Witam, posiadam Octavie II 2005r 1.9tdi
Przyszły niższe temperatury to i powrócił problem z rozruchem po 2/3dniowym przestoju w garażu. Podczas odpalania po przerwie pierwsze "kręcenie" jest znacznie przyduszone - chociaż auto odpala bez problemu po 3/4sekundach.
Problem pojawiał się rok/dwa temu - jest to trzeci akumulator i problem znów jest.
Dzisiaj przemierzyłem aku :
Po dobie postoju 12,3V
Po przejechaniu paru kilometrów i postuje 2h - 12,4V
Włączony silnik, bez wiekszego obciązenia 14,38 - 14,4V
Przy sporym obciązeniu (swiatła, podgrzewanie szyby, klima, radio) 13,4V
Przy sporym obciązeniu i dodaniu gazu do około 1/3 wzrosło do około 13,7V, a przy gwałtownym odjęciu gazu spadek nie większy niż do 13,25V
Tak że, akumulator i alternator w porządku moim zdaniem - podejrzewam, że coś "ciągnie" prąd, czy znacie miejsca gdzie tego szukać?
Za mierzenie zabiorę się w przyszłym tygodniu, na pierwszy ogień wezmę radio.
Dodam, że przy odczycie błędów zawsze wskazuje jakiś błąd w CAN - nigdy się tym za bardzo nie przejmowałem - nie mam dokładnego logu - w najbliższych dniach bede u znajomego to powtórze odczyt
Dodatkowo pojawia się problem z czujnikiem parkowania - wykrywa open circuit - może mieć jakiś wpływ?
Przyszły niższe temperatury to i powrócił problem z rozruchem po 2/3dniowym przestoju w garażu. Podczas odpalania po przerwie pierwsze "kręcenie" jest znacznie przyduszone - chociaż auto odpala bez problemu po 3/4sekundach.
Problem pojawiał się rok/dwa temu - jest to trzeci akumulator i problem znów jest.
Dzisiaj przemierzyłem aku :
Po dobie postoju 12,3V
Po przejechaniu paru kilometrów i postuje 2h - 12,4V
Włączony silnik, bez wiekszego obciązenia 14,38 - 14,4V
Przy sporym obciązeniu (swiatła, podgrzewanie szyby, klima, radio) 13,4V
Przy sporym obciązeniu i dodaniu gazu do około 1/3 wzrosło do około 13,7V, a przy gwałtownym odjęciu gazu spadek nie większy niż do 13,25V
Tak że, akumulator i alternator w porządku moim zdaniem - podejrzewam, że coś "ciągnie" prąd, czy znacie miejsca gdzie tego szukać?
Za mierzenie zabiorę się w przyszłym tygodniu, na pierwszy ogień wezmę radio.
Dodam, że przy odczycie błędów zawsze wskazuje jakiś błąd w CAN - nigdy się tym za bardzo nie przejmowałem - nie mam dokładnego logu - w najbliższych dniach bede u znajomego to powtórze odczyt
Dodatkowo pojawia się problem z czujnikiem parkowania - wykrywa open circuit - może mieć jakiś wpływ?
Komentarz