[O2] Rozruch - Akumulator/elektryka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • raV
    Classic
    • 2016
    • 1

    [O2] Rozruch - Akumulator/elektryka

    Witam, posiadam Octavie II 2005r 1.9tdi
    Przyszły niższe temperatury to i powrócił problem z rozruchem po 2/3dniowym przestoju w garażu. Podczas odpalania po przerwie pierwsze "kręcenie" jest znacznie przyduszone - chociaż auto odpala bez problemu po 3/4sekundach.
    Problem pojawiał się rok/dwa temu - jest to trzeci akumulator i problem znów jest.
    Dzisiaj przemierzyłem aku :
    Po dobie postoju 12,3V
    Po przejechaniu paru kilometrów i postuje 2h - 12,4V
    Włączony silnik, bez wiekszego obciązenia 14,38 - 14,4V
    Przy sporym obciązeniu (swiatła, podgrzewanie szyby, klima, radio) 13,4V
    Przy sporym obciązeniu i dodaniu gazu do około 1/3 wzrosło do około 13,7V, a przy gwałtownym odjęciu gazu spadek nie większy niż do 13,25V
    Tak że, akumulator i alternator w porządku moim zdaniem - podejrzewam, że coś "ciągnie" prąd, czy znacie miejsca gdzie tego szukać?
    Za mierzenie zabiorę się w przyszłym tygodniu, na pierwszy ogień wezmę radio.
    Dodam, że przy odczycie błędów zawsze wskazuje jakiś błąd w CAN - nigdy się tym za bardzo nie przejmowałem - nie mam dokładnego logu - w najbliższych dniach bede u znajomego to powtórze odczyt
    Dodatkowo pojawia się problem z czujnikiem parkowania - wykrywa open circuit - może mieć jakiś wpływ?
  • demmsi
    Elegance
    • 2011
    • 966
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Przy obciążeniu masz złe wartości napięcia. Minimalnie powinno być 13.9-14.0V a maksymalnie 14.4V i to właśnie przy obciążeniu.
    Czyli w pierwszej sprawdź alternator. Bo może dochodzić po pierwsze do niedoładowania akumulatora lub nawet go uszkadzasz.

    To czy coś ciągnie prąd możesz sprawdzić miernikiem

    Komentarz

    • will
      Classic
      • 2010
      • 30
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Witam.
      U mnie na włączonych światłach mijania wychodzi wynik prawidłowy 14,2V natomiast ciekawa sprawa robi się po włączeniu dmuchawy ładowanie spada do 13,3-13,6 v.
      Byłem u elektryka który zrobił test akumulatora ( jest nowy pojemność 74A ) i alternatora test wyszedł ok. Elektryk powiedział żeby przyjrzeć się temu zjawisku bo dziwne żeby przy normalnym pomiarze tylko światła mijania wynik idealny 14,2V a po włączeniu dmuchawy taki spadek. ( elektryk sugeruje układ prostowniczy w alternatorze ) być może raz działa poprawnie raz nie. Po podjechaniu do domu jak zmierzyłem światła mijania + dmuchawa wychodzi wartość 14,02V. Czy ktoś spotkał się może z takim problemem ? Silnik 1.9 TDI BXE

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 11195
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        trudno powiedzieć, sprawdź jak prąd wzrasta przy włączeniu dmuchawy
        ale to musisz mieć miernik cęgowy do pomiaru prądu DC

        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • Pyotrek
          Drive
          • 2015
          • 70

          #5
          Możliwe że włączenie dmuchawy spowodowało włączenie dogrzewania PTC (jeśli u Ciebie jest). Bo trochę tak wygląda, włączasz dmuchawę chcesz nagrzać samochód, sterownik stwierdza że płyn chłodzący ma niską temperaturę uruchamia dogrzewanie, po dojechaniu na miejsce ogrzewanie jest brane z nagrzewnicy, stąd różnica w napięciu, ale może być i coś innego.
          Jeśli nie masz dogrzewania to sprawdź resztę odbiorników, możesz też podłączyć interfejs i na bieżąco obserwować napięcie i obciążenie alternatora.

          Komentarz

          • will
            Classic
            • 2010
            • 30
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez Pyotrek Zobacz wpis
            Możliwe że włączenie dmuchawy spowodowało włączenie dogrzewania PTC (jeśli u Ciebie jest). Bo trochę tak wygląda, włączasz dmuchawę chcesz nagrzać samochód, sterownik stwierdza że płyn chłodzący ma niską temperaturę uruchamia dogrzewanie, po dojechaniu na miejsce ogrzewanie jest brane z nagrzewnicy, stąd różnica w napięciu, ale może być i coś innego.
            Jeśli nie masz dogrzewania to sprawdź resztę odbiorników, możesz też podłączyć interfejs i na bieżąco obserwować napięcie i obciążenie alternatora.
            Witam.
            Jak mogę sprawdzić czy dogrzewanie mam ? Ma to coś wspólnego z webasto ? Czy to zupełnie osobna rzecz. Faktycznie jak temperatura silnika była 90stopni to wpływ załączenia ogrzewania nie wiele obniżał wartość ładowania.

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 11195
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              kolega Pyotrek dobrze pisze, a może masz dogrzewanie elektryczne, które pożera sporo prądu i niestety alternator nie wyrabia
              w skrzynce elektrycznej w komorze silnika muszą być obsadzone wszystkie główne grube przewody, wtedy jest zainstalowane PTC
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • Pyotrek
                Drive
                • 2015
                • 70

                #8
                Zamieszczone przez will Zobacz wpis

                Witam.
                Jak mogę sprawdzić czy dogrzewanie mam?
                Chyba najprościej jak uruchomisz silnik i niedługo po uruchomieniu masz ciepłe powietrze z to jest grzałka (oczywiście silnik musi być zimny ).
                Jeśli masz wersję z CAN to wtedy możesz sprawdzić VCDS grupa 7D-Aux.Heat.

                Ma to coś wspólnego z webasto ? Czy to zupełnie osobna rzecz.
                To są dwie różne rzeczy, webasto jest zasilane paliwem i wpięte w układ chłodzący, PTC to po prostu grzałka elektryczna w nagrzewnicy wspomagająca nagrzewanie wnętrza.

                Faktycznie jak temperatura silnika była 90stopni to wpływ załączenia ogrzewania nie wiele obniżał wartość ładowania.
                Grzałka powinna się wyłączyć kiedy płyn chłodniczy przekroczy chyba 70C.
                Ostatnio edytowany przez Pyotrek; 39363.

                Komentarz

                • will
                  Classic
                  • 2010
                  • 30
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Faktycznie gdy silnik zimny jak przejadę nawet 500 metrów za chwile zaczyna lecieć ciepłe powietrze.Wszystko wskazuje , że faktycznie dogrzewanie wnętrza u mnie jest.

                  Komentarz

                  Pracuję...