Trzeba wymieniać parami.
[O2FL] 1.6 MPI sam dodaje gazu.
Zwiń
X
-
[O2FL] 1.6 MPI sam dodaje gazu.
Witam.
Przeszukałem chyba wszystko co wyskoczyło po wpisaniu w wyszukiwarkę 1.6 MPI, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, które brzmi.
Co może być przyczyną samoistnego dodawania gazu od 2tyś obr.
Może mały opis.
Auto na postoju. Dodaję gazu(na biegu jałowym) i gdy dojdę do 2 tyś obrotów, to nawet jak nie wciskam dalej pedału przyspieszenia to silnik wkręca się do czerwonego pola.
Poniżej 2 tyś można zatrzymać wskazówkę obrotów na dowolnej prędkości, ale pow. sam się wkręca.
Kolejna związana z tym przypadłość, to że podczas jazy auto zachowuje się tak ja z turbiną, tzn. przyspieszam sobie spokojnie, a jak dojdzie do 2 tyś obr to "wyrywa" jakby mu się turbina załączała.
Gdzie szukać przyczyny?
auto to O2FL HB
silnik to 1.6 MPI BSE z 2009 roku.
Dzięki za pomoc.Koczis81
-
-
Zamieszczone przez Koczis81Tak auto bez gazu i z tego co mówił poprzedni właściciel nigdy go nie było.
Auto z PL salonu, kupione od Enriquez więc znane dobrze na Forumie.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Koczis81,
Dziwna sprawa, ale turbiny to tam nie dokładałem na 100%.
A na poważnie - też to zauważyłem, że tak się dzieje, jednakże nie "zakwalifikowałem" wtedy tego jako coś nienormalnego. Co więcej - patrząc z dzisiejszej perspektywy, nauczyłem się tym autem jeździć w ten sposób, że położenie pedału przyspieszenia miałem zawsze takie samo a samochód sam przyspieszał. Jednakże do pewnego momentu, na pewno nie czerwone pole. Na postoju było dokładnie tak jak piszesz.
Jeżeli się nic nie zepsuło, to VCDS nie pokaże żadnych błędów. Pytanie czy w innych BSE jest podobnie?Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Heheh ja nie pozwoliłem aby doszło do czerwonego, ale spokojnie by obroty zawędrowały.
Też mi to jakoś nie przeszkadza, bo wyczytałem na forum że MPI ma doła i się słabo zbiera. Pomyślałem, że to właśnie to, ale mam też Civica 1.4(1999r) i tam mimo 90KM silnik ciągnie równo cały czas, bez efektu turbo-dziury
Co do innych 1.6 to zapytałem znajomego serwisanta z ASO, który też ma MPI i powiedział, że nie słyszał o czymś takim i u Niego takiego efektu nie ma.Koczis81
Komentarz
-
-
Hmm, jeśli dobrze zrozumiałem, to nie jest to nic dziwnego, tylko auto słabo zbiera się od dołu i póżniej - od tych 2k rpm idzie bardzo żwawo.
Sam mam ten silnik i wydaje mi się, że mam dokładnie tak samo. Ale nie nazwał bym tego tak, że auto samo dodaje gazu. Po prostu od 2k zaczyna mocno przyspieszać.
Szkoda, że nie przyspiesza tak od samego dołu i na wyższych biegach :diabelski_usmiech
Nagraj filmik z jazdy z lookiem na obrotomierz.
Odnośnie obrotów na jałowym, chcesz powiedzieć, że dajesz gaz, silnik wkreca się na 2k, puszczasz gaz a wskazówka leci na czerwone pole i tak trzyma? :shock: Wątpie, aby tak było, bo co w tej sytuacji, gasisz silnik, aby to przerwać? :lol:
jasiek2905, u mnie nie ma odcięcia na jałowym na 3800. Nie sprawdzałem przy ilu jest, ale powyżej 4k wskazówka leci. Nie wiem od czego to zależy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Enriquez... na poważnie - też to zauważyłem, że tak się dzieje, jednakże nie "zakwalifikowałem" wtedy tego jako coś nienormalnego. Co więcej - patrząc z dzisiejszej perspektywy, nauczyłem się tym autem jeździć w ten sposób, że położenie pedału przyspieszenia miałem zawsze takie samo a samochód sam przyspieszał...
Pedał zwariował :?: , co prawda nic jeszcze nie musiałem robić przy octavi ,ale tam chyba jest elektronika, na jałowym obroty j/w do 3800 i dosc.
Komentarz
-
-
Sparrov nie do końca mnie zrozumiałeś.
Podczas jazdy jak dojdę do 2 tyś obr to nie muszę głębiej wciskać pedału, bo auto dalej samo przyspiesza. Jak dojdzie do np. 80km/h to muszę ująć gazu bo dalej by się rozpędzało mimo ledwo wciśniętego pedału.
Co do obrotów na postoju, to to podobnie jak podczas jazdy, tylko bardziej wyraźnie, bo silnik kręci się bez obciążenia skrzynią itd. Pomału wciskasz gaz, jak obroty dojdą do 2tyś to daje nie wciskasz, a zatrzymujesz nogę, a mimo to obroty wkręcają się na maxa. Zaznaczam mimo, że noga w miejscu, a sam pedał wciśnięty może na 1cm.
Mam nadzieję, że teraz bardziej zrozumiale to napisałemKoczis81
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Koczis81Pomału wciskasz gaz, jak obroty dojdą do 2tyś to daje nie wciskasz, a zatrzymujesz nogę, a mimo to obroty wkręcają się na maxa.
Komentarz
-
-
W Audi A3, 1.6 silnik APF ale większość gratów taka jak w BSE, też tak miałem... ale w pewnym momencie mu przeszło - nie wiem natomiast z jakiego powodu. Wymieniałem:
- świece i przewody,
- rurę od filtra powietrza do przepustnicy - stara pękła na odmie,
- gruszkę sterującą klapami w kolektorze - w starej pękła membrana i nie działała,
- obie sondy lambda bo po 170kkm skończyły swój żywot,
Przyznam, że najbardziej stresujące było to przy pierwszym przeglądzie na stacji kontroli pojazdów. Diagnosta do mnie - proszę trzymać na 3tyś obr... po kilku próbach odpuściliśmy bo nie byłem w stanie... Ja zestresowany, gościu chyba wziął mnie za jakiegoś barana :P a samochód swoje...
[ Dodano: Pon 06 Maj, 13 08:00 ]
Zamieszczone przez Koczis81Podczas jazdy jak dojdę do 2 tyś obr to nie muszę głębiej wciskać pedału, bo auto dalej samo przyspiesza. Jak dojdzie do np. 80km/h to muszę ująć gazu bo dalej by się rozpędzało mimo ledwo wciśniętego pedału.
Tak nie miałem. U mnie samochód sam dodawał gazu jedynie na postoju na luzie...
Komentarz
-
Komentarz