[O2] Octavia II FL rdza, gwarancja a serwis

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • patrykL
    Rider
    • 2009
    • 588

    #26
    Czasami jednak warto serwisowac i mieć święty spokój
    ...z wyjątkowo mocnym naciskiem na "mieć swiety spokoj", zwłaszcza kiedy kiedy się czyta jak to użytkownicy się uzeraja z aso, placac chore pieniądze

    Komentarz

    • yunior81
      RS
      • 2010
      • 1657
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #27
      Zamieszczone przez pejo
      Zamieszczone przez LUKI
      Zamieszczone przez pejo
      sparrov napisał/a:
      LUKI, ja niestety przegląd 60 tys. wykonałem poza aso i teraz sam się męczę


      ASO nie chcialo wykonac naprawy na gwarancji? Podali powod?
      czytaj ze zrozumieniem
      sparrov, (w trakcie gwarancji) przegląd 60k km wykonał poza ASO - wtedy ASO z automatu odrzuca wszystkie 'sprawy gwarancyjne'
      Czytam ze zrozumieniem. Nie rozumialem tylko powodu z jakiego ASO odrzucilo gwarancje - przeglad wykonany poza ASO nie powoduje automatycznego odrzucenia gwarancji. Nie ma obowiazku wykonywania przegladow w ASO.
      Oczywiście ze tak. Ale jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach i przez te szczegóły odrzucają zgłoszenia w ramach gwarancji. Przegląd poza ASO przy danym przebiegu musi obejmować wszystkie czynności które zostałyby wykonane ASO i oczywiście musi być to na papierze.

      [ Dodano: Nie 23 Mar, 14 15:13 ]
      Zamieszczone przez patrykL
      Czasami jednak warto serwisowac i mieć święty spokój
      ...z wyjątkowo mocnym naciskiem na "mieć swiety spokoj", zwłaszcza kiedy kiedy się czyta jak to użytkownicy się uzeraja z aso, placac chore pieniądze
      Zdaje sobie z tego sprawę ale nie mozna generalizowac. Podejrzewam, ze w żadnej branży nie ma tak żeby wszyscy byli zadowoleni.
      Ja np. jeżdżę do ASO do Dobronia ze swoimi czesciami i naprawdę jestem zadowolony. Ceny jak i jakość wykonywanych napraw są OK.

      Komentarz

      • pejo
        Rider
        • 2010
        • 286
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #28
        Zamieszczone przez yunior81
        Zamieszczone przez pejo
        Zamieszczone przez LUKI
        Zamieszczone przez pejo
        sparrov napisał/a:
        LUKI, ja niestety przegląd 60 tys. wykonałem poza aso i teraz sam się męczę


        ASO nie chcialo wykonac naprawy na gwarancji? Podali powod?
        czytaj ze zrozumieniem
        sparrov, (w trakcie gwarancji) przegląd 60k km wykonał poza ASO - wtedy ASO z automatu odrzuca wszystkie 'sprawy gwarancyjne'
        Czytam ze zrozumieniem. Nie rozumialem tylko powodu z jakiego ASO odrzucilo gwarancje - przeglad wykonany poza ASO nie powoduje automatycznego odrzucenia gwarancji. Nie ma obowiazku wykonywania przegladow w ASO.
        Oczywiście ze tak. Ale jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach i przez te szczegóły odrzucają zgłoszenia w ramach gwarancji. Przegląd poza ASO przy danym przebiegu musi obejmować wszystkie czynności które zostałyby wykonane ASO i oczywiście musi być to na papierze.
        Wystarczy ze przeglad bedzie wpisany w ksiazke serwisowa i wbita pieczatka warsztatu ktory przeglad wykonal. Nic wiecej ASO nie potrzebuje.

        Komentarz

        • gomar
          Rider
          • 2012
          • 480

          #29
          Obiecałem zdjęcia i są. Lepiej by było dla wszystkich użytkowników Octavii żebym ja miał pecha, a nie żeby to była reguła... Autko w moich rękach od dwóch lat, poprzedni właściciel nie za bardzo dbał o lakier, ale moim zdaniem nie jest to usprawiedliwienie...
          Jest jeszcze parę perfidnych pęcherzy, na klapie i w innych miejscach, lepiej nie mówić...
          Może ktoś mi pożałował...

          PS. na drugim zdjęciu widać jak lakier odszedł razem z błotnikiem, ciekawe czy było coś robione czy babol z fabryki?








          SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

          Komentarz

          • Rosomak
            L&K
            • 2011
            • 1365
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #30
            Powierzchnia pod zderzakiem wygląda jakby była robiona przez cukiernika. To nie jest powierzchnia utworzona w fabryce...
            Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
            http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
            Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

            Komentarz

            • gomar
              Rider
              • 2012
              • 480

              #31
              mkania777, niestety raczej jest. To co widać to konserwacja robiona w ubiegłym roku. Mam rozbebeszone auto i naprawdę nie widać żeby się tam coś działo...
              I tak pod tym względem swojej Skody chwalić nie będę bo np na klapie są perfidne bąble... Jak mi się uda zrobię zdjęcia i wstawię.
              SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

              Komentarz

              • diablo228
                Rider
                • 2013
                • 409
                • Octavia II (1Z3)
                • BVY 2.0 FSI 150 KM

                #32
                może twoje auto miało bum z tyłu i teraz masz rdze
                Mastershine - Auto Detailing Studio

                Komentarz

                • gomar
                  Rider
                  • 2012
                  • 480

                  #33
                  diablo228, zawsze jest taka ewentualność, ale raczej tak nie było bo troszkę temat powypadkowych aut znam i z pewną dozą pewności mogę stwierdzić, że nie był robiony.
                  Ponad to to niestety nie jest jedyny przypadek na forum rdzewiejącej Octavii...
                  SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                  Komentarz

                  • kecaj
                    RS
                    • 2009
                    • 1511
                    • Superb II (3T4)

                    #34
                    gomar, masz auto z 2008 roku według Ciebie rdza pojawiła się po 6 latach a ja na podstawie Twoich zdjęć powiem, że pierwsze obawy korozji pojawiły się już jakieś 2 lata temu. Auto ma BARDZO!!! wiele odprysków wraz z podkładem od kamieni z ostrymi krawędziami co sugeruj używanie auta na drogach szutrowych l tym podobnych. Nie są to odpryski z tytułu normalnego użytkowania. Odpryski na nadkolach od spodu powodują kamienie wyrzucane przez koła samochodu.
                    Patrząc na twój profil mieszkasz w Gliwicach gdzie w powietrzu jest bardzo dużo związków chemicznych mających wpływ na powłoki lakiernicze. Być może auto przez poprzedniego właściciela było eksploatowane również w "agresywnych" warunkach.
                    Ja posiadam O1 z 1998 roku i na nie nie ma śladu rdzy... (oby tak dalej).
                    Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                    Komentarz

                    • gomar
                      Rider
                      • 2012
                      • 480

                      #35
                      kecaj, kolego zaprawdę powiadam Ci przed zimą nie było tego widać, ponad to rdza zaczęła wychodzić najpierw pod zderzakiem a potem poszła na błotnik.
                      Zgadzam się, auto ma dużo odprysków, i tam gdzie one są o jedno ale pod zderzakiem odprysków raczej nie było.
                      Swoją drogą jeszcze raz powtórzę, Passat b5 z 1997 roku też ma sporo odprysków a jak byś na nim znalazł gram rdzy to stawiam piwo...
                      Każdy niech interpretuje to jak chce, ale mnie to dużo daje do myślenia...
                      SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                      Komentarz

                      • himi
                        L&K
                        • 2013
                        • 1115
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                        #36
                        Ile skoda daje gwarancji na perforację? Na pewno minimum 8 lat. Jedź do ASO, ale możesz się dowiedzieć tego samego, co napisał kecaj...

                        Komentarz

                        • Rosomak
                          L&K
                          • 2011
                          • 1365
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez himi
                          8 lat. Jedź do ASO,
                          juz widzę jak mu uwzględnią tą reklamację...
                          Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                          http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                          Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                          Komentarz

                          • Chris11
                            RS
                            • 2011
                            • 1587

                            #38
                            Jak na nieruszany tył to trochę dziwny zbieg okoliczności, że wszystkie wykwity są z tyłu auta.

                            Komentarz

                            • gomar
                              Rider
                              • 2012
                              • 480

                              #39
                              Nie no do aso nie mam po co jechać. Moim zdaniem nie był robiony, musiałbym mieć czujnik grubości lakieru może by on coś powiedział na ten temat.
                              I tak traktuje to jako "małą kłótnie", autko było jest i będzie moim "wymarzonym"
                              SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                              Komentarz

                              • Chris11
                                RS
                                • 2011
                                • 1587

                                #40
                                No to proponuję najpierw się upewnić, czy był bity, czy nie, bo ma to kolosalne znaczenie...

                                Komentarz

                                • kecaj
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1511
                                  • Superb II (3T4)

                                  #41
                                  Zamieszczone przez gomar
                                  Nie no do aso nie mam po co jechać. Moim zdaniem nie był robiony, musiałbym mieć czujnik grubości lakieru może by on coś powiedział na ten temat.
                                  I tak traktuje to jako "małą kłótnie", autko było jest i będzie moim "wymarzonym"
                                  Przy takiej korozji już na niewiele ten czujnik się przyda.
                                  Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                  Komentarz

                                  • robreg
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1195
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez kecaj
                                    Ja posiadam O1 z 1998 roku i na nie nie ma śladu rdzy... (oby tak dalej).
                                    Kecaj, masz auto z 1998 roku i gwaranuje Ci, że gdybyśmy komisyjnie preparatem do zdejmowania powłok lakierniczych sciągneli z Twojej w dowolnym punkcie auta wszystko do ocynku (tak by samego ocynku nie ruszyć) i tak byśmy zostawili, nic by się z Twoim autem nie działo w tym miejscu. Pod tym względem już O2 to śmietnik (wiem to po VW Polo 2003 poobijanym i podrapanym przez moją mamę i po swojej O2, o którą dbałem że ho ho...). Właściwa warstwa ocynku na blasze karoseryjnej powoduje, że samochody potrafią latami jeździć z uszkodzeniami powłoki lakierniczej i nie dochodzi do korozji stali (owszem wtedy jest to proces korozji cynku, ale trwa on nie miesiącami jak w przypadku O2 ale latami) - takie coś zaobserwowałem na Peugeuocie 306 AD 1997 (w jednym miejscu GOŁY próg auta nie mógł zacząć korodować przez cztery lata - tam była fajna sprawa, bo ocynk był bardzo mocny, za to lakier z niego się ładnie łuszczył).

                                    Także tłumaczenie, że Ślunsk, że Gliwice itp. sformułowania są właściwe.... dla pracownika działu gwarancji ASO Skody, by za wszelką cenę uniknąć pokrywania kosztów napraw przez ASO. W O2 problemem nie jest powłoka lakiernicza, bo ta (także przez ekologiczne brednie i wodorozcieńczalne lakiery) z roku na rok jest coraz słabsza, ale to, że właściwe zabezpieczenie stali, czyli powłoka cynkowa, jest symboliczna.

                                    Kiedyś śmiali się, że Polonezy rdzewiały już w salonach sprzedaży, potem tę tradycję Fordy podłapały. Ciekaw jestem jak nadal wygląda trwałość Audi, może im aluminium także zacznie korodować
                                    Pozdrawiam, Robreg.
                                    ----
                                    furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                    Komentarz

                                    • Chris11
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 1587

                                      #43
                                      Ale jeśli było malowane to po tym, co widzę, nie ograniczyło się do miejsc, w których ruda wychodzi.
                                      Przecież nie ma mierzyć lakieru przez rdzę.

                                      Komentarz

                                      • kecaj
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1511
                                        • Superb II (3T4)

                                        #44
                                        robreg, tu nie chodzi o tłumaczenie, aby nie naprawiać. Mi chodziło bardziej o fakt, że bardziej jako właściciel starałbym się aby powłoka była nienaruszona o wszelkie jej ubytki natychmiast uzupełniane.

                                        ASO nie miałoby podstaw do żadnego tłumaczenia w przypadku pełnego i terminowego serwisowania. Jest rdza na blasze po 8 latach - naprawa gwarancyjna.
                                        Dlatego jestem za tym, aby raz w roku zrobić "przegląd samochodu" w ASO i uzyskać wpis do książki.
                                        Oleje i inne sprawy we własnym zakresie.
                                        W późniejszym czasie nie maja się do czego przyczepić bo przegląd nadwozia i lakieru był wykonywany przez ASO, a wiadomo, że na mechaniczne to tylko 2 lata gwarancji więc po gwarancji naprawy we własnym zakresie.
                                        Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                        Komentarz

                                        • gomar
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 480

                                          #45
                                          No kolego konia z rzędem temu kto po obiedzie w niedziele idzie sobie ściągać zderzak w aucie z 2008 roku klasy kompakt żeby zobaczyć czy nie ma tam rdzy...
                                          Tam gdzie faktycznie były odpryski mogę to "jakoś" przeżyć, ale są miejsca gdzie odprysków nie widać a bąbel jest, albo jak tu pod zderzakiem...
                                          SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                                          Komentarz

                                          • marcink_1
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 312

                                            #46
                                            Witam.
                                            U mnie korozja pojawiła się na tylnej klapie i ASO naprawiło w ramach gwarancji pomimo, że nie były robione przeglądy w ASO tylko w innej prywatnej firmie. Bardzo jestem zadowolony z rozwiązania problemu przez ASO Bednarek w Łodzi. Robota też wykonana solidnie brak śladów malowania auto umyte i wypolerowane.

                                            Pozdrawiam.

                                            Komentarz

                                            • LUKI
                                              RS
                                              • 2005
                                              • 5776

                                              #47
                                              marcink_1, od zewnątrz czy wewnątrz korozja :?:

                                              combi :?:
                                              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                              Komentarz

                                              • marcink_1
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 312

                                                #48
                                                Zamieszczone przez LUKI
                                                marcink_1, od zewnątrz czy wewnątrz korozja :?:

                                                combi j:?:
                                                Korozja pojawiła się na zewnątrz w rogu wnęki na tablice rejestracyjną, u góry (górny lewy róg). Przebijał tam podkład więc chyba było tam słabo umalowane. Lakierowana była cała dolna część klaapy. Samochód to Liftback.

                                                Komentarz

                                                • LUKI
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 5776

                                                  #49
                                                  marcink_1, no to jak będziesz mieć chwilę to zdemontuj tapicerkę klapy bagażnika i rzuć okiem jak wygląda to od środka
                                                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                  Komentarz

                                                  • marcink_1
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 312

                                                    #50
                                                    W ASO demontowali wszystko i powiedzieli, że od środka korozji nie było i przy lampkach też było czysto. Natomiast musieli wszystko zdemontować do malowania. Zapryskane jest podobnież od środka dla konserwacji jakimś fluidolem czy czymś takim.
                                                    Myślę, że nie będę specjalnie zrywał tapicerki aby to sprawdzić.
                                                    Ogólnie z obsługi i roboty jestem bardzo zadowolony, więc nie mam powodów żeby im nieufać, tym bardziej że jakaś gwarancja na tą robotę też jest i jeżeli zostawili by rdze od spodu, to mogła by wyjść i musieliby poprawiać.
                                                    Pozdrawiam.

                                                    Zamieszczone przez LUKI
                                                    marcink_1, no to jak będziesz mieć chwilę to zdemontuj tapicerkę klapy bagażnika i rzuć okiem jak wygląda to od środka

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...