[O2] procedura wymiany płynu hamulcowego
Zwiń
X
-
[O2] procedura wymiany płynu hamulcowego
Jak w temacie jaką polecacie najlepsza procedurę wymiany płynu hamulcowego w O2 ??
- Czy lepiej zostawić to dla ASO ??, na tym forum można znaleźć kilka wątków że ASO często pomija wymianę płynu hamulcowego z układu "wysprzęglika", bo dla nich jest to za dużo roboty,mimo że jest to zalecane i należy do procedury wymiany płynu i po niekompetentnej wymianę trzeba się przepychać przez centralę żeby zrobili to porządnie. (nóż w kieszeni się otwiera)
Czy warunkach domowych, jestem w stanie to zrobić dobrze ??, czytałem wpis od kowal 2002, zęby dolewać płyn do zbiornika i spuszczać przez odpowietrzniki stary, chyba najlepsza procedura, bo wiesz co masz.
Kod:wypuścić ok.: 2x0,3l z tyłu, 2x0,2l z przodu, 0,1l z wysprzęglika, czyli ok. 1,1l na wymianę.
↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑
-
-
No jak ci się ma wymieszać? Nowy płyn wypycha stary i tyle, trzeba wymienić odpowiednią ilość, żadna filozofia. Można to zrobić tez pompką podciśnieniową. Nic się nie zmieniło od czasów Fiata 125p czy Poloneza, wymiana jest taka sama. Możesz się bawić z wymianą płynu w siłowniku sprzęgła, ale to trochę żmudna robota, może ci pedał sprzęgła wpaść i zaczną się problemy. Ja bym nie ruszał, jak nie ma ze sprzęgłem problemów. Jeszcze zostaje układ pompy ABS, ale to bez interfejsu diagnostycznego, który za pomocą odpowiedniej procedury załączy na chwile pompę nic nie zrobisz.
Komentarz
-
-
Generalnie tradycyjną metodą. Jeden pompuje pedałem i trzyma wciśnięty pedał, drugi odkręca odpowietrznik i wypuszcza płyn, następnie zakręca odpowietrznik, tak kilka razy na koło (zaczynamy od kół tych najdalszych), najlepiej zastosować przezroczysty wężyk i widać wtedy kiedy leci świeży płyn. Wcześniej ze zbiorniczka odciągnąć strzykawką stary płyn i zalać nowy (no i oczywiście kontrolować przy całej procedurze aby w zbiorniczku nie zabrakło płynu). Or cała filozofia. Chcesz możesz bawić się z siłownikiem sprzęgła, ale trudny dostęp i mordęga, efektu możesz nie zauważyć.
Komentarz
-
-
Tomato i greg44 dzięki za ceną uwagę, banalne rozwiązanie, a nie wpadłem na to żeby go odessać ze zbiorniczka, a resztę przepchnąć przez odpowietrzniki <- tak zrobię,
- ze wysprzęglikiem się pobawię, czytałem kilka postów, jak ludzie sobie z tym radzili przy wymianie wysprzęglika.
ostanie pytanie do fachowców, ponieważ zdania są tu podzielone, jedni mówią że przy uruchomieniu procedury odpowietrzania ABS auto powinno być w górze (czyli koła nie dotykają ziemi), inni twierdzą że jest to zbędne, ktoś może się wypowiedzieć o tym ??↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑
Komentarz
-
-
Enriquez, Wroc... jak wyglada ta procedura ?? Robiles ja ??
Przeciez jak byk jest tam napisane tak: nacisnij hamulec, no to wciskasz. Hamulec wtedy wpada do podlogi i zaczyna sie jego nabijanie i staje u gory deba. Potem pojawia sie napis o puszczeniu hamulca i odkreceniu odpowietrznikow, po to zeby ewentualne powietrze z pompy przelecialo przez caly uklad i wylecialo w przy zaciskach lub normalnie przelatuje nam plyn.
Potem na odkreconych odpowietrznikach pompujemy normalnie, uklad sie przeplucze i zakrecamy.
Po odkreceniu odpowietrznikow zupelnie inne cisnienie jest po tym jak pompa nabije, niz gdy odkrecimy odpowietrzniki tak sobie.
Moze zabrnalem jak to nazywasz, ale ja widze w realu pewna roznice w cisnieniu na samym poczatku po odkreceniu odpowietrznika
Komentarz
-
-
Dzięki Panowie, teraz mam wszystko ładnie wyjaśnione i opisane :kufel :kufel :kufel
[ Dodano: Pon 09 Mar, 15 08:56 ]
Ok, jest po wymianie płynu hamulcowego (przy okazji tylne klocki i tarcze),
- przy hamulcach płyn był bardziej żółty od nowego ale to może być różnica producenta,
- przy wymianie płynu w wysprzegliku to zastanawiałem się czy wymieniam dobry płyn, ponieważ wypływała stamtąd brązowa nie przeźroczysta substancja, dopiero po 15 min pompowania sprzęgłem pojawił się nowy płyn, chyba nie był wymieniany od początku :roll:
Może odczucie subiektywne ale czuje od razu lepszą prace sprzęgła, przedtem wszystko działo się jakby z opóźnieniem, jeżdżę tym autem już ponad rok, wiec czuć inna pracę sprzęgła.↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑
Komentarz
-
-
Bdb jest np. z Organiki DOT4 4LV (cena-jakość), ATE SL6, Motul DOT 4 Brake Fluid,CASTROL BRAKE FLUID DOT 4, i wiele innych gdzie temp. wrzenia wynosi min.230*C. Rozejrzyj się za tym z Organiki.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
Komentarz