieranie i zmykanie+ domykanie, więc nie, nie jest to problem siłowników, bo to nie one domykają klapę i jak widać problem się rozwiązuje
Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
08' O2 Elegance Combi BKC
11' O2 fl Elegance Combi CDAA
99' O1 SLX Combi AHF
Według ETKA w Superbie jest ten sam rygiel klapy z domykaniem co w Audi A6 C6, np numer 4F9827383A
Dzięki za info! To jakiś konkret. Jak znajdę informację, jak to cudo jest podłączone do instalacji elektrycznej, być może będzie rozwiązanie :twisted: Na bazarze staroci leży tego trochę w rozsądnych cenach - czuję wyzwanie
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Zgadza się, mam to za sobą w S2. Mechanizm dociągania i mechanizm otwierania to zupełnie dwa, niezależne elementy. Problem jest taki, że trzeba mieć bordnetz z Superba, który miał fabrycznie dociąganie, bo zakodować tego nie idzie. Niby 2 takie same BCM, te same numery a w jednym działa a w drugim nie.
Piękna robota, trochę tam swojej żółci wylałem ;-)
W O2 nie jest tak prosto. W O2 zamek jest w klapie, ale mechanizm odryglowywania w nadwoziu. Z tego też powodu instalacja tego patentu w O2 to:
- przeniesienie mechanizmu otwierania klapy do klapy
- - wymiana zamka na taki od S2
- - dołożenie siłownika otwierania zamka od S2 (wydaje mi się, że zamek w S2/A6 nie zawiera w sobie elementu wykonawczego
- - opracowanie nowej wiązki tyłu nadwozia i klapy
- instalacja mechanizmu domykania klapy w miejscu rygla zamka w nadwoziu
- - montaż mechanizmu domykania
- - montaż układu sterowania mechanizmem domykania
- - opracowanie nowej wiązki tyłu nadwozia i klapy
ale jak Enriquez opowiada, da się chyba czas kupować części.
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
trochę roboty to jest przy zrobieniu z O2 Combi kabrioleta, ale znajomy blacharz mówi, że się da ;-) jak tylko dopadnę jakiś zamek w łapy, ocenię, ile trzeba się na.... by zamontować go w klapie - jak będzie prosto, ruszam z robotą.
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz