[O2FL] 1.6 MPI sam dodaje gazu.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • innotic
    Ambiente
    • 2013
    • 111
    • Octavia I (1U2)
    • AGU 1.8 20VT 150 KM

    [O2FL] 1.6 MPI sam dodaje gazu.

    Trzeba wymieniać parami.
    >> Serwisujesz swoją Skodę? Ściągnij książki "Sam Naprawiam - Octavia I" <<
    >>Link alternatywny<<
  • Koczis81
    Classic
    • 2011
    • 34

    #2
    [O2FL] 1.6 MPI sam dodaje gazu.

    Witam.

    Przeszukałem chyba wszystko co wyskoczyło po wpisaniu w wyszukiwarkę 1.6 MPI, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, które brzmi.

    Co może być przyczyną samoistnego dodawania gazu od 2tyś obr.
    Może mały opis.
    Auto na postoju. Dodaję gazu(na biegu jałowym) i gdy dojdę do 2 tyś obrotów, to nawet jak nie wciskam dalej pedału przyspieszenia to silnik wkręca się do czerwonego pola.
    Poniżej 2 tyś można zatrzymać wskazówkę obrotów na dowolnej prędkości, ale pow. sam się wkręca.

    Kolejna związana z tym przypadłość, to że podczas jazy auto zachowuje się tak ja z turbiną, tzn. przyspieszam sobie spokojnie, a jak dojdzie do 2 tyś obr to "wyrywa" jakby mu się turbina załączała.

    Gdzie szukać przyczyny?
    auto to O2FL HB
    silnik to 1.6 MPI BSE z 2009 roku.

    Dzięki za pomoc.
    Koczis81

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Koczis81, trzeba by podpiąć VCDS-a, żeby zobaczyć czy nie ma żadnych błędów. Jak nie to do sprawdzenia w blokach pomiarowych wskaźniki położenia pedału gazu i przepustnicy.
      Rozumiem, że auto bez LPG...
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • Koczis81
        Classic
        • 2011
        • 34

        #4
        Tak auto bez gazu i z tego co mówił poprzedni właściciel nigdy go nie było.
        Auto z PL salonu, kupione od Enriquez więc znane dobrze na Forumie.
        Koczis81

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          Koczis81, czyli auto pewniak. Trzeba podłączyć kompa i zobaczyć czy coś ciekawego pokaże...
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Zamieszczone przez Koczis81
            Tak auto bez gazu i z tego co mówił poprzedni właściciel nigdy go nie było.
            Auto z PL salonu, kupione od Enriquez więc znane dobrze na Forumie.
            wyczyśc porządnie przepustnice.
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • Koczis81
              Classic
              • 2011
              • 34

              #7
              A możesz coś dokładniej napisać, bo ja na autach kiepawo się znam. Motocykle to tak
              Napisz choć gdzie ona jest w tym silniku.
              Koczis81

              Komentarz

              • Enriquez
                RS
                • 2009
                • 7685
                • Superb III (3V3)

                #8
                Koczis81,

                Dziwna sprawa, ale turbiny to tam nie dokładałem na 100%.

                A na poważnie - też to zauważyłem, że tak się dzieje, jednakże nie "zakwalifikowałem" wtedy tego jako coś nienormalnego. Co więcej - patrząc z dzisiejszej perspektywy, nauczyłem się tym autem jeździć w ten sposób, że położenie pedału przyspieszenia miałem zawsze takie samo a samochód sam przyspieszał. Jednakże do pewnego momentu, na pewno nie czerwone pole. Na postoju było dokładnie tak jak piszesz.

                Jeżeli się nic nie zepsuło, to VCDS nie pokaże żadnych błędów. Pytanie czy w innych BSE jest podobnie?
                Pozdrawiam
                Marcin

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  Koczis81, jest na rurze dolotowej idącej z filtra powietrza do kolektora dolotowego ( jakieś 10 cm w głąb i na lewo od wlewu oleju).
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • jasiek2905
                    Rider
                    • 2012
                    • 262
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM
                    • DADA 1.5 TSI 150 KM

                    #10
                    Witam, na biegu jałowym u mnie po dodaniu gazu na max jest odcięcie obr. ok 3800

                    Komentarz

                    • Koczis81
                      Classic
                      • 2011
                      • 34

                      #11
                      Heheh ja nie pozwoliłem aby doszło do czerwonego, ale spokojnie by obroty zawędrowały.
                      Też mi to jakoś nie przeszkadza, bo wyczytałem na forum że MPI ma doła i się słabo zbiera. Pomyślałem, że to właśnie to, ale mam też Civica 1.4(1999r) i tam mimo 90KM silnik ciągnie równo cały czas, bez efektu turbo-dziury

                      Co do innych 1.6 to zapytałem znajomego serwisanta z ASO, który też ma MPI i powiedział, że nie słyszał o czymś takim i u Niego takiego efektu nie ma.
                      Koczis81

                      Komentarz

                      • sparrov
                        Rider
                        • 2012
                        • 378

                        #12
                        Hmm, jeśli dobrze zrozumiałem, to nie jest to nic dziwnego, tylko auto słabo zbiera się od dołu i póżniej - od tych 2k rpm idzie bardzo żwawo.

                        Sam mam ten silnik i wydaje mi się, że mam dokładnie tak samo. Ale nie nazwał bym tego tak, że auto samo dodaje gazu. Po prostu od 2k zaczyna mocno przyspieszać.

                        Szkoda, że nie przyspiesza tak od samego dołu i na wyższych biegach :diabelski_usmiech

                        Nagraj filmik z jazdy z lookiem na obrotomierz.

                        Odnośnie obrotów na jałowym, chcesz powiedzieć, że dajesz gaz, silnik wkreca się na 2k, puszczasz gaz a wskazówka leci na czerwone pole i tak trzyma? :shock: Wątpie, aby tak było, bo co w tej sytuacji, gasisz silnik, aby to przerwać? :lol:

                        jasiek2905, u mnie nie ma odcięcia na jałowym na 3800. Nie sprawdzałem przy ilu jest, ale powyżej 4k wskazówka leci. Nie wiem od czego to zależy.
                        Moja Octavia II Combi 1.6 Mint Anthracit - "odmintowiona"

                        Komentarz

                        • bishop
                          L&K
                          • 2012
                          • 1430

                          #13
                          Zamieszczone przez Enriquez
                          ... na poważnie - też to zauważyłem, że tak się dzieje, jednakże nie "zakwalifikowałem" wtedy tego jako coś nienormalnego. Co więcej - patrząc z dzisiejszej perspektywy, nauczyłem się tym autem jeździć w ten sposób, że położenie pedału przyspieszenia miałem zawsze takie samo a samochód sam przyspieszał...
                          To Twój pierwszy samochód , nie wiedziałes,ze samochody same nie mogą przyspieszać :szeroki_usmiech

                          Pedał zwariował :?: , co prawda nic jeszcze nie musiałem robić przy octavi ,ale tam chyba jest elektronika, na jałowym obroty j/w do 3800 i dosc.

                          Komentarz

                          • leonn
                            RS
                            • 2011
                            • 2727
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez bishop
                            tam chyba jest elektronika, na jałowym obroty j/w do 3800 i dosc.
                            Tak jest, ale ten ogranicznik obrotów na biegu jałowym wprowadzili dopiero chyba w 2010/2011r.

                            Komentarz

                            • Koczis81
                              Classic
                              • 2011
                              • 34

                              #15
                              Sparrov nie do końca mnie zrozumiałeś.

                              Podczas jazdy jak dojdę do 2 tyś obr to nie muszę głębiej wciskać pedału, bo auto dalej samo przyspiesza. Jak dojdzie do np. 80km/h to muszę ująć gazu bo dalej by się rozpędzało mimo ledwo wciśniętego pedału.

                              Co do obrotów na postoju, to to podobnie jak podczas jazdy, tylko bardziej wyraźnie, bo silnik kręci się bez obciążenia skrzynią itd. Pomału wciskasz gaz, jak obroty dojdą do 2tyś to daje nie wciskasz, a zatrzymujesz nogę, a mimo to obroty wkręcają się na maxa. Zaznaczam mimo, że noga w miejscu, a sam pedał wciśnięty może na 1cm.

                              Mam nadzieję, że teraz bardziej zrozumiale to napisałem
                              Koczis81

                              Komentarz

                              • sparrov
                                Rider
                                • 2012
                                • 378

                                #16
                                Koczis81, hardkor Tak nie powinno być :diabelski_usmiech
                                Moja Octavia II Combi 1.6 Mint Anthracit - "odmintowiona"

                                Komentarz

                                • leonn
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2727
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Koczis81
                                  Pomału wciskasz gaz, jak obroty dojdą do 2tyś to daje nie wciskasz, a zatrzymujesz nogę, a mimo to obroty wkręcają się na maxa.
                                  Miałem to samo w PuncieII 1.2, to chyba jest związane z potencjomertem położenia pedału gazu, czy jakoś tak to sie nazywa, ale inne Punta też tak miały więc nic nie raklamowałem. Ale w BSE tak nie mam :P

                                  Komentarz

                                  • iFi
                                    Elegance
                                    • 2012
                                    • 906

                                    #18
                                    W Audi A3, 1.6 silnik APF ale większość gratów taka jak w BSE, też tak miałem... ale w pewnym momencie mu przeszło - nie wiem natomiast z jakiego powodu. Wymieniałem:

                                    - świece i przewody,
                                    - rurę od filtra powietrza do przepustnicy - stara pękła na odmie,
                                    - gruszkę sterującą klapami w kolektorze - w starej pękła membrana i nie działała,
                                    - obie sondy lambda bo po 170kkm skończyły swój żywot,


                                    Przyznam, że najbardziej stresujące było to przy pierwszym przeglądzie na stacji kontroli pojazdów. Diagnosta do mnie - proszę trzymać na 3tyś obr... po kilku próbach odpuściliśmy bo nie byłem w stanie... Ja zestresowany, gościu chyba wziął mnie za jakiegoś barana :P a samochód swoje...

                                    [ Dodano: Pon 06 Maj, 13 08:00 ]
                                    Zamieszczone przez Koczis81
                                    Podczas jazdy jak dojdę do 2 tyś obr to nie muszę głębiej wciskać pedału, bo auto dalej samo przyspiesza. Jak dojdzie do np. 80km/h to muszę ująć gazu bo dalej by się rozpędzało mimo ledwo wciśniętego pedału.
                                    Teraz to zauważyłem ops:

                                    Tak nie miałem. U mnie samochód sam dodawał gazu jedynie na postoju na luzie...

                                    Komentarz

                                    • escowar
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 4
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      też tak miałem od nowości ale po pierwszym przeglądzie przeszło...poza olejem i filtrami nic więcej nie wymienili

                                      Komentarz

                                      Pracuję...