dzień dobry,
kupiłem skodę octavie II (diesel 1.9 kombi z 12.2010r.) w kwietnia tego roku od znajomego. w zeszłym roku wszystko działało idealnie. wiem że wymieniał chłodnice.
w tym roku na początku czerwca, przy pierwszych upałach zaczęło śmierdzieć i dmuchać ciepłym powietrzem z nawiewów.
Pierwsze co to pojechałem nabić klimę, wymienić filtr i ozonować wnętrze. tam mi powiedziano, że nie było żadnych ubytków czynnika i 0 błędów w VCDS.
Jednak przy kratkach na LOW zeszło z biedą na 17-18 stopni, gdzie powinno być 3-4?
Teraz z kratek dmucha 34*C. Zauważyłem że podczas jazdy jeśli podniosę obroty na 3-4 tys to przez chwilę leci zimne powietrze (około 18*C + smrodek), ale tylko przez parę sekund (jak tylko wrócę na normalne obroty 2 tys, to znowu jest ciepłe powietrze z nawiewów)
Podobnie dzieje się na zakrętach albo ostrym hamowaniu (jest zimniejsze powietrze+smród z kratek)
dodatkowo zauważyłem że ani razu nie miałem kałuży pod autem, nic się nie skrapla. w przyszłym tygodniu będę na kanale. gdzie szukać odpływu?
bardzo dużo juz o tym problemie poczytałem... może być zawór/sprężarka. 50/50 szans.
czy przy opisanych objawach może ktoś coś poradzić? typowo przy wysokich obrotach nagle zaczyna coś tam działać. czy to tylko zawór?
nie znam się na samochodach a nie chce żeby mnie ktoś naciągnął bo już od jednego usłyszałem że wszystko do wymiany i 4-5k zł nie moje...
dziękuję bardzo
kupiłem skodę octavie II (diesel 1.9 kombi z 12.2010r.) w kwietnia tego roku od znajomego. w zeszłym roku wszystko działało idealnie. wiem że wymieniał chłodnice.
w tym roku na początku czerwca, przy pierwszych upałach zaczęło śmierdzieć i dmuchać ciepłym powietrzem z nawiewów.
Pierwsze co to pojechałem nabić klimę, wymienić filtr i ozonować wnętrze. tam mi powiedziano, że nie było żadnych ubytków czynnika i 0 błędów w VCDS.
Jednak przy kratkach na LOW zeszło z biedą na 17-18 stopni, gdzie powinno być 3-4?
Teraz z kratek dmucha 34*C. Zauważyłem że podczas jazdy jeśli podniosę obroty na 3-4 tys to przez chwilę leci zimne powietrze (około 18*C + smrodek), ale tylko przez parę sekund (jak tylko wrócę na normalne obroty 2 tys, to znowu jest ciepłe powietrze z nawiewów)
Podobnie dzieje się na zakrętach albo ostrym hamowaniu (jest zimniejsze powietrze+smród z kratek)
dodatkowo zauważyłem że ani razu nie miałem kałuży pod autem, nic się nie skrapla. w przyszłym tygodniu będę na kanale. gdzie szukać odpływu?
bardzo dużo juz o tym problemie poczytałem... może być zawór/sprężarka. 50/50 szans.
czy przy opisanych objawach może ktoś coś poradzić? typowo przy wysokich obrotach nagle zaczyna coś tam działać. czy to tylko zawór?
nie znam się na samochodach a nie chce żeby mnie ktoś naciągnął bo już od jednego usłyszałem że wszystko do wymiany i 4-5k zł nie moje...
dziękuję bardzo
Komentarz