Wymiana przewodu spryskiwacza tylniej szyby (deska rozdzielc

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kalidamian
    Classic
    • 2011
    • 10

    Wymiana przewodu spryskiwacza tylniej szyby (deska rozdzielc

    Zamieszczone przez mgawron90
    P.S. pierwszy na 165:P
    gratulacje
    pozdrawiam Damian
  • Soomood
    Drive
    • 2010
    • 89

    #2
    Wymiana przewodu spryskiwacza tylniej szyby (deska rozdzielc

    Witam potrzebuje dostać się do wężyka spryskiwacza tylniej szyby w mojej octavii kombi, od razu mówię nie chodzi o dostanie się do miejsca w klapie bagażnika ale podobno cała ta centralka skąd kable idą znajduje się pod deską rozdzielczą. Czy ktoś widział rozbebeszając auto gdzie jest to miejsce, jak najłatwiej się tam dostać, czy trzeba pół auta rozwalić czy aby tam się dostać wystarczy jedynie zdjąć schowek od strony pasażera jak i tą część pod kierownicą? Jeśli zaś trzeba rozmontować całą deskę rozdzielczą to jak to zrobić w najmniej inwazyjny sposób aby nic nie urwać i aby potem wszystko było spasowane?

    Komentarz

    • Marian 2
      L&K
      • 2007
      • 1086
      • Octavia I combi (1U5)
      • AQY 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Prościej chyba będzie pociągnąć nowy wężyk z byle jakiej rurki plastykowej przez cały samochód, niż ewentualna wymiana. Oryginalny wężyk jest poprostu wewnątrz wiązek przewodów elektrycznych, a po drodze jest też kilka złączek.

      Komentarz

      • robreg
        L&K
        • 2010
        • 1195
        • Octavia I (1U2)
        • AXP 1.4 MPI 75 KM

        #4
        dobrze wiedzieć, że w nowszych rocznikach to tez daje dupy.

        u mnie przecieka na wysokości licznika - juz od dwóch lat rezerwuje sobie wolny weekend na to by:
        - wymontowac przednie fotele,
        - wymontowac konsole pomiedzy siedzeniami
        - wymontowac konsole centralna z dolnymi elementami kokpitu
        - wymontowac kokpit właściwy

        jeszcze nie udalo mi sie tego dokonać ale ja go dopadne. na razie zakupilem zbrojony waz gumowy semperit fi wewn. 6mm aby polozyc go jako zamiennika oryginalnej wydumki, ale ze chce zrobic to tak jak szedl oryginal, czekam, caly czas czekam na duzo wolnego weekendu.
        Pozdrawiam, Robreg.
        ----
        furmanka.blogspot.com fan ;-)

        Komentarz

        • Soomood
          Drive
          • 2010
          • 89

          #5
          Czy ciągnąć nowy wężyk czy naprawić ten który jest a raczej wymienić go bo zakładam że on jest dzielony jakimiś złączkami na kilka części i po prostu wymienić tylko ten uszkodzony segment to i tak muszę wiedzieć gdzie jest całe to centralne urządzenie, czy aby dostać się tam muszę wyciągnąć całość deski rozdzielczej, czy jest na to inna metoda. Jaki jest schemat aby po kolei co wymontować aby bez uszczerbku wyciągnąć cały ten plastik?

          Pozdrawiam

          Komentarz

          • robreg
            L&K
            • 2010
            • 1195
            • Octavia I (1U2)
            • AXP 1.4 MPI 75 KM

            #6
            a o jakim centralnym urządzeniu Ty piszesz?

            [ Dodano: Wto 26 Lut, 13 22:53 ]
            jesli chcesz ulozyc zamiennik tak jak oryginal, nie ma opcji, do zdemontowania jest wszystko co opisalem.
            Pozdrawiam, Robreg.
            ----
            furmanka.blogspot.com fan ;-)

            Komentarz

            • Marian 2
              L&K
              • 2007
              • 1086
              • Octavia I combi (1U5)
              • AQY 2.0 MPI 115 KM

              #7
              "Centralne urządzenie", to jest pompka spryskiwaczy przy zbiorniku płynu. Jeżeli się obraca w jedną stronę, pryska na przednie szyby, a gdy obraca się w drugą stronę, pryska na tylną szybę. Nic więcej tam niema. Do tyłu leci tylko sam wężyk, i moim zdaniem, poprostu poprowadzić nowy, w najłatwiejszy sposób, nie koniecznie tą samą drogą, i po problemie.

              Komentarz

              • aniol
                RS
                • 2012
                • 5228
                • Octavia I combi (1U5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Marian 2, To masz prawie tak samo jak byś chciał poprowadzić lewom stronom nowy kabel do głośnika w bagażniku.Ja ciągłęm nowy (ale octavia1 kombi) lewą stronom progami do lewej wnęki bagażnika a tam go już połączyłem ze starym. W razie czego ten krótki kawałek starego zawsze idzie wymienić,tam już nie ma problemu.
                http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                Pozdrawiam ANIOL

                Komentarz

                • Soomood
                  Drive
                  • 2010
                  • 89

                  #9
                  Przez centralne urządzenie miałem na myśli to urządzenie skąd wychodzą wężyki, zakładam że znajduje się gdzieś pod szybą przednią. Więc ciągnięcie nowego lub wymiana uszkodzonej części powoduje i tak demontaż całości deski rozdzielczej? Ktoś w takim razie wie, bądź ma jakiś schemat co pokolei trzeba odkręcić aby się pozbyć wszystkich elementów stojących na drodze ?

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Tak cos mi swita, ze oryginalny jest sklejony tasma parciana z instalacja elektryczna.

                    Przechodzi przez sciane grodziowa w tym samym miejscu co wiazka elektryczna, wiec kombinacja straszna.

                    Jak wiadomo gdzie cieknie, to uciac i dosztukowac w brakujacym miejscu, albo przeciac, nalozyc gumowy wezek na ten wlasciwy i zacisnac dwie opaski metalowe. Duzo mniej roboty
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • robreg
                      L&K
                      • 2010
                      • 1195
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXP 1.4 MPI 75 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Soomood
                      Przez centralne urządzenie miałem na myśli to urządzenie skąd wychodzą wężyki, zakładam że znajduje się gdzieś pod szybą przednią. Więc ciągnięcie nowego lub wymiana uszkodzonej części powoduje i tak demontaż całości deski rozdzielczej? Ktoś w takim razie wie, bądź ma jakiś schemat co pokolei trzeba odkręcić aby się pozbyć wszystkich elementów stojących na drodze ?
                      a więc obydwa wężyki (przód plus tył) wychodzą do reszty samochodu spod prawego reflektora (tam mieszka zbiornik spryskiwacza obydwu szyb). Tylny wężyk podróżuje prawą stroną komory silnika do ściany grodziowej, stamtąd przechodzi prawym przepustem kablowym do wnętrza kabiny, potem skręca przy ścianie grodziowej i pod przednią szybą, wraz z wiązką elektryczną kabiny przechodzi na lewą stronę samochodu i dalej podróżuje lewym progiem do bagażnika.

                      Metoda Maicrofta jest bardzo dobra, jeśli można wężyk sięgnąć - mój pękł w miejscu, gdzie zamontowany jest zestaw wskaźników, więc czeka mnie wyrzucanie całego kokpitu z samochodu - jak będzie ciepło to się tym zajmę. Może zrobię z tego jakieś fotostory dla przytomnych potomnych.
                      Pozdrawiam, Robreg.
                      ----
                      furmanka.blogspot.com fan ;-)

                      Komentarz

                      • kazek103
                        Rider
                        • 2012
                        • 351

                        #12
                        demontaż tapicerki

                        koledzy, jak zdemontować plastiki w bagażniku, jeden obok lampy w którym jest uchwyt do mocowania siatki i drugi na podszybiu z prowadnicą rolety.
                        Załączone pliki

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          To po lewej najpierw musi wypasc ten srodek i pod nim jest wkret. Najczesciej nie da sie tego wyjac, wiec ja to przekrecalem i odkrecalo sie cale, a potem przy dokrecaniu wkret-haczyk-zaslepka.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • siemi1
                            L&K
                            • 2012
                            • 1287
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BMM 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez robreg
                            Metoda Maicrofta jest bardzo dobra, jeśli można wężyk sięgnąć - mój pękł w miejscu, gdzie zamontowany jest zestaw wskaźników, więc czeka mnie wyrzucanie całego kokpitu z samochodu - jak będzie ciepło to się tym zajmę. Może zrobię z tego jakieś fotostory dla przytomnych potomnych.
                            Robiłes to juz mi cieknie po srodkowej konsoli od strony pasażera na wysokości schowka po kabelkach za navi. nie widzę skąd leci... od której części zacząć sprawdzanie czy da rade jakos dojść do tego miejsca gdzie jest przepust kablowy?
                            Przez całąc zime nie uzywałem tylnej wycieraczki ale teraz wypadało by juz ro zrobic bo zona sie raz na jakis czas zapomni i poleci troche płynu do środka.
                            Spalanie - Motostat.pl
                            Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
                            Moja OII FL 2.0TDI Kombi, oszust RS
                            Sprzedam na OLX!!

                            Komentarz

                            • robreg
                              L&K
                              • 2010
                              • 1195
                              • Octavia I (1U2)
                              • AXP 1.4 MPI 75 KM

                              #15
                              Tak, odbylo sie to dokladnie tak jak podejrzewalem - wyjecie kokpitu, ulozenie nowego weza rownolegle obok starego, zlozenie wszystkiego w calosc. Ja zapas poszedł waz zbrojony do paliwa i oleju semperit, abym drugi raz nie musial tego robić. Dodatkowa zaleta to to, ze pasuje na oryginalne krocce zamiaar plasrikowej wydumki vw bez problemów.
                              Pozdrawiam, Robreg.
                              ----
                              furmanka.blogspot.com fan ;-)

                              Komentarz

                              • siemi1
                                L&K
                                • 2012
                                • 1287
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                #16
                                Czyli wymieniales caly wąż. A gdzue miales zlokalizowane uszkodzenie?
                                Co rozumiesz przez kokpit? Cala deske czy tunel wraz czescia gdzie jest radio?
                                Ile calosc Zci sie zeszla?
                                Spalanie - Motostat.pl
                                Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
                                Moja OII FL 2.0TDI Kombi, oszust RS
                                Sprzedam na OLX!!

                                Komentarz

                                • robreg
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1195
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                  #17
                                  siemi1, ........, klopoty ze zrozumieniem, czy z czytaniem? Napisalem wczesniej gdzie u mnie pekl wezyk. Czytaj posty do konca.

                                  Jesli nie zdemontujesz calosci srodka - fotele, tunel, konsola srodkowa, to kokpit Ci po prostu nie wyjdzie z samochodu. Jest za duzy. Nie pamietam, czy kierownica zostala, czy tez ja musialem zdejmować.

                                  [ Dodano: Sro 06 Maj, 15 07:47 ]
                                  ........, Ty nawet zacytowales fragment, w ktorym piszę, skad mi sie plyn leje i sie o to pytasz. Standing ovation!
                                  Pozdrawiam, Robreg.
                                  ----
                                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                  Komentarz

                                  • siemi1
                                    L&K
                                    • 2012
                                    • 1287
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                    #18
                                    Ale skad wiedziales wczesniej skad leci? Widziales to miejsce czy po dedukcji ktoredy woda leciala. Czy jest jakakolwiek szansa bez dwmontazu deski na dostanie sie do jakiejkolwiek części tego wezyka W celu naprawy fragmentu czy wymieniac po prostu caly od A do Z na wzmocniony ale jak tu rozumiem bez demontażu dechy tez sie nie obejdzie? Nie masz jakis zdjec z tej operacji?
                                    Spalanie - Motostat.pl
                                    Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
                                    Moja OII FL 2.0TDI Kombi, oszust RS
                                    Sprzedam na OLX!!

                                    Komentarz

                                    • Enriquez
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 7685
                                      • Superb III (3V3)

                                      #19
                                      siemi1, najlepiej chyba wymienić po prostu cały wężyk od pompki do szyby - puszczasz go wtedy którędy chcesz (np. przez przegrodę pod akumulatorem, dalej progiem) i omija Cię demontaż deski, choć to w sumie 15 minut roboty dla wprawionych w bojach dwóch osób.
                                      Pozdrawiam
                                      Marcin

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        No wlasnie, trzeba puscic obok, bo ori przelotka nie przetka sie nic, bo jest zalana guma.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • robreg
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1195
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                          #21
                                          siemi1, mi plyn zalewal buty, kiedy siedzialem na miejscu kierowcy, wiec jakby to powiedzieć, dedukcja byla prosta do bolu.

                                          Waz spryskiwacza wklejony jest w wiazke elektryczna samochodu, ktora biegnie od prawego do lewego brzegu samochodu w szkielecie nosnym kokpitu.

                                          Problem sklada sie z dwoch rzeczy: szkielet nosny to profil ceowy skierowany zamknietym bokiem litery C do tylu samochodu, a wiazka jest zaplatana w elementy nadwozia, a dodatkowo jest schowana wewnatrz profilu ceowego.

                                          Odnosnie tego, jak to naprawiac, to punktowa naprawa przewodu spryskiwacza w tamtym rejonie, ro koniecznosc rozprucia wiazki, po wcześniejszym jej wyjęciu. Ze wgledu na to, ze ukladana jest bez luzu, nie mozna jej ruszyc, by potem ja rozklejac i naprawiać

                                          Co zas sie tyczy ukladania nowego weza ja stwierdzilem, ze mam kaprys ulozenia nowego wezyka droga najbardziej zblizona do oryginalu, a zeby to zrobic, trzeba kokpit wypruc. Bez tego bardzo latwo poprowadzic waz tak, ze zostanie w ten czy inny sposob uszkodzony (pedaly, elementy ukladu nawiewu, drgania weza i ostre krawedzie blach pod kokpitem.

                                          Nic nie stoi na przeszkodzie, puścić go jakkolwiek, byle prosciej. Wolny wybor każdego dlubacza.

                                          [ Dodano: Sro 06 Maj, 15 21:00 ]
                                          Ja swojego nowego ulozylem 1:1 obok starego biegnacego wewnatrz wiązki
                                          Pozdrawiam, Robreg.
                                          ----
                                          furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                          Komentarz

                                          • Enriquez
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 7685
                                            • Superb III (3V3)

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            No wlasnie, trzeba puscic obok, bo ori przelotka nie przetka sie nic, bo jest zalana guma.
                                            to słabo szukałeś - odwiń wykładzinę a oczom Twym ukażą się dwie piękne dziury fi 10.
                                            Pozdrawiam
                                            Marcin

                                            Komentarz

                                            • siemi1
                                              L&K
                                              • 2012
                                              • 1287
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                              #23
                                              W erekend cos sprobuje popatrzec co i jak sam za rozbieranie deski to sie nie podejme... bo raczej nie podolam.
                                              Spalanie - Motostat.pl
                                              Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
                                              Moja OII FL 2.0TDI Kombi, oszust RS
                                              Sprzedam na OLX!!

                                              Komentarz

                                              • Enriquez
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 7685
                                                • Superb III (3V3)

                                                #24
                                                dasz radę, to jest tylko kilka śrubek, konkretnie 4 (oprócz standardowego zdejmowania reszty klamotów)
                                                Pozdrawiam
                                                Marcin

                                                Komentarz

                                                • greg44
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1198
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Enriquez
                                                  to słabo szukałeś - odwiń wykładzinę a oczom Twym ukażą się dwie piękne dziury fi 10.
                                                  W którym dokładnie miejscu?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...