[O2] procedura wymiany płynu hamulcowego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cycus
    Classic
    • 2016
    • 10

    [O2] procedura wymiany płynu hamulcowego

    Witam. Czy mógłbym prosić o analizę logów? jeszcze prze de mną statyczne o ile te są dobrze zrobione?
    2.0 TDI 16V BKD

    bs:
    bs 003
    bs 011
    mt:

    018
    023
    004
    003
    013
    001
  • hyp
    Ambiente
    • 2013
    • 146
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    [O2] procedura wymiany płynu hamulcowego

    Jak w temacie jaką polecacie najlepsza procedurę wymiany płynu hamulcowego w O2 ??

    - Czy lepiej zostawić to dla ASO ??, na tym forum można znaleźć kilka wątków że ASO często pomija wymianę płynu hamulcowego z układu "wysprzęglika", bo dla nich jest to za dużo roboty,mimo że jest to zalecane i należy do procedury wymiany płynu i po niekompetentnej wymianę trzeba się przepychać przez centralę żeby zrobili to porządnie. (nóż w kieszeni się otwiera)

    Czy warunkach domowych, jestem w stanie to zrobić dobrze ??, czytałem wpis od kowal 2002, zęby dolewać płyn do zbiornika i spuszczać przez odpowietrzniki stary, chyba najlepsza procedura, bo wiesz co masz.
    Kod:
    wypuścić ok.: 2x0,3l z tyłu, 2x0,2l z przodu, 0,1l z wysprzęglika, czyli ok. 1,1l na wymianę.
    tylko męczy mnie i ma to sens logiczny, że nie powinno się mieszać nowego płynu hamulcowego ze starym ponieważ płyn hamulcowy jest higroskopijny i lubi chłonąc wodę, w przypadku wymieszania takich płynów wymiana traci sens, a ja nie jestem w stanie stwierdzić czy w starym płynie jest woda czy nie.
    ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

    Komentarz

    • greg44
      L&K
      • 2011
      • 1198
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      No jak ci się ma wymieszać? Nowy płyn wypycha stary i tyle, trzeba wymienić odpowiednią ilość, żadna filozofia. Można to zrobić tez pompką podciśnieniową. Nic się nie zmieniło od czasów Fiata 125p czy Poloneza, wymiana jest taka sama. Możesz się bawić z wymianą płynu w siłowniku sprzęgła, ale to trochę żmudna robota, może ci pedał sprzęgła wpaść i zaczną się problemy. Ja bym nie ruszał, jak nie ma ze sprzęgłem problemów. Jeszcze zostaje układ pompy ABS, ale to bez interfejsu diagnostycznego, który za pomocą odpowiedniej procedury załączy na chwile pompę nic nie zrobisz.

      Komentarz

      • hyp
        Ambiente
        • 2013
        • 146
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        greg44 bez spiny niepotrzebnej, tylko napisz co Ty uważasz za stosowane lub jak Ty wymieniasz płyn, o to pytam

        - wymiesza się w zbiorniku wyrównawczym
        - interfejs posiadam, wiec nie problem do uruchomienia procedury,
        ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

        Komentarz

        • Tomato
          Rider
          • 2010
          • 303
          • Volkswagen
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          hyp, bo najpierw trzeba ze zbiorniczka odessać stary płyn nalać nowego i potem lecieć z wymianą. zbiorniczek zostawiasz odkręcony i dolewasz nowego płynu.

          Komentarz

          • greg44
            L&K
            • 2011
            • 1198
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            Generalnie tradycyjną metodą. Jeden pompuje pedałem i trzyma wciśnięty pedał, drugi odkręca odpowietrznik i wypuszcza płyn, następnie zakręca odpowietrznik, tak kilka razy na koło (zaczynamy od kół tych najdalszych), najlepiej zastosować przezroczysty wężyk i widać wtedy kiedy leci świeży płyn. Wcześniej ze zbiorniczka odciągnąć strzykawką stary płyn i zalać nowy (no i oczywiście kontrolować przy całej procedurze aby w zbiorniczku nie zabrakło płynu). Or cała filozofia. Chcesz możesz bawić się z siłownikiem sprzęgła, ale trudny dostęp i mordęga, efektu możesz nie zauważyć.

            Komentarz

            • hyp
              Ambiente
              • 2013
              • 146
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Tomato i greg44 dzięki za ceną uwagę, banalne rozwiązanie, a nie wpadłem na to żeby go odessać ze zbiorniczka, a resztę przepchnąć przez odpowietrzniki <- tak zrobię,

              - ze wysprzęglikiem się pobawię, czytałem kilka postów, jak ludzie sobie z tym radzili przy wymianie wysprzęglika.

              ostanie pytanie do fachowców, ponieważ zdania są tu podzielone, jedni mówią że przy uruchomieniu procedury odpowietrzania ABS auto powinno być w górze (czyli koła nie dotykają ziemi), inni twierdzą że jest to zbędne, ktoś może się wypowiedzieć o tym ??
              ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

              Komentarz

              • utek
                Elegance
                • 2007
                • 867
                • Superb II combi (3T5)
                • APK 2.0 MPI 115 KM

                #8
                Jak dla mnie, to auto ma być w górze, żeby łatwiej odkręcić odpowietrzniki. Uruchamia się procedurę VAGiem, ale trzeba też odkręcić odpowietrzniki.

                Komentarz

                • jelly
                  Classic
                  • 2011
                  • 35

                  #9
                  A konieczne jest odpowietrzanie pompy ABS przy użyciu VCDS'a??, bo wg mnie nie ma takiej potrzeby jeśli układ nie zostanie zapowietrzony, czyli nie zostanie odessana zbyt duża ilość płynu ze zbiornika i pilnuje się dolewania płynu przy odpowietrzaniu poszczególnych kół.

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Przy pomocy VCDS to samemu w zasadzie mozna odpowietrzyc uklad i mamy w nim przynajmniej jakies sensowne cisnienie ktore wypycha plyn
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • fernando
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 1890

                      #11
                      Maicroft, o jakiej procedurze mówisz, jak ja uruchomić? Napisz o tym coś więcej, proszę...

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Odpowietrzenie pompy ABS uruchamia sie za pomoca procedury. Podczas jej trwania pompa pompuje wieksze cisnienie niz normalnie wygenerujemy po jednokrotnym nacisnieciu pedalu hamulca.


                        I czytamy o co prosi sterownik :idea:
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • fernando
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1890

                          #13
                          Maicroft, ok, to ja wiem, ale przy pomocy tej procedury chcesz odpowietrzyc cały układ hamulcowy???

                          Komentarz

                          • Enriquez
                            RS
                            • 2009
                            • 7685
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            Ta procedura odpowietrza tylko samą pompę ABS i nic więcej.
                            Pozdrawiam
                            Marcin

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Ale pcha plyn dalej, a nie zostawia w samej pompie.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • fernando
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 1890

                                #16
                                Ok, myślałem, że są jakieś dodatkowe opcje w vcdsie, stąd moje pytanie. Raczej nie wyobrażam sobie odpowietrzenia całego ukladu w ten sposób...

                                Komentarz

                                • Enriquez
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 7685
                                  • Superb III (3V3)

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Ale pcha plyn dalej, a nie zostawia w samej pompie.
                                  No ale gdzie ma pchać, jak odpowietrzniki przy kołach zamknięte?
                                  Nie kumam logiki. Coś się zagalopowałeś i nie wiesz jak się wycofać mnie się wydaje.
                                  Pozdrawiam
                                  Marcin

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Enriquez, Wroc... jak wyglada ta procedura ?? Robiles ja ??

                                    Przeciez jak byk jest tam napisane tak: nacisnij hamulec, no to wciskasz. Hamulec wtedy wpada do podlogi i zaczyna sie jego nabijanie i staje u gory deba. Potem pojawia sie napis o puszczeniu hamulca i odkreceniu odpowietrznikow, po to zeby ewentualne powietrze z pompy przelecialo przez caly uklad i wylecialo w przy zaciskach lub normalnie przelatuje nam plyn.

                                    Potem na odkreconych odpowietrznikach pompujemy normalnie, uklad sie przeplucze i zakrecamy.

                                    Po odkreceniu odpowietrznikow zupelnie inne cisnienie jest po tym jak pompa nabije, niz gdy odkrecimy odpowietrzniki tak sobie.


                                    Moze zabrnalem jak to nazywasz, ale ja widze w realu pewna roznice w cisnieniu na samym poczatku po odkreceniu odpowietrznika
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • Enriquez
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 7685
                                      • Superb III (3V3)

                                      #19
                                      Robiłem, ale tylko wtedy, kiedy wymieniana była pompa. Do samej wymiany płynu nie musisz tego w ogóle dotykać.
                                      Pozdrawiam
                                      Marcin

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Tak zgadza sie. Co nie zmiania faktu, ze jak ktos chce to mozna to wlaczyc, nawet instrukcja ma wzmianke, iz nie jest to element wymagany do wymiany plynu.


                                        BTW. Wiele warsztatow korzysta w tej chwili z podcisnieniowych zabawek do wymiany plynu, wiec odpada zupelnie problem pompowania pedalem.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • hyp
                                          Ambiente
                                          • 2013
                                          • 146
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Dzięki Panowie, teraz mam wszystko ładnie wyjaśnione i opisane :kufel :kufel :kufel

                                          [ Dodano: Pon 09 Mar, 15 08:56 ]
                                          Ok, jest po wymianie płynu hamulcowego (przy okazji tylne klocki i tarcze),

                                          - przy hamulcach płyn był bardziej żółty od nowego ale to może być różnica producenta,
                                          - przy wymianie płynu w wysprzegliku to zastanawiałem się czy wymieniam dobry płyn, ponieważ wypływała stamtąd brązowa nie przeźroczysta substancja, dopiero po 15 min pompowania sprzęgłem pojawił się nowy płyn, chyba nie był wymieniany od początku :roll:

                                          Może odczucie subiektywne ale czuje od razu lepszą prace sprzęgła, przedtem wszystko działo się jakby z opóźnieniem, jeżdżę tym autem już ponad rok, wiec czuć inna pracę sprzęgła.
                                          ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

                                          Komentarz

                                          • krzem88
                                            Ambiente
                                            • 2012
                                            • 156
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                            • CHZD 1.0 TSI 115 KM

                                            #22
                                            Witam

                                            Podepnę się pod temat, proszę powiedzieć czy to do tej Octavki, którą posiadam ma być DOT 3 czy DOT 4, oraz ile płynu jest potrzebne.

                                            Pozdrawiam

                                            Komentarz

                                            • endryu
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 3773
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              #23
                                              krzem88, Do Twojej jak i do innych DOT4. Przy skrupulatnej wymianie wystarczy ok.1,2 litra. Warto się przygotować na 1,5 litra.
                                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                              =================================================

                                              Komentarz

                                              • krzem88
                                                Ambiente
                                                • 2012
                                                • 156
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                                • CHZD 1.0 TSI 115 KM

                                                #24
                                                Dziękuje za odpowiedź.

                                                A są jakieś rodzaje tych płynów, jestem zielony w tym temacie...
                                                Albo polecana marka

                                                Komentarz

                                                • endryu
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 3773
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  #25
                                                  Bdb jest np. z Organiki DOT4 4LV (cena-jakość), ATE SL6, Motul DOT 4 Brake Fluid,CASTROL BRAKE FLUID DOT 4, i wiele innych gdzie temp. wrzenia wynosi min.230*C. Rozejrzyj się za tym z Organiki.
                                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                  =================================================

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...