[O2FL] Webasto czy grzałka do silnika??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • plik77
    Drive
    • 2010
    • 71

    [O2FL] Webasto czy grzałka do silnika??

    pstryczek, No więc ja to jestem najstarszy z tych młodych (wiek/stopień) :diabelski_usmiech
    Budzić tylko w razie awansu lub odznaczenia :diabelski_usmiech
  • kazik4x4
    RS
    • 2008
    • 2728

    #2
    [O2FL] Webasto czy grzałka do silnika??

    Nadchodzi zima, więc w górach będzie zimno. Scout przeprowadzi się na 3 miesiące w Beskidy.
    Problem polega na tym, że może stać nieużywany przez dwa-trzy tygodnie i potem trzeba będzie to odpalić.
    O ile aku sobie mogę wyjąć i zanieśc do domu, to z silnikiem tego zrobić się nie da.
    Będzie stać pod zabudowaną z trzech stron wiatą, więc napadać na niego nie napada, ale temperatura będzie równa z temperaturą powietrza.
    I tu pytanie:
    - czy webasto za 3000pln z montażem (słabo widzę ochotę wydawania takiej górki pieniędzy, z resztą w osobówkach mam słabe doświadczenia z tego typu gadżetem
    - czy też może istnieje coś takiego jak grzałka montowana gdzieś na obiegu chłodniczym którą bym mógł sobie podłączyć pod 220V, rozgrzać nieco płyn chłodzący i zastartować motor po długim przemrożeniu?

    Webasto super sprawa, ale i tak po dwóch, trzech tygodniach trzeba podpinać prostownik żeby najpierw podładować aku a potem ruszyć z grzaniem.

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3


      Taki z pompka wbudowana podlaczony do gniazda IP67 na zewnatrz budynku i moze ten przewod nawet w wodzie lezec, bo sam dobry przewod moze byc zamoczony i wszystko gra. W samym domu dla bezpieczenstwa to osobne gniazdo moze byc na osobnej roznicowce, dla pewnosci, zeby nic wiecej w domu nie wywalalo.

      W samym aucie, trzeba tylko gniazdo sobie ladnie wyprowadzic w zderzak, bo przeciez nie bedziemy szukac za kazdym razem wtyczki.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • kazik4x4
        RS
        • 2008
        • 2728

        #4
        Dzięki za linka. Trochę mi się to amatorskie wydaje. Nie byłbym sobą gdybym nie odwołał się do marki Mercedes Benz - do modeli 123, 124 i busów istniały grzałki wkręcane w głowicę po uprzednim wykręceniu kroka jaki był tam technologicznie montowany. Można też było zamontowac taką grzałkę w bloku bo tam tez było na to miejsce.

        [ Dodano: Sro 03 Gru, 14 13:31 ]
        Zamieszczone przez Maicroft
        W samym aucie, trzeba tylko gniazdo sobie ladnie wyprowadzic w zderzak, bo przeciez nie bedziemy szukac za kazdym razem wtyczki.
        W zderzak to raczej nie. Szkoda zderzaka. Raczej pod maskę, bo i tak aku trzeba podpiąć/włożyć.

        Komentarz

        • sotdi
          Ambiente
          • 2012
          • 199
          • Opel

          #5
          Mercedes Benz - do modeli 123, 124 i busów istniały grzałki wkręcane w głowicę po uprzednim wykręceniu kroka jaki był tam technologicznie montowany
          takie "przygotowanie" istniało też w Daewoo Lanos, a może i innych Daewoo z silnikami 1.5 1.6
          sotdi

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Zamieszczone przez kazik4x4
            W zderzak to raczej nie. Szkoda zderzaka. Raczej pod maskę, bo i tak aku trzeba podpiąć/włożyć.
            W kratke zderzaka przy halogenie ?? Albo te gniazda wchodza chyba pomiedzy zeberka dolnego grila.

            Mozna bardziej profi, jak juz zostalo przedstawione na forum:

            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 10990
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              Zamieszczone przez kazik4x4
              modeli 123, 124 i busów istniały grzałki wkręcane w głowicę po uprzednim wykręceniu kroka jaki był tam technologicznie montowany. Można też było zamontowac taką grzałkę w bloku bo tam tez było na to miejsce.
              ale taka grzałka bez pompy mija się z celem
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • Chris11
                RS
                • 2011
                • 1587

                #8
                Firma DEFA konstruuje podgrzewacze do silników, więc polecam do nich zajrzeć.
                Fajny system, bo działa na 220V i można go rozbudować pod siebie, tj. albo samo grzanie silnika, albo silnika i kabiny, programator czasowy, ładowanie aku, itd...

                Kiedy się interesowałem założeniem do swojego auta, to widziałem dwa rodzaje grzałek - jedna montowana na silniku, tzn wyprofilowana na jego kształt i przykręcana do niego za pomocą którejś z najbliższych śrub, a druga to grzałka wprowadzana do jednego z kanałów wodnych.

                Odsyłam do strony firmy DEFA.

                Komentarz

                • kazik4x4
                  RS
                  • 2008
                  • 2728

                  #9
                  Zamieszczone przez krzynol
                  Zamieszczone przez kazik4x4
                  modeli 123, 124 i busów istniały grzałki wkręcane w głowicę po uprzednim wykręceniu kroka jaki był tam technologicznie montowany. Można też było zamontowac taką grzałkę w bloku bo tam tez było na to miejsce.
                  ale taka grzałka bez pompy mija się z celem
                  Wykorzystywana była pompa obiegu "REST" lub grzany był sam silnik/głowica dla łatwiejszego rozruchu.

                  [ Dodano: Sro 03 Gru, 14 20:11 ]
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Zamieszczone przez kazik4x4
                  W zderzak to raczej nie. Szkoda zderzaka. Raczej pod maskę, bo i tak aku trzeba podpiąć/włożyć.
                  W kratke zderzaka przy halogenie ?? Albo te gniazda wchodza chyba pomiedzy zeberka dolnego grila.

                  Mozna bardziej profi, jak juz zostalo przedstawione na forum:

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72514
                  No to znalazłem! Dzięki!

                  Komentarz

                  • bishop
                    L&K
                    • 2012
                    • 1430

                    #10
                    Zamieszczone przez kazik4x4
                    ...O ile aku sobie mogę wyjąć i zanieśc do domu, to z silnikiem tego zrobić się nie da.
                    I całe szczęście ...już nie jeden leżał by pod kołdrą :lol:

                    Obawiasz się odpalenia silnika na mrozie np. -25'C ?

                    Komentarz

                    • adamusek
                      Rider
                      • 2010
                      • 331

                      #11
                      2 lata temu odpalałem swoja o2 1.9 rano przy -35 i nie bylo problemow.
                      Inna sprawa ze dogrzalo sie w środku po 40 km
                      Prowadzi NaviExpert Lifetime
                      Ostrzega Yanosik
                      Nagrywa Vicovation TF-2 EZ

                      Komentarz

                      • Tippo
                        L&K
                        • 2009
                        • 1349
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez kazik4x4
                        Nadchodzi zima, więc w górach będzie zimno. Scout przeprowadzi się na 3 miesiące w Beskidy.
                        Jak Beskid Żywiecki, to zapraszam na kilka atrakcji, daj znac na PW jakby co

                        Zamieszczone przez kazik4x4
                        - czy też może istnieje coś takiego jak grzałka montowana gdzieś na obiegu chłodniczym którą bym mógł sobie podłączyć pod 220V, rozgrzać nieco płyn chłodzący i zastartować motor po długim przemrożeniu?
                        Jesli to beskid Żywiecki, u nas jest teraz +6 C , w nocy schodzi do 1-2C jak zima bedzie taka jak rok temu, mysle, ze wyjecie aku to bedzie az nadto.
                        Szczegolnie jesli ma to byc 1razowo, to najtaniej i najprosciej bedzie podgrzac silnik farelka przed odpaleniem, tudziez o ile bedzie dostep do tego auta to odpallic go na 5min raz w tygodniu, co dodatkowo uchroni przed korozja cylindrow, co jest znacznie bardziej szkodliwe, niz mroz. Lub komus to zlecic, wtedy nawet nie trzeba aku wyciagac.

                        Komentarz

                        • kazik4x4
                          RS
                          • 2008
                          • 2728

                          #13
                          Zamieszczone przez bishop

                          Obawiasz się odpalenia silnika na mrozie np. -25'C ?
                          Mam dom w górach i zazwyczaj na zimę zostawiam tam któryś samochód, do tej pory było to Vito z webastem, to teraz zostawię tam Scouta.
                          Nie obawiałbym się odpalenia wozu gdyby stał przez noc/dzień, ale co innego jak wóz trzeba odpalić po 2-3 tygodniach.
                          Pod miskę olejową pójdzie farelka na rozgrzanie oleju a silnik podgrzeje grzałka.
                          Po takim czasie postoju olej bardziej przypomina konsystencją towot niż płyn, więc nie chcę odpalać silnika bez szans na przyzwoite smarowanie.

                          Komentarz

                          • bishop
                            L&K
                            • 2012
                            • 1430

                            #14
                            Farelka wystarczy i niekoniecznie punktowe grzanie tylko miski, ale też ciepły nadmuch na całą komore, przed sprawdziłbym temp krzepnięcia chłodziwa i płynu do spryskiwaczy i jak co "uszlachetnił" koncentratem.
                            Tak się zastanawiam ,czy ja bym się tak p... z tym? zwłaszcza na dobrym oleju 0w40, jak olej zlapie raz -20, i przez 30 dni będzie podobnie ,to nie będzie miał -600 :lol: tylko -20, a przy takim mrozie ludzie normalnie palą sprzęty i nikt nie biega z farelką bo wylądowałby na YT :diabelski_usmiech,

                            Komentarz

                            • kazik4x4
                              RS
                              • 2008
                              • 2728

                              #15
                              bishop, to że nie będzie tam minus 600 to chyba proste. Ale z doświadczenia wiem, że uruchomienie silnika na mrozie po długim postoju to nie najprzyjemniejsza dla niego operacja.
                              Chcę taki "dynks" sobie zamontowac to sobie zamontuję, a że ty byś się z tym nie bawił - to się nie baw.
                              W skandywanii normą są słupki z 230V przy miejscach postojowych i tam pakiet grzewczy w samochodzie podstawowe wyposażenie.

                              Komentarz

                              • LUKI
                                RS
                                • 2005
                                • 5776

                                #16
                                kazik4x4, zobacz tutaj

                                grzalka silnika Skoda diesel 1,9tdi , ułatwia rozruch silnika w mrozne poranki, zmniejsza zuzycie silnika i zuzycie paliwa, grzałka defa do skody, grzałka do silnika skoda, montaz grzałek do silnika , podgrzewacze silnika


                                może coś więcej podpowiedzą



                                We are the world leader in electrical preheating and charging systems and the largest provider of EV charging solutions in the Nordics.
                                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                Komentarz

                                • kazik4x4
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2728

                                  #17
                                  LUKI, ten podgrzewacz miski olejowej to jest to! Tylko, że jeśli już to należałoby to zamontować pod smokiem lub bocznej ściance jak naniżej i jak najbliżej smoka.

                                  Komentarz

                                  • bishop
                                    L&K
                                    • 2012
                                    • 1430

                                    #18
                                    W skandywanii normą są słupki z 230V przy miejscach postojowych i tam pakiet grzewczy w samochodzie podstawowe wyposażenie.
                                    Tak właśnie w Skandynawii :lol:,... a ja myślałem żeTY w Polskie góry jedziesz,... tak czy siak wolę Twoją przesadną dbałość niż olewanie tematu.

                                    Komentarz

                                    • yarecki
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 130

                                      #19
                                      ... w temacie Defy to intercars jest chyba oficjalnym dystrybutorem na Polske tu jest konfigurator : http://instalacje.intercars.com.pl/o...igurator-defa/

                                      Komentarz

                                      Pracuję...