Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] Webasto czy grzałka do silnika??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2FL] Webasto czy grzałka do silnika??

    pstryczek, No więc ja to jestem najstarszy z tych młodych (wiek/stopień) :diabelski_usmiech
    Budzić tylko w razie awansu lub odznaczenia :diabelski_usmiech

  • #2
    [O2FL] Webasto czy grzałka do silnika??

    Nadchodzi zima, więc w górach będzie zimno. Scout przeprowadzi się na 3 miesiące w Beskidy.
    Problem polega na tym, że może stać nieużywany przez dwa-trzy tygodnie i potem trzeba będzie to odpalić.
    O ile aku sobie mogę wyjąć i zanieśc do domu, to z silnikiem tego zrobić się nie da.
    Będzie stać pod zabudowaną z trzech stron wiatą, więc napadać na niego nie napada, ale temperatura będzie równa z temperaturą powietrza.
    I tu pytanie:
    - czy webasto za 3000pln z montażem (słabo widzę ochotę wydawania takiej górki pieniędzy, z resztą w osobówkach mam słabe doświadczenia z tego typu gadżetem
    - czy też może istnieje coś takiego jak grzałka montowana gdzieś na obiegu chłodniczym którą bym mógł sobie podłączyć pod 220V, rozgrzać nieco płyn chłodzący i zastartować motor po długim przemrożeniu?

    Webasto super sprawa, ale i tak po dwóch, trzech tygodniach trzeba podpinać prostownik żeby najpierw podładować aku a potem ruszyć z grzaniem.

    Komentarz


    • #3
      Link

      Taki z pompka wbudowana podlaczony do gniazda IP67 na zewnatrz budynku i moze ten przewod nawet w wodzie lezec, bo sam dobry przewod moze byc zamoczony i wszystko gra. W samym domu dla bezpieczenstwa to osobne gniazdo moze byc na osobnej roznicowce, dla pewnosci, zeby nic wiecej w domu nie wywalalo.

      W samym aucie, trzeba tylko gniazdo sobie ladnie wyprowadzic w zderzak, bo przeciez nie bedziemy szukac za kazdym razem wtyczki.
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        Dzięki za linka. Trochę mi się to amatorskie wydaje. Nie byłbym sobą gdybym nie odwołał się do marki Mercedes Benz - do modeli 123, 124 i busów istniały grzałki wkręcane w głowicę po uprzednim wykręceniu kroka jaki był tam technologicznie montowany. Można też było zamontowac taką grzałkę w bloku bo tam tez było na to miejsce.

        [ Dodano: Sro 03 Gru, 14 13:31 ]
        Zamieszczone przez Maicroft
        W samym aucie, trzeba tylko gniazdo sobie ladnie wyprowadzic w zderzak, bo przeciez nie bedziemy szukac za kazdym razem wtyczki.
        W zderzak to raczej nie. Szkoda zderzaka. Raczej pod maskę, bo i tak aku trzeba podpiąć/włożyć.

        Komentarz


        • #5
          Mercedes Benz - do modeli 123, 124 i busów istniały grzałki wkręcane w głowicę po uprzednim wykręceniu kroka jaki był tam technologicznie montowany
          takie "przygotowanie" istniało też w Daewoo Lanos, a może i innych Daewoo z silnikami 1.5 1.6
          sotdi

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez kazik4x4
            W zderzak to raczej nie. Szkoda zderzaka. Raczej pod maskę, bo i tak aku trzeba podpiąć/włożyć.
            W kratke zderzaka przy halogenie ?? Albo te gniazda wchodza chyba pomiedzy zeberka dolnego grila.

            Mozna bardziej profi, jak juz zostalo przedstawione na forum:

            Forum - Octavia Club Polska
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez kazik4x4
              modeli 123, 124 i busów istniały grzałki wkręcane w głowicę po uprzednim wykręceniu kroka jaki był tam technologicznie montowany. Można też było zamontowac taką grzałkę w bloku bo tam tez było na to miejsce.
              ale taka grzałka bez pompy mija się z celem
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz


              • #8
                Firma DEFA konstruuje podgrzewacze do silników, więc polecam do nich zajrzeć.
                Fajny system, bo działa na 220V i można go rozbudować pod siebie, tj. albo samo grzanie silnika, albo silnika i kabiny, programator czasowy, ładowanie aku, itd...

                Kiedy się interesowałem założeniem do swojego auta, to widziałem dwa rodzaje grzałek - jedna montowana na silniku, tzn wyprofilowana na jego kształt i przykręcana do niego za pomocą którejś z najbliższych śrub, a druga to grzałka wprowadzana do jednego z kanałów wodnych.

                Odsyłam do strony firmy DEFA.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez krzynol
                  Zamieszczone przez kazik4x4
                  modeli 123, 124 i busów istniały grzałki wkręcane w głowicę po uprzednim wykręceniu kroka jaki był tam technologicznie montowany. Można też było zamontowac taką grzałkę w bloku bo tam tez było na to miejsce.
                  ale taka grzałka bez pompy mija się z celem
                  Wykorzystywana była pompa obiegu "REST" lub grzany był sam silnik/głowica dla łatwiejszego rozruchu.

                  [ Dodano: Sro 03 Gru, 14 20:11 ]
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Zamieszczone przez kazik4x4
                  W zderzak to raczej nie. Szkoda zderzaka. Raczej pod maskę, bo i tak aku trzeba podpiąć/włożyć.
                  W kratke zderzaka przy halogenie ?? Albo te gniazda wchodza chyba pomiedzy zeberka dolnego grila.

                  Mozna bardziej profi, jak juz zostalo przedstawione na forum:

                  Forum - Octavia Club Polska
                  No to znalazłem! Dzięki!

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez kazik4x4
                    ...O ile aku sobie mogę wyjąć i zanieśc do domu, to z silnikiem tego zrobić się nie da.
                    I całe szczęście ...już nie jeden leżał by pod kołdrą :lol:

                    Obawiasz się odpalenia silnika na mrozie np. -25'C ?

                    Komentarz


                    • #11
                      2 lata temu odpalałem swoja o2 1.9 rano przy -35 i nie bylo problemow.
                      Inna sprawa ze dogrzalo sie w środku po 40 km
                      Prowadzi NaviExpert Lifetime
                      Ostrzega Yanosik
                      Nagrywa Vicovation TF-2 EZ

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez kazik4x4
                        Nadchodzi zima, więc w górach będzie zimno. Scout przeprowadzi się na 3 miesiące w Beskidy.
                        Jak Beskid Żywiecki, to zapraszam na kilka atrakcji, daj znac na PW jakby co

                        Zamieszczone przez kazik4x4
                        - czy też może istnieje coś takiego jak grzałka montowana gdzieś na obiegu chłodniczym którą bym mógł sobie podłączyć pod 220V, rozgrzać nieco płyn chłodzący i zastartować motor po długim przemrożeniu?
                        Jesli to beskid Żywiecki, u nas jest teraz +6 C , w nocy schodzi do 1-2C jak zima bedzie taka jak rok temu, mysle, ze wyjecie aku to bedzie az nadto.
                        Szczegolnie jesli ma to byc 1razowo, to najtaniej i najprosciej bedzie podgrzac silnik farelka przed odpaleniem, tudziez o ile bedzie dostep do tego auta to odpallic go na 5min raz w tygodniu, co dodatkowo uchroni przed korozja cylindrow, co jest znacznie bardziej szkodliwe, niz mroz. Lub komus to zlecic, wtedy nawet nie trzeba aku wyciagac.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez bishop

                          Obawiasz się odpalenia silnika na mrozie np. -25'C ?
                          Mam dom w górach i zazwyczaj na zimę zostawiam tam któryś samochód, do tej pory było to Vito z webastem, to teraz zostawię tam Scouta.
                          Nie obawiałbym się odpalenia wozu gdyby stał przez noc/dzień, ale co innego jak wóz trzeba odpalić po 2-3 tygodniach.
                          Pod miskę olejową pójdzie farelka na rozgrzanie oleju a silnik podgrzeje grzałka.
                          Po takim czasie postoju olej bardziej przypomina konsystencją towot niż płyn, więc nie chcę odpalać silnika bez szans na przyzwoite smarowanie.

                          Komentarz


                          • #14
                            Farelka wystarczy i niekoniecznie punktowe grzanie tylko miski, ale też ciepły nadmuch na całą komore, przed sprawdziłbym temp krzepnięcia chłodziwa i płynu do spryskiwaczy i jak co "uszlachetnił" koncentratem.
                            Tak się zastanawiam ,czy ja bym się tak p... z tym? zwłaszcza na dobrym oleju 0w40, jak olej zlapie raz -20, i przez 30 dni będzie podobnie ,to nie będzie miał -600 :lol: tylko -20, a przy takim mrozie ludzie normalnie palą sprzęty i nikt nie biega z farelką bo wylądowałby na YT :diabelski_usmiech,

                            Komentarz


                            • #15
                              bishop, to że nie będzie tam minus 600 to chyba proste. Ale z doświadczenia wiem, że uruchomienie silnika na mrozie po długim postoju to nie najprzyjemniejsza dla niego operacja.
                              Chcę taki "dynks" sobie zamontowac to sobie zamontuję, a że ty byś się z tym nie bawił - to się nie baw.
                              W skandywanii normą są słupki z 230V przy miejscach postojowych i tam pakiet grzewczy w samochodzie podstawowe wyposażenie.

                              Komentarz


                              • #16
                                kazik4x4, zobacz tutaj

                                Grzałka silnika Skoda Fabia, Roomster 1,9TDI Octavia 2,0TDI eng BKD :: sklep unipower.pl

                                może coś więcej podpowiedzą



                                DEFA • World leading preheating, charging and inverter systems
                                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                Komentarz


                                • #17
                                  LUKI, ten podgrzewacz miski olejowej to jest to! Tylko, że jeśli już to należałoby to zamontować pod smokiem lub bocznej ściance jak naniżej i jak najbliżej smoka.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    W skandywanii normą są słupki z 230V przy miejscach postojowych i tam pakiet grzewczy w samochodzie podstawowe wyposażenie.
                                    Tak właśnie w Skandynawii :lol:,... a ja myślałem żeTY w Polskie góry jedziesz,... tak czy siak wolę Twoją przesadną dbałość niż olewanie tematu.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      ... w temacie Defy to intercars jest chyba oficjalnym dystrybutorem na Polske tu jest konfigurator : Error 403

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X