[O2] Pomyłka w zatankowaniu benzyny do diesla

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ballance
    Classic
    • 2010
    • 1

    [O2] Pomyłka w zatankowaniu benzyny do diesla

    Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
    Zamieszczone przez Trigger
    Ja już tych wersji wyposażeniowych nie rozumiem.
    uuuuu stary ! :P to następną wersję musisz sobie zanabyć taką jak moja :szeroki_usmiech golas is golas .... tu nie ma nic do rozumienia 8) :lol:
    Ale przy okazji ile w takiej wersji można podziałać mod goni moda
  • ralph4
    Classic
    • 2009
    • 7

    #2
    [O2] Pomyłka w zatankowaniu benzyny do diesla

    Witam wszystkich klubowiczów

    jak w temacie mam problem ponieważ zatankowałem do 2.0TDI BKD 140KM benzynę zamiast diesla!!

    w skrócie:
    - zajechałem na stacje pod dystrybutor
    - pistolet do ręki i tankuje po czym zauważyłem że mi się cena nie zgadza z tablicą przy ulicy, od razu przestałem tankować, pistolet był źle opisany (zła karteczka - wina praktykanta)

    w zbiorniku miałem 18 l diesla, zatankowałem 12 l benzyny, po czym gość z obsługi mi doradził żebym teraz do pełna zalał diesla, weszło prawie 31 l pod korek. Samochodem przejechałem 200 km i znowu się zatankowałem do pełna. Podczas jazdy 2 razy mi sam silnik zgasł na światłach. Kolejnego dnia zrobiłem kolejne 600 km, miałem czasami tylko problem z zapaleniem (trochę dłużej musiałem kręcić ale odpalił).

    nie odczuwał żadnej straty mocy czy coś w tym stylu.

    Mam pytanie czy mogłem w ten sposób uszkodzić coś w układzie paliwowym bądź w samym silniku??

    Proszę o pomoc bo nie wiem czy mogę dalej jeździć tym samochodem czy lepiej od razu na zapas zacząć wymieniać części??!!

    z góry dziękuję za pomoc

    pozdrawiam

    Komentarz

    • mattyah4x4
      Rider
      • 2013
      • 664

      #3
      Re: Pomyłka w zatankowaniu benzyny do diesla

      Zamieszczone przez ralph4
      Mam pytanie czy mogłem w ten sposób uszkodzić coś w układzie paliwowym bądź w samym silniku??
      mogłeś
      choć niekoniecznie...

      w starych dieslach, takich klasycznych, dolewka benzyny do ropy (nawet do 10%) była tolerowana w warunkach zimowych i nic nie robiła silnikowi (poza obniżeniem liczby cetanowej paliwa)... w przypadku CR lub PD spraw jest już bardziej skomplikowana :roll:

      na razie jezdzic, obserwować... nic na "zapas" nie wymieniać, bo niby co ? układ wtryskowy za kilka, kilkanaście tysięcy ? :szeroki_usmiech
      Diesel Service Śmietana
      43-210 Kobiór
      ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

      uwaga
      nie robimy pompowtryskiwaczy

      Komentarz

      • cysterniarz
        RS
        • 2008
        • 1887
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        ralph4, po tylu przejechanych km jakby miało zdechnąć to już by zdechło. Wymieniłbym jedynie filtr paliwa po wyjeżdżeniu baku i zalaniu go już czystą ropą.

        Komentarz

        • ralph4
          Classic
          • 2009
          • 7

          #5
          dzięki koledzy za te słowa otuchy na chwilę obecną.

          mam nadzieje że nic mi się nie rozpadnie w najbliższym czasie.

          a co do filtra to też miałem to na myśli. dzięki

          Komentarz

          • zorkadar
            Classic
            • 2011
            • 20

            #6
            Dawno temu wlałem chyba z 10 litrów ropy do malucha zanim zajarzyłem co leje, dolałem do pelna benzyny i pojechałem dalej

            Komentarz

            • ralph4
              Classic
              • 2009
              • 7

              #7
              maluch a octavia to chyba trochę inna technologia ale dzięki

              Komentarz

              • Wally
                RS
                • 2012
                • 3790
                • Volkswagen

                #8
                poszukaj na forum, bo już podobny temat tu czytałem a tam się rozwinął, że hohoho
                Była Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally

                => Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
                => Volkswagen Passat City 1.6 TDI
                => Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
                "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."

                Komentarz

                • 2.0-16v Michał
                  RS
                  • 2013
                  • 4038
                  • Octavia III (5E3)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM
                  • CHZD 1.0 TSI 115 KM

                  #9
                  Miałem taki przypadek w tym roku. do 45 l dolano mi do pełna benzyny :twisted: samochód miał problem z odpalaniem. kroki jakie poczyniłem to spuściłem cały zbiornik paliwa, zmieniłem filtr paliwa a następnie zalałem świeżutką ropą. Od nie fortunego zatankowania zrobiłem już jakieś 15tyś i nic się złego nie dzieje. Wiec kolego nic na zapas nie rób. Po mojemu jak by ci się miało coś spier....olić to już by się to stało. Głowa do góry
                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                  przedstawiam smerfetke

                  Komentarz

                  • zorkadar
                    Classic
                    • 2011
                    • 20

                    #10
                    Zamieszczone przez ralph4
                    maluch a octavia to chyba trochę inna technologia ale dzięki
                    Wiem , to tylko tak na poprawe twojego humoru że nie ty jeden

                    Komentarz

                    • kabanos
                      RS
                      • 2011
                      • 4544
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      Mój szefo w ostatnim czasie zalał benzyną do pełna ML-a 320 CDI. Wrócił do mechanika na lawecie. :lol:

                      >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                      Komentarz

                      Pracuję...