Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z klimą. Dmucha ciepłym, brak wody pod autem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z klimą. Dmucha ciepłym, brak wody pod autem

    dzień dobry,
    kupiłem skodę octavie II (diesel 1.9 kombi z 12.2010r.) w kwietnia tego roku od znajomego. w zeszłym roku wszystko działało idealnie. wiem że wymieniał chłodnice.
    w tym roku na początku czerwca, przy pierwszych upałach zaczęło śmierdzieć i dmuchać ciepłym powietrzem z nawiewów.
    Pierwsze co to pojechałem nabić klimę, wymienić filtr i ozonować wnętrze. tam mi powiedziano, że nie było żadnych ubytków czynnika i 0 błędów w VCDS.
    Jednak przy kratkach na LOW zeszło z biedą na 17-18 stopni, gdzie powinno być 3-4?
    Teraz z kratek dmucha 34*C. Zauważyłem że podczas jazdy jeśli podniosę obroty na 3-4 tys to przez chwilę leci zimne powietrze (około 18*C + smrodek), ale tylko przez parę sekund (jak tylko wrócę na normalne obroty 2 tys, to znowu jest ciepłe powietrze z nawiewów)
    Podobnie dzieje się na zakrętach albo ostrym hamowaniu (jest zimniejsze powietrze+smród z kratek)

    dodatkowo zauważyłem że ani razu nie miałem kałuży pod autem, nic się nie skrapla. w przyszłym tygodniu będę na kanale. gdzie szukać odpływu?

    bardzo dużo juz o tym problemie poczytałem... może być zawór/sprężarka. 50/50 szans.
    czy przy opisanych objawach może ktoś coś poradzić? typowo przy wysokich obrotach nagle zaczyna coś tam działać. czy to tylko zawór?
    nie znam się na samochodach a nie chce żeby mnie ktoś naciągnął bo już od jednego usłyszałem że wszystko do wymiany i 4-5k zł nie moje...


    dziękuję bardzo



  • #2
    Podjedzie do kogoś z vcds-em niech posprawdza w blokach pomiarowych, ciśnienie, ustawienia klap, temperatury itp.

    Komentarz


    • #3
      dziękuję za reakcję na moj post.
      byłem tydzien temu tak na szybko u znajomego z vcdsem ae dokładnie nie wiedzielismy co sprawdzać.
      auto było rozgrzane po 30 minutach jazdy. na dworze ok 30. ciśnienie było okolo 11-12 bar. temperatura na parowniku(?) 4 stopnie. temp na kratkach po lewej stronie 18, po prawej 12. (wg. wcds, wg mnie na obu było ponad 25, jak nie 30, dmuchało tak jakby powietrzem z zewnątrz) wszystko robione na ustawieniach LOW i kilma na maxa. błędów nie było żadnych.

      dodatkowe pytanie, czujnik nasłonecznienia ciągle pokazywał 0 stopnie. ale to chyba nie powinno mieć wpływu? wyczytałem że to jest ważne w trybie Auto climatronica?

      a czy to normalne że nie mam "kałuży" pod autem? nigdy nie miałem. moze coś tam być przytkane? nie znam się kompletnie na autach. za 1-2 tygodnie bedzie sprawdzał ktoś kto się bardzie zna.

      Komentarz


      • #4
        zresetuj climatronick, może klapa regulacji temperatury się zacieła

        Komentarz

        POWRÓT NA GÓRĘ
        Pracuję...
        X