Klimatyzacja

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kamcioo931
    Classic
    • 2017
    • 13

    Klimatyzacja

    Całe szczęście nie muszę (mam nadzieję ) płacić 1200zł za ta kartę, bo tyle kosztuje z mapami.

    [ Dodano: Czw 11 Cze, 15 23:14 ]
    Dziś wreszcie odebrałem kartę z mapami. Oczywiście była wgrana wersja map 2014.
    Ale już jestem po aktualizacji do wersji 2015/2016.
    Wszystko śmiga bez kłopotu.
  • kamcioo931
    Classic
    • 2014
    • 4

    #2
    Klimatyzacja

    Witam wszystkich. To moj pierwszy post więc prosze o wyrozumiałość. :lol: Mam taki problem pewnego pieknego dnia przestała dzialac klimatyzacja pojechałem do warsztatu zostala nabita dzialala tydzien i przestala powiedziano ze gdzies musi uchodzić, nabito ją od nowa dodano środek ktory świeci pod ultrafioletem ale wycieku nie widac a klima znowu po ok 5 dniach przestala działać. Znowu ją nabili dodali srodka sprawdzali spręzarke pod cisnieniem i tez nic wyciągnieto z auta chlodnice zeby sprawdzic czy miedzy nimi nie ma gdzies wycieku sprawdzone wszystkie przewody w komorze silnika. Jakies pomysły gdzie jeszcze moze byc wyciek lub jaka jest przyczyna tego?. Pozdrawiam
    Kamciooo :v

    Komentarz

    • majonezz
      Ambiente
      • 2013
      • 188
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Czy sprawdzali korek osuszacza na chłodnicy?
      Aktualne zużycie paliwa

      Komentarz

      • kamcioo931
        Classic
        • 2014
        • 4

        #4
        Tak. sprężarke niby nawet dał na nią ciśnienie i wsadzil do jakiegos wiadra z woda i nic. Mówił ze jedynie gdzie moze uciekac to gdzies pod deska... rozkrecal sprezarke bo mowil ze tam jest jakis oring co czasem moze puszczac i wlasnie jego sprawdzal w tej wodzie i nic ...
        Kamciooo :v

        Komentarz

        • greg44
          L&K
          • 2011
          • 1198
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5
          Ostatni element to właśnie chodniczka, cz tam skrapiacz w nagrzewnicy, ale jak tam nic nie było rozkręcane to wątpię aby coś tam się rozszczelniło. Czy na pewno chłodnica klimatyzacji jest szczelna? Jak wygląda dół chłodnicy, mocno zmasakrowana od kamieni?

          Komentarz

          • kamcioo931
            Classic
            • 2014
            • 4

            #6
            No nosi slady uzytkowania auta przez 8 lat na pewno niby gość to ogladal ale mowil ze jest wporzadku. Nie wiem w poniedziałek ma rozkrecac deske zobaczymy do czego dojdzie. jak tam nic nie bedzie to nie mam pojecia.
            Kamciooo :v

            Komentarz

            • luki267
              Classic
              • 2013
              • 12
              • Octavia III combi (5E5)
              • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

              #7
              Miałem podobny przypadek jak ty tez wszystko ok, ale nie trzymał ten zaworek diagnostyczny.

              Komentarz

              • adaś
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2006
                • 876
                • Volkswagen

                #8
                zaworek diagnostyczny
                A gdzie on sie znajduje?
                Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                Komentarz

                • luki267
                  Classic
                  • 2013
                  • 12
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                  #9
                  Mianowicie chodzi o wkładkę wentyla nr- 8e0820855 jeżeli ktoś mnie nie zrozumiał.

                  Komentarz

                  • Slimorath
                    Classic
                    • 2011
                    • 11

                    #10
                    proponuje przed rozebraniem deski sprawdzic czujnikiem gazu czy daje przez nawiewy.jeżeli nie to niema sensu rozbierac deski. u mnie walił gaz bocznym nawiewem na wysokich obrotach przy duzym cisnieniu lkimy

                    Komentarz

                    • greg44
                      L&K
                      • 2011
                      • 1198
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #11
                      A jest taki czujnik, ci od klimatyzacji czymś takim dysponują?

                      Komentarz

                      • Slimorath
                        Classic
                        • 2011
                        • 11

                        #12
                        Jest, pytanie czy chlopaki w warsztacie taki czujnik maja

                        Komentarz

                        • kamcioo931
                          Classic
                          • 2014
                          • 4

                          #13
                          Dzieki Panowie za propozycje postaram się podsunąc pomysł mechanikowi z tym zaworkiem diagnostycznym i spradzeniem jak pisał kolega wyżej tym czujnikiem . Narazie samochodu nie oddałem mechanikowi bo czeka na jakis srodek ze stanow jak mowił wchodzi on w reakcje z gumą i uszczelnia takie niewielkie wycieki ale powiem mu aby sprawdził pierwsze j.w. Jak cos się dowiem podziele sie informacjami
                          Kamciooo :v

                          Komentarz

                          • kingpin2007
                            Classic
                            • 2014
                            • 6

                            #14
                            co sadzicie o zakupie chlodnicy klimatyzacji do skody octavii 2.0 benzyna 2000 r. oryginał czy zamiennik i jak to cenowo wyglada?

                            Komentarz

                            • przemoft
                              Drive
                              • 2011
                              • 45
                              • Octavia I (1U2)
                              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Slimorath
                              proponuje przed rozebraniem deski sprawdzic czujnikiem gazu czy daje przez nawiewy.jeżeli nie to niema sensu rozbierac deski. u mnie walił gaz bocznym nawiewem na wysokich obrotach przy duzym cisnieniu lkimy
                              A taka usterka nie powinna się ujawnić przy standardowej próbie ciśnieniowej? U mnie przez rok ubyła ponad połowa gazu, a wszystkie testy przeszła bez zarzutów, stąd moje pytanie, bo może mam to samo.

                              Komentarz

                              • adaś
                                Elegance
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 876
                                • Volkswagen

                                #16
                                A taka usterka nie powinna się ujawnić przy standardowej próbie ciśnieniowej?
                                Mnie fachowiec od klimy powiedział, że ta standardowa próba, to zadna proba. Ja miełem nieszczelną chłodnicę i w przeciągu miesiąca uciekał cały czynnik, a według próby ciśnieniowej było ok.
                                Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                Komentarz

                                • witek_sz
                                  Drive
                                  • 2008
                                  • 91
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Dokładnie tak jest.
                                  Ja od marca walczę z nieszczelną klimatyzacją, po nabiciu miesiąc - półtora miesiąca i klimatyzacja prawie nie chłodzi. Po podłączeniu do automatu odsysane zostawało ok 100 - 150 czynnika. Wreszcie pojechałem wczoraj na sprawdzenie szczelności ciekłym azotem i się okazuje że pod korkiem od osuszacza jest nieszczelność. Sprawczanie UV nic nie pokazywało.
                                  No i niestety cała chłodnica do wymiany.
                                  OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

                                  Komentarz

                                  • Ananas
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 7

                                    #18
                                    Mam podobny problem. Mianowicie z dnia na dzień klima przestała działać. Znacie może FACHOWY warsztat z Trójmiasta, który jest w stanie sprawdzić co się stało? Podejrzewam sprężarkę bo to wygląda tak jakby się nie załączała, ale sam nie jestem fachowcem więc potrzebuję pomocy.
                                    "...Jeszcze będzie czas by odpoczywać..."

                                    Komentarz

                                    • buldoggg
                                      Rider
                                      • 2014
                                      • 347
                                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                      #19
                                      Do "ANANAS"
                                      sprężarka się nie załącza ? sprawdzisz to po obrotach silnika

                                      1.wyłącz klimę
                                      2.odpal auto-patrz obroty
                                      3.włącz klimę i patrz obroty-jak się załączy to obroty na chwile(minimalnie)spadną i wrócą
                                      4.koniec

                                      Komentarz

                                      • ggag1aggg1
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 164
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        witek_sz, też to miałem te same objawy to samo miejsce wycieku , pojechałem do fachowca który zapytał się mnie czy chce wydać 600 zł? odpowiedz była oczywista i podsunął mi pomysł który on wykonał tzn odkręcił plastikowy korek z osuszacza i dociął aluminiowy kawałek okrągłej blachy i poprostu zaspawał lub jak kto woli zalutował mi to na stałe , a wniosek był taki że szybciej szlag trafi sam skraplacz niż będzie trzeba odkręcać wieczko osuszacza( śmiało mogę powiedzieć że 3 latka to wytrzyma a jak nie to wtedy zmienię na nowy dodam tylko że koszt tej operacji to było 120 zł z napełnieniem z moimi 200 g czynnika które udało mu się jeszcze ściągnąc - teraz chłodzi jak lodóweczka poszukaj kogoś kto może ci taki zabieg zrobić za niedużą kasę a jeszcze troszkę polatasz , no chyba że jeszcze skraplacz puszcza to wtedy za dużo zachodu na łatanie, pozdrawiam

                                        Komentarz

                                        • kowaltom99
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 743
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez ggag1aggg1
                                          witek_sz, też to miałem te same objawy to samo miejsce wycieku , pojechałem do fachowca który zapytał się mnie czy chce wydać 600 zł? odpowiedz była oczywista i podsunął mi pomysł który on wykonał tzn odkręcił plastikowy korek z osuszacza i dociął aluminiowy kawałek okrągłej blachy i poprostu zaspawał lub jak kto woli zalutował mi to na stałe , a wniosek był taki że szybciej szlag trafi sam skraplacz niż będzie trzeba odkręcać wieczko osuszacza( śmiało mogę powiedzieć że 3 latka to wytrzyma a jak nie to wtedy zmienię na nowy dodam tylko że koszt tej operacji to było 120 zł z napełnieniem z moimi 200 g czynnika które udało mu się jeszcze ściągnąc - teraz chłodzi jak lodóweczka poszukaj kogoś kto może ci taki zabieg zrobić za niedużą kasę a jeszcze troszkę polatasz , no chyba że jeszcze skraplacz puszcza to wtedy za dużo zachodu na łatanie, pozdrawiam
                                          U mnie zakończyło się wymiana skraplacza (Niessens za ok 350PLN).
                                          Tego białego korka za nic nie dało się wykręcić.

                                          Komentarz

                                          • terroristamator
                                            Classic
                                            • 2012
                                            • 18

                                            #22
                                            ten korek trzeba rozwalić nie uszkadzając gwintu, warto poszukać też w warsztatach zajmujących się klimatyzacjami, czasami na własne potrzeby dorabiając takie korki tylko że aluminiowe, aczkolwiek warto przyjrzeć się chłodnicy czy nie pora już na nią i czy warto bawić się z tym korkiem

                                            Komentarz

                                            • adaś
                                              Elegance
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 876
                                              • Volkswagen

                                              #23
                                              aczkolwiek warto przyjrzeć się chłodnicy czy nie pora już na nią i czy warto bawić się z tym korkiem
                                              To fakt. W mojej szczególnie dolna cześć była już bardzo zmęczona, żeberka rozłaziły się przy nacisku palcami, więc w czymś takim nie było sensu rzeźbić.
                                              Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                              a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                              Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                              O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                              Komentarz

                                              • witek_sz
                                                Drive
                                                • 2008
                                                • 91
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                A w zasadzie to co tu rzeźbić z tym korkiem jak skraplacz(chłodnica) ma 10 lat. Narobi się człowiek z przeróbką korka a po chwili się okaże że w innym miejscu coś puściło i cała zabawa na nic. Dlatego wymieniłem na nową.
                                                OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

                                                Komentarz

                                                • diablo228
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 409
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BVY 2.0 FSI 150 KM

                                                  #25
                                                  również biały korek był umnie winowajcą odkręcić nie było szans więc lepiej kupić nową i się cieszyć. Sam osuszać warto co jakiś czas wymienić
                                                  Mastershine - Auto Detailing Studio

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...