Ja wlewam TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40 za 75zł 5L
wcześniej wlewałem o wiele droższego Motula - nie wiedzę różnicy to po co przepłacać.
wymiany co 15tyś km.
Gdy otworzę klapę bagażnika po deszczu, po myciu to od wewnątrz po szybie płynie mi kropelka wody. Wypływa dokładnie ze środka klapy z pod tego plastiku. Kiedyś miałem to samo. Wymieniłem wtedy tą uszczelkę w szybie od wycieraczki i problem zniknął na jakiś czas a teraz znowu. NIe chce mi się wierzyć, że uszczelka się zużyła w tak szybkim czasie. Stara uszczelka po wymontowaniu nie wyglądała też na uszkodzoną czy jakoś sfatygowaną. Może jest jeszcze jakaś inna uszczelka lub problem leży gdzie indziej. Proszę o pomoc.
ŚKODA 120 L z 1977 roku.
ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.
Witam,
Ja zauważyłem podobny objaw, ale że to jedna kropla to się nie przejmuję. Ułamał mi się natomiast plastikowy element wchodzący w wężyk doprowadzający płyn do tylniej wycieraczki (króciec się na to chyba mówi) i leje się po osłonie klapy przez zamek do koła zapasowego. Pęknięcie jest w miejscu zaznacznym czerwoną strzałką.
Ułamany fragment jest integraną częścią tego co zaznaczyłem na żółto. Sprawdzałem w ETCE i nie widzę, żeby ten elemen występował osobno. Pytanie do wiedzących więcej. Da się to dokupić nie kupując całgo silnika wycieraczki tylnej? Da się to łatwo wymienić?
Na razie skleiłem Poxipolem i trzyma, pytanie tylko jak długo?
Do koła zapasowego nie zaglądałem czy tam woda też ścieka. Jutro się tym trzeba zająć.
[ Dodano: Nie 01 Sty, 12 14:15 ]
W moim przypadku nie przeciekało do koła zapasowego. Weżyk nie odpiął się i wszystko pod tapicerką OK. To była ewidentnie wina uszczelki. Zamówiłem nową i wymieniłem z tym, że wkleiłem ją na specjalny uszczelniacz do szyb. Wcześniejszą włożyłem bez niczego i po kilku miesiącach problem wrócił. Zobaczymy jak teraz będzie. Póki co nic nie cieknie tylko zobaczymy na jak długo :twisted:
ŚKODA 120 L z 1977 roku.
ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.
..no to chyba u mnie ten sam problem. Woda stoi w dolnej części uszczelki
klapy pomiędzy wałkami.. a jak zamarznie to nie ma jak klapy otworzyć.
Nie przyglądałem się za bardzo skąd cieknie i chciałem po prostu wymienić
uszczelkę klapy ale dobrze, ze tu taj zajrzałem bo pewnie problem jest
z uszczelką wycieraczki. Ma ktoś może numer katalogowy części ?
..ciekawe czy będzie "od ręki" w ASO i do tego pewnie jeszcze spinki tego plastiku
pod klapą się połamią... oby nie sam plastik.
Ułamany fragment jest integraną częścią tego co zaznaczyłem na żółto. Sprawdzałem w ETCE i nie widzę, żeby ten elemen występował osobno. Pytanie do wiedzących więcej. Da się to dokupić nie kupując całgo silnika wycieraczki tylnej? Da się to łatwo wymienić?
Na razie skleiłem Poxipolem i trzyma, pytanie tylko jak długo?
Mi się to g..też ułamało. Natomiast w związku z tym że sam silniczek ogólnie zaczął się zacinać bo już pordzewiało wszystko rozebrałem to ustrojstwo - da się ten plastik wyjąć w miarę łatwo. Musisz podważyć mały plastikowy ząbek od zewnętrznej strony i całość którą zaznaczyłeś na żółto wpychasz "do środka" - oczywiście musisz do tego rozkręcić całość, ale to jak widać tylko kilka torxów - nie ma tam innych niespodzianek. A rozkręcenie silniczka ma ten plus, że jest okazja go przy okazji w środku wyczyścić i nasmarować. Co do samej części - proponuję kupić na szrocie/allegro zepsuty silniczek za grosze ze sprawnym tylko tym elementem i sobie przełożyć - zdecydowanie najtańsza opcja
Gdy otworzę klapę bagażnika po deszczu, po myciu to od wewnątrz po szybie płynie mi kropelka wody. Wypływa dokładnie ze środka klapy z pod tego plastiku.
Po ostatnim myciu też to zauważyłem.
Mijają dwa lata i pewnie uszczelka wysiada.
Niebawem mam 1-szy przegląd.
Zobaczymy co ASO z tym zrobi.
Widać przypadek znany w każdym aucie z podobną konstrukcją tylnej wycieraczki... U mnie to samo było,ale stwierdziłem,że włożę tę uszczelkę na sylikon do szkła i jak do tej pory działa
I ja mam to samo a dopiero co 55k przejechałem. Dodatkowo pierwszy raz wyświetlił się komunikat spalonej żarówki tablicy rejestracyjnej. Zajrzałem sprawdzić czym to odkręcić a tam jedna lampka jak nówka a druga zawalona solą po zimie i całą w rdzy. Jeszcze jej nie rozkręcałem i nie wiem czy na uszczelce będzie coś widać ale według mnie ta uszczelka przy lampce nie jest problemem.
Macie coś takiego u siebie? Ciekawe co serwis na to powie.
vw-autocentrum, odkręcasz ramię, następnie demontujesz tapicerkę klapy i odkręcasz silniczek wycieraczki
pracy na jakieś 10minut
Kolego to wiem odkręciłem ramię, odkręciłem silniczek ale nie mogłem zdjąć ramienia wycieraczki z silniczka a nie chciałem szarpać mocno żeby czegoś nie połamać. I dlatego wole spytać może to trzeba jakimś sposobem rozdzielić.
To czyli po prostu trzeba te ramie wyszarpnąć do góry, tak też mi się wydawało, ale jak nie chciało zejść to myślałem ze potrzebny będzie ściągacz albo jakiś myk jest ze trzeba przekręcić czy coś. Dzięki LUKI tak następnym razem zrobię na razie zakleiłem tą uszczelkę mam nadzieję że to chwilowo pomoże dopóki nie będzie cieplej
Nawet nie koniecznie trzeba "dorabiać" spryskiwacz, można kupić gotową lampę z takim spryskiwaczem.
Odpadną te wszystkie zacierające/obracające się rurki, będzie spokój na "długie lata".
Nawet nie koniecznie trzeba "dorabiać" spryskiwacz, można kupić gotową lampę z takim spryskiwaczem.
Odpadną te wszystkie zacierające/obracające się rurki, będzie spokój na "długie lata".
Marian2 ja tak mam fabrycznie, chodzi mi o wymianę samej uszczelki przy ramieniu wycieraczki. W starej klapie miałem gdzieś przeciek i wnętrzności jednej z lampek rozsypały mi się w dłoni po odkręceniu. Będę teraz miał nową klapę (wymiana po kolizji) i chcę dobrze zabezpieczyć to potencjalne tych skutków miejsce.
Zamieszczone przez LUKI
Iron79, kup nową
w ASO około 10zł kosztuje...
Ok Luki , nie pod drodze mi ASO stąd pytanie, wolę zamawiać ze sklepów, no ale jak nie ma wyjścia :wink:
Komentarz