wentylatory sterowanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • and2
    Classic
    • 2016
    • 4
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    wentylatory sterowanie

    Witam, temat wałkuję już pewien czas, a chodzi o wentylatory chłodnicy w Octavia 2 FL 2010 r z climatronic.
    Zaznaczam, iż podobne wątki występują, jednak nie do końca pasują do mojej sytuacji.
    Zaczęło się sporadycznie, obecnie za każdym razem.
    Wentylatory włączają się po przejechaniu np. 500 m. Po zgaszeniu silnika słychać ich zanikającą pracę. Kręcą się dwie sztuki, bardzo spokojnie. (20-25% użycia)
    Przy dystansie np. 40-50 km po wyłączeniu silnika nie chcą się same wyłączyć, należy ponownie uruchomić silnik i mogą się wyłączyć, lub uruchomienie silnika trzeba powtórzyć i się wyłączą.
    Przy takim dłuższym dystansie po wyłączeniu silnika wentylatory wchodzą na dosyć wysokie obroty.
    Podpięty komputer nie ma błędów (choć czasem widuję błąd ECU, jednak program nie precyzuje podzespołu....krótki test wentylatorów poprzez program wentylatory załącza.
    - temperatura czujnika temperatury np.76,84 st, temperatura na wyjściu z chłodnicy np. 30, 60, po dobrym grzaniu 92 st, więc termostat się otwiera.
    Martwi mnie wskazanie parametru z komputera (VAG) dotyczące temperatury w układzie chłodzenia - 273 st

    Przykładowe odczyty:

    Pomiary na postoju

    0001 elektronika silnika

    (IDE00192) Temp. płynu chłodzącego na wyjściu z chłodnicy, wart.rzeczywista
    wartość 55,9 st.C

    (IDE04666) Temperatura w układzie chłodzenia wartość -273,1 st.C
    ---------------------------------------------------------------------------------------------
    KD OBD

    Tryb 01: odczyt aktualnych danych diagnozy

    PID 05-Temperatura płynu chłodzącego wartość 78 st.C

    Na postoju przy gazowaniu wentylatory się nie włączają, wystarczy podjechać kilkadziesiąt metrów, zwiększają się również obroty w okolice 950, 980.
    Czasami za którymś razem po krótkim dodaniu gazu obroty zejdą do 800, jednak nie ma to wpływu na wentylatory.
    Przy włączaniu klimy oba wentylatory startują (po pewnym czasie) i po wyłączeniu klimy po pewnym czasie się wyłączają.
    Raczej wykluczam DPF, akumulator, koło alternatora, ładowanie alternatora ok, wiązki ok.... coś mnie ukierunkowuje na sterowanie wentylatorami w dużym wentylatorze.
    Na postoju przy temperaturze 92 stopnie nie włączył mi się wentylator, może jeszcze temperatura była za niska, a może jednak czujnik?

    Może spotkaliście się z takimi objawami?
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #2
    Zamieszczone przez and2 Zobacz wpis
    Raczej wykluczam DPF
    Podwyzszone obroty i uruchomienie wentylatorow wlasnie swiadczy o uruchomieniu procedury wypania DPF i jest to juz taki drugi stopien kiedy sterownik zaraz po odpaleniu zaczyna lac paliwem i chce wypalac. Trzeci etap jak dlugo nie bedzie moglo tego zrealizowac to bedzie zwienczony ikonka DPFa na wyswietlaczu.

    Wiec sprawdzilbym w sterowniku silnika, czy jest informacja o zainicjowanym wypalaniu DPFa.
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • and2
      Classic
      • 2016
      • 4
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      Ależ ile to wypalanie może trwać? Lampka DPF oczywiście zapalała się już dwa razy i zgasła (po dłuższym odcinku). Wcześniej jasne, że miałem więcej oleju w silniku. Uważam, że po wypaleniu powinno się zakończyć włączanie wentylatorów. Jak samochód zakupiłem zapełnieni DPF było 0,002, samochód jeździ na krótkich odcinkach, ale jeszcze oleju nie zmieniłem, a już byłby zapchany? Teraz komp pokazuje masę sadzy DPF na poziomie 26 gram...

      Komentarz

      • and2
        Classic
        • 2016
        • 4
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        Problem rozwiązany - czujnik różnicy ciśnień DPF - oryginał w cenie 125 zł,
        wentylatory się nie włączają, oleju nie przybywa. Inicjował na podstawie złych wskazań wypalanie DPF-u.
        Czujnik wskazywał bez względu na dodawanie gazu cały czas stałą wartość, nowy czujnik w zależności od ilości spalin pokazuje różne wartości.

        Komentarz

        • bazant
          Classic
          • 2014
          • 15

          #5
          ,,Problem rozwiązany - czujnik różnicy ciśnień DPF -"

          Czu po wymianie tego czujnika jest potrzeba podłączenia do kompa ?

          Komentarz

          • and2
            Classic
            • 2016
            • 4
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            czujnik chodzi mi prawidłowo bez dopasowania...wszystko działa poprawnie

            Komentarz

            • bazant
              Classic
              • 2014
              • 15

              #7
              Niestety u Mnie po wymianie czujnika ciśnień bez zmian.

              Komentarz

              • macgyw
                Classic
                • 2021
                • 1

                #8
                Mam to samo. Poradziliście sobie z tym?? u mnie czujnik spalin -273,1 stopnia, czujnik ciśnienia różnic 62hpa na jałowym biegu. mam zamiar wymienić oba.

                Komentarz

                Pracuję...