Witam, temat wałkuję już pewien czas, a chodzi o wentylatory chłodnicy w Octavia 2 FL 2010 r z climatronic.
Zaznaczam, iż podobne wątki występują, jednak nie do końca pasują do mojej sytuacji.
Zaczęło się sporadycznie, obecnie za każdym razem.
Wentylatory włączają się po przejechaniu np. 500 m. Po zgaszeniu silnika słychać ich zanikającą pracę. Kręcą się dwie sztuki, bardzo spokojnie. (20-25% użycia)
Przy dystansie np. 40-50 km po wyłączeniu silnika nie chcą się same wyłączyć, należy ponownie uruchomić silnik i mogą się wyłączyć, lub uruchomienie silnika trzeba powtórzyć i się wyłączą.
Przy takim dłuższym dystansie po wyłączeniu silnika wentylatory wchodzą na dosyć wysokie obroty.
Podpięty komputer nie ma błędów (choć czasem widuję błąd ECU, jednak program nie precyzuje podzespołu....krótki test wentylatorów poprzez program wentylatory załącza.
- temperatura czujnika temperatury np.76,84 st, temperatura na wyjściu z chłodnicy np. 30, 60, po dobrym grzaniu 92 st, więc termostat się otwiera.
Martwi mnie wskazanie parametru z komputera (VAG) dotyczące temperatury w układzie chłodzenia - 273 st
Przykładowe odczyty:
Pomiary na postoju
0001 elektronika silnika
(IDE00192) Temp. płynu chłodzącego na wyjściu z chłodnicy, wart.rzeczywista
wartość 55,9 st.C
(IDE04666) Temperatura w układzie chłodzenia wartość -273,1 st.C
---------------------------------------------------------------------------------------------
KD OBD
Tryb 01: odczyt aktualnych danych diagnozy
PID 05-Temperatura płynu chłodzącego wartość 78 st.C
Na postoju przy gazowaniu wentylatory się nie włączają, wystarczy podjechać kilkadziesiąt metrów, zwiększają się również obroty w okolice 950, 980.
Czasami za którymś razem po krótkim dodaniu gazu obroty zejdą do 800, jednak nie ma to wpływu na wentylatory.
Przy włączaniu klimy oba wentylatory startują (po pewnym czasie) i po wyłączeniu klimy po pewnym czasie się wyłączają.
Raczej wykluczam DPF, akumulator, koło alternatora, ładowanie alternatora ok, wiązki ok.... coś mnie ukierunkowuje na sterowanie wentylatorami w dużym wentylatorze.
Na postoju przy temperaturze 92 stopnie nie włączył mi się wentylator, może jeszcze temperatura była za niska, a może jednak czujnik?
Może spotkaliście się z takimi objawami?
Zaznaczam, iż podobne wątki występują, jednak nie do końca pasują do mojej sytuacji.
Zaczęło się sporadycznie, obecnie za każdym razem.
Wentylatory włączają się po przejechaniu np. 500 m. Po zgaszeniu silnika słychać ich zanikającą pracę. Kręcą się dwie sztuki, bardzo spokojnie. (20-25% użycia)
Przy dystansie np. 40-50 km po wyłączeniu silnika nie chcą się same wyłączyć, należy ponownie uruchomić silnik i mogą się wyłączyć, lub uruchomienie silnika trzeba powtórzyć i się wyłączą.
Przy takim dłuższym dystansie po wyłączeniu silnika wentylatory wchodzą na dosyć wysokie obroty.
Podpięty komputer nie ma błędów (choć czasem widuję błąd ECU, jednak program nie precyzuje podzespołu....krótki test wentylatorów poprzez program wentylatory załącza.
- temperatura czujnika temperatury np.76,84 st, temperatura na wyjściu z chłodnicy np. 30, 60, po dobrym grzaniu 92 st, więc termostat się otwiera.
Martwi mnie wskazanie parametru z komputera (VAG) dotyczące temperatury w układzie chłodzenia - 273 st
Przykładowe odczyty:
Pomiary na postoju
0001 elektronika silnika
(IDE00192) Temp. płynu chłodzącego na wyjściu z chłodnicy, wart.rzeczywista
wartość 55,9 st.C
(IDE04666) Temperatura w układzie chłodzenia wartość -273,1 st.C
---------------------------------------------------------------------------------------------
KD OBD
Tryb 01: odczyt aktualnych danych diagnozy
PID 05-Temperatura płynu chłodzącego wartość 78 st.C
Na postoju przy gazowaniu wentylatory się nie włączają, wystarczy podjechać kilkadziesiąt metrów, zwiększają się również obroty w okolice 950, 980.
Czasami za którymś razem po krótkim dodaniu gazu obroty zejdą do 800, jednak nie ma to wpływu na wentylatory.
Przy włączaniu klimy oba wentylatory startują (po pewnym czasie) i po wyłączeniu klimy po pewnym czasie się wyłączają.
Raczej wykluczam DPF, akumulator, koło alternatora, ładowanie alternatora ok, wiązki ok.... coś mnie ukierunkowuje na sterowanie wentylatorami w dużym wentylatorze.
Na postoju przy temperaturze 92 stopnie nie włączył mi się wentylator, może jeszcze temperatura była za niska, a może jednak czujnik?
Może spotkaliście się z takimi objawami?
Komentarz